FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vaimeat äänet (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=21453)

vausti 07.02.2013 21:45

Vaimeat äänet

Onko mitään helppoa keinoa saada lisää ääniä peräpäästä? :rolleyes:
Nämä vakio äänet omaan korvaani ovat tosi vaimeat ja kaasua saa polkea ihan kunnolla ennenkuin murahtelee. Teenkö äänenvaimentimeen pari reikää? :cool:
En oikein putkia jaksaisi alkaa vaihtamaan..

klovnikala 07.02.2013 21:52

Takapöntöt vaihtoon niin tulee ääntäkin :D

janiv 07.02.2013 22:11

Teet sinne ite jonku tän tapasen ohituksen.

Tai siis tälleensä ja tohon väliin cut of venttiilit, jotta saa äänet vaimeiks tai koviks.

vausti 15.02.2013 22:13

Tuohan näyttäisi ihan toimivalta rakennelmalta. Mitenkäs sen säädön rakentaa lisäputken väliin?

kaj 15.02.2013 22:25

Quote:

Originally Posted by vausti
Tuohan näyttäisi ihan toimivalta rakennelmalta. Mitenkäs sen säädön rakentaa lisäputken väliin?

Ei tarvitse mitään venttiilejä väliin, äänet jää silti vaimeiksi.
Tyhjäkäynnillä ei muutosta, vasta kun annat kierroksia äänet
lisääntyy ehkä 25% korkeintaan.

vausti 16.02.2013 10:37

Mitenkäs se niin vähän vaikuttaa ääniin vaikka suora ohitus..?
Motarilla nyt en kaipaisikaan lisää ääniä vaan lähinnä liikennevaloissa :cool:

TOMAS 16.02.2013 10:44

Quote:

Motarilla nyt en kaipaisikaan lisää ääniä vaan lähinnä liikennevaloissa :cool:

Pistä esim. sähköisesti avattavat QTP laipat väliin, tällä voit ohittaa vaimentimet haluttaessa.

janiv 16.02.2013 11:15

Quote:

Eikös läpivirtaava äänenvaimenninkii oo periaatteessa suora ohitus. Kyllähän se ääni kuiteskii häviää sinne vaimentimen sisuksiin. Kaipa se tollasessa ohituksessa se ääni kuiteskii jonniiverran häviää vaimentimeen.

Sit varmaan ääni kovenis aika reippaasti, jos ton ohituksen teon lisäks tukkis vaimentimiin menevät putket.

Jaakon faija 16.02.2013 11:23

Quote:

Originally Posted by TOMAS
Pistä esim. sähköisesti avattavat QTP laipat väliin, tällä voit ohittaa vaimentimet haluttaessa.

Rälläkällä putket poikki niin eikö se ole siinä ! :rock:

vausti 16.02.2013 20:43

Mä justiinsa mietin ihan samaa, että jos kerran tuolla ohituksella ei tule edes kunnon ääniä niin eikö voi jättää tuon putken laittamisen väliin ja tekee vain reijät pakoputkeen ennen äänenvaimenninta :D

Mikäs muuten on tuo sähköisesti avattava QTP laippa? Onko hankala tehdä?

myky 22.02.2013 22:41

Minä taas asennan vakiot takaisin kun pari vuotta B&B Bulleteilla ajellut ja koko kaupunki vapisi kun ajoi alikulkusiltojen läpi.

vausti 02.03.2013 19:53

Quote:

Originally Posted by myky
Minä taas asennan vakiot takaisin kun pari vuotta B&B Bulleteilla ajellut ja koko kaupunki vapisi kun ajoi alikulkusiltojen läpi.

Onko maantieajossakin liian muhkeat äänet?

Varjomies 03.03.2013 11:00

Borlan suora ylitys mulla coupessa ja mielestäni ei mitenkään liian isot äänet.

myky 12.03.2013 13:10

Quote:

Onko maantieajossakin liian muhkeat äänet?

no aina kun ohittamaan lähtee tms niin on melko möykkä. mahtava saada ns. hiljaisuus takaisin, mieluummin kuuntelen blowin puhahteluja tämän kesän..

Sammy_ 12.03.2013 13:31

Quote:

Originally Posted by myky

Ei kannata R-A-C-E kerroin laskee potenssiin kymmenen.

