FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Kerhokeskustelut (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Kehitysideoita hallitukselle (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=25478)

Yorcci 01.03.2015 22:18

Kehitysideoita hallitukselle

Tänne ketjuun voi heittää ehdotuksia, mitä tulee mieleen kerhon toiminnan kehittämiseen, parantamiseen jne.

Esim:
-uudet kerhotuotteet
-toiminnan tehostaminen
-apuvälineitä toiminnan tehostamiseen
-yhteistyökumppanit
jne.

Ehdotuksissa kannattaa pitää mielessä, että vaikka joku tietty asia tuntuu henkilökohtaisesti tärkeältä, niin meillä on kerhossa melkein 500 jäsentä ja kaikkia jäseniä ei voi millään miellyttää, joten yleensä hallituksen päätöksissä peesataan suuren enemmistön mielipidettä. Tää on sitä demokratiaa.

Ehdotuksia otetaan vastaan vaikka privalla, jos ei ilkeä tänne julkisuuteen pistää.

Keppis 01.03.2015 22:40

Heti ensimmäisenä tulee mieleen joku hyvännäköinen / tyylikäs pusakkamallinen takki jossa vasemmassa rinnassa tai hihassa brodeerattuna kerhon logo.

Nyt tuon tyyppiset kerhotuotteet (T-paita ja pikee-paita) ovat tuotteita joita pidetään pääsääntöisesti kesällä ja jos em. tuotteita käyttää talvella niin niiden päällä on yleensä (ainakin ulkona) takki, joka peittää kerhotunnuksen.

Tuollainen ehdottamani takki toisi kerholle näkyvyyttä myös ulkona talviaikaan tai kesällä viileämmällä ilmalla...:-)

Sharks 2gether 01.03.2015 22:50

Mä edelleen toitotan sen web-kaupanpuolesta.

Sen butikin infran väsääminen on nykyään aika kivutonto, moni painotalo tarjoaa sitä palveluna, eli tilaukset ja varastosaldot pysyy koko ajantasalla, kate vähän ehkä pienempi kuin teettää ja torikaupustella koko paketti itse, mutta toisaalta siitä jää aika paljon vaivaa loppupelistä pois. Hyvä partneri tohon, niin ne kehittää myös uusia tuotteita aika ajoin ja ihmisten kiinnostus pysyy osto merkkisenä enemmän, kuin, että on yksi t-paita malli mitä myydään 35 vuotta putkeen. Nyky painoihin ei tarvita enää niitä silkkihömppää, joten pienet määrät lähtee nopeasti ja hinta on halvempi. Kaikkea vaan mukialusista rintaliiveihin CCOF logolla.

Tällä saataisiin kerholle lisää kassavirtaa ja sitä kautta likviditeettiä tapahtumien ja kerhon kehittämiseen ja hyvinvointiin.

Jaakon faija 01.03.2015 23:02

Quote:

Originally Posted by Sharks 2gether

Sen butikin infran väsääminen on nykyään aika kivutonto, moni painotalo tarjoaa sitä palveluna, eli tilaukset ja varastosaldot pysyy koko ajantasalla, kate vähän ehkä pienempi kuin teettää ja torikaupustella koko paketti itse, mutta toisaalta siitä jää aika paljon vaivaa loppupelistä pois. Hyvä partneri tohon, niin ne kehittää myös uusia tuotteita aika ajoin ja ihmisten kiinnostus pysyy osto merkkisenä enemmän, kuin, että on yksi t-paita malli mitä myydään 35 vuotta putkeen. Nyky painoihin ei tarvita enää niitä silkkihömppää, joten pienet määrät lähtee nopeasti ja hinta on halvempi. Kaikkea vaan mukialusista rintaliiveihin CCOF logolla.

Tällä saataisiin kerholle lisää kassavirtaa ja sitä kautta likviditeettiä tapahtumien ja kerhon kehittämiseen ja hyvinvointiin.

Kannatan ehdottomasti edellistä ideaa.
Tiedän että kerhon väri on musta, mutta edelleen olen sitä mieltä että muitakin varejä kuin musta ja valkoinen tulisi olla.

Corvette63 01.03.2015 23:07

Quote:

Originally Posted by Jaakon faija
Tiedän että kerhon väri on musta, mutta edelleen olen sitä mieltä että muitakin varejä kuin musta ja valkoinen tulisi olla.

Ja mä tiedän, että kerhon logo on C4-merkki, mutta oisikohan aika tulla 2000-luvulle tai sitten vaihtoehtoisesti mennä vaikka ajassa taaksepäin oldschoolimpaan suuntaan. Kyllähän isommatkin firmat ilmettänsä päivittää. Tästä oli puhetta joskus aikaisemminkin, mutta silloin idea oli kuollut jo syntyessään... ;)

Verkkokauppa on loistava idea, kynnys shoppailuun pienenee välittömästi.

