FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Nopeak 316 km/h ?? siis keskinopeus.... (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=2376)

Pappatunturi 31.10.2005 15:15

Nopeak 316 km/h ?? siis keskinopeus....

Kaikkien Pro-Touring camaroiden äiti ja isä. Big Red. Auto jolla laskettu Nevadassa maantiellä ajettavassa top speed kisassa 352 km/h tutkaan..Siis
Vuonna 1989!! Ennen netiä;) Pappateamiläiset varmaan muistavat legendaarisen artikkelin Hotrodissa jossa toimittaja istui kyydissä koko sadan mailin pätkän kanjonien välissä...

Auto on entisöity 90luvun alun kisa kuosiin ja taas mukana kiusaamassa eksoottisia "nopeita" autoja.

Noista linkeistä lisää:
http://www.bigredcamaro.com/newsite/
http://hotrod.com/featuredvehicles/113_0504_red/

Masa 31.10.2005 15:39

Kato , löysit yhen mun lemppari autoista...toi on kyllä ihan vi*** hieno :cool:

poppamies 31.10.2005 15:59

ihan kohtalaista kyytiä on päästelly menemään, pakko myöntää. vähän lisää haastetta itelle;)

groovyjay 31.10.2005 16:37

Mulla on edelleen se S&R missä toi esiteltiin aikoinaan. Kipee laite, tiiliskivi aerodynamiikka toimii! ;)

MikkoM 31.10.2005 18:35

Quote:

Originally Posted by Vette64
Kato , löysit yhen mun lemppari autoista...toi on kyllä ihan vi*** hieno :cool:

Jaa ääni:cool: :cool:

stingray 31.10.2005 19:03

niin ja jutussa oli et ferrari testarossa jäi n.7min häviten camarolle
(gottlieb) tästä oli myös artikkeli myös jossain street&race lehdessä ???
joskus aikoinaan;)

Macho 31.10.2005 23:18

Mikä lie dieseli kun nokeakin on noin paljon:

Ei vaine, on se hieno!

Finnshark 01.11.2005 09:55

Hieno peli! Oli ja on edelleenkin!

Mutta kuka kävisi törkkäämässä kirjaimen F tuohon Inland mainoksen eteen? :mrgreen:

MikkoM 01.11.2005 10:17

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Mutta kuka kävisi törkkäämässä kirjaimen F tuohon Inland mainoksen eteen? :mrgreen:

Tuo olis hyvä:D

ZR1 01.11.2005 12:11

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Mulla on edelleen se S&R missä toi esiteltiin aikoinaan. Kipee laite, tiiliskivi aerodynamiikka toimii! ;)

Samoin. :)

Tuosta tulee hieman mieleen samassa lehdessä (eri numerossa) esitelty kotimainen ahdettu punainen Camaro.

Toisaalta, mitä me täällä nopeista autoista puhumaan, kun Mosse pesee kaikki vuosittain Hyvinkään kisassa.. :D

Masa 01.11.2005 13:04

Sama avona...

...ehkä jopa vieläkin maukkaampi :thumrigh:

KTM 01.11.2005 14:26

Vaikka Matthewn kuvassa onkin Camaro varustettu hyvillä turvapuskureilla, niin silti pidän enemän tuosta alkuperäisestä asiasta jonka edessä poseeraa tämä vähän erinäköinen karvapää.

Pojat olisi kyllä ehkä tarvinneet turvapuskurit.

Hieno auto ja vaikka vaikuttaakin ettei kaikki suomalaiset (varsinkin Mopar on parsa miehet) ymmärrä tätä Camaroa, niin on taas hyvät vipat lähteä illalla kynsimään omaa projektia. Vaikka tulossa ei ole mitään verrattuna tähän Camaroon, niin siltikin.

Pappatunturi 01.11.2005 14:39

Quote:

Originally Posted by KTM
Hieno auto ja vaikka vaikuttaakin ettei kaikki suomalaiset (varsinkin Mopar on parsa miehet) ymmärrä tätä Camaroa, niin on taas hyvät vipat lähteä illalla kynsimään omaa projektia. Vaikka tulossa ei ole mitään verrattuna tähän Camaroon, niin siltikin.

