![]() |
Katsastus
Nyt on hoppa katsastettu ilman turhia pulinoita :rock:
|
Quote:
Viimevuonna meni jotakuinkin noin :rock: olihan silloin herra 47 ;) nyt olen jo 48 :thumleft: Auto kunnossa valoja myöten :rock: Nyt alkuperäiset asetukset valoihin kohdalleen :thumleft: |
Tänään katsastin Vetteni ja meinas tulla huomautus tai hylky koska apparin toinen takapyörä ei toiminut käsijarrulla. Onneksi oli sen verta mukava katsuri että huomas että vaijeri oli luiskahtanut irti rummusta ja hän sen myös laittoi takaisin ja ajoi uudelleen dynolle ja jopas alkoi kässäri toimimaan, Häntä siitä kiitin kovasti. Muuten jarrut olivat ihan balanssissa edessä 2.9 molemmissa ja takana 2.4 myös molemmissa. Kässärikorjauksen jälkeen antoi arvoksi 2,3 ja 2.0
Päästötkin oli rajoissa vaikka auto seisoi tunnin ulkona ennen katsastusta. Rekkarikilpi osui nosturiin nosturille ajettaessa joten laitoimme vaneria katsurin kanssa alle. Valot oli säädetty Tomaksen tallilla alkukesästä ja ne olivat juuri kohdallaan, siitä kiitos Tomakselle vielä. Kimmolle kiitos rekkarikilpitelineestä ja päivänvalo valojen korjauksesta. Leima tuli ja katsurin näemme toivon mukaan Extreme näyttelyssä Lahdessa. |
Dääämn! Hylsy tuli saunakiululle maanantaina :( Aiempina vuosina on aina mennyt 'heittämällä läpi'. Ainut asia, johon on kommentoitu, on ollut oikeanpuoleinen etupyörän laakeri, jossa on ollut hieman välystä ja katsuri on vaan aina sanonut, että sitä kannattaa seurata, mutta ei ole papereihin kirjannut.
Katsurikin totesi lopuksi, että eka kerran joutuu hylkäämään mun Vetelyksen... No, vasemman puolen alapallonivel oli ihan 'slobohoro', joten perusteltu ratkaisu. Lisäksi tuli kirjallinen huomautus etupyörän laakerista. Kokeilin tuota laakeria ja olin kyllä itse sitä mieltä, että sellaisella klapilla menee samantien vaihtoon. Varasinkin jo puolentoista viikon päähän FinnVettelle ajan, kun on tuo "harrastuskiintiö" itsellä täyttynyt aika piripintaan viime aikoina... |
Ei kuitenkaan yrittänyt ajattaa tahallaan rasvamonttuun?
|
Quote:
Ruotsalaista vittuilua... |
Quote:
|
Siis vette läpi päästöistä ilman että motööriä suuremmin säädelty?
Mitäs päästöt näytti? vai oliko päästöt mitattu erikseen? Juza |
Quote:
Ei siinä millään pikkusäädöillä saanut juuri mitään muutosta. Quote:
Mitattiin lapulle ennen katsastusta ja sallituissa rajoissa oli. |
Yorcillakin alkaa tulla selkeästi taisteluväsymys. Seuraava vaihe on se, että kasvaa kyrvette otsaan.
|
Quote:
|
Quote:
Tämä auttaa yleensä niin eivät laita, välttämättä, pilliä perseeseen konttorilla...... |
Quote:
Se mikä ei tapa se sattuu niiiiin PER...STI :D |
Quote:
...kerran totesi katsuri suoraan että "Ihan turha tuoda sitten mitään päästölappua...kontrolli tehdään -joka- tapauksessa!" ....vaihdoin konttoria... Aikanaan tuon lapun "hinta" oli koppa kaltsua...ei sinällään että olisin ostanut ;-) , mutta sittemmin on löytynyt keinot saada ne päästöt alas... J |
Yhdessä päästömittauspaikassa sanottiin ettei nykyään konttorilla oteta kovin usein tarkistuksia. Mahtaako pitää paikkaansa?