Pappatunturi 01.03.2015 23:13

Quote:

Nyt olen niin samaa mieltä. En tykkää yhtään mustasta ankeesta linjasta.

Voihan siihen rinnalle ottaa jotain muutakin?

C4 logo juontaa juurensa varmaan kerhon perustamisen aikoihin jolloin C4 oli yhtä ihmeellinen kuin avaruussukkula.

Yorcci 01.03.2015 23:26

Quote:

Ja hyvillä perusteluilla! Koitetaan tutkailla asiaa tarkemmin. Mutta kuten kaikki tietävät, byrokratian rattaat pyörivät hitaasti.

Tietysti, jos jollakulla on oikeasti kokemusta tuollaisen webbikaupan perustamisesta, perustamiskustannuksista ja käytännön kustannuksista, niin hallitus ottaa mielellään tietoa vastaan.

Ja jos tällainen on järkevällä rahalla, vaivalla sekä aikataululla mahdollista toteutettaa, niin mikäs sen mukavampaa, kuin päästä eroon tuosta tavaravuoresta, mikä on klubin riesana...

Yorcci 01.03.2015 23:30

Quote:

Originally Posted by Corvette63
Ja mä tiedän, että kerhon logo on C4-merkki, mutta oisikohan aika tulla 2000-luvulle tai sitten vaihtoehtoisesti mennä vaikka ajassa taaksepäin oldschoolimpaan suuntaan. Kyllähän isommatkin firmat ilmettänsä päivittää. Tästä oli puhetta joskus aikaisemminkin, mutta silloin idea oli kuollut jo syntyessään... ;)

Itse olen sitä mieltä, että kerhon logo on aivan 'yks hailee' - koska itse tulen tapahtumiin ihmisten, enkä kerhon logon takia.

Ja jos mennään siihen logon päivityslinjalle, niin sitä saadaan päivittää vähän väliä, kun aina on tarjolla tuoreempi näkemys aiheesta.

Mutta tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. Ei virallinen hallituksen kanta.

Sharks 2gether 01.03.2015 23:41

Quote:

Verkkokauppa on loistava idea, kynnys shoppailuun pienenee välittömästi.

Periaatteessa tälläkin hetkellä kerhon kassakone voisi kilistä villisti, eikä siihen tarvitsisi hallituksen puuttua, vaan homma toimii ihan kuin itsestään! :D

Corvette63 02.03.2015 00:15

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Itse olen sitä mieltä, että kerhon logo on aivan 'yks hailee' - koska itse tulen tapahtumiin ihmisten, enkä kerhon logon takia.

Ja jos mennään siihen logon päivityslinjalle, niin sitä saadaan päivittää vähän väliä, kun aina on tarjolla tuoreempi näkemys aiheesta.

Roger. Juuri näin vastattiin viimeksikin.

Ottakaa kuitenkin Corvette 50vee kuvat pois paitojen selästä! ;)

pomppe 02.03.2015 00:59

Quote:

Kuulostaa kannatettavalta idealta! :D

pomppe 02.03.2015 01:01

Quote:

👍

atp 02.03.2015 11:46

Quote:

Tietysti, jos jollakulla on oikeasti kokemusta tuollaisen webbikaupan perustamisesta, perustamiskustannuksista ja käytännön kustannuksista, niin hallitus ottaa mielellään tietoa vastaan.

Ja jos tällainen on järkevällä rahalla, vaivalla sekä aikataululla mahdollista toteutettaa, niin mikäs sen mukavampaa, kuin päästä eroon tuosta tavaravuoresta, mikä on klubin riesana...

Jonkin verran on aikoinaan tullut puuhailtua verkkokauppojen parissa ja tässä pikaisesti koottua perustietoa suunnittelun perustaksi.

Posti tarjoaa verkkokauppiaille aika kattavaa palvelua ja se olisi varmasti yksi helpoimmista tavoista toteuttaa kerhon verkkokauppa. Posti hoitaa tavaran vastaanoton, varastoinnin, tilausten vastaanoton ja käsittelyn, toimitukset asiakkaille ja myös palautusten käsittelyn. Postin verkkosivuilla ei enää hinnastoa ole vaan antavat tarjouksen pyydettäessä, mutta pari vuotta sitten kun asiaa selvittelin, kuukausihinta oli riippuvainen tosiasiassa käytetystä varastotilasta. Varastotila laskettiin hyllymetreinä tai lavojen lukumäärän perusteella. Muistaakseni jonkinlainen maksu oli jokaisesta lähetetystä tilauksestakin, mutta tästä en ole aivan varma.

