FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   C5 osto (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=19856)

Killeilmari 18.04.2012 14:04

C5 osto

Ruvennut polttelemaan c5 hankinta. Oletteko käyneet katselemassa nettiautossa myynnissä olevia ja onko noissa ihan karmeita pommeja joita olisi syytä välttää?
Hinta saisi olla n.25k¤. Lähinnä ajattelin onko kolaroituja tai tulvassa uineita.

Nipa 18.04.2012 14:47

Suurin osa näyttää olevan USA tuonteja, eli VIN kysely myyjältä ja selvitellään USA historia Carfaxista. Siitä on ainakin hyvä aloittaa (joskaan ei 100% varma)

lepe 18.04.2012 15:02

Kiikun kaakun alkaisinko omaani kauppaamaan ? mutta mitä tilalle ? :confused:

Varjomies 18.04.2012 15:22

Näitä tulva-autojakin on hiukan eriluokkaisia. On varmaan meren pohjassa olleita ja sitten kuten omani josta oli kattopala varastettu ja sen jälkeen autoon oli satanut sisälle. Carfax kertoo juu jotain.

Varjomies 18.04.2012 15:22

Quote:

Originally Posted by lepe
Kiikun kaakun alkaisinko omaani kauppaamaan ? mutta mitä tilalle ? :confused:

Ei kannata kaupata. Hyvä käyttis.

lepe 18.04.2012 15:39

Quote:

Originally Posted by Varjomies
Ei kannata kaupata. Hyvä käyttis.

Kesäisin käyttis tulee noin 10.000km kesässä . :rock:

Killeilmari 18.04.2012 19:15

Mitenkä diy-ystävällinen c5 on verrattuna c4:seen. Aikaisemmin kokemusta 4gen firebirdistä, niin oli tosi ahdasta tehdä yhtään mitään pannuhuoneen puolella.

Varjomies 18.04.2012 19:22

Quote:

Originally Posted by Killeilmari
Mitenkä diy-ystävällinen c5 on verrattuna c4:seen. Aikaisemmin kokemusta 4gen firebirdistä, niin oli tosi ahdasta tehdä yhtään mitään pannuhuoneen puolella.

No C5 on kuin suzuki PV. ******** yksinkertainen auto.

lepe 18.04.2012 19:38

Quote:

No C5 on kuin suzuki PV. ******** yksinkertainen auto.

Jep vasta vaihdoin kampiakselin stefan , dampperin ja remmien rullat + kiristäjät =D>

Maik 18.04.2012 20:54

http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto....538&rhash=0257

I can offer you this.
I do work sometimes in finland too so it`s not very hard for me to drive it here if someone shows serious intrest . Near Turku. I speak finnish too (well,almost :) ). I own this car for 4 years now. This winter changes were new upgraded clutch kit, new slave , new seal to master cylinder. I have rest history with pics too .

TJM 20.04.2012 19:26

Quote:

Originally Posted by Puman
Minullekin kelpais jos löytäisin jostain punaisen euromallin manuaalilaatikolla. Ja kokomustalla sisustalla tietty.

Jotenkin arvasin että jossain kohtaa sanot näin + tietysti max 50tkm ja täydellisesti dokumentoidulla historialla :mrgreen:

Käytännössä on hyvin pitkälti tuurista kiinni minkälainen yksilö kohdalle osuu ajomäärästä, historiasta ja vuosimallista riippumatta. Olen ainakin itse ihmetellyt miten palstan juttuja lukiessa "vähän ajetuissa" yksilöissä olla vikaa vian perää kun omassa on kohta 190tkm mittarissa eikä todellakaan ole pitkäksi ostettu ja ainoasataan huolettomia kilometrejä takana.. kop kop (toivottavasti myös edessä).

EDIT: Osasyy voi tietenkin olla myös siinä että henkilökohtaisella tasolla on aivan sama paljonko auto kiihtyy tai kulkee eli vakiona on pidetty ja nautittu kesistä ilman jatkuvaa ongelmavyyhtiä.
Noh valintojen maailma tietty ja harraste vehkeitähän nää on..

:cheers2:

Elmo 20.04.2012 20:25

Tuollainen huippukampe http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/4191525, on tarjolla järkevään hintaan. Moni on auton nähnyt ja kunnon todennut.
Rohkeasti kommentoimaan hinta/ laatusuhdetta!

