FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Ostetaan osat ja tarvikkeet (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=21)
-   -   L-88 Hood (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=20575)

Tommy H. 15.08.2012 22:26

L-88 Hood

Ostetaan: Corvette L-88 Hood, 68-72, Lyhyt.

Näitä ei taida liiemmin olla käytettyjä tarjolla, joten myös vinkkejä kaivataan mistä kannattaisi uutta kysellä :?:

tuplakoo 16.08.2012 06:22

no, eikö mahtunutkaan uudet palikat peiton alle ???

Tommy H. 16.08.2012 07:03

Ei mahtunu joo, joskus 4cm on paljon :)

Pitää mielen virkeänä ku on pientä päänvaivaa! :confused:

Tommy H. 16.08.2012 07:44

Toki sekin saattaisi helpottaa jos jollain olis myydä joutilas erittäin matala imusarja, johon sopii Hollikka päälle :confused: :confused:

Nipa 16.08.2012 08:21

Tuollahan sellaista kauppaillaan (jos on vielä jäljellä);
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17800

Omasta ei malta luopua vaikka onkin tallin seinällä toistaiseksi.

PMJ 16.08.2012 08:25

Quote:

Originally Posted by Tommy H.
Toki sekin saattaisi helpottaa jos jollain olis myydä joutilas erittäin matala imusarja, johon sopii Hollikka päälle :confused: :confused:

Minkälaista imusarjaa aattelit? edelin performer löytyy ja ja sit on pari muutakin edelin sarjaa pitääkin katsoa mitä ne ovat.

WBBC 16.08.2012 08:34

En mä sinuna misään tapauksessa luopuisi orkkis bb -konepeitosta.
Kyllä tilaongelmaan löytyy toinen ratkaisu. brop base -ilmanputsarin pohja tuo hieman lisää tilaa. Mikäs viritys sun koneessa on? Onko pakko käyttää Holleyta vai olisiko Q-jet matalampi?
Ja matalampi myös päältähengittävä ilmanputsari auttaa myös.

Former67er 16.08.2012 08:47

Mulla ois matala LS6 putsarin pohja joutilaana, sillä voisi kokeilla miten mahtuu :)

tuplakoo 16.08.2012 08:57

kyl määki oon orkkispeiton säilyttämisen kannalla,
ennemmin ehkä pistäsin alkp.imusarjan takasin.
Nää on tietty mielipide juttuja ja
jokainen tekee niin kuin itelleen parhaiten sopii.

Ei se L-88 peittokaan siististi toteutettuna tuohon autoon mikään mahdoton juttu ole,
varsinkin jos vielä muitakin muutoksia on tulossa.
Hyvin kun tekee mitä vaan, niin hyvähän siitä tulee :rock:

WBBC 16.08.2012 09:08

Quote:

Originally Posted by tuplakoo
Ei se L-88 peittokaan siististi toteutettuna tuohon autoon mikään mahdoton juttu ole,

On erittäin harvinaista että tuollainen uustuotanto-L-88 istuu täydellisesti ilman että jostain irvistää. Puhumattakaan että sen saa maalattua täsmälleen tuon korin sävyyn.

Joku projektivette jossa lähdetään ihan kuitutöistä liikkeelle asia on eri, koska silloin saumat ja pinnat pystyy laminoimaan ja muotoilemaan toisiinsa sopivaksi.

Eli älä vaihda tyylikästä bb -konepeittoa pois.

tuplakoo 16.08.2012 09:21

Quote:

Originally Posted by WBBC
On erittäin harvinaista että tuollainen uustuotanto-L-88 istuu täydellisesti ilman että jostain irvistää

eihän alkuperäisosatkaan missään täydellisesti istu,
ellei niitä ole jälkeenpäin soviteltu :p :p :p :p

Tommy H. 16.08.2012 09:22

Kyllähän se orginaali BB peitto olis kiva säilyttää nokalla, ehkä lähdin nyt hieman hätäsesti liikenteeseen (niin se mopo aina karkaa) tai jäishän se vanha peitto talliin tietysti.

Eli vanha Q-Jet alkoi siihen malliin reistailla että uutta kaasaria tarvittiin ja Holley tuli taloon. Vaihtoehtoja ei ollut (osat ostetaan sieltä mistä autokin) :)

Kaasarissa ei mitään ongelmia, aika saman korkuinen kuin edellinenkin.
Mutta imusarja joka oli jo entuudestaan hyllyssä, niin on aivan liian korkea.
Muita vaatimuksia ei ole kunhan on matala ja sopii noihin oval port kansiin, ehkä joku Edeli olis passeli.:rolleyes:

Saatan Kimi tulla kyselee putsaria kunhan löydän jostain ensin imusarjan.