|
Quote:
Ei varmaan normiautoihin...mutta nämä viriviritöötööt pelit aiheuttaa vähän vääränlaista huomiota tuolla konttorilla....tai voi aiheuttaa...kannattaa vähän "shoppailla" niin löytyy se järkevästi suhtautuva paikka... J |
Quote:
Tehtaan erikoistyökalulla tuohon alapallon vaihtamiseen menee jotain luokkaa varttitunti, kun sen pystyy vaihtamaan paikallaan. Itse turatessa pitäisi purkaa alatukivarsi irti, viedä se johonkin, missä alapallo prässättäisiin irti, uusi tilalle ja takaisin tallille kasaamaan. Arvioin varovasti, että purkuun pari tuntia, prässille ja takaisin tunti-pari, kasaaminen pari tuntia. Sellaiset 5-6 tuntia saisi hukattua ja jos sen saa oikealla työkalulla teetettyä jollakulla muulla alle puolessa tunnissa, niin ei se työ maksa siinä enää montaa kymppiä. Samantien siinä vaihdattaa sen toisen etupyörän laakerinkin, kun ei sekään mikään iso homma ole. Järjen käyttö lienee sallittua aina välillä... Kun niitäkin remontteja tulee välillä, joissa menee sitä 'työaikaa' paljon enemmän ja silloin kannattaa ehkä repiä se omasta selkänahasta. Quote:
:D No ei kai nyt sentään...? :leaving: |
Quote:
Ajan konttorille SuperTrappit kiinni. Eivät viitsi ruuvailla niitä irti pilliä varten.... :afro: |
Quote:
Mitä helv...? Ei siis mitata päästöjä ollenkaan jos eivät viitsi virittää pilliä kiinni? :confused: Voiko toi olla totta? ...toi voiskin olla ainoa syy ruuvata trapit kiinni...;) Juza |
Sikälikin nerokasta, että jos äänenvaimennuksessa on puutteita niin auttaa siihenkin. Jos joku muukin kokeilee menestyksellä, niin sitten uskotaan.
|
Auttaiskohan tämäkin?
tai tämä: |
Ku aikanaa olin yhellä korijaamolla nii eihä niitä pakokaasulappuja koitettu yhtää saaha "normeihi"...konttorilla ku o pahimmillaa yks koitos ja hylky nii yhtäki Ooppelia vejäti erinäisiä kertoja...ei milää kelepaavaa lappua. Sitte kysyi notta millo oot vaihtanu tulupat ja ilimamputsari viimeksi?
Öö tota o siitä varmaa 50-60 tonnia, kui nii? Ma notta vaihappa ne (sevverra nuuka tyyppi ettei ois vaihattanu meillä) ja tuu uuestaa. Ta-daa kerrasta kikkailematta puhas kuponki. Oli kelevannu leimalle ja kävi oikee kiittämäsä...ja teettämäsä isompaa remonttia. Ja hei...en velottanu ku yhen pakokaasumittauksen vaikka sen Ööppelin kans tapeltii ulukona pakkasesaki. Vakiasiakas... |
Quote:
|
OBD-kärryissähän sääntö menee siten, että jos kaikki ko. ecun tukemat osajärjestelmätestit eivät ole onnistuneesti suoritettuja, tehdään tarkastusmittaus vaikka lappu löytyisikin.
|
Mä oon aina luullut, että toi katsastus on vaan sellainen urbaani legenda, mutta ilmeisesti siellä joku oikeastikin käy:scratch:
|
Quote:
Mikä katsastus :confused: |
Quote:
PIRRE...HALOJAA!!...taisin keksiä miten sen sun viri-viri C4:n saa päästöistä läpi! :p |
Quote:
Pitää kertoo uudelle omistajalle... :cool: |
Quote:
Eilen kävin vaihdattamassa alapalleroisen ja toisen puolen navan laakereineen. Kylläpä rauhoittui auton etupään käytös tiellä sellaisesta pienestä satunnaisesta hermostuneisuudesta 'kuin kiskoilla ajaisi' -fiilikseen. Tänään sitten vielä varmuuden vuoksi säädätin rengaskulmat kohdilleen ja sitten konttorille uusintaan, nyt on taas reilu vuosi ajoaikaa. |
Lainaus: "Tänään sitten vielä varmuuden vuoksi säädätin rengaskulmat kohdilleen"
Kasvoiko vai vähenikö shimmikokoelma ja tuliko caster-kulmaan muutosta? |
Quote:
Tais pysyä shimmien kokonaismäärä ennallaan ja casteria tuli vähän lisää, kuin myös negatiivista camberia. (Jos siis on tarvetta säädättää kulmia ja shimmeistä on pulaa, niin täältä löytyy.) |
Veten katsastus on ajankohtainen... Mitä konttoria Jyväskylän vette-miehet suosittelee ja sama päästölapun kanssa?
