![]() |
C6 jenkeistä
Olen harkinnut, että noin vuoden sisällä päivittäisin C5:sen kutoseen. Autokauppias kaverini jenkeistä laittoi tämän nykyisen laivan konttiin ja todella tyytyväinen olen ollut. Eli ajattelin tämän kutosenkin jenkeistä pyytää.
Sitten pari kyssäriä: -Kun tuo jenkki C6:sen niin mitä muutostöitä joutuu tekemään? Vitosen kanssa joutui ainakin aika paljon valoja muuttelemaan. -Onko eri vuosimalleissa suurta eroa? Jenkeissä sen verran hyvä tarjonta, että saa aika vapaasti valita millaisen haluaa. -Pystyykö avo kutosella ajamaan motarilla ilman, että peruukki irtoaa? :D Olen kahden vaiheilla targan ja avomallin välillä. Kiitokse kaikille, jotka osaavat neuvoa :rock: |
Tuota... eikös esim ruotsissa olisi paljonkin euromalleja tarjolla ja suomestakin siihen 50 000-70 000¤ haarukkaan löytyy aika monta autoa..
Kulut rahti vero ja muutokset mukaanlukien.. amerikasta niin.. no voi siinä vähän pärjätäkkin.:) |
http://mobil.blocket.se/kronoberg/C6....htm?ca=11&w=3
Esim tuommonen -08 uudemmalla ls3 mosalla. |
C6 avolla en ole mennyt, mutta targassa kyllä käy semmoinen pyörre jo yli 80 kmh, ettei tupakinpoltosta tuu mittään! :D
|
Quote:
Molemmat ikkunat pitää olla n. 1-2cm auki jolloin pyörre vähenee oleellisesti. |
Quote:
Muutostyöt ovat aikalailla samat kuin C5:eenkin. Huonolla tuurilla joutuu etuvalot vaihtamaan, joillakin DOT-valot ovat tainneet nykyisin kelvata sellaisenaan, oranssi parkkivalo umpioissa ei taida olla hyväksyttävä. Eli eurotakavalot, vilkut kylkiin ainakin. Euromallin C6:ssa on ajovalojen pesurit ja jenkkimallissa ei, siitä en osaa sanoa mahtaako olla pakollinen varuste. Ehkä joku asiaan enemmän vihkiytynyt osaa valaista paremmin... :thumleft: |
Quote:
Eihän avona ikkunat ylhäällä ajeta! Etikettivirhe! :D |
Quote:
|
Quote:
Ei muutako ajamaan 120 kmh motarilla ikkunat alhaalla :D |
Quote:
|
Takaisin aiheeseen ;)
Niin, oliko jollain tarkempaa tietoa tarvittavista muutostöistä? Ja onko vuosimallien välillä mitään ratkaisevaa eroa..? |
Takaumpiot, takaumpioiden johtosarjat, takasumuvalo, boksista asetukset eurovaloille(?), sivuvilkut, side markerit pois käytöstä, vastaavuustodistus, vetolenkki eteen. DOT ajovalojen valokuviosta lausunto. Jos xenonit niin ajovalojen pesurit ja ajovalojen automaattinen korkeudensäätö. Jossain tapauksissa korkeuden säätöä ei tarvita jos saa hyväksytyn asiantuntijan lausunnon valokuvioista, riippuu vissiin pitkälti inssistä.
|
Quote:
Tai linssien vaihto keltaisiksi |
Vetolenkki eteen? Ai siis pitää hitsata joku lenkki millä autoa saa vedettyä??
Nuo etuvalot kuulostavat hieman hankalilta. Miten joku pesuri voi olla pakollinen..? Ja jos joutuu korkeutta säätämään niin mitenköhän se jälkikäteen onnistuu..? Ompas tehty taas nihkeeksi, ihan niinkuin C5:sen kanssa. :rolleyes: |
Quote:
Ainakin Z06 hyväksyttiin asiantuntijalausunnon kera ilman etuvalojen automaattista korkeudensäätöä. Suuntaus ei muutu, vaikka taka-akseli kuormitetaan suurimpaan sallittuun painoon. Valokuviot ovat epäsymmetriset ja kelpaavat. t. takakontissa lisäpainona istunut |
Mistäs tuollaisen asiantuntijan lausunnon saa..?
|
Quote:
Jotenkin vaan tuntuu käytännöt vaihtelevan. |
Quote:
Näihin tulkinta juttuihin pitäisi Trafin puuttua ja tehdä sellaiset ohjeet ettei tulkinnan mahdollisuutta jää. |
Quote:
Tässä linkkiä listaan: http://www.a-test.fi/SiteCollectionD...t-3-6-2013.pdf Kävin itse tuolla Kehä3:n konttuurilla. |
Onko arviota paljonko autoveroa mahtaisi tulla jos vuoden 2008 corveten toisi jenkeistä?
|
25-30.000 vahvana fakta mutu- tietona:p
|
Aika suolainen. Paljonko vaikuttaa jos auto on esim. 2005 tai 2006?
|
En ole hetkeen noita C6 tuontikuluja laskeskellut, mutta menisikö 2005 veroihin noin 20kEuroa. Tietty tullit, alv yms on vielä lisättävä tuohon jos jenkeistä auton tuot.
|
Mitenkä pystyisi laskemaan tuon autoveron edes suunnilleen ennakkoon, niin osaisi kokonaiskustannuksia arvioida?
|
[quote=vausti]Mitenkä pystyisi laskemaan tuon autoveron edes suunnilleen ennakkoon, niin osaisi kokonaiskustannuksia arvioida?[/QUOT
Mahdoton tehtävä.Muuta Ruotsiin.C7 maksaa 665000 Sek eli n 74 kEgee.Löytyy 2 maahantuojaa mutta hinnat ovat samat.Avo maksaa enemmän,mutta niitäkin voi jo tilata.Arvaa missä mä olen nykyään duunissa? Terv -Jompe-64 coupe ja mä haluun tuoreemman käyttiksen:rock: |
Quote:
Tullit välttää kun tuo auton EU:n alueelta. |
Quote:
Katsot auton yleisen myyntihinnan http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ Katsot auton veroprosentin päästöjen mukaan http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...t/04401012.pdf Lasket veroprosentilla yleisestä myyntihinnasta autoveron Kannattaa keskittyä 05-07 autoihin koska niistä peritään tällä hetkellä enemmän autoveroa kuin vastaavassa suomiautossa on jäljellä- saattaa tulla palautuksia joskus |
| All times are GMT +3. The time now is 14:55. |