FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   auto hajos (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=24133)

johannes 22.05.2014 10:55

auto hajos

***** et ottaa päähän. Autosta kuulus naps moottorista ja sytty check engine valo ja sammu.. onneks oli just bussipysäkki mihin sain työnnettyä.. hinausautoa täs vartoillaa.. ei ainakaan hihna ollu koska se näytti viel paikallaan olevan..

johannes 22.05.2014 11:05

Harmittaa ku ei kotipihal menny ku tästä vajaa kilometri matkaa. Mut piha sellanen ettei voi hinata siihen.
Sellaset oireet ehdin huomata, että lämmöt nousi aika nopeesti. Oli jossain 80:s melkeen heti ja range tippu 100km:st johonki 30km:ään sekunnis..

Dalton 22.05.2014 12:31

Quote:

Originally Posted by johannes
Harmittaa ku ei kotipihal menny ku tästä vajaa kilometri matkaa. Mut piha sellanen ettei voi hinata siihen.
Sellaset oireet ehdin huomata, että lämmöt nousi aika nopeesti. Oli jossain 80:s melkeen heti ja range tippu 100km:st johonki 30km:ään sekunnis..

Tsekkasitko öljyt? En arvaile enempää, vaikka tietty ajatus saattaisi olla?

johannes 22.05.2014 13:28

No se starttas sit ihan ok. Ja bensan vähyys aiheutti epäilyn että kun ensin oli hidas mutka vasemalle liittymässä ja sen jälkeen heti kurvi oikeelle valtatielle ja toki kun kaasuakin painoi niin kurvi oli ehkä liian raju ja polttoaineen syöttö katkes. Ei siinä sitte hinuria tarvittukkaan vaan ajelin tankil ja sitte töihin..

johannes 22.05.2014 13:50

Hämäs vaan se ihmeen naps-ääni..

Dalton 22.05.2014 13:54

Quote:

No se starttas sit ihan ok. Ja bensan vähyys aiheutti epäilyn että kun ensin oli hidas mutka vasemalle liittymässä ja sen jälkeen heti kurvi oikeelle valtatielle ja toki kun kaasuakin painoi niin kurvi oli ehkä liian raju ja polttoaineen syöttö katkes. Ei siinä sitte hinuria tarvittukkaan vaan ajelin tankil ja sitte töihin..

Just joo eli perinteinen C4 ongelma;) Itse en oikeistaan aja alle puolella tankilla, koska tietyissä tilanteissa polttoainepumppu saattaa haukata ilmaa ja lopputulos on kuvatunlainen. Pahimmissa tapauksissa on mennyt jopa polttoainepumppujakin, kun ovat päässeet imemään ilmaa liian pienen polttoainemäärän vuoksi.

johannes 22.05.2014 14:11

Joo tuli heti flashback tältä forumilta kun olin lueskellut että porukat ketkä ajaa radalla niin 3/4 osaa tarvis bensaa olla. Ihan perseestä.

pirre 22.05.2014 14:29

Pistä foamit tankkiin niin voi vähän helpottaa ongelmaa

janiv 22.05.2014 14:55

Minulla hajosi bensapumppu, kun bensa loppui. Onneksi se tapahtui kotipihassa autoa talliin ajaessani.

johannes 22.05.2014 15:28

Quote:

Originally Posted by janiv
Minulla hajosi bensapumppu, kun bensa loppui. Onneksi se tapahtui kotipihassa autoa talliin ajaessani.

Ai että voi olla niinkin herkkä. No, otin tästä opikseni. Jos bensaa vähän niin ei aja kovaa kurviin. Enkä muutenkaan mikään hurjastelija siis ole mutta vielä varovaisemmin :)

pirre 22.05.2014 16:15

Quote:

Originally Posted by janiv

Tutkitko syytä? roskaa filsusta huolimatta? ei voitelua?

janiv 22.05.2014 16:36

En tutkinu vaan vaihdoin uuden, alkuperäisen parikytä vuotta vanhan tilalle. Sehän on myös ärsyttävää, kun kolmasosatankilla kiihdyttää rivakasti ja sitten hörppää tyhjää.