Varjomies 20.04.2012 20:29

Quote:

Originally Posted by Elmo
Tuollainen huippukampe http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/4191525, on tarjolla järkevään hintaan. Moni on auton nähnyt ja kunnon todennut.
Rohkeasti kommentoimaan hinta/ laatusuhdetta!

h el ve tin siisti hieno auto. Sisusta aivan susi ruma :D
Tinkaisin varusteet kaikki samaan kauppaan.

Killeilmari 21.04.2012 16:26

Harvemminhan nämä on olleet sokealla papilla saaressa, jolla opaskoira on sunnuntaisin ajellut. Mutta itse jätän väliin, jos on poljettu kuin naapurin Raijaa.
Vaikka Raijakin on hyvän näköinen ja hyväksi todettu.;)
Saattaa karsia potentiaalisia ostajia ko. Ilmoitus. Minut ainakin, tai sitten olen vaan turhan herkkä.:rolleyes:

niklas83 21.04.2012 16:57

Quote:

Ceefemmassa vittumaisia on nuo anturiviat. Muutoin ok auto. Minullekin kelpais jos löytäisin jostain punaisen euromallin manuaalilaatikolla. Ja kokomustalla sisustalla tietty.

25 000 euroa taitaa olla se keskihinta, millä 60 000 - 150 000 km ajettu ok tavara nykymarkkinoilla oikeasti vaihtaa omistajaa.

Monissa ceefemmoissa hintapyyntö on vieläkin yli kolmekymppiä, mutta ei noista kukaan järkevä tuollaisia oikeasti maksa.

saako kysyä? mikset vaan vaihdattanut manuaali automaatin tilalle?

ja tietenkin auto maksaa enemmän jos kalliita osia kiinni. niin no joo, jotkuthan haluaa pitää sen vakiona:rock:

pirre 21.04.2012 19:48

Quote:

Hevosmiesten tietotoimiston mukaan ko. auto on kiertänyt nyrburringin nordsklaiffen kaasu pohjassa enemmän kuin kerran. Takapuskurissa taitaa olla jopa tarra noista sanakriteoista muistuttamasta. Mutta ilmeisesti paikkoja on vahvistettu kestämään rajumpaa menoa. Varmaan ihan ok auto, mutta muutaman tonnin vois pois tinkiä.

Mielestäni on eduksi että autolla on ajettu niinkuin se on suunniteltu. Mitä mieltä ostaa urheiluauto ja ajella kuin mopolla. Silloin epäilen vilppiä tai vähintään auton väärinkäytöstä...

Varjomies 21.04.2012 19:58

Quote:

Originally Posted by pirre
Mielestäni on eduksi että autolla on ajettu niinkuin se on suunniteltu. Mitä mieltä ostaa urheiluauto ja ajella kuin mopolla. Silloin epäilen vilppiä tai vähintään auton väärinkäytöstä...

On ollut kaikenlaisia laitteita elämän aikana, tähän asti vette on ainakin kestänyt hyvin tuota mihin se on suuniteltu. BMW M5 ei kestänyt siis e60 ja ei kestänyt jaguar s-type R. Kaipa toi vettekin kohta leviää kun menin kehumaan.

Killeilmari 21.04.2012 21:30

Paljonko tulee maksamaan tollaisen tuominen maailmalta? Kokemuksia varmaankin löytyy. Mites tämä veronkorotus vaikuttaa?

Varjomies 21.04.2012 21:42

Quote:

Originally Posted by Killeilmari
Paljonko tulee maksamaan tollaisen tuominen maailmalta? Kokemuksia varmaankin löytyy. Mites tämä veronkorotus vaikuttaa?

Veroja kannattaa seurata tullin sivuilta. Ne kai julkaisee tämän kuun kohta, tai viimeistään ensi kuun puolessa välissä. Maailmaltahan niitä saa ja jenkeistä kannattaa tuoda. Maahantuojia on paljon ja hinnat vaihtelevat. Tietysti edessä on sitten valomuutoksia ja lappujen hankintaa joka kuitenkin on aika vaivatonta. Suosittelen ostamaan heti alkuun Manuaali laatikolla, tuo automaatti alkaa vituttamaan jossain vaiheessa kuitenkin.

suojasto 22.04.2012 21:44

Automaatti vai manuaali

Quote:

Veroja kannattaa seurata tullin sivuilta. Ne kai julkaisee tämän kuun kohta, tai viimeistään ensi kuun puolessa välissä. Maailmaltahan niitä saa ja jenkeistä kannattaa tuoda. Maahantuojia on paljon ja hinnat vaihtelevat. Tietysti edessä on sitten valomuutoksia ja lappujen hankintaa joka kuitenkin on aika vaivatonta. Suosittelen ostamaan heti alkuun Manuaali laatikolla, tuo automaatti alkaa vituttamaan jossain vaiheessa kuitenkin.