Verkkokauppaohjelmiston voi hankkia esimerkiksi MyCashflowlta. Sen kuukausihinnat vaihtelee 0 - 249 ¤ sen mukaan mitä ominaisuuksia haluaa. Meille riittää varmaan halvemman pään ominaisuudet. MyCashflowlta hankitun verkkomaksupalvelun kulut perustuvat provisioon, joka on 3% + 0,35 ¤, kuitenkin maksimissaan 5 ¤/tilaus ja 100¤/kk. Kiinteää kuukausimaksua ei ole. Muitakin ohjelmistoja toki on. Yhden verkkokaupan tein osCommercea käyttäväksi. Se oli kyllä aika työläs siihen aikaan. Vaati aika paljon koodin kopelointia että taipui tahtomallani tavalla.

Verkkokaupan maksuliikenteen voi hoitaa myös maksuturva.fi palvelun kautta ja muitakin palveluntarjoajia varmaan on. Maksuturvan halvin palvelu on 39 ¤/kk jonka lisäksi veloitetaan 0,5 - 1,5 ¤ per tilaus.

Tuossa lyhykäisesti esimerkkejä miten verkkokaupan voi hoitaa helposti. Toinen vaihtoehto on hankkia ilmainen verkkokauppaohjelmisto, joka lähettää tilauksista sähköpostin verkkokaupasta vastaavalle ja laskutus hoidetaan esim. sähköpostilla lähetettävällä tilisiirtolomakkeella. Tällä tavalla verkkokaupan kulut saa pieneksi, mutta sen ylläpitäminen vaatiikin sitten enemmän työtä.

Verkkokaupan perustaminen ei ole mikään älytön homma eikä se vaadi välttämättä mitään ohjelmointitaitoja. Kyllä se ajallisesti vaatii panosta kun täytyy miettiä eri vaihtoehdot yms. Graafisen ulkoasun suunnitteluun löytyisi varmaan kerholaisista joku osaava.

Painotalojen tarjoamat palvelut ovat mulle uusi juttu ja niistä osaa joku muu ehkä kertoa enemmän.

Sitten toisenlainen kehitysidea. Mitäs jos kerholle hankittaisin yksi Tech II, jonka käyttöön koulutetaan eri puolilta maata muutamia aktiivijäseniä, jotka sitten voivat tarvittaessa tarjota laitetta palveluna muille jäsenille tarpeen mukaan. Toki kerholle maksettavaa korvausta vastaan. Olisko tällaiselle kysyntää ja sopiiko se kerhon toimenkuvaan?

Juke 02.03.2015 12:37

Monia hyviä ehdotuksia on jo tullut.

Itsekin taisin viime miitissä hallituksen jäseneltä kysellä mahdollista kerhon logon päivittämistä, ja vastaus oli hyvin saman suuntainen.

Jos hallitukselle on mahdottomuus C4 lipun vaihtaminen logosta, niin olisiko sitten mahdollista, että tulevaisuudessa kerhotuotteisiin voisi pienikokoisen kerhotunnuksen lisäksi valita haluamansa ikäkauden logon toiseen kohtaan?
Esim. kerhotunnus rinnassa, haluttu ikäkausi-logo hihassa, toisessa rinnassa, selässä, kauluksessa, tms. ?
Juurikin tuo nykytekniikka tekstiilipainoissa ja brodeerauksissa mahdollistaa käsittääkseni jopa sen, että tuotteet ovat siellä painon varastossa blancoina ja painatus/brodeeraus tehdään kun tilaus on saapunut.

Jos tuo painaminen/brodeeraus vasta tilauksen saapuessa saataisiin onnistumaan, niin silloin varmaankin olisi helposti toteutettavissa myös tuo aikaisemmin ehdotettu eri värivaihtoehtojen saaminen mukaan valikoimaan.
Isommilla liikelahjatekstiilejä myyvillä firmoilla kun tietääkseni on useinkin joitain malleja varastoituna eri väreillä, ainakin T-paidoista.

Jos kerhotunnusta kuitenkin päädytään muokkaamaan, niin mulle sinänsä kelpaisi mikä vaan muu aikakausi 1,2,3,5,6 tai 7. En vaan tykkää nelosen logosta. :(

Jos uusia kerhotuotteita mietitään, niin ehdottaisin, että college-paita ei olisi huppari-mallinen. Itse en ole koskaan oppinut käyttämään hupparia. Ruotsin miitistä ostin heidän kerhon 1/3 vetoketjullisen huputtoman collegen ja sitä on tullutkin käytettyä paljon.

Kauluspaita pitkä- ja lyhythihaisena olis ihan kiva tuote myöskin.