Tommy H. 16.08.2012 09:51

Siitä peitosta vielä...
Jos semmonen jossain vaiheessa tulee, ni ehtona on että se istuu hyvin ja siihen saadaan sama sävy kun loppu autossakin.

Former67er 16.08.2012 10:05

Quote:

Siitä peitosta vielä...
Jos semmonen jossain vaiheessa tulee, ni ehtona on että se istuu hyvin ja siihen saadaan sama sävy kun loppu autossakin.

Mullakin on peitonvaihto edessä ja tiedän jo nyt että ne ei istu hyvin vaikka ois miten laadukas ja on haasteellista saada samaan sävyyn kun muu auto, voi olla että joudut maalaamaan lokkareita kanssa!

Tommy H. 16.08.2012 11:17

Semmosta hieman arvelinkin, olishan siinä sit sitä puuhaa muutamaks illaks :-k

Mut olishan se kyhmy keulassa magee :rock:

VetteMan 16.08.2012 12:35

Sen sanon että tuo Ontario Orange on hankala sävy.
Alkuperäisellä sävyllä olevaa akryylimaalia saa vielä HL-Groupin kautta, sävyä kun ei voi kääntää suoraan nykyisille vesiväreille.
Yrittäisin löytää sellaisen matalan imusarjan joka mahtuu nykyisen konepeiton alle.

Tommy H. 16.08.2012 19:46

Nyt olis pitkällisen ihmettely, kyselyn ja ihmisten piinaamisen jälkeen selvinny että. Edelbrock 5061 Torker II imusarja PITÄIS mahtua tähän ko. mööpeliin. :woohoo: :sunny:

Eli, olisko kellään tämmöstä tai tietoa mistä löytyis ja mahd. nopeesti!! :?: :?:

JKK 16.08.2012 20:53

Od:lla näkyis olevan tuollainen myynti-ilmoitus:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=167456

Tommy H. 16.08.2012 20:57

Sinne laitoinkin jo viestiä, vastausta odotellessa... :-k

WBBC 16.08.2012 21:01

Siis onko ongelman lähtökohta se, että Rochester -kaasari hajosi, ja vaihdoit Holleyn tilalle, jolloin jouduit vaihtamaan imusarjan, joka ei ollut riittävän matala?

Jos näin on, niin mä palaisin lähtöruutuun. Laittaisin orkkis imusarjan takaisin ja hankkisin jostain kunnostetun Rochester -kaasarin.

Perustelut: Rochester on parempi kuin Holley ja kuluttaakin vähemmän.
Orkkis imusarja toimii paremmin sun koneen kanssa, kuin matala 1-tasoinen Torker.

Olenko väärässä?

Tommy H. 16.08.2012 21:17

Joo noin se suurinpiirtein meni.. Hyllystä imusarja ja uutta kaasaria päälle, eikun baanalle! No eipä menny ihan niinku leffoissa :p

Itse olen jotenkin kuvitellu et Holley olis parempi, mut en sit tiedä ku ei oo kokemusta sen enempää.

Saatat olla oikeassa....

WBBC 16.08.2012 21:23

Olen ajanut monilla kunnossa olevilla Holley ja Rochester -kaasareilla, ja aina on Rochester toiminut jotenkin paremmin. Eron huomaa juurikin manuaalivaihteisen kanssa.

Virivirimoottorit on eri asia, ja silloin Holleyn tuplapumppu on asiaa.

Eikös sun 454 ollut suunnilleen vakionokalla ja kansilla?
Kyllä mä laittaisin orkkis-imusarjan ja kaasarin.

Tommy H. 16.08.2012 21:28

Joo vakio kannet ja nokkakin melkein, toi ei kyl oo tuplapumppu.
Mites jos laitan vakio imusarjan, väliadapterin ja sit se Holley :?:

Olisko siinä edes pientä järjen hiventä :?:

WBBC 16.08.2012 21:35

No, jos se mahtuu väliadapterin kanssa ja tuntuu toimivan hyvin, niin se on ihan ok.

Mutta korjaa/korjauta se alkuperäinen kaasari vaikka varakaasariksi hyllyyn.

