![]() |
Liikenne-Kasko hintavertailu Suomi-Usa
Moro, Hateju ainakin asustelee Jenkeissä ja olisi kiinnostavaa tietää mitä Corvetten vakuutus maksaa siellä ison rapakon takana. Eli Kasko + Liikenne / vuosi
Itselläni on tuo vuosimaksu IF paras mitä saa, Kasko 1497e - Liikenne 600e vuodessa. No tuo summa tietty puolittuu täällä Suomessa koska ajokausi ei ole kuin n. 6kk / vuodessa. |
Quote:
- Superkasko 83,31e - Liikennevakuutus 42,80e Nuo ovat Pohjolan hintoja ja niissä on huomioitu jotain keskittämisalennuksia, kun kotivakuutukset ovat samasta yhtiöstä. Muistaakseni hieman halvemmalla olisi saanut, jos maksaisi vuoden kerrallaan, mutten ole tuosta edes varma ja merkittävästä alennuksesta ei puhuta, koskapa olen 4 erään päätynyt. Aikoinaan IF oli hieman halvempi kuin Pohjola, mutta pankkilainan vuoksi olen OP-konserniin naimisissa. |
Offtopic:
OP-Pohjola oli meidän perheen kaikkien autojen ja muunkin roinan pääasiallinen vakuuttaja kunnes kävi tällainen: Peruutin autollani parkkipaikalla toisen auton kylkeen (ihan oma moka, oli peruutuskameraa, piippausta ynnämuuta mutta silti onnistuin toheloimaan). Annoin vastapuolelle yhteystietoni ja soitin OP-Pohjolaan ja kesken puhelun juolahti mieleen kysyä että miten vakuutus suhtautuu siihen jos vaihdan harrasteautoni ja käyttikseni bonukset keskenään ennen vahinkoilmoituksen tekoa (silloin harrastevehkeen vuosimaksu oli 40 % bonuksilla noin 300 ¤ ja käyttiksen 70 % bonuksilla noin 800 ¤). Vakuutusvirkailija sanoi heti että eihän noin voi tehdä. Kysyin kuitenkin että onko se ihan virallinen kanta ja hän sanoi juttelevansa esimiehensä kanssa varmistaakseen asian. Kohtapuoleen hän soitti ja sanoi että ihmeellistä kyllä, tuo puljaus on ihan mahdollinen ja sallittu. No, näin tietysti tehtiin ja bonukset tippuivat 20 %:iin ja harrastepeli sai 70 % bonukset. Muutaman viikon päästä soitin ja pyysin vaihtamaan bonukset jälleen ristiin. Näin tehtiin, eli käyttis sai taas 70 % ja harrastepeli jatkoi 20 %:lla. Puolentoista tai kahden vuoden päästä toisen vakuutusyhtiön edustaja halusi tarjota vakuutuksia ja suostuin vastahakoisesti tarjouslaskentaan kun luulin että vakuutusasiani on kunnossa. Hän kysyi että miksi pidän 70 % bonuksia leijumassa Pohjolassa vaikka minulla on 4 autoa vakuutuksissa ja kallein ilman bonuksia? Tämä tietysti sai minut tutkimaan laskut tarkemmin ja sen tuloksena huomasin maksaneeni aika ison määrän liikaa (mielestäni). Soitin OP-Pohjolaan, jossa tuo 70 % kiinnitettiin käyttikseeni ja vaadin saada maksamani ylimääräiset takautuvasti takaisin koska olin nimenomaan pyytänyt tekemään sen jo pari vuotta sitten. Tästä kehittyi jonkinmoinen selvittely OP:n päässä ja sen tuloksena jokin OP:n elin raportoi minulle että minulle ei makseta mitään koska kyseisellä autolla on sattunut liikennevahinko. Tämän johdosta siirsin kaikki omaisuuteni vakuutukset pois OP-Pohjolasta, vaikka olenkin OP-pankin asiakas. Ärsytti isolla V:llä. Ja itse aiheeseen: Puolentoista tonnin kasko C5:sta kuulostaa aika tyyriille. |
Quote:
Eli alkaa olee sitten aika kilpailuttaa vakuutusyhtiöt ? Ehdotuksia please ? |
Quote:
|
Jee !
|
Quote:
Alkuperäinen subjekti kyssäri oli Suomi vs Usa |
Aikanaan vuonna -94 pelkkä liikennevakuutuksen hinta corvetelle oli itselle n. 10tmk vuosi.
Ja siis syy siihen oli ikä alle 24 ja naimaton ja lapseton ja kortti (siis US kortti) alle vuoden. Useamnat vakuutusyhtiöt eivät suostuneet sopimukseen alkuunkaan...siis mistään hinnasta :-D , mutta lopulta vuokraisännän avulla ( vakuutusmyyjä) saatiin peli vakuutettua... Mutta siellä on oikeasti mahdollisuus että sinut katsotaan liian "hazardiksi" ja jäät ilman vakuutusta. ....aika amerikkaa / pöllölandiaa :joker: Juza |
CF:ltä on tullut luettua sikäläisistä vakuutuksista. Muistikuvaksi on jäänyt että kallista (jopa kalliimpaa kuin koto Suomessa) voi olla, ellei saa museo/kerho- tai vast. ryhmän kautta.
Isossa maassa myös vaihtelut hinnassa ja tarjonnassa ovat suuria. |
Quote:
|
Oikeinhan se on jos oikealta puolelta katsoo. Esimerkkinä espanjassa pentuna mopo oli mutsin nimissä jolloin vakuutuksen hinta laskettiin iän perusteella.
Suomessa autotyypillä on kai jotain merkitystä. Ifi kai edullisin mitä viimeks katoin. Toimii korvaustapauksissa. USA:ssa varmasti runsauden pula ja enemmänkin ongelmana jos ei ole sisäpiiriä. |
| All times are GMT +3. The time now is 07:25. |