Verkkokauppa on kannatettava idea ja varsinkin jos sen hoitamiseen tosiaankin löytyy yhteistyökumppani, jolloin ei rasiteta liiaksi kerhon puuhamiehiä.

Omat kokemukset verkkokauppa-alustoista on noin 1,5 - 2 vuoden takaa, kun perustettiin omalle firmalle verkkokauppa. Asiantuntevan konsultin kanssa tehtiin tarjouspyynnöt noin kymmenelle alan toimijalle. Päädyttiin Magento-alustalle rakennettuun verkkokauppaan. Magento on ilmainen alusta, johon vaatimusten kasvaessa saa ostettua ihan pikkurahalla lisäpalikoita. Taisi esimerkiksi meidän näyttävämpi ulkoasu-palikka maksaa n. 100 Eur.

Posti myös teki tarjouksen verkkoaupan rakentamisesta meille ja oli yllättävän edullinen vaatimuksiimme nähden. Olisi perustunut juurikin Magentoon heidänkin ratkaisu. Päädyimme kylläkin toiseen toimijaan, jolla oli ennestään kokemusta juuri meidän alan ratkaisuista.

Paytrail, eli entinen Suomen Verkkomaksut, on ainakin iso toimija verkkokaupan maksujen välittämisessä ja heidän kautta toimii kaikki kortit.
Jos laskutus tai osamaksu ominaisuutta halutaan maksuille, niin Klarna on varteenotettava toimija, jolta tosin löytyy nykyään myös normaali korttimaksutkin. Paytrail vaan on edullisempi ja nopeampi tilittämään rahat.

.

Juke 02.03.2015 12:38

Oliskohan kerholaisilla tarvetta Huonekaluille ?

Voisi kehittää jotain kerho-alennusta, jos kiinnostusta on...

.

Wessi 02.03.2015 12:41

Logo -asiaa kannattaa tuoda esille. Ei vain muutoksen takia, vaan ettei jämähdetä johonkin tiettyyn ulkoasuun. Hallitusta helpottaa kummasti kun tuodaan uusia logoehdokkaita rohkeasti esille, esim. tämän foorumin kautta. Ja eihän mahdollisen uuden logon tarvitse nojautua mihinkään Corvettesukupolveen.

Juke 02.03.2015 12:54

Muistaakseni vuosi-pari sitten oli juttua, että kerhon ratapäivä voisi olla myös Botniaringillä ?

Onko ajatus kuopattu ?

On mulle ja varsinkin Pohjois-Suomen jäsenille vähän pitkä siirtymä tuonne Ahvenistolle ja Alastarolle, niin olis kiva saada tapahtumia tänne kotikulmillekin.

Kemora tietenkin toinen vaihtoehto vielä Pohjoisempana.

.

KTM 02.03.2015 13:00

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Nyt olen niin samaa mieltä. En tykkää yhtään mustasta ankeesta linjasta.

Voihan siihen rinnalle ottaa jotain muutakin?

C4 logo juontaa juurensa varmaan kerhon perustamisen aikoihin jolloin C4 oli yhtä ihmeellinen kuin avaruussukkula.

Logo on osa kerhon historiaa ja vakiintunut tunnus. Mitä tuota muuttamaan juurikin tuosta syystä. Toki sitä voinee vähän tyylitellä, mutta minusta tuo kelpaa aivan hyvin seuraavat 26 vuotta.

Pappatunturi 02.03.2015 15:01

Quote:

Originally Posted by KTM
Logo on osa kerhon historiaa ja vakiintunut tunnus. Mitä tuota muuttamaan juurikin tuosta syystä. Toki sitä voinee vähän tyylitellä, mutta minusta tuo kelpaa aivan hyvin seuraavat 26 vuotta.

Totta, kerhon "kotikutoinen" historia kaikkine turailuineen alkaa olla jo arvokasta pääomaa jota meidän ei tarvitse hävetä. Suomi oli 26 vuotta sitten aika ankea paikka harrastaa. Niistä ajoista kun vielä plärättiin hiirenkorville mennyttä ecklersin katalookia pasilan shellillä, on päästä iso harppaus.

Konkreettisia ehdotuksia uudelle PJlle en kyllä ihan heti keksi. Ajaminen on hauskaa ja vielä hauskempaa jos useamman korvetin kera ollaan liikkeellä.

Ehkä ennen tuota nettikauppaa voisi kokeilla niitä klubituotteita pistää esille kerhon sivuille hintoineen. Voihan niitä jakaa aktiivisen klubiverkostonkin kautta näin aluksi?

Tärkein meinasikin unohtua! Hallituksen aktiiveille voisi maksaa jotain korvausta tehdystä työstä. Ei varmaan koko revohkalle mutta ainakin niille jotka käyttävät paljon aikaa tapahtumien ja kerhon arkirutiinien pyörittämiseen. Ruotsin clubin PJn homma on palkallinen kokopäivä duuni.