2 vuotta ajoa kahdella eri C5 automaattilaatikolla -- enkä pidä yhtään pahana. Nyt on alla vahvennettu automaatti ja väitän että mun kädet ja jalat ei ainakaan pysy manuaalina nykylaatikon perässä --- kakkosen vaihtopiste 85 -- kolmosen 145 ja aina on fiilis että joku lyö lujaa selkään kun lappu on pohjassa ....:cheers2:

Pitää varmaan kokeilla manuulia joskus.

lepe 23.04.2012 06:48

Quote:

Originally Posted by suojasto
2 vuotta ajoa kahdella eri C5 automaattilaatikolla -- enkä pidä yhtään pahana. Nyt on alla vahvennettu automaatti ja väitän että mun kädet ja jalat ei ainakaan pysy manuaalina nykylaatikon perässä --- kakkosen vaihtopiste 85 -- kolmosen 145 ja aina on fiilis että joku lyö lujaa selkään kun lappu on pohjassa ....:cheers2:

Pitää varmaan kokeilla manuulia joskus.

Myös itse pidän tomaatista kun autoa hain oli oiken ehto että automaatti :rock:

jos olisin 20v. Nuorempi niin silloin olisin laittanut manuaalin ainakin minulle tuo ikä tekee sitä että ajotyyli on jo niin "rauhallista" että tomaatti sopiva kulkupeli myös toinen autoni (mersu) on tomaatti .

JaPu 24.04.2012 17:36

Terve.
Mites auton tuonti EU-maasta. Mitä kuluja tulee normi autoveron päälle?

Tuolla Estooniassa on varmaan yksi huoleton auto:D , jota katselin. Onko vaivan väärtti?
Jenkkilästä auton raahaaminen on +-0 euromielessä, kun laskee auton kokonaiskustannukset, auto+rahti=tulli=alv23% ja tämän päälle vielä autovero ja yms. pienimuotoiset valo muutokset sekä paperihankinnat.

Täytynee varmaan hankkia "my second" Vette, kun kuorkki murjo nykyisen Metro-auton pihalle.

t:janne
ps. ois vähän kiirekkin saada uudet jouset takapuolen alle.

VetteMan 24.04.2012 20:48

Quote:

Originally Posted by JaPu
Terve.
Mites auton tuonti EU-maasta. Mitä kuluja tulee normi autoveron päälle?

Tuolla Estooniassa on varmaan yksi huoleton auto:D , jota katselin. Onko vaivan väärtti?
Jenkkilästä auton raahaaminen on +-0 euromielessä, kun laskee auton kokonaiskustannukset, auto+rahti=tulli=alv23% ja tämän päälle vielä autovero ja yms. pienimuotoiset valo muutokset sekä paperihankinnat.

Täytynee varmaan hankkia "my second" Vette, kun kuorkki murjo nykyisen Metro-auton pihalle.

t:janne
ps. ois vähän kiirekkin saada uudet jouset takapuolen alle.

EU maasta tulee päälle vaan autovero, rekisteröintikatsastus, mahdolliset valomuutokset, vastaavuuslaput.
Se että vette on Virossa rekisterissä, ei tarkoita sitä että kelpais suoraan Suomessa rekisteriin.

Elmo 24.04.2012 21:32

Quote:

Hevosmiesten tietotoimiston mukaan ko. auto on kiertänyt nyrburringin nordsklaiffen kaasu pohjassa enemmän kuin kerran. Takapuskurissa taitaa olla jopa tarra noista sanakriteoista muistuttamasta. Mutta ilmeisesti paikkoja on vahvistettu kestämään rajumpaa menoa. Varmaan ihan ok auto, mutta muutaman tonnin vois pois tinkiä.

Katsoisin aluksi mitä amerikan ihmemaasta saa 25K eurolla.