Tommy H. 16.08.2012 21:40

Niin se varmaan kannattaa tehdä, mutta kukas niitä korjailee onnistuneesti?

Joo saas nähä miten toimii adapterin kanssa.

VetteMan 16.08.2012 21:42

Tehdasrempattua isolohko rochesteriakin vielä saa jenkeistä n. $300 hintaa, sellaisen omaan isolohkoon hommasin, niin sai alkuperäisen putsarinkin kiinni.
Siinä oli 750 edelbrock, mahtui ja kävi imusarjaan, mutta orggisputsari ei sopinut siihen.

Tommy H. 16.08.2012 21:47

Minkäslaisia eroja huomasit toimivuudessa ja käyttömukavuudessa?

WBBC 16.08.2012 21:49

Quote:

Niin se varmaan kannattaa tehdä, mutta kukas niitä korjailee onnistuneesti?

No jos ei tällä foorumilla kukaan guru tuota halua tehdä, niin luulen että Finnvette, American Service tai Specialty Engineering hoida homman helposti.

Peruskunnostus ei ole niin vaikeaa kun voisi kuvitella. Itse olen pari purkanut atomeiksi ja koonnut ihan vain puhdistusta varten hyvällä menestyksellä. Mutta mulla olikin hyvät ohjeet ihan video-muodossa Youtubesta.

Mikä sitä kaasaria muuten vaivaa?

WBBC 16.08.2012 21:53

Quote:

Minkäslaisia eroja huomasit toimivuudessa ja käyttömukavuudessa?

Rochester toimii jotenkin pehmeämmin ja tasaisemmin.
Voihan toki olla että Holley on niin pirun tarkka oikeista säädöistä kuhunkin koneeseen, että mulla yksikään ei vain ole ollut ihan kohdallaan.

Tommy H. 16.08.2012 21:56

Tyhjää käy ihan nätisti ja ihan pintakaasullakin pystyy ajelee, mut heti kun kierrokset on noin 2500 ni sit vaan rytää.

Kiihdytyspumpussa olis kuulemma jotain... :rolleyes:

WBBC 16.08.2012 22:11

No, tuohon kun tilaa valmistenumeron mukaan korjaussarjan, niin siinä on kaikki tarvittavat kamat mukana. Myös uusi kiihdytyspumppu.

Ei muistaakseni maksa kuin pari-kolmekymppiä.

Former67er 17.08.2012 00:51

BB motors Lahti ja Ojalan Jukka ja homma toimii!

Yly 17.08.2012 07:17

Quote:

Originally Posted by Former67er

Juuri näin !

Hauskaa sinäänsä, kun kaveri haluaa ostaa L88 peiton, niin kaikki haluaa hänen säilyttävän alkuperäinen peitto.

Itse olen aina luullut, että olen ihan pussihousujuntti, kun kannatan alkuperäistä isolohko / LT-1 peittoa.

:D

Former67er 17.08.2012 09:59

Quote:

Originally Posted by Yly
Juuri näin !

Hauskaa sinäänsä, kun kaveri haluaa ostaa L88 peiton, niin kaikki haluaa hänen säilyttävän alkuperäinen peitto.

Itse olen aina luullut, että olen ihan pussihousujuntti, kun kannatan alkuperäistä isolohko / LT-1 peittoa.

:D

Matalalla imusarjalla saisi vääntöä lisää ja siihen sopiva nokka akseli niin murahtaen sutii :rock:

Mulla ei muuten mahdu edes L88 joten mietintämyssy on täälläkin päässä :)

kipi79 17.08.2012 10:11

Quote:

Oiskos tollanen riittävän matala?
http://www.nelsonracingengines.com/v...en-Intake.html

Kaasaria tohon on vähän vaikea tunkea...

KTM 17.08.2012 10:16

Quote:

Matalalla imusarjalla saisi vääntöä lisää ja siihen sopiva nokka akseli niin murahtaen sutii :rock:

Tyrkytän sinulle Motion Performance ajatusta. Siinähän oli isolohkon scoop ja sitten vielä ´67:n stinger scoop. Warrioriin L88:n päälle samalla tavalla stinger ja taas mahtuu vähän lisää tavaraa muovin alle.

zz-2 17.08.2012 10:43

Quote:

Tyhjää käy ihan nätisti ja ihan pintakaasullakin pystyy ajelee, mut heti kun kierrokset on noin 2500 ni sit vaan rytää.