Yorcci 02.03.2015 19:44

Tuohon logomuutokseen vielä sellainen taloudellinen fakta, että tällä hetkellä varastossa olevien kerhotuotteiden arvo on jotain 8 000 euroa (noin suuruusluokkana). Jotka olisivat sitten ihan turhia, koska kukas sitä enää vanhan logon kamoja ostaisi? Ne kun ovat prhana vielä väärän värisiäkin...

Jos saadaan ensin myytyä noi kaikki pois tässä kevään mittaan, niin voidaan päivittää logo vaikka sitten loppuvuodesta... ;)

Oman mielipiteeni logoasiasta kerroinkin jo aiemmin ja korostan edelleen, että se on vain mun henkilökohtainen mielipide. Jos enemmistö hallituksesta on logon uusimisen kannalla, niin sittenhän se logo uusitaan.

Mutta logoasia, kuten kaikki muutkin muutokset vaativat kulloinkin valitun hallituksen päätöksen asiasta ja jos hallituksen päätökset eivät miellytä, niin seuraavassa vuosikokouksessa valitaan taas uusi hallitus. Vuosikokouksessa paikalla oleva jäsenistöhän sen hallituksen siinä kokouksessa äänestää.

HIENOA, että asiasta keskustellaan. Ja kuten sanottua, kyllä hallitus näitä ehdotuksia kuuntelee. Jos jäsenistöltä tulee tarpeeksi impulssia johonkin asiaan (tai jonkin asian muuttamiseksi), niin hallituksen tehtävähän on toimia jäsenistön tahdon mukaisesti.

Yorcci 02.03.2015 20:09

Quote:

Originally Posted by Juke
Muistaakseni vuosi-pari sitten oli juttua, että kerhon ratapäivä voisi olla myös Botniaringillä ?

Onko ajatus kuopattu ?

Ei ainakaan kuollut ja kuopattu :D

Ratapäivissä on vaan sellainen pienimuotoinen ongelma, että Suomen kesä on lyhyt ja kaikille viikonlopuille meinaa olla jotain kisan tynkää tmv., tarkoittaa sitä, että kesäaikaan on vaikea saada viikonlopulle rata-aikaa. Tämä siis ihan yleisenä ja yleistettynä kommenttina, ei varmaankaan koske kaikkia Suomen moottoriratoja kaikkina kesän viikonloppuina. Esim. Botniaringillä on sunnuntaina 03.05. vapaata ja seuraava vapaa viikonloppuaika melkein heti perään sunnuntaina 23.08. klo 13:00-17:00

Ja toinen ongelma on se, että kesän lyhyydestä johtuen lähes jokaiselle viikonlopulle on jo olemassa jokin muu tapahtuma tai useampi ja päällekkäisyyksiltä ei voi välttyä.

Mutta, jos jäsenistöltä tulee laajempaakin kannatusta, niin sittenhän täytyy mahdollisuuksien mukaan järjestää. Mutta pitää olla hereillä jo edellisvuoden puolella...

Quote:

Originally Posted by Juke
On mulle ja varsinkin Pohjois-Suomen jäsenille vähän pitkä siirtymä tuonne Ahvenistolle ja Alastarolle, niin olis kiva saada tapahtumia tänne kotikulmillekin.

Kemora tietenkin toinen vaihtoehto vielä Pohjoisempana.

Täytyy olla yhteyksissä tuonne suuntaan mahdollisten aikojen suhteen, webbikalenterissa ei näyttäisi pääsevän huhtikuuta kauemmaksi.

VetteMan 02.03.2015 20:51

Nettikauppaa on vuosien varrella mietitty ja oikeastaan ainoana vaihtoehtona siinä on että joku lahjatavara/painofirma tmv. sen kokonaisuudessaan hoitaa.
Eli ko. webbikaupan tuotteisiin saisi painettuna, brodeerattuna yms kerhologon ja mahdollisesti myös muuta kustomointia kuten nimi, nimimerkki.

Muutaman vuoden olen jäsentuotteet hoitanut eri tapahtumiin ja sekin vie joka kerta aina muutaman tunnin kun keräät hyllystä, lasket, pakkaat ja tapahtuman jälkeen sama toisinpäin.
Joten nettikauppa vapaaehtoisvoimin ei tule pyörimään.

Miltä mieltä jäsenistö olisi jos jollain aikaväillä kaikki tuotteet tilattaisi nettikaupasta, eikä tuotteita olisi tapahtumissa kuin näytekappaleet?
Silloin tuotteita voisi ostaa kun niille on tarvetta.