Onhan tuo muutaman kierroksen kiertänyt Nurrellakin, mutta ei suinkaan kaasu pohjassa, piti auto ja matkustajat tuoda ehjänä kotiin.
Jos pahasti ei muisti pätki niin taisi olla tämä nopein C5 Alastarossa varttimailin/ yhden kierroksen yhteenlasketuissa ajoissa taannoin.
Ahvenistoa lukuunottamatta kotimaan radoilla on poljettu kaasu pohjassa, mistä todisteita löytyy http://www.telemail.fi/auto-france/p...i_corvette.htm.
Moottori on tietojeni mukaan vakio LS1, mutta jostain syystä lähtee 0-100km 4.2s. 0-50km 0,9s. Satanen on taulussa 120 metrin kiihdytyksen jälkeen.
Jos joku Sharkkilainen haluaa auton ostaa, pistetään vielä vuoden takuu kaupan päälle.
Ammattitaitoisesti ja huolella huollettu peli on aivan eri maailmasta kuin vanteenkiillottajan ylläpitämä.
Susiruma sisusta: Kateellisten panettelua! Varmasti ainoa Alcantra-verhous Suomessa, ehkä koko maailmassa.
Kylmällä kelillä miellyttävä, toisin kuin alkuperäinen paskalaatuinen nahka-tekonahka-kangassekamelska.
Väri on tietenkin vaalea, koska mustat bulkkiverhoukset eivät ole minua koskaan missään kulkineessa kiinnostaneet.
Totuuden nimessä täytyy kuitenkin myöntää että eka nahkapenkkinen autoni, jonka ostin vuonna -83 oli varustettu mustilla nahoilla.
Silloin tyylitajuni oli nykyistäkin surkeampi!

Tarkennus vielä lopuksi: Ostin Veten leikkikaluksi sitä varten, että voisin nauttia vauhdista ja voimasta ihan siviilissä autourheilu-urani ehtoolla.
Oikea kilvanajo on nykyisin alkanut kiinnostamaan enemmän ja siksi tuo onneton katumopo on myynnissä.

GMrules 28.07.2012 19:02

onko kellään kokemusta/tietoa minkälaisia vehkeitä nuo nettiautossa ABC autotaloilla oleva musta C5 on. on ollut jo melko kauan myytävänä. hirveästi ei C5 liikkeissä ole alle 30000¤:n

Varjomies 28.07.2012 20:04

Quote:

Originally Posted by GMrules
onko kellään kokemusta/tietoa minkälaisia vehkeitä nuo nettiautossa ABC autotaloilla oleva musta C5 on. on ollut jo melko kauan myytävänä. hirveästi ei C5 liikkeissä ole alle 30000¤:n

Miksi autoa liikkeestä ostamassa?

GMrules 28.07.2012 20:30

no ei välttämättä liikkeestä, mutta ei nettiautossa kovin montaa alle 30000¤:n autoa ole yksityisilläkään myytävänä, toki muutama joilla on jo mittarissa liikaa

niklas83 28.07.2012 21:07

Quote:

Minulla on vahva tunne, että mun seuraava vette on C4. Ja vieläpä early. Olen viimepäivinä nähnyt yhden sellaisen kruisailevan täällä salossa ja voihan hitto, että se on hieno. Mitähän mun päässä tapahtuu, kun tuo 80-luvun viivotinmuotoilu alkaa kiehtoa yhä enemmän.

Tosin mun kohdalla C4 vuosimallit rajoittuvat vuosiin 1989 ja 1990. Kuusilovinen on must.

saat kyllä vähän aikaa ettiä jos meinaat saada 50.000 ajettu c4.
jos hihna alkoi vinkua niin sulla oli luultavasti vain pikkukiviä urissa. mä joudun oman hihnan putsaamaan 2 kertaa kesäs ku on niin matala

Sharkou 28.07.2012 21:28

Quote:

Mitähän mun päässä tapahtuu, kun tuo 80-luvun viivotinmuotoilu alkaa kiehtoa yhä enemmän.

Sama vika. Onkohan tää joku virus?

jyrkita 28.07.2012 21:41

Quote:

Originally Posted by niklas83
saat kyllä vähän aikaa ettiä jos meinaat saada 50.000 ajettu c4.
jos hihna alkoi vinkua niin sulla oli luultavasti vain pikkukiviä urissa. mä joudun oman hihnan putsaamaan 2 kertaa kesäs ku on niin matala

Vaikka tuosta :http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/4860803 ;) ;) ;)

systeemi 07.12.2012 20:18

Taas asia vuoden lisää miettineenä, ihmettelen edelleenkin C5 tarjonnan vähyyttä. Nettiautosta ei löydy montakaan omaan hintahaitariin sopivaa C5:sta. Oma maksimihinta mitä pysty maksamaan on n.20K¤ ja tällä ei tunnu saavan mitään.