No IHAN SAMAA piti tähän seuraavaksi päivitellä. Mikä Hel#¤@tti tätä kansaa vaivaa kun mistään ei voida antaa tunnustusta jos ei satu olemaan JUST se sama merkki tai malli mikä itsellä on. Ko "mopar kommentoia" on varmasti omat kannuksensa ansainnut ja todistanut oman osaamisensa,vuosien ajan.Silti pitää heittää kommentteja että nopeus johtuu "stock car" rungosta.. Nopeus ei tosiaan tule mistään rungosta. Vaan suoraan kampiakselin päästä. isoa kovaa-ominaisuudet onkin sitten ihan eri asia.Kuitenkin toi auto ei ole mikään näyttelyesine,vaan raaka kilpuri. Joten kaukana mistään show auton kustannuksista. Ko herra joka Big redin kulkua voivotteli "rahamiesten" ansioksi ajelee omalla huusillaan alumiininen 528 pellin alla.Se on varmaan sitten kasattu ilmaisista osista...

MikkoM 01.11.2005 15:08

Quote:

Originally Posted by KTM

Hieno auto ja vaikka vaikuttaakin ettei kaikki suomalaiset (varsinkin Mopar on parsa miehet) ymmärrä tätä Camaroa.

Kyllä mä tykkään noista gen.1 Camaroista:)

Toi Vette64:n veto oli kyllä aika helposti arvattavissa:rolleyes:

KTM 01.11.2005 15:18

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
No IHAN SAMAA piti tähän seuraavaksi päivitellä. Mikä Hel#¤@tti tätä kansaa vaivaa kun mistään ei voida antaa tunnustusta jos ei satu olemaan JUST se sama merkki tai malli mikä itsellä on. Ko "mopar kommentoia" on varmasti omat kannuksensa ansainnut ja todistanut oman osaamisensa,vuosien ajan.Silti pitää heittää kommentteja että nopeus johtuu "stock car" rungosta.. Nopeus ei tosiaan tule mistään rungosta. Vaan suoraan kampiakselin päästä. isoa kovaa-ominaisuudet onkin sitten ihan eri asia.Kuitenkin toi auto ei ole mikään näyttelyesine,vaan raaka kilpuri. Joten kaukana mistään show auton kustannuksista. Ko herra joka Big redin kulkua voivotteli "rahamiesten" ansioksi ajelee omalla huusillaan alumiininen 528 pellin alla.Se on varmaan sitten kasattu ilmaisista osista...

Kaveri on tosiaan Mopsilla ansainnut kannuksensa ja kaikki kunnia siitä. Vaikka merkki ei olisi oikea, niin silti tuon Camron suoritukset on hienoja. Oikeesti jonkun Valtterin stock car runko on aika ihmeissään jos sen linkoaa +350 km/h nopeuteen. Oikeasti tuo Camaro kaikessa race karvaisuudessaan vie voiton vimpan päälle hinkatuista näyttelytasoisista laitteista. Autolla on näyttöjä ja kuskin täytyy olla hiukan mielenvikainen. Hot Rodin kirjoituksessa oli hauskin kohta se tulenkestävän ajoasun osto. 3-kerroksinen asu suojaa 48-sekunttia tulelta. Jos kampe sinkoaa lepikkoon mainituilla nopeuksilla, niin voitanee olettaa jauhelin alkavan kypsymään puvun sisällä 48-sekunnin kuluttua? Kyllä olen tietoinen turvakaarista, mutta siltikin.

Kuten Pappatuna mainitsi, laitteen kampiakselin päästä täytyy irrota aika karmea voima/vääntö. Nelosella 7000rpm lasissa isolohkolla 2.5:1 perällä!

Pappatunturi 01.11.2005 15:19

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Kyllä mä tykkään noista gen.1 Camaroista:)

Ja mä tykkään vaikka Talbot Solarasta jos se rykäsee 220mph...

KTM 01.11.2005 15:22

Quote:

Sorry se on fyysinen mahdottumuus. Polpot Salora muuttuu ruostepölyksi jo 220 km/nopeudessa.

Työkaverilla tipahti Polpotista taka-akseli kun käsijarru oli jäänyt päälle. Siinä kaveri ihmetteli keskellä risteystä, että tää meni katsastuksesta läpi viime viikolla ja akseli oli ruostunut irti kiinikkestään.

MikkoM 01.11.2005 16:01

Quote:

MÄ EN, ei se oo kiinni siitä mitä auto kulkee;)
En enään oo siinä iässä että ainoa asia joka ratkaisee on se paljonko lukemia on nopeusmittarin lopussa:rabbit:
No onhan se solara tietysti...

mrfrost 01.11.2005 16:04

Quote:

MÄ EN, ei se oo kiinni siitä mitä auto kulkee;)
En enään oo siinä iässä että ainoa asia joka ratkaisee on se paljonko lukemia on nopeusmittarin lopussa:rabbit:
No onhan se solara tietysti...