Jäsentuotehinnasto
on ollut kerhon etusivulla vuodesta 2013, kuvia tuotteista valitettavasti siellä ei ole, mutta meillä on tapahtumissa liikkuvat mallit ;)
Muutaman lähetyksen jäsentuotteita olen myös postitse menneenä vuotena lähettänyt, ja se on pienessä mittakaavassa onnistunut.
Pääosa tuotteistahan on kuitenkin myyty Meetin, Tykkimäen ja kevään näyttelyiden aikana.
Ratapäivillä tuotemyynti on ollut hyvin pientä, vaikka tuotteita on tarjolla ollutkin.

Logoasiaan olen oman mielipiteeni jo vuosien varrella ilmaissut, enkä sen vaihtamiselle vain vaihtamisen ilosta näe mitään syytä.
Myös Yorccin kirjoittama taloudellinen puoli asiaan oman painoarvon antaa.
Vai ostaisitko esimerkiksi sinä käytöstä poistuneella logolla varustettuja kerhotuotteita?

Logo kertoo myös samalla kerhon historiasta -jo vuodesta 1989-
Ruotsin kerholla on vanha c2 logo käytössä, mutta heidän kerho onkin perustettu jo -74 ;)
Vielä se C4 tyylikin muuttuu klassikoksi :cool:

janiv 02.03.2015 21:04

Jäsentuotehinnasto Linkki niille joilla ei ole sen muokkausoikeutta ;)

VetteMan 02.03.2015 21:13

Quote:

Originally Posted by janiv
Jäsentuotehinnasto Linkki niille joilla ei ole sen muokkausoikeutta ;)

Nyt toimii linkki edellisessäkin postauksessa, toisaalta se oli myös testi että löytääkö corvette clubin etusivulle ;)

Haukkis 02.03.2015 21:24

Hei kaikille,

On ollut mukava seurata tätä keskustelua kerhon kehittämisestä. Se on hienoa, että ihmisillä on ideoita! Valitettavasti näin vapaaehtoisvoimin tehtävään työhon ei voi vaan soveltaa samanlaisia tulosodotuksia kuin mitä ihmiset palkkatyössä joutuvat kokemaan. Me kaikki teemme tätä ihan vapaaehtoisvoimin ja harrastuksen edistämiseksi.

Täällä on esitetty verkkokaupan perustamista. Se on hyvä idea ja kuten Paavo jo totesikin, niin sitä on jo mietitty. Sopivan yhteistyökumppanin löytäminen on vielä vaiheessa. Tämä verkkokauppaan siirtyminen tulee varmasti tapahtumaan tulevaisuudessa.

Mutta eikö meille ole jäsentuotteita ja logoa tärkeämpi asia se, että Corvette-auton innoittamat ihmiset pääsevät keskinäiseen kanssakäymiseen tämän harrastuksen osalta? Se sosiaalinen vuorovaikutus ja kokemusten vaihto kanssaihmisten kesken ole kuitenkin se varsinainen suola tässä toiminnassa? Toki kerhotuotteet ja kaikki muu "krääsä" on tietysti hyvä lisä. Mutta jos haluamme pelkistää asian siihen, että mistä tässä toiminnassa oikeasti nautimme, niin väittäisin että se on toiset loistavat kanssaharrastajat!

Sen vuoksi itse olen sitä mieltä että meidän tulee ensisijaisesti panostaa vuosikalenterimme tapahtumiin. Sen jälkeen kaikki muu on vain plussaa. Kehitystyön osalta itse haluaisin aloittaa nettiportaalistamme. Sen jälkeen kun perustus on hyvällä pohjalla, niin verkkokaupan ja muiden kerhotuotteiden kehittäminen on helpompaa ja ajankohtaisempaa.

Useiden eri yhdistysten toiminnassa mukana olleena tiedän kokemuksesta, että vuodessa ei imaisella työllä kuuhun asti mennä, mutta pikkuhiljaa asiat kehittyvät! Toivottavasti jäsenistö ymmärtää tämän, että näinyhdistystoiminnasta puhuttaessa ei päde samat lainalaisuudet kuin yrityselämässä.

Logon suhteen itse olisin kannattamassa tätä kerhon nykyistä. Haluaisin nähdä, että tässäkin yhdistyksessä muodostuu perinteitä! Juken ehdotus oli hyvä, että kerhologon lisäksi jokainen voisi valita kerhopaitaan oman vuosimallin logon. Ehkä se voisi olla sopiva kompromissi kaikille.

- Eero Helin

P.S. www.kuopionktseuruus.fi

Juhatee 02.03.2015 21:45

Rata-asiaa:

Muutama vuosi sitten oli keväällä joskus toukokuussa Kemorassa ratapäivä kerhon puolesta. Osallistujia oli vähemmän kuin Alastarossa syksyn koleilla mutta muistelisin että ainakin kymmenkunta Vetteä olisi ollut paikalla.

