![]() |
Amerikan paketit ja miksei muutkin
Onkohan kenelläkään muulla tullut mieleen, että ne pienet tilatut hilut voisi ehkä lähettää pienemmissä/sopivan kokoisissa paketeissa.
Tässä pari esimerkkiä. Pistäkää paremmaksi. Tässäkin tuli n.15 millinen "cap" C-kakkosen ohjaustehostimen ohjausventtiilin päätyyn. No ei vielä niin paha paketti, koska pyysin nimenomaan "pieneen pakettiin, pliis." ![]() ...mutta tämä siten. Pensatankin senderin kiinnitysrinkula. Laatikko on normi kenkälaatikon kokoinen ja noita rinkuloita mahtuisi monta sataa tuohon laatikkoon. Lenskarit lennättää siis saastunutta ja miksei myös lämpimämpää amerikan ilmaa tänne pohjolaan meidän riesaksi. Tämä on kallis tapa hoitaa ilmastovelvoitteet ja puhdistaa omaa atmosfääriään. ![]() |
Vähän samanlaisia kokemuksia. nyt ei ole vain yhtään kuvattavaksi asti.
|
Entä, kun firma mistä tilaan, lähettää pelkästää, vain ja ainoastaan lentorahtina (Britanniasta). Ei minulla nyt niin kiire ole, mutta minkäs teet.
|
Monta pakettia on mennyt ensin keskieurooppaan ja sieltä Helsinkiin, ei ymmärrä ?
|
Quote:
Kaikilla isoilla kuriiri ja lentoposti firmoilla on keskusvarasto Belgiassa tai Hollannissa. Lentävät sieltä sitten tänne. |
Mä pistän välillä oman kuriirin (DHL) hakee niin tulee jos niin kuin haluun. Ja minne haluun.
|
Quote:
Rahamiehet tekee mitä haluaa. Minun seuraava paketti tulee Somali pakolaisten kaarnaveneellä, ellei uppoa. |
Quote:
Joo sama täällä. Ainoa mitä käytän on usps tai sitten oma konttirontti mikä toimii kuin junan vessa ja halpaa kuin makkara. |
On tuolla USAssa ainakin shippauspalveluita, jotka lähettää suht edullisesti (itte käytän DHLää)
|
Quote:
Korjaan sen verran että olen ottanut omalla rahdilla jo senkin takia että se on halvempi monessa tapauksissa Itelläkään harvemmin kiire noilla ole, niin lennätetään ainoastaan ne hätäsimmät tarpeet... Ja Jenkeistä tietenkin olen konttirahtina käyttänyt pääasiassa BG:n palveluja (Bulldogs Garage). |
Joo, ei ne lentopaketit kerta suhinalla Suomeen tuu vaan käyvät näköjään jossain jakelupisteissä ja laivatkin käyvät melkein jokaisessa euroopan satamassa.
Aina on muka kiire,,,, niin lennättämällähän ne saa pikaisesti. Kerran otin laivarahtina kun oli isompaa ja muka enemmän tulossa niin kyllä sillekkin kertyi hintaa. Ensin tietysti myyjiltä johonkin yhteen keräyspisteeseen, jossa kaikki lastattiin yhteen laatikkoon ja sitten sieltä se laatikko rahtiterminaaliin ja konttiin. Sitten merirahti Suomeen ja sitten vielä tänne perämeren pohjukkaan. Joka välissä kun maksaa joillekkin handlinkiä niin ei sekään aivan edullista ollu. Ja taas tuli lasku DHL:ltä. DHL ei näköjään ota tullauksesta mitään kuljuja. UPS otti joka paketista erikseen. Miten te noita isompia, raskaampia ja jos useammalta toimittajalta tulee niin otatte Suomen? |
Quote:
Kolmas kuorma tälle syksylle tulossa Falcontin kyydissä. Saa itse tilata Floridan kontituspaikalle, jossa ei ole mitään määräaikaa, vaan odottavat siellä seuraavaan kontin lastaukseen saakka. Esim. pari pakettia myöhästyivät kesäkuun lopun lastauksesta, niin tulivat sitten elokuussa lastatussa kontissa. He tullaavat lähetyksen ilman sen kummempaa korvausta, tai se korvaus kai sisältyy rahtiin. Ja kun itse asun täällä periferiassa, niin on mukava kun kontti puretaan Seinäjoelle, josta saa sitten itse hakea ilman kotimaan rahtikuluja. Pienempiä/kevyempiä/kiireellisempiä olen ottanut Rahtiputken kyydissä. Heidän terminaaliin saa myös itse tilata ja saa kerätä max. kuukauden ajan. Pakkaavat siellä isompaan laatikkoon ja tulee rivakasti lentopakettina. Hoitavat tullauksen pientä korvausta vastaan. Halvempaa kuin pikarahdit kaikille paketeille erikseen, silloin kun on useampia lähetyksiä tulossa. Yksittäiset lähetykset esim. Rockautosta olen ottanut pääasiassa USPS;llä ja tullannut nettitullauksena itse sitten, kun trackingistä näkee että on saapunut vantaan tullipostiin. 3-5 päivää menee saapumisilmoituksen lähettämiseen postilta, joten sen verran säästää ajassa, kun seuraa itse trackingistä ja tullaa sen perusteella eikä odottele postin saapparia. Kerran otin USP:llä nopeuden takia Rockauton paketin. Olihan se tosiaan nopea, mutta oli mielestäni aika kallis se tullauspalvellu, eivätkä edes kysyneet haluanko tullata itse, vaan lähettivät vaan automaattisesti laskun jälkikäteen. . |
Jälkitoimituksena erkinlerssiltä 1tarra,
fedexin kuski oli vielä käynyt meillä 3 kertaa yrittämässä jakelua, muttei viittinyt jättää käynneistään mitään viestiä. Kuvittelin tuon snadin tarran tulevan ilman muuta postilaatikkoon kirjekuoressa. Todella fiksua pakkaamista. ![]() |
:rock: Shipping ja handling kulut oli varmaan kohdallaan! :cool:
|
Quote:
Ameriikassa kaikki on suurta ! Typeryys mukaan lukien..... |
Iso maa, isot toleranssit :D
|
Quote:
Mä koitan hokee joka kerta vastaavissa jutuissa padded envelope kuin papukaija.. Harvoin toimii. Viimeksi meni maaliin hienosti. Ostin ebaystä taustapeilin. Useampi myyjä oli hinnoitellut saman osan 29.99 bay it now. Postikuluissa olikin sitten ilmaa.. 12.99 -59.99!!!!! Ja yksi runkkari vinkui vielä jotain import chargea... Lienee sanomatta selvää kuka sai kaupat. |
![]() |
Aivan mainio :)
|
:lol:
|
Amerikassa kaikki pitää olla suurta, you know. Miksi ite ootte valinnut V8 auton vaikka kyllä se liikkuisi 1.2l nissanin moottorillakin? ;)
|
| All times are GMT +3. The time now is 07:25. |