![]() |
ilmapumpun poisto
olen ajatellu poistaa kaikki saastelaitteet,koska auto ei ole vähäpäästöinen,eli jos poistaa kaikki letkut egr-putken ja pumpun nii alkaako vikakoodit vilkkumaan,katti on jo pois! olis mukava jos joku,joka on tehnyt homman vois vähän kertoa tuosta touhusta........:rolleyes:
|
Omasta raksin ilmapumpun ja siihen liittyvät laitteet pois. Ei tullut sen enempää vikakoodeja kuin muulloinkaan.
|
muista pitää ilma pumppujen määrä vähintään vaikona:thumrigh: . Vaihda vain pumppu tehokkaampaan ja laita se puhaltamaan imusarjaan\\:D/ pakosarjan sijaan:shock:
|
Mitä jos GMn insinöörit on ajatellu tuon ilmapumpun niin että se ikäänkuin imee palaneen seoksen sylintereistä, ja täten saadaan palorippeet sieltä pois, ja enemmän uutta seosta tilalle;) :-\"
Taitaa alkaa pää pikkuhiljaa pehmeneen...:tongue: |
Quote:
enpä tiedä sun ajukopan pehmeydestä, mutta noi GM inssit on kyl suunnitellu noi smog pumput niiin jossais crac huuruissa ettei mitään rajaa |
muista pitää ilma pumppujen määrä vähintään vaikona:thumrigh: . Vaihda vain pumppu tehokkaampaan ja laita se puhaltamaan imusarjaan\\:D/ pakosarjan sijaan:shock:[/quote]
Just noin:thumrigh: :thumrigh: :thumrigh: :thumrigh: |
ilmapumppu veks
eli viittiskö ny joku kertoo hiukan enempi noist saastevehkeide poistosta. ja voiko egr:ä valla ottaa pois eli putken joka tulee pakosarjasta imusarjaan!! niin ja onko se eliminaattori järkevä valinta pumpun tilalle????
|
EGR:n poistosta tulee koodi, joten pitää joko feikata ECM:lle että se on edelleen toiminnassa tai uudelleenohjelmoida chippi niin, ettei ECM enää anna koodia siitä.
Ilmapumpun eliminaattorikitti on hyvä idea siinä mielessä, että voi edelleen käyttää normaalihihnaa. |
ilmapumpun poisto
miten sen vois feikata?? tai voihan sen jättää paikalleenkin?? ilmapumpun poistostahan ei syty mitkään koodit,vai? ku ei kiinnostais kattel sellasii!! entä jos laittaa lyhemmän remmin eikä laita elminaattoria,niin mistä laturin tuki???
|
Feikkaus hoidetaan pistämällä vastus tms. johonkin linjaan. Näin aikoinaan CF:ssä useammankin keskustelun aiheesta mutta kun ei kosketa mua niin en ole pistänyt muistiin. Käy sieltä etsimässä.
Itse pistäisin sen eliminaattorin mielummin, se ainakin toimii. Mutta, ennen kuin rupeat siihen mitään muuta virittämään, katso mahtuuko hihna kulkemaan ilman ilmapumpun pyörää - ettei ota kiinni mihinkään o-tehostimen pyörään tms. |
mä ostin tässä taannoin jonkun mersun moniurahihnan kiristin rulla josta olis joskus tarkoitus tehdä "eliminaattori" ilmapumpulle;)
Ei taida edes remmiä saada pyörimään jos jättää rullan kokonaan pois ? Tuo EGR:n poisto olis mulla kans mielessä(ollu jo jonkin aikaa), red89 löysin muuten joskus netistä ohjeen tuohon EGR juttuun, muistaakseni tulostinkin sen pitää koittaa tarkistaa kotona:rolleyes: |
Moi !
Ilmapumpun poisotto ilman mitään ongelmia, itselläni se replace kit, tappi ja rulla päässä eli vakiohihna käy. EGRn poisto, jos ei halua vikakoodeja, ECMn uudelleenohjelmointi. Itselläni 85, mutta computerin vaihto 89iin talven aikana, tähän saa jo lähdekoodin ja pystyy poistamaan nämä saastelaitteet sähköisesti. 86 ja uudemmat, prommi pois (memcalin kanssa) ja vähän tinausta, vanha prommi pois ja uusi ohjelmoitu tilalle. Tämä onnistuu ja ollaan tehtykin, laitteet löytyy. Pientä virittelyä ECMlle, jos on nokkaa ja muuta vaihdettu, onnistuu myös. Itselläni KATin, ilmapumpun ja EGRn poisto ei päästöihin vaikuttanut ollenkaan, happi nyt muuttui, mutta muut kunnossa, kun kone on kunnossa... Jussi |
Quote:
Näistä ECM tuunaus ohjeista ja jutuista voisit valoittaa kansaa lisää. Uskon että kiinnostusta löytyy kuinka moddata vakio ecmää. |
Quote:
Mulla on tuo 85nen herjannu kans tasaisesti tuota egr:ää, perhana mun piti kaivaa jostain se vastuskytkentäkin:-? Onko kukaan kokeillu sitä? |
Hmmm...mites sen "EGR Temp Switch" tjms. kytkimen toiminnan huijaus, ainakin mun -86 tsekkailee EGR:n toimintaa tolla anturilla/kytkimellä eli ellei pakokaasuja virtaa EGR-putkeen tietyissä tilanteissa niin vikavalo syttyy. Näin muistelen ton toimivan, voin olla väärässäkin...
|
Quote:
Muistaakseni tulostinkin sen ja arkistoin hyvin:confused: HEP HEP: Tällainen se oli,tiedä sitten onko apua? http://www.geocities.com/jgkov/EGR.html |
Laittakaapas kokemuksia tuosta vastushommasta, jos sen joku on toteuttanut.
Btw, syöttääkö ilmapumppu ilmaa pakosarjoihin vain open loopissa? Mietin happianturin arvoja, kun pumppu on poistettu... ??? |
| All times are GMT +3. The time now is 09:06. |