![]() |
Suomen ensimmäinen Corvette
Tänään minulle esitettiin kysymys milloin on tuotu/ostettu ensimmäinen Corvette Suomeen?
En osannut vastausta antaa, joten olisiko jollain tarkempaa tietoa, koska ihan mielenkiintoista olisi asia tietää. Ekana tuli mieleen Akreniuksen -66, mutta onko sitä ennen ollut Corvetteja maassa? |
Ainakin sen pikkulohko 65nen jota yrittivät ensin Akreniukselle tarjota ihmemaasta.
|
Joo -65 on kait eka vuosi ku tänne Vette myytiin. KTM tietänee ?
|
Valkoinen 62.
Tino |
Mikäs se valkoinen '62 sitten oli? Rekkari oli jotain NC-xxx.
Edit: Tino ehtikin ensin... |
Quote:
Kerro lisää. |
|
Vastaus riippuu parista seikasta:
- Onko se valkoinen 62:nen tullut ihan uutena Suomeen tai vuosien 1962 - 64 välillä? Jos jompi kumpi näistä täyttyy, niin vastaus on valkoinen 1962:nen. Jos ei, niin sitten se on punainen 1965:nen coupe. |
Quote:
Onko se punainen coupe se joka on nyt teipattuna? |
Quote:
|
Quote:
Tänään minulle esitettiin kysymys milloin on tuotu/ostettu ensimmäinen Corvette Suomeen? Kysymy meni noin. Jos se valkonen tuli päivääkin ennen 65sta on se voittaja. Mielestäni. En kyllä tiedä kummastakaan autosta mitään joten ei minulle ole asialla mitään merkitystä. Joten puolueettoman mielipiteen vaan tuon esille. |
![]() |
Quote:
Tuotahan tässä kuulutin: kumpi näistä on ollut ensin Suomessa on se #1. |
Mutta käsittääkseni toi valkoinen -62 EI ole myyty uutenä suomeen, kuten se -65 coupe. Eikös se ole Nikolajeffin uutena suomeen myyty. KTM ? Mitä? :D
|
Quote:
Kyllä, Joutjärvi oy, Lahti, vesikellkoja ja muita sen ajan tuoki tarpeellisia esineitä. Seuraava omistaja taisi olla jo 1966 Koiskalan kartanon isäntä tai nuorempi isäntä. |
| All times are GMT +3. The time now is 10:09. |