Slim 25.03.2013 09:09

Onko Kellään kokemuksia corsan pace car cat backistä ls kutosessa?

Skorppi 25.03.2013 20:56

Vakio takaputkiin tehdyt vaimentajien ohitusputket on kyllä yksi parhaita putkistomodeja. Tyhjikselläkin ääneen tulee lisää särmää, mutta on kuitenkin normaaliajossa lähellä vakiota ja läppä selällään laulaa jo melko kovaa ja komeasti.

Monet aftermarkettitakaputket pitää aivan järkyttävää meteliä ja tuovat varsinkin sitä kaikkien ikävintä huminaa sisälle. Ilman äänenvaimentimia olevat takaputket on suoraan roskiskamaa, koko auto humisee ja kaikki kamat helisee ja resonoi takakontissa jo pintakaasulla pienillä kierroksilla.

vausti 26.03.2013 19:48

Quote:

Originally Posted by Skorppi
Vakio takaputkiin tehdyt vaimentajien ohitusputket on kyllä yksi parhaita putkistomodeja. Tyhjikselläkin ääneen tulee lisää särmää, mutta on kuitenkin normaaliajossa lähellä vakiota ja läppä selällään laulaa jo melko kovaa ja komeasti.

Monet aftermarkettitakaputket pitää aivan järkyttävää meteliä ja tuovat varsinkin sitä kaikkien ikävintä huminaa sisälle. Ilman äänenvaimentimia olevat takaputket on suoraan roskiskamaa, koko auto humisee ja kaikki kamat helisee ja resonoi takakontissa jo pintakaasulla pienillä kierroksilla.

Onko sulla tuollainen samanlainen ohitus josta oli kuva edellisellä sivulla? Onko mitään säädettävää sulkua välissä?

Skorppi 26.03.2013 20:01

Quote:

Onko sulla tuollainen samanlainen ohitus josta oli kuva edellisellä sivulla? Onko mitään säädettävää sulkua välissä?

On joo, ohitus vaan ilman mitään sulkuja:

vausti 27.03.2013 21:51

Mitenkäs nää monet muut sitten niin kovasti dumasi tuon ohituksen..?
Jos tuosta äänet paranevat niin sellainen säädettävä sulku voisi olla kyllä kiva. En vaan osaa sellaista rakentaa.

TOMAS 27.03.2013 23:31

Quote:

Mitenkäs nää monet muut sitten niin kovasti dumasi tuon ohituksen..?
Jos tuosta äänet paranevat niin sellainen säädettävä sulku voisi olla kyllä kiva. En vaan osaa sellaista rakentaa.

Mulla pitäisi löytyä kuvia QTP laipasta, koitan kaivella ne tänne.

Pekka Y-R 28.03.2013 00:00

Summitilta pari tommosta http://www.summitracing.com/parts/su...50-2/overview/ ja lisäksi johtosarja jolla voit yhdellä napilla ohjata venttiilit auki tai kiinni. Sitten vaan leikkaat/porailet latasta sopivat laipat, jotka hitsaat ohitusputkiin kiinni.

vausti 28.03.2013 22:49

Onko äänien kannalta mitään eroa jos ei tee ohitusta vaan poraa ennen äänenvaimenninta pakoputkeen pari reikää?

Pekka Y-R 29.03.2013 00:43

Reikien teko voi aiheuttaa sen, että saattaa saada ikävästi pakokaasua konttorin puolelle, mikä taas haittaa ajosuoritusta; ei hyvä juttu.

PR1 29.03.2013 08:29

Ei varmaan kannata porata. CraneCams tai jotain lukee C4 ikkunassa.

Tyylikkäät 4 putkea.

Maantiellä tasainen jylinä, korvat menee pitkässä matkassa mut kaupungissa hyvät bassot myös startatessa, ei tarvii stereoita. Vähän lisäpotkua ja Made In Usa.

Skorppi 29.03.2013 09:57

No ei varmaan kannata porata reikiä, onko joku joskus kuullut hyvä-äänisen vuotavan pakoputken? :) Lisäksi edellä mainittu pakokaasujen jääminen auton alle josta ne voivat päätyä hyttiin ja katsastuksessakin näyttää mittarit päin seiniä jos putkessa on matkalla reikiä.

vausti 29.03.2013 17:26

Ok, empä taida sitten porailla ylimääräisiä reikiä :D
Mulle taitaa olla kyllä hieman liian haastavaa tuon säädön rakentaminen. Putkien yhdistäminen vielä ehkä menisi.. :rolleyes:

SS-55 14.07.2013 15:09

Himppu huvitti eilen kun lähdettiin Lidlin parkkikselta , pikkusen painoin kaasua ja johan rupes yhden auton hälytin soimaan.
Autossa bassani putkisto.