Macho 22.05.2014 18:26

Pumput vähintäänkin kärsii kun pyörii kuivana. Huomasin sen itsekin kun ennestään huonolla pumpulla päästin kerran tyhjäksi, niin ei se pumppu sen jälkeen enää ollut edes senkään veroinen.

johannes 22.05.2014 18:44

Miksei kukaan oo tehnyt sellasta, että kaasariautosta pumppu mikä pumppaa säiliöön ja siitä säiliöstä sitten sillä normipumpulla koneeseen???
Jossain kilpa-autois tuttu homma.

juzzi 23.05.2014 15:20

Quote:

Miksei kukaan oo tehnyt sellasta, että kaasariautosta pumppu mikä pumppaa säiliöön ja siitä säiliöstä sitten sillä normipumpulla koneeseen???
Jossain kilpa-autois tuttu homma.

Okei....missä kohtaa tässä tulee se säästö/luotettavuus aspekti?
...aiemmin yhden särkyvän osan kohdalla onkin nyt kaksi...

Pirre tais jo kertoa yhden sopivan ratkaisin...toinen vois olla jonkinlaisen kokoojakipon askartelu tankkipumpun ympärille...tällaisistakin olen kuullut...

Ja onhan noita kokoojasäiliöllisiä systeemejä kait täälläkin useammalla, mutta syy siihen ei kaiketi ole pumpun iän pidentäminen vaan pensanpaineiden ylläpito...

Juza

johannes 23.05.2014 16:10

Kaasaripumput ei mee samal taval rikki jos hörppäävät ilmaa. Mutta toi foami-juttu kyllä vähän epäillyttää.

siis parashan olis just bensatankin sisäinen sumppusysteemi mut vaatii aika paljon sit jo..

juzzi 23.05.2014 17:24

Quote:

Kaasaripumput ei mee samal taval rikki jos hörppäävät ilmaa. Mutta toi foami-juttu kyllä vähän epäillyttää.

siis parashan olis just bensatankin sisäinen sumppusysteemi mut vaatii aika paljon sit jo..

No eivät nuo sähköisetkään mene kerrasta rikki eikä kymmenestäkään...tainnu tulla noille pumpuille vaan käyttötunnit täyteen ja tyhjänä pumppaus ollut vaan viimeinen pisara...

Juza

Yorcci 23.05.2014 18:08

Mulla olis muuten täysin joutilas käytetty, mutta täysin toimivana tosta mun 91:stä poisotettu bensapumppu... Otin reilu vuosi sitten irti, kun konerempan yhteydessä päivitin varmuuden vuoksi vähän reilumpituottoiseen versioon.

Hinta ei varmasti päätä huimaa.

johannes 23.05.2014 18:55

Quote:

Originally Posted by juzzi
No eivät nuo sähköisetkään mene kerrasta rikki eikä kymmenestäkään...tainnu tulla noille pumpuille vaan käyttötunnit täyteen ja tyhjänä pumppaus ollut vaan viimeinen pisara...

Juza

Ok!

Joskus on muuten saanut hyvällä mäihällä tekohenhitettyä eloon rikko aisen pumpun. Laitamalla navat väärin päin ja kun meinaa pyörähtää väärän suuntaan niin on alkanut toimia. Aika hömppää mutta mahdollista silti.

juzzi 23.05.2014 22:56

Quote:

Ok!

Joskus on muuten saanut hyvällä mäihällä tekohenhitettyä eloon rikko aisen pumpun. Laitamalla navat väärin päin ja kun meinaa pyörähtää väärän suuntaan niin on alkanut toimia. Aika hömppää mutta mahdollista silti.

Juu...itse tehnyt saman tempun...sai sen toimimaan sillä tavalla vajaan viikon...

Ja nyt bosch 044:lla pumppu on huutanut tyhjää monet kerrat (vai mitä V-P ?)
Ja ei mitään ongelmaa....homma jatkuu normaalisti kun soppaa lisätään..

Juza

janiv 23.05.2014 23:10

Quote:

Kaasaripumput ei mee samal taval rikki jos hörppäävät ilmaa.

Ei niin. Ne menevät rikki ihan eri tavalla. Niistä puhkeaa kalvo ja bensatankki valuu tyhjäksi ;)

All times are GMT +3. The time now is 10:05.