![]() |
Iloinen perhetapahtuma: 69 Corvette on nyt hankittu USA:sta.
Tervehdys Sharkkilaiset
No niin, nyt aletaan olla siinä pisteessä, että kehtaa ilmoittautua. Ja toisaalta ei kehtaa jatkaa kyselyitä muissa topiceissa ilman pientä avautumista. Auto lähti USA-myyjän pihasta torstaina ja Rays Automotive toimittaa sen Kotkaan maaliskuuksi. Finnshark palstaa olen seurannut jo jonkin aikaa ja loistava meininki rohkaisi minutkin tekemään ostopäätöksen. Erikoiskiitos SSW:lle, laitoit pari kannustavaa sanaa tuossa hiljan kun ihmetteilin uskaltaako koko hankkeeseen lähteä. Tai voihan minulta tulla kuittia kun koko hanke lässähtää. Kiitokset myös koko porukalle kun olen tuolla muissa topic:ssa kysellyt kaikkea asiaan liittyvää - ja siis saanut hyvät neuvot. Todella mahtava meininki täällä. Olkoon auton nimi tässä vaiheessa Time Machine – mukaillen myyjän viestistä ”…It got looks and thumbs up everywhere I went, it seemed, and I felt like I was in a time capsule every time I would drive it..”, ehkä kuitenkin Suomalaisittain nimeksi sopisi Aika Kone. Katsotaan nyt. Auto tällä hetkellä projektikunnossa koska sisustus osittain purettuna ja näin ollen moottori ei käynnisty ja sillä ei voi ajaa. Vette menee siten saman tien pajalle kun saapuu Suomeen. En ole vielä päättänyt mille pajalle, pari hyvää vaihtoehtoa on jo löytynyt palstalta saamieni vihjeiden perusteella. Pikkaisen muutakin hommaa löytyy: alipaineletkut, laatikon öljypohjan tiiviste, pari mittaria, jarruletkut, penkkien verhoilu ja mitä siitä nyt ylipäätään löytyy. Tämän pitäisi olla # match yksilö: 300hp/350, 3 speed TH400 Automatic, Power Brakes, - Steering, - Windows, AC, Disc Brakes, Deluxe Wheel Covers etc. ja Exteriour Code 988 - Burgundy ja Interior Black. Koko hankkeesta joutui toki neuvottelemaan kotona, mutta tässä sitä nyt yhdessä jännitetään mitä sieltä kontista aikanaan löytyy. Homma lähtee omalta osaltani käyntiin ostovoimin mitä tulee auton laittamiseen. Tallia laittamista varten ei ole ja ostolupa heltisi vain sillä, että lupauduin ulkoistamaan kokonaan alun korjaukset. Oma pitkän tavoitteen idea on työstää sitä paljon itsekin mutta mennään nyt alkuun sitten näin. Tässä vähän kuvia, ulkokuvien tarkka ottamisajankohta ei ole tiedossa, viimeisenä kuva kun auto lähtee myyjän pihasta kohti Ramin puljua 6.2.2014. Time Machine 69 kojelauta 2014 ![]() Time Machine 69 konsoli 2014 ![]() Time Machine 69 Original Ralley Wheels 2003 ![]() Time Machine 69 2008-2013 vasen etu ![]() Time Machine 69 2008-2013 vasen etu ![]() Tilannekuva Time Machine 69 siirtyy trailerille 6.2.2014 ![]() Ai niin, pitääkö tällaiseen USA-tuontiin vaihtaa jotakin Suomi-määräysosia? Esim. keltaiset etusivuvalot valkoisiin? Mistä olette niitä hommanneet? |
:cheers2:
|
hoij! krominaamat on aina todella cool:cool:
onnea ostokselle ja tervetuloa sharkkiin:rock: ei kai noin vanhoihin tarvi muutoksia tehdä??? kaiketi kelpaavat leimalle sellasenaan.. vai oliko jotain vilkkujen värejä, parkkeja mitä piti muuttaa....? |
Onnea hankinnasta!
Jos valot, jarrut (käsijarru mukaan lukien), ikkunanpyyhkijät (pissapoika mukaan lukien) toimii, eikä autossa ole mitään muuta ihmeempää vikaa, niin takasivuvaloista polttimo pois varmuuden vuoksi, parkkeihin valkoiset polttimot, ja runkonumeron meistäminen runkopalkkiin pitäisi riittää katsastusta varten. |
Onnea hankinnasta!