MikaN 15.07.2013 10:53

Tuommoinen sattui silmään, jos sattuu olemaan jotain ikäviä resonansseja :-({|=

http://www.performancetrucks.net/for...-drone-489463/

systeemi 15.07.2013 16:31

Hmm vaivaako minua joku "maailmaa parantavien tätien tauti" kun tuntuu että ääniä on liikaakin. Itsellä on Borlan catback putki. Ei tuo paha ole, mutta juuri tuossa 100-105km/h vauhdissa kumisee pahasti minun korvaan. Olen jopa harkinnut luopua tuosta borlasta, jos löytyisi jotain "sopivaa" tilalle. Samalla pitäisi päättää että mitä pakosarjan kanssa tekee.

groovyjay 15.07.2013 16:45

Quote:

Originally Posted by systeemi
Hmm vaivaako minua joku "maailmaa parantavien tätien tauti" kun tuntuu että ääniä on liikaakin. Itsellä on Borlan catback putki. Ei tuo paha ole, mutta juuri tuossa 100-105km/h vauhdissa kumisee pahasti minun korvaan. Olen jopa harkinnut luopua tuosta borlasta, jos löytyisi jotain "sopivaa" tilalle. Samalla pitäisi päättää että mitä pakosarjan kanssa tekee.

Mä oon paria C5:sta ajanut ja niissä on ollut jotkut Borlat ja täytyy sanoa, että kumina kabiinissa normimoottoritienopeuksissa on aivan hirveä, siis sellaista turhaa papatusta, ettei kauheemmasta väliä. Mitkään sivuputket ei oo vielä saanut tuntemaan, että ääntä olis liikaa, mutta noi pari vakio vitosta joissa on ollut Borlat, niin huhhuh, karmeeta shaissea. Mutta esim Corsat ja muutamat muut mitä on tullut kokeiltua on taas toimineet ******** hienosti ja saunträkki on ollut komea koko skaalan.

systeemi 15.07.2013 17:11

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Mä oon paria C5:sta ajanut ja niissä on ollut jotkut Borlat ja täytyy sanoa, että kumina kabiinissa normimoottoritienopeuksissa on aivan hirveä, siis sellaista turhaa papatusta, ettei kauheemmasta väliä. .

Niin nuo putket soi todella nätisti kun niitä käskee. Lukuunottamatta tuota moottorie kuminaa.

MikaN 01.08.2013 18:02

Tein pari pientä modausta tuohon alkuperäiseen putkeen.
H putki -> X putkeksi

Sitten vaihdoin tuon vaimentimen sisällä olevan 48 mm reikäputken

2.5 tuumaiseen

Ja tässäpä ääninäytteitä, jos noista nyt jotain erottaa :o
Ensin tyhjäkäynnillä ja sitten n. 2000 rpm ja sitten n. 4000 rpm.

Alkuperäiset:
http://i231.photobucket.com/albums/e...ps114a7a7f.mp4

X putki:
http://i231.photobucket.com/albums/e...ps5d7b54db.mp4

Ja lopuksi X putki + vaimentimet:
http://i231.photobucket.com/albums/e...psce4f146c.mp4

Aika ahtaan oloinen tuo alkuperäinen vaimennin, kun tuo reikäputki on vain 48mm sisältä ja sitten pää n. 15 mm päässä tuosta resonaattorin putkesta.

Rocckk 20.04.2015 00:18

Quote:

Originally Posted by janiv
Teet sinne ite jonku tän tapasen ohituksen.

Tai siis tälleensä ja tohon väliin cut of venttiilit, jotta saa äänet vaimeiks tai koviks.

Löytyisiköhän Oulun tai vaihtoehtoisesti etelä-pohjanmaan seutuvilta tekijämiestä kuvan mukaiselle ohituspalan lisäämiselle? Itte kun en omista hitsiä enkä nosturia..

All times are GMT +3. The time now is 04:25.