FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Mistäs kannattaa pakoputkea tilata? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=22214)

Porkola 10.06.2013 18:28

Mistäs kannattaa pakoputkea tilata?

Uusi harrastaja olen ja tuli hommattua C3. Mistäs olette pakoputkia tilaneet?, kun pönttönäyttää olevan mulla laho?

Tässä mun hankinta, tällä hetkellä korjaamolla ja vaikuttaa olevan paljon vielä laittamista. Välillä tuntuu, että tuliko sittenkin tehtyä paskan ostoksen(?) Virranjakaja uusittu ja nyt on uuden kaasarin vuoro, kun ollut käymisen ongelmia. vm 74 ja avomalli http://aijaa.com/oHrJ4n

Jaakon faija 10.06.2013 20:09

Quote:

Originally Posted by Porkola
Uusi harrastaja olen ja tuli hommattua C3. Mistäs olette pakoputkia tilaneet?, kun pönttönäyttää olevan mulla laho?

Tässä mun hankinta, tällä hetkellä korjaamolla ja vaikuttaa olevan paljon vielä laittamista. Välillä tuntuu, että tuliko sittenkin tehtyä paskan ostoksen(?) Virranjakaja uusittu ja nyt on uuden kaasarin vuoro, kun ollut käymisen ongelmia. vm 74 ja avomalli http://aijaa.com/oHrJ4n

Älä lannistu, se kuuluu harrastukseen että koko ajan ei mene
kuin Strömsössä.
Putkia ole itse väsäillyt ja kyllä se kun jaksaa punnertaa.
Ei muutakuin pää edellä kohti uusia vastoinkäymisiä :mad:

kaierkki 10.06.2013 20:10

Quote:

Marteliukselta....

Porkola 10.06.2013 20:15

Mitäs mieltä olette, minkälaiset putket kannattaa laittaa, ihan aluperäiset vai kannattaako alkaa hifisteleen?

ZL1 10.06.2013 20:27

Quote:

Mitäs mieltä olette, minkälaiset putket kannattaa laittaa, ihan aluperäiset vai kannattaako alkaa hifisteleen?

Riippuu enemmän mitä aiot autosta tehdä pidemmällä juoksulla

Putkihommat on aika helppoja ite tehdä ellei ala hifistelemään

1969TurboFire 10.06.2013 22:08

Quote:

Plussaa on että ei paljon yksinkertaisempia putkia ole kuin C3ssea...Hei ja täytyy muistaa että autolla on jo ikää mutta ei ole pahan hintaisia osat corvetteen!

red-red-red 11.06.2013 00:16

Onnittelut hienon auton hankinnasta ja tervetuloa seuraan!
Paljon haasteellisempiakin harrasteautoja on kuin Cornetit. Esimerkiksi kaikki muut 1974 vuoden autot!!! Kovin harvassa on saman ikäiset autot, joihin saa kaupasta kaikkia varaosia! Lähes neljäkymmentä ikävuotta toki kantaa veroaan, mutta ylitsepääsemättömiä ongelmia ei tule. Ja harrastukseen kuuluu ottaa olut - milloin ketutukseen ja milloin saavutukseen!

1969TurboFire 11.06.2013 00:18

tuo pitäis yrittää muistaa

lepe 11.06.2013 09:26

Quote:

mulla olisi joutilaat peltisarjat . toki myös putketkin mutta ne on yksiosaiset ja maanneet talven lumihannessa . jos päädyt itse rakentamaan putket niin peltisarjat joutaa kun vain haet .

joukoy 11.06.2013 09:35

Quote:

Originally Posted by lepe
mulla olisi joutilaat peltisarjat . toki myös putketkin mutta ne on yksiosaiset ja maanneet talven lumihannessa . jos päädyt itse rakentamaan putket niin peltisarjat joutaa kun vain haet .

Jos ei kelpaa niin minä haen ne :rock:
eidt: siis peltisarjat, putkia pitää katella onko niistä enää mihinkään.

groovyjay 11.06.2013 09:45

Quote:

Laita RST niin ei tarvitse enää samaan autoon uusia laittaa ikinä... Oma paskakasa menossa kanssa just Marteliukselle, katsotaan mitä tulloo.

lepe 11.06.2013 09:55

Quote:

Originally Posted by joukoy
Jos ei kelpaa niin minä haen ne :rock:
eidt: siis peltisarjat, putkia pitää katella onko niistä enää mihinkään.

Sopii lähettämään en ala . putket voin pilkkoa ja nakata roskiin

lepe 11.06.2013 20:07

Quote:

Originally Posted by lepe
mulla olisi joutilaat peltisarjat . toki myös putketkin mutta ne on yksiosaiset ja maanneet talven lumihangessa . jos päädyt itse rakentamaan putket niin peltisarjat joutaa kun vain haet .