Kemora on käsittääkseni erittäin huokea hinnaltaan ja nuo alku- ja loppukesän viikonloput näyttivät ainakin männäkesänä varaamattomilta.

..tai Motopark..

Eli lisää rataa jos minulta kysytään. Ja jos ei kysytä niin menen yksin niin kuin viime kesänä;)

pomppe 02.03.2015 22:17

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Eli lisää rataa jos minulta kysytään. Ja jos ei kysytä niin menen yksin niin kuin viime kesänä;)

:rock: :rock: :rock: :rock:

Corvette63 02.03.2015 22:25

Quote:

Originally Posted by Haukkis

Mutta eikö meille ole jäsentuotteita ja logoa tärkeämpi asia se, että Corvette-auton innoittamat ihmiset pääsevät keskinäiseen kanssakäymiseen tämän harrastuksen osalta? Se sosiaalinen vuorovaikutus ja kokemusten vaihto kanssaihmisten kesken ole kuitenkin se varsinainen suola tässä toiminnassa? Toki kerhotuotteet ja kaikki muu "krääsä" on tietysti hyvä lisä. Mutta jos haluamme pelkistää asian siihen, että mistä tässä toiminnassa oikeasti nautimme, niin väittäisin että se on toiset loistavat kanssaharrastajat!

Ajattelin olla sen kummemmin kommentoimatta enää ko. aihetta, mutta kirjoitan vielä.

Se, että kerhon varasto on pullollaan rättiä, voi johtua siitä, että tavara on vaikeasti saatavilla niille, jotka ei kerkiä american auto näyttelyissä juoksemaan. Saatavuuden parantamiseen esitettiinkin jo ratkaisu. Lisäksi mustan vaatteen röykkiö johtuu siitä, että se tavara on ollut vuosikymmenestä toiseen samanlaista. Mulla ei esimerkiksi ole enää tarvetta ostaa kolmatta clubin paitaa, muilla on varmaan sama tilanne.

Tässä aiheesta yksinkertainen kaava purtavaksi:

Uusi, helposti saatavilla oleva tuote = Rahaa = Uusia ja entistä parempia tapahtumia.

Ei muakaan sinänsä se logo kiinnosta ihan satasella. Ei se tee tästä harrastamisesta sen parempaa tai kurjempaa itsessään. Siitä voi kuitenkin olla edellä mainittu hyöty. Jäsenmaksua vielä korkeammaksi ja hallituksen jäsenille arvokkaasta työstä vaivanpalkka.

Mikä tulee muihin kerhoihin vertaamiseen, niin mun mielestä on myös mahdollista olla pioneeri ja käydä siellä, missä kukaan ei ole ennen käynyt ja tehdä asioita eri tavoin kuin muut.

t. ex. hallituksen jäsen.

pomppe 02.03.2015 22:45

Uusi logo, niin vanha varasto menee kuin kuumille kiville, kun nehän muuttuu keräilykamaksi! :D

Sharkou 02.03.2015 22:58

Nyt hävettää... :roll:

Hallitus on saanut raataa harrastajien eteen milloin minkäkin kissanristiäisten takia ja itse olen vain tyytynyt nauttimaan eduista. On muka aina kiire, ettei mitään saa tehdyksi. :(

Koska seuraavaa miitti on käytännössä meikäläisen takapihalla (ainakin Lappilaisella mittapuulla mitattuna), ilmoittaudun vapaaehtoiseksi avustajaksi miittijärjestelyihin. Logojakin olen joskus piirrellyt, joten mikäli tarvetta logon päivittämiseen ilmenee, olen käytettävissä... Talkoo hengessä tietty :D

Yorcci 02.03.2015 22:58

Quote:

Originally Posted by pomppe
Uusi logo, niin vanha varasto menee kuin kuumille kiville, kun nehän muuttuu keräilykamaksi! :D

Aivan!

Collector's Black Edition -T-paidat, rajoitettu painos saatavilla :rock:

Haukkis 02.03.2015 23:05

Olet aivan oikeassa näiden kerhotuotteiden saatavuutta koskevissa asioissa. Sitä en kiellä yhtään. Olemme miettimässä ja myös tekemässä parannuksia sen suhteen.

Nettikaupan osalta voin sen verran todeta, että liikevaihtoomme suhteutettuna ei ole järkevää maksaa mitään 100€ kuukausimaksuja vain siitä ilosta että meillä on oma nettikauppa. Puhumattakaan siitä, että meillä on kuitenkin vain aika rajallinen ostakakunta jäsentuotteillemme.