Noi etuparkit ja vilkut menee sellaisenaan, punaiset takasivuvalot voi joutua peittämään/polttimot poistamaan. |
Quote:
Ahaa Katsuriko tämän naputtaa vai miten tää toimii? Siihen tulee siis Suomi-tyyppinen runkonumeron jonka (katsastustoimisto?) myöntää? Mihin sellainen numero sitten mätkitään? |
Quote:
Itse joudut sen tekemään. Ihan auton VIN koodi runkopalkkiin näkyvälle paikalle |
Quote:
Auton valmistenumero. ![]() Mä olen tainnut laittaa oikeanpuoleisen etufillarin taakse aikaisemmin. T72:n kommenttiin vielä lisäten, että mulla on ollut ainakin kahdessa '69:ssa oranssit polttimot parkeissa, joten ne on joutunut vaihtamaan katsastukseen. Linssin väri on sentään lainkirjaimen mukainen... |
Quote:
Joo totta, unohtui nuo -69:n oranssit parkkipolttimot... Omassa -72:ssakin rekisteröintikatsastukseen piti vaihtaa valkoiset parkin linssit, mutta myöhemmin on aina mennyt läpi oransseilla orkkis parkeillakin, eli rekisteröintikatsastuksessa noi taidetaan syynätä vähän tarkemmin. |
Aika kone ja aika hyvät kuvat. Welcome to our land. PR on sit ihan aloittelija.
|
Kiitokset onnitteluista ja neuvoista. Laitan omaa viestiketjua muutamista päälimäisistä asioista jotka ovat jo nyt tiedossa.
Minulle juuri 69 on Ultimate muskeli Vette ja ainakin tässä vaiheessa tuntuu hyvältä, että etsiskelin autoa aika pitkään. |
Onnittelut :thumrigh:
Itse jouduin vaihtamaan umpiot + oranssit parkit kirkkaisiin. Takasivuvalot on kelvannut punaisina. Eipä kyllä kaikki ole noita vilkkuja/umpioitakaan joutuneet vaihtelemaan... Ilmeisen tapauskohtaista nämäkin säännöt ;). |
Onnea hankinnasta :)
Mullakin meni kaikki markerit läpi keltaisena rekisteröintikatsastuksessa :) |
Quote:
Kirjaisimet/numerot pitää olla vähintään 8 mm korkeat. Mulla löytyy satsi, jos lainata haluat... |
Lisää romipuskuria, hyvä :cool:
Takasivuvaloihin teippiä katsastuksen ajaksi ;) |
On hieno!!! Hieno värikin! :cool:
|
Hieno homma että auto on saatu matkaan. Näyttää todella hienolta kuvissa. Apua ja kannustusta löytyy myös jatkossa. Palataan asiaan kun auto on suomessa :rock:
|
Superia, onnittelut!!
|
Onnea hienon hankinnan johdosta!:D
Mulla meni omassa -69ssä viime kesänä myös rekisteröintikatsastuksessa kaikki valot läpi sellaisenaan...keltaiset parkit edessä ja punaiset sivuvalot takana yms. |
Takasivuvalot saa vaihdettua keltaisiksi, jotka kelpaa. Finnvettestä keltaiset muovit tilalle, eikä maksa paljon. Katso kuvasta omani!
|
Askeleen lähempänä ihanuutta 8)
|
Punaiset sivuvalot (paikallisen konttorin mukaan) kelpaa -71 ja vanhempiin.
Hieno on kärry :cool: |
Onnea hankinnasta!
Jos tarvitset Kotkan päässä jotain jeesausta niin ota yhteyttä. |
Katselin tuota autoa itsekin, ei mikään huono ostos :salut:
|
Kiitokset onnitteluista.
Tuo sivuvalo-asia taitaa siis hoitua aika helpolla. Quote:
|
Jihaa!