Olen tässä harkinnut tuota amerikan tuontia, kun näyttää vaihtoehdot olevan vähissä. Tietenkin on se mahdollisuus että jatkaa odottelua (rahan säästämistä) ja katsoo sitten myöhemmin olisiko sitten tarjontaa.

Miten arvon foorumilaiset näkee tämän talven C5 hankinta tilanteen??

ps. olihan tää jo vähän vanha tredi, mutta en kuitenkaan uutta aloittanut.

TJM 07.12.2012 20:22

Quote:

Originally Posted by systeemi
Taas asia vuoden lisää miettineenä, ihmettelen edelleenkin C5 tarjonnan vähyyttä. Nettiautosta ei löydy montakaan omaan hintahaitariin sopivaa C5:sta. Oma maksimihinta mitä pysty maksamaan on n.20K¤ ja tällä ei tunnu saavan mitään.

Olen tässä harkinnut tuota amerikan tuontia, kun näyttää vaihtoehdot olevan vähissä. Tietenkin on se mahdollisuus että jatkaa odottelua (rahan säästämistä) ja katsoo sitten myöhemmin olisiko sitten tarjontaa.

Miten arvon foorumilaiset näkee tämän talven C5 hankinta tilanteen??

ps. olihan tää jo vähän vanha tredi, mutta en kuitenkaan uutta aloittanut.

Jos nykyään meinaat alle 20k¤ tuoda niin onnea matkaan...

Nipa 07.12.2012 20:35

No alkupään C5sia reilummilla maileilla on tuolla usassa $10t huitteilla. Tosin kuljetukset, tullit ja verot niin tiukoille menee 20t eur niidenkin kanssa mutta pitäis riittää

systeemi 07.12.2012 20:43

Quote:

Originally Posted by Nipa
No alkupään C5sia reilummilla maileilla on tuolla usassa $10t huitteilla. Tosin kuljetukset, tullit ja verot niin tiukoille menee 20t eur niidenkin kanssa mutta pitäis riittää

Itsekkin katsellut USA markkinoita ja siellä on vm.-97 10000$ molemminpuolin. Tuontikulut kysytty "erään" tutun kautta Eli siihen tarkka hinta tiedossa. Muut muutoskulut n. tiedossa. Ainut mikä mietityttää on tuo tullin verot. Eli kun katselee toteutuneita verotuksia, erot on suoraan sanoen hämmentäviä. Itse olen tuomassa siis jos tämä ajatus toteutuisi -97 coupea. Näiden verotus käsittääkseni pienempi kuin avolla?

Tottakai ostan suomesta, jos löydän sopivan. Täydellinen ei tarvitse olla, siihen löytyy apuja omasta tallista :joker:

Juke 07.12.2012 20:58

Quote:

Itsekkin katsellut USA markkinoita ja siellä on vm.-97 10000$ molemminpuolin. Tuontikulut kysytty "erään" tutun kautta Eli siihen tarkka hinta tiedossa. Muut muutoskulut n. tiedossa. Ainut mikä mietityttää on tuo tullin verot. Eli kun katselee toteutuneita verotuksia, erot on suoraan sanoen hämmentäviä. Itse olen tuomassa siis jos tämä ajatus toteutuisi -97 coupea. Näiden verotus käsittääkseni pienempi kuin avolla?

Tottakai ostan suomesta, jos löydän sopivan. Täydellinen ei tarvitse olla, siihen löytyy apuja omasta tallista :joker:

Tuo hintataso jenkeissä ei ole kolmessa vuodessa (toin oman femman 3v sitten) juurikaan muuttunut, mutta suomen autovero näyttää tuplaantuneen :(

Varmaankin C5;sten ja C6;sten hinta romahtaa reilummin seuraavan kerran, kun ensimmäiset C7;at ajetaan liikkeistä ulos, luulisin.

Tuo "kateuskerroin" tuli käyttöön juuri niihin aikoihin, kun oman autoni toin, mutta ei onneksi mun tapauksessa vaikuttanut, kun auton kokonaispaino on juuri pari kiloa vaille 1700kg, mutta ilmeisesti alkupään femmat vähemmillä varusteilla ja manuaalilaatikolle menee helposti liian kevyeksi, jolloin päästöihin lasketaan 1,5 kerroin päälle ja niin tulee helposti pari tonnia lisää maksettavaa. Näyttää yli 10Keur veroja menneen automaateistakin.