Kiihdytyspumpussa olis kuulemma jotain... :rolleyes:

Tuskinpa vaan. Kiihdytys pumppu on vain kiihdytystä varten. Ei se minuutin päästä vaikuta enää mitään.

Tommy H. 17.08.2012 10:58

No jos ajelen noin pintakaasulla (2000-2500) kierroksia ja sit polkasen hieman reippaammin, ni eikös sen pumpun pitäis alkaa tekee jotain..? #-o

ZL1 17.08.2012 14:17

Quote:

No jos ajelen noin pintakaasulla (2000-2500) kierroksia ja sit polkasen hieman reippaammin, ni eikös sen pumpun pitäis alkaa tekee jotain..? #-o

Se pumppu ruikkaa kamaa aina kun kaasuvipuliikahtaa aukisuuntaan eli esim. kovaa ajettaessa tasakaasulla se ei anna mitään. Vain siis sen transitiovaiheen laihan alueen se paikkaa ennenkuin uuden kierrosluvun pääsuutinpiirit taas hoitaa homman.

jarimakela 17.08.2012 15:19

Terve,

Makuasioita tietysti mutta TJMn kuvaa lainatakseni kyllä toi hoodi sopii hienosti krominaamaan :)

-Jari-

zz-2 17.08.2012 16:50

Quote:

Ensin sai sen vaikutelman että tasavauhdissa yli 2500 kierrosta aiheutta prutauksen, tai sit en ymmärrä suomea.

Tommy H. 17.08.2012 19:29

Quote:

Olen samaa mieltä! Super pätevä jamppa!
Sieltä löyty apuja ja osat :rock:

groovyjay 17.08.2012 23:49

Tuolla voi olla peitto joutilaana:

http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=379 :rolleyes:

PMJ 19.08.2012 20:26

Tollanen osui silmään:

http://sfbay.craigslist.org/sby/cto/3215507390.html

Tuomas 24.08.2012 07:31

Olisi mahdollista saada uusi lyhyt L88 hoodi hintaan $ 1150. Saapuu parin kuukauden päästä noin $ 100-150 rahdilla lisättynä. Mun pitää ensi viikon alussa vahvistaa tilaus omilta osin ja tota tarjottiin kanssa. Normihinta kuulemma $ 1500.
Paa vaikka YV:tä jos kiinnostaa.

Tommy H. 24.08.2012 08:24

Saattaisi jopa kiinnostaa, tosin toistaiseksi ei ole tarvetta, ku noi osat sain sittenkin mahtumaan tonne orkkis hoodin alle.

Mutta olishan semmonen hyvä olla reservissä, jos vaikka joskus tarviis. :-k

Laitan sulle Tuomas viel tänään faksia..

Tuomas 24.08.2012 08:39

Quote:

Saattaisi jopa kiinnostaa, tosin toistaiseksi ei ole tarvetta, ku noi osat sain sittenkin mahtumaan tonne orkkis hoodin alle.

Mutta olishan semmonen hyvä olla reservissä, jos vaikka joskus tarviis. :-k

Laitan sulle Tuomas viel tänään faksia..

Jep laita tulemaan vaan tai soittele OneljäOO 636 987

T72 24.08.2012 09:44

Quote:

Originally Posted by Tuomas
Olisi mahdollista saada uusi lyhyt L88 hoodi hintaan $ 1150. Saapuu parin kuukauden päästä noin $ 100-150 rahdilla lisättynä. Mun pitää ensi viikon alussa vahvistaa tilaus omilta osin ja tota tarjottiin kanssa. Normihinta kuulemma $ 1500.

Toi on ilmeisesti kaksipuoleisella muotilla tehty hoodi, jos haluaa halvempaa niin käsinlaminoidut (joissa on alapuoli karhea) on yleensä jotain 500-600$.

Tommy H. 24.08.2012 10:04

Voi voi, ai näitäkin on taas montaa eri mallia #-o
Se riittäis että siellä alapuolella on kiinnityskohdat saranalle ja lukituksen osille.
Eli karhea alaosa kelpais.

Tuomas 24.08.2012 11:49

Quote:

Originally Posted by T72
Toi on ilmeisesti kaksipuoleisella muotilla tehty hoodi, jos haluaa halvempaa niin käsinlaminoidut (joissa on alapuoli karhea) on yleensä jotain 500-600$.

Hinnasta päätellen kyllä mutta toki asia varmistetaan kuvien kera jos se tilataan.

All times are GMT +3. The time now is 09:41.