|
Quote:
|
Oman veten oon käyttänyt Veikon katsastuksessa ja hyvää palvelua olen saanut. Hyvin meni myös rekisteröinti katsastus.
|
Läpi meni että heilahti :rock:
|
Quote:
|
Ja mä oon leimannut c3 jo kaks kertaa tänä kesänä. Ja Wormie ei "suunnilleen koskaan", epistä...
|
On Vetteä käytetty joka vuosi konttorilla, käyttis ei ollu käyny sen 2007 jälkeen ;)
|
Hitto mun pitäis viedä '95 käyttis. Siitä puuttuu takasumari ja sivuvilkut ja sama russian roulette joka vuosi. Tää painajainen ei vissiin lopu koskaan... ](*,)
|
Rekisteröintikatsastus porissa
Olisiko positiivisia kokemuksia rekisteröintikatsastuksesta porin alueella?
Eli hakusessa olisi konttori josta voisi edes olettaa lähtökohtaisesti saavansa "asiallista" palvelua. Viime syksynä kun falcontin kautta tuli auto paperitöineen, kävi ilmi että auton papereissa oli virhe vin koodissa, eli yksi merkkipari vahingossa tuplattu. Karhu katsastuksessa paikalla olevat katsurit sanoivat etteivät katsastaisi autoa ennenkuin selvittäisin missä ja koska tuo virhe aikoinaan ameriikan maalla tullut. Ajelin toiselle asemalle jossa sanottiin että ainahan noissa virheitä on, mutta käskivät vielä varmistaa trafilta että voidaanko katsastaa ja verottaa. Soittelin trafille, josta virkailija kertoi että ei voi antaa minulle lupaa ... koska käyttävät katsastusmiehiä asiantuntijoina tälläisissä tapauksissa. Lopuksi auto jäi katsastamatta, mutta verotus hoitui ilman mitään ongelmia. Muuten tuo jälkimmäinen A-katsatuksen konttori olisi selvä valinta, mutta aiemmin omistamani Camaron kanssa tuolla asemalla touhu meni totaalisesti ********* puolelle katsurin puolelta. Jarrutestin jälkeen kun kaveri ajoi auton nosturille siitä tyhjeni rengas, no kaveri asiallisesti antoi mahdollisuuden käydä paikkauttamassa rengas samassa pihapiirissä olevassa rengasliikkeessä. Kun palasin takaisin, tuli katsastuslappuun merkintä vääränlaisesta rengas/vanne yhdistelmästä ... eli vaihtoon meni. |
Quote:
Paljonko vikoja tulee siinä ajassa? |
Quote:
:D |
Porissa K1 itäkeskuksella todella asiallinen palvelu
tai karhukatsastuksella pitkä hiuksinen kaveri joka itsekin harrastaa pyöriä ja autoja. porissa sitten loput katsastuskonttorit ovatkin täynnä täysiä kusipäitä :cool: |
Quote:
Vastaushan on tietenkin kypäräpäinen Raumalainen |
Tänään suoritettu rekisteröintikatsastus 99 malliseen Kurikan Konttorilla, pikkuusen on asiallista touhua, nyt on leima ja sitten se verotus...
|
|
Quote:
Olen nyt katsastanut 2 autoa Lohjalla Leijonakatsastuksessa ja todella asiallinen palvelu. Melkein suosittelisin. Hallissa on muutama vanha auto ja muuta rekvisiittaa pällisteltävänä katsastuksen aikana. Omistajat lienevät autoharrastajia. |
Quote:
|
Mihin kannattaa viedä c5 katsastettavaksi Helsingissä? Ei tänä kesänä ehdi viemään tutulle katsurille.
|
Quote:
Ei ihan Hgissä, mutta Tuusulassa Sulan alueella Tuusulan Autokatsastus (TAK). Siellä leimasin omani pari päivää sitten. Sopuhinta ja hyvä meininki. 55 euroa päästömittauksineen (plus tarvittaessa OBD +17 eur). |
| All times are GMT +3. The time now is 06:50. |