Ennen viime kevään veromuutoksia tuo 20Keur itse tuotuna oli ihan realistinen, mutta nyt taitaa olla kyllä tuuria, jos kaikkien rahtien, tullien, alvien, katsastusmuutosten, jne. jälkeen jää alle tuon.
Ihmettelisin kovasti, jos femmoja alkais näkyä myynnissä alle tuon kahden kympin. Kyllähän pyyntihinnat jossain määrin kuitenkin seuraa sitä, mihin hintaan niitä saa maailmalta hankittua.

janiv 08.12.2012 00:01

Quote:

Oma maksimihinta mitä pysty maksamaan on n.20K¤ ja tällä ei tunnu saavan mitään.

Oiskohan tässä puolen vuoden aikana ollut 2-4 vitosta tuolla tai alle tuon pyyntihinnan. Yksi taisi olla useammankin kuukauden myynnissä vaiko jopa puoli vuotta. Liekö tuolla hinnalla sitten loistopeliä saa.

Kun vuoden odottelee, niin saattaa ehkä saada säästettyä 5000 ¤ ja 25 000 ¤:lla alkaakin oleman enemmän vaihtoehtoja ;) Vai kannattaisiko odotellakkin 3-4 vuotta ja ostaa C6 :geek:

Jarmo79 08.12.2012 00:53

Joo, onneja vaan alle 20k euron vitosen hankintaan.

Finnshark 08.12.2012 02:47

Minulla olisi tuolla myyntipalstan puolella yksi kappale ceefemmoja myynnissä... Tulli ja alvit jo maksettu ja auto Suomessa, mutta autovero on maksamatta.

systeemi 08.12.2012 13:01

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Minulla olisi tuolla myyntipalstan puolella yksi kappale ceefemmoja myynnissä... Tulli ja alvit jo maksettu ja auto Suomessa, mutta autovero on maksamatta.

Oletkos katsonut paljonko tuohon verot olisi?

Juke 08.12.2012 18:58

Quote:

Se suuri ongelma onkin juuri siinä, että tuo Suomen autoverotus muistuttaa lähinnä arvontaa. Arvion voi antaa vain suuntaa antavasti.

Jos auto painaa kokonaismassaa yli 1700 kg ja ei mene kateuskertoimille, niin olisiko jossain 8000 euron paikkeilla? Vai onko liian optimistinen arvio?

Tuo Finnsharkin autohan on FRC, joten painaa vähemmän kuin normi Coupe, eli menee käsittääkseni joka tapauksessa "urheiluauto-verolle" :(

Katsoin että syyskesällä oli jostain 97-98 ikäisestä yli 100tkm ajetusta Coupesta mennyt verot yli 10keur ja samassa kuussa taisi olla toinen vähemmän ajettu taas alle 7keur, joten aika moista arvontaa :mad:

systeemi 08.12.2012 19:09

Niin eihän tuo nyt 7K¤ veroilla paha olisi, jos tietäisi että se tuohon menee. Mutta siinähän se hauska piilee kun se tosiaan voi olla yli10K¤ siinä sitä olisi ihmettelemistä.

Tuossa päivempänä selailin amerikan ihmeitä ja sieltä löytyy valikoimaa 8000-9000$ hujakoille riippuen varusteista ja ajetuista kilometri määristä. Olishan se jotain jos itse auton saa 6200¤. Sivua en nyt tähän hätään muista mikä oli.

VetteMan 08.12.2012 19:27

Quote:

Niin eihän tuo nyt 7K¤ veroilla paha olisi, jos tietäisi että se tuohon menee. Mutta siinähän se hauska piilee kun se tosiaan voi olla yli10K¤ siinä sitä olisi ihmettelemistä.

Tuossa päivempänä selailin amerikan ihmeitä ja sieltä löytyy valikoimaa 8000-9000$ hujakoille riippuen varusteista ja ajetuista kilometri määristä. Olishan se jotain jos itse auton saa 6200¤. Sivua en nyt tähän hätään muista mikä oli.

Yli 10000 euron vette se silti on Suomeen tuotuna.
Hankintahinta+rahti kaikkinen kuluineen x tulli x ALV
Sekä edelleen samat arpajaiset edessä verotuksen kanssa.
Eli ei jää välttämättä silloinkaan alle 20keuron.