... puhuva auto:)

MikkoM 01.11.2005 16:06

Quote:

Originally Posted by mrfrost
... puhuva auto:)

Vai puhutteleva:D , no meni jo..

WBBC 01.11.2005 17:31

Muistan että jossain vanhassa veekasimakaziinissa oli juttu keltaisesta 68? Camarosta jossa oli LS-6

Se oli pirun siisti ja kova kulkemaan.

Muistaakseni jutussa oli että konepelti oli ponnahtanut auki kun olivat kokeilleet sen huippuja.

Tuli vaan tuosta punaisesta raaserista mieleen, vaikkei ihan saman luokan menovehkeestä ole kyse.

WBBC 01.11.2005 17:33

Niin, se keltainen on siis ihan supisuomalainen rakennelma.
Varmaan joku kyseisen auton tietääkin?

MikkoM 01.11.2005 18:20

Quote:

Originally Posted by WBBC
Niin, se keltainen on siis ihan supisuomalainen rakennelma.
Varmaan joku kyseisen auton tietääkin?

Joo, niin oli:rolleyes:
Oliko peräti että 250km/h(ainakin lähellä) oli vauhtia kun pelti aukes, oli vissiin tullu kiire pysäyttää, ja sittenhän sillä ajettiin vielä hirvikolarikin:(
Kaasutin oli teetetty jenkeissä koneen specsien mukaan !

Pappatunturi 01.11.2005 19:15

Quote:

Kaasutin oli teetetty jenkeissä koneen specsien mukaan !

ARVASIN!!! Olisivat pysyneet vaan kaupan hollikassa niin olisi jäänyt hirvikolarikin ajamatta!

Mala 01.11.2005 20:36

tuota itse asiassa olin nois molemmis mukana

eli 67 camaro mikkelistä

varkauden tiellä vedettiin hirvee päin (kuski selvin päin ) onneks

sit tos hiirolan varalaskupaikalla oltiin ottaa huippui nii petti tosta konekuidusta lukituksen kiinnitykset ja kuitu kippaskattoo vaste .no kuskil oli ripeet otteet ja eiku ikkuna auki ja pää ulos.

no eipä siin meni kymmenen minuuttii ni joku ******* oli soittanu poliisin paikalle
ne sit anto ekana kommenttina et kuka ajo ton katolleen :)

tuli tol kokeiltua vauhdin hurmaa menee mukavasti

MikkoM 01.11.2005 22:19

Quote:

Originally Posted by Mala

No pitihän se arvata:rolleyes: :-k

Harri -76 02.11.2005 15:38

Quote:

eli 67 camaro mikkelistä

sit tos hiirolan varalaskupaikalla oltiin ottaa huippui nii petti tosta konekuidusta lukituksen kiinnitykset ja kuitu kippaskattoo vaste .no kuskil oli ripeet otteet ja eiku ikkuna auki ja pää ulos.

no eipä siin meni kymmenen minuuttii ni joku ******* oli soittanu poliisin paikalle

Eikös toi sama auto pyöri edelleenkin Mikkelin seudulla?

Mala 02.11.2005 16:59

tossahan se tallilla on :)

ray427 10.11.2005 23:23

2 Attachment(s)
jep.tämmöinen löytyy meidänkin tallista. 549 din penkistä ja alle 12 1/4 maili silloin kun pitoa löytyy.Aapion tekemä.Laitan videon tositoimista ensi viikolla.
Noista linkeistä lisää.
http://hotrod.com/featuredvehicles/113_0504_red/[/quote]

groovyjay 11.11.2005 01:10

Quote:

Originally Posted by ray427
jep.tämmöinen löytyy meidänkin tallista. 549 din penkistä ja alle 12 1/4 maili silloin kun pitoa löytyy.Aapion tekemä.Laitan videon tositoimista ensi viikolla.
Noista linkeistä lisää.
http://hotrod.com/featuredvehicles/113_0504_red/

[/quote]

Holy shit! Odotellaan videota kieli isovarpaan alla! :tongue: :cool:

JT-7 18.12.2005 17:50

Quote:

eli 67 camaro mikkelistä

Joo pirun hieno auto on kyllä kyseessä!!! Asustelin junnuna auton omistajan vieressä ja alapää kovana kuuntelin auton saundeja kun se tuli pihaan.. valitettavasti harvemmin nykyisin liikenteessä..

All times are GMT +3. The time now is 09:36.