Homma etenee, nyt merikontissa ja kaiketi jo laivassa. Tässä alkaa kutkuttamaan jo tosi pahasti.:D ![]() |
Quote:
1969 on sen ikäinen, että menee punaisilla valoilla läpi. 1968 - 1971 tai 72 on aukko missä laki antaa myöten. Uudemmissa pitää sitten olla keltaiset joka nurkassa. |
Quote:
|
Tätä voi tarjoilla insille:
"Kulkulaitteiden ja yleistentöiden ministeriön päätös moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta: Muut valot: annettu 1957 ja loppuu 1983 MaA Tpp 11 §, 392/57 Enintään 5w sivuvalot toiminassa edessä valkoiset tai keltaiset. Takana punaiset (keltaiset myös käy). " Joskus kaivoin tuon jutun esille, mutta rajavuosi tosiaan on ollut 1971 ja sen jälkeen punainen takana ei mene läpi. |
Quote:
Loistavaa. Onkohan niillä tuollainen kirja joka konttorilla, että voi johonkin viralliseen lähteeseen vedota? Mitä tuo muuten karkeasti tarkoittaa: "MaA Tpp 11 §, 392/57" Taitaa muuten mennä minun pirssi museorekisteriin. |
Viittaus on Katasastajankäsikirjaan. Hyvä teos lukea muutenkin, että tietää itse mitä odotettavissa. Välillä nimittäin mennään vähän bulkkitoimintana kun rutinoffeihin tottuneet heput joutuvat vanhojen autojen kanssa pelaamaan.
|
Katsastajan käsikirjan linkki ei toiminut. Löysin mm. tämän:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...jaVersio20.pdf KATSASTAJAN KÄSIKIRJA Versio 2.0 22.10.2008" ja en löytänyt sivuvaloista mainintaa hakusanaetsinnällä. Löytämässäni käsikirjassa näköjään viitataan välillä tähän, mutta ei oikein taida olla sopiva työkalu minulle. http://www.finlex.fi/fi/ En muuten kyselisi, mutta tässä vaiheessa ideana on pitää auto mahdollisimman originaalina ja ajattelin näyttää tarvittaessa katsastajalle sopivan pykälän päätöksenteon tueksi. |
Ihmettelin mitä nuo merkinnät tarkoittavat ja tällaisen löysin:
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?a...ge;topic=234.0 "Ja nuo kummalliset kirjainyhdistelmät... MaA Tpp = "Kulkulaitosten ja yleisten töiden ministeriön päätös moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta 29.11.1957/392" Ellei karsastaja (tai poliisi) usko, nuo pykälät voi käydä kaivamassa jostain kirjastosta, josta löytyy Suomen Laki 1 vanhat vuosikerrat (vihreä kirja). Tai sitten ihan siitä virallisesta säädöskokoelmasta (sininen kirja)." Kaipa Corvette on "kulkulaitos" kuin merellinen vastaavuutensa Korvetti :D Kirjaston kautta konttorille? Voi olla, että piruuttani niin teenkin. |
Päivitetääpäs statusta.
Auto tuli Kotkaan 9.4.2014, maksoin hämmästyttävän pienen tullauspäätöslaskun ja rahtasin sen sieltä trailerilla kohti sivistystä. Matkalla vastaan tuli auto-auto jota tietysti reteesti moikkasin ja sain vastauksenkin. Ai niin, millainen härveli sieltä tuli? Laite vaikutti juuri siltä mitä myyjä lupasikin, mittaristo purettu ja sisusta muutenkin auki. Konepeiton alla oli moottori ja tekniikka kiinni (ja toivottavasti kunnossa). Ulkoa päin ihan OK kunnossa: ![]() Entä se sisusta? No se vaatiikin jo taikomista ja onneksi Vetten määränpää oli Poppamiehen piha. Tässä lähtötaso: ![]() Ilmeisesti juuri tuo yo. tilanne sai virkamiehet heltymään ja tullauspäätöslasku jäi alle 2000¤. Kokemusta kun tästä ei ole, niin voihan sitä tulla jostakin muusta suunnasta lisää laskua. Viranomaispuolelta edessä on käsittääkseni enää autovero(200¤?), rekisteröinti ja katsastus. |
Quote:
Ei mene noin paljon. |
Onnittelut pulkan saamisesta Suomeen! Poppamies laittaa varmasti jalalla koreasti ja Corvette-tanssin jälkeen on auto hienossa kunnossa kesän ajeluihin! Nätti krominaama! :cool:
|
Quote:
|
Quote:
Myöhästyneet tervetulotoivotukset ja onnittelut. Poppis taikoo tuosta vielä loistopelin :cool: |
| All times are GMT +3. The time now is 03:12. |