Siitä halvasta kun saattaa tulla yllättävän kallis kaikkine vikoine ja ominaisuuksineen, joten suosittelen kasvattamaan budjettia muutamalla tonnilla, niin vaihtoehtoja tulee huomattaavasti lisää.

Killers-78 08.12.2012 23:12

Oman myin syksylla allenushintaan 18000.Tappiolla meni,tyyppiviat laittelin.(elämä on),ei vaan ollut mun juttu.Voihan noista pyydellä mitä vaan mutta ei paljoa puhelimet soi.:leaving:[/quote]

JVK 09.12.2012 09:48

Keväällä tulee omani 124tkm aj. -98 myyntiin.. nyt on turha huuella.. tietysti tosi fanaatikko ostaa.. niinkuin minä tilasin Hayabusa abs limited editionin.. pyörämies niin pyörämies :rock:

Saki 11.12.2012 23:58

Quote:

Originally Posted by JVK
Keväällä tulee omani 124tkm aj. -98 myyntiin.. nyt on turha huuella.. tietysti tosi fanaatikko ostaa.. niinkuin minä tilasin Hayabusa abs limited editionin.. pyörämies niin pyörämies :rock:

Tuossa pikku kuvassa näyttäisi olevan musta katto tehty hopeeseen peliin.. onko laittaa parempaa kuvaa? Oon omaani myös ajatellut laittaa mustaksi tuon katon/targa kaaren... Ehkä teipillä niin saa pois jos ei ookkaan hyvä. Vaatisi toki myös hitusen tummemmat lasit.

TJM 12.12.2012 15:30

Mielenkiintoinen homma sinänsä kun samat verraten edulliset yksilöt roikkuvat myynnissä vuodesta toiseen ja kuitenkin jotkut liikkuvat hyvään hintaan suhteelisen ripeästi, kai siihenkin joku syy on..:confused:

Taisi vuosi-pari sitten eräskin C5 hopea-manuaali roikkua Vaasan suunnalla ainakin 2-vuotta myynnissä ja hinta ei todellakaan päätä huimannut (Rekkari ***- 8 ) ja sen jälkeen taisi käväistä pikaisesti pohjois-pirkanmaalla :rolleyes:

Löytyykö syy värikartasta (koska ainakin minun mielestäni urheiluauton pitää erottua harmaasta corolla-massasta) vai jostain muusta, en tiedä.

VetteMan 12.12.2012 17:17

Taitaa yleensä syy löytyä auton historiasta, en tosin tuosta TJMn mainitsemasta esimerkistä tiedä.
Carfaxi ja vastaavat kun kertovat oman historiansa autosta amerikan maalla.
Jos on salvage titlellä tuotu tai muuten kolaroitu ja korjattu täällä, niin jotkut sitä saattaa vähän kierrellä.
Omalle kohdalle sillä ei ole välilä vaikka olis tehty koko auto uusiksi, jos se on toteutettu asiallisesti ja hinta/laatu kohtaavat.

Skorppi 12.12.2012 17:22

Quote:

Originally Posted by TJM
Mielenkiintoinen homma sinänsä kun samat verraten edulliset yksilöt roikkuvat myynnissä vuodesta toiseen ja kuitenkin jotkut liikkuvat hyvään hintaan suhteelisen ripeästi, kai siihenkin joku syy on..:confused:

Taisi vuosi-pari sitten eräskin C5 hopea-manuaali roikkua Vaasan suunnalla ainakin 2-vuotta myynnissä ja hinta ei todellakaan päätä huimannut (Rekkari ***- 8 ) ja sen jälkeen taisi käväistä pikaisesti pohjois-pirkanmaalla :rolleyes:

Löytyykö syy värikartasta (koska ainakin minun mielestäni urheiluauton pitää erottua harmaasta corolla-massasta) vai jostain muusta, en tiedä.

Rekisterin loppuosa ja väri osuu ainakin yhteen hopeaan manuaaliin, josta olin itsekin kaupoilla loppukesästä. Hinta olisi ollut kohtuullinen, autokin vaikutti siistikuntoiselta vaikka väristä en tykännytkään, mutta Carfax osoitti auton olevan tulva-auto enkä halunu iskeä käsiäni moiseen.

All times are GMT +3. The time now is 05:48.