(varattu)

KooVee 11.06.2013 23:45

Quote:

Kylkiputket on sellainen asetelma, jota on vaikea, ellei mahdoton, nähdä koskaan virheratkaisuksi. Ylimääräinen muskeli, joka on tehty C3:n profiiliin. Ääntäkin sieltä saa kuulua. Kyllä meillä kaikilla on varmasti riittävästi kilometreja vuodessa myös istua autossa, jonka ääntä ei kuule, tai ei edes haluaisi kuulla.

Makuasioita, sanoi koira...

Porkola 14.06.2013 12:57

Jätän hifistelyn toistaiseksi väliin ja tilasin org takapöntöt finnvetteltä hintaan 250 egeä/pari, löytyipäs heti hyllyltä:) mutta tuosta hinnasta voi olla toista mieltä, kun tsekkasin että parin saa jenkeissä hintaan 100dollaria, (eli 90 euroon)
Paljokohan rahdit ja tullit olis tehneet, jos tilannut suoraa sieltä?
Muutenkin olis kaikenlaista pikku roinaa tilattava esim. tiivistesarjaa, vaihteen consolilevy ym osaa, ajattelin tilailla suoraa tuolta http://www.ecklerscorvette.com/ , mutta tuleeko halvemmaksi tilauttaa jonku "poppamiehen" kautta:) (?)

Marko2805 14.06.2013 13:57

Samoihin suurin piirtein olis menny posti/tullimaksujen jälkeen jos ite jenkeistä olisit tilannut,ja kuukausi aikaa.Ite jättäisin ecklerssin väliin.Postikulut aivan mahdottomia.Ite tilannut Zipiltä ja mamotoworksiltä kaikenlaista pikku sälää.Postikulut mielestäni kohtuulliset.

Porkola 14.06.2013 15:38

Quote:

Originally Posted by Marko2805
Samoihin suurin piirtein olis menny posti/tullimaksujen jälkeen jos ite jenkeistä olisit tilannut,ja kuukausi aikaa.Ite jättäisin ecklerssin väliin.Postikulut aivan mahdottomia.Ite tilannut Zipiltä ja mamotoworksiltä kaikenlaista pikku sälää.Postikulut mielestäni kohtuulliset.

Kiitos tiedoista! Pelkillä takapönttöjen vaihdolta en välty, ilmoittivat korjaamolla, että koko pakoputkisto on umpilahoa. Joten pitää tilata kokosarja eli tulee 500 egeä yht. . Ilmeni että vanhaa putkisto on alle 2.5 tuumaista pilliä, eli pienempää ollut kuin vakiokoko( ihmettelee) (?).

Tänään sain auton viikonlopuksi ja siihen oli uusi kaasutin vaihdettu käyntiongelmien takia. Uusi kaasutin on edelbrock 600 (vanha oli vakio quadrajett), en tiedä sitten miten on parempi vanhaan verrattuna. Ainakin toimii hyvin. Kaikki turha riisuttiin automryyppy jne. ja kaasutin saatiin mahtumaan konepellin alle just ja just. Nyt toivotaan vaan, että käyntiongelmat ohi.

1969TurboFire 14.06.2013 22:07

Sehän riittää kun toimii hyvin... itselläkin oli putki kai 2"

progress 16.06.2013 14:02

Quote:

Originally Posted by Marko2805

pari vuotta sitten tilasin RST-putket (ei vaimentimia) jenkkilästä, hintaa putkilla oli naurettavan vähän, mutta rahteineen tuli maksamaan noin 600€+...
Rahti oli sen 50% hinnasta + tulli + alv.

ramdac 21.06.2013 12:00

Mulla on Marteliuksen kromiteräsputket ja Hookkerin peltisarjat. Kaikki suoraan Marteliukselta halvemmalla kuin Amerikasta. 350 laatikko ja vm. 77. Alkuperäisenä kattiversio ja yhdellä putkella läpi runkopalkin. Tohon settiin joutuu itse tekeen vaihdelaatikon alle kannakkeen. Koska tulee tuplaputkilla. Ja hitsaan levityslaipat kiinni peltisarjoja päin. Vois laittaa kuvaa. Vaikutti liian hankalalta. Voin sanoo et sopii varmasti suoraan alle. Oon itse tehnyt ne. Laatikon kannatintyyny on uusi energy suspension uretaanikannake. Corveten oma kannake on varmaan ihan litissä ja silloin sopivuus voi olla huonompi.

All times are GMT +3. The time now is 10:03.