Itse näen, että tärkein prioriteettimme on vuosittaisien tapahtumien järjestäminen. Tietenkin taustalla tulee kehittää omaa toimintaa. Nyt on todellisuudeksi muodostunut se, että "perusraudan" ikä on tullut tiensä päähän ja sivustoa on uudistettava. Sivuston speksauksen osalta palautteenne on tärkeää.

Vuosikokoontumisen osalta tapahtumarunko on muokkautunut vuosien varrella nykyiseksi jäsenistöltä saamamme palautteen avulla. Suuri osa kun osallistuu tapahtumaan nähdäkseen kerran vuodessa autoharrastajakavereitaan. Sen vuoksi moni tuntuu palautteen perusteella arvostavan sitä vapaan seurustelun aikaa miitin aikana.

VetteMan 02.03.2015 23:18

Quote:

Ajattelin olla sen kummemmin kommentoimatta enää ko. aihetta, mutta kirjoitan vielä.

Se, että kerhon varasto on pullollaan rättiä, voi johtua siitä, että tavara on vaikeasti saatavilla niille, jotka ei kerkiä american auto näyttelyissä juoksemaan. Saatavuuden parantamiseen esitettiinkin jo ratkaisu. Lisäksi mustan vaatteen röykkiö johtuu siitä, että se tavara on ollut vuosikymmenestä toiseen samanlaista. Mulla ei esimerkiksi ole enää tarvetta ostaa kolmatta clubin paitaa, muilla on varmaan sama tilanne.

Tässä aiheesta yksinkertainen kaava purtavaksi:

Uusi, helposti saatavilla oleva tuote = Rahaa = Uusia ja entistä parempia tapahtumia.

Ei muakaan sinänsä se logo kiinnosta ihan satasella. Ei se tee tästä harrastamisesta sen parempaa tai kurjempaa itsessään. Siitä voi kuitenkin olla edellä mainittu hyöty. Jäsenmaksua vielä korkeammaksi ja hallituksen jäsenille arvokkaasta työstä vaivanpalkka.

Mikä tulee muihin kerhoihin vertaamiseen, niin mun mielestä on myös mahdollista olla pioneeri ja käydä siellä, missä kukaan ei ole ennen käynyt ja tehdä asioita eri tavoin kuin muut.

t. ex. hallituksen jäsen.

Tavara voi olla vaikeasti saatavilla, jos ei osallistu mihinkään tapahtumaan vuoden aikana.
Lähes jokaisessa tapahtumassa tuotteita on ollut viime vuodet saatavilla.
Vuosikokouksessakin oli laukullinen pyyhkeitä matkassa, jos olisi sattunut jollakulla tarve tulemaan sellaiselle.
Ja tänäänkin yksi uusi jäsen nouti kerholipun ohikulkiessaan.

Rättikauppa ei ole kerhon päätarkoitus, eikä se edes ole tuossa olemassa olevassa, eikä hieman isommassakaan mittakaavassa mikään merkittävä tulonlähde toiminnalle.

Rahaa=uusia entistä parempia tapahtumia.
Onko se useampia tapahtumia kesässä, vai jotain "parempaa" nykyisiin?
Mitä tuo Sinun mielestä käytännön tasolla tarkoittaisi?

Nykyinen 25euron jäsenmaksu riittää yhdessä meetmaksun kanssa peittämään vuosittaiset kulut.
On myös reiluinta että ne maksavat, jotka tapahtumiin osallistuvat.
Myös jäsenmaksuista katetaan osa meetingkuluista, vuoden palkinnot, sekä vähintään kahdet ratapäivät.

Tapahtuman tekevät osallistuvat ihmiset!

Yorcci 02.03.2015 23:20

Löytyiskö niistä webbikaupoista, jotka pystyvät tarjoamaan laajan tuotevalikoiman ja hoitavat koko roskan, ihan konkreettisia esimerkkejä tai jopa yhteystietoja?

Voisi vähän tiedustella, mitä ne reaalimaailman kustannukset olisivat tuollaisesta palvelusta.

Corvette63 03.03.2015 00:03

Quote:

Originally Posted by VetteMan
Tavara voi olla vaikeasti saatavilla, jos ei osallistu mihinkään tapahtumaan vuoden aikana.
Lähes jokaisessa tapahtumassa tuotteita on ollut viime vuodet saatavilla.
Vuosikokouksessakin oli laukullinen pyyhkeitä matkassa, jos olisi sattunut jollakulla tarve tulemaan sellaiselle.
Ja tänäänkin yksi uusi jäsen nouti kerholipun ohikulkiessaan.

Rättikauppa ei ole kerhon päätarkoitus, eikä se edes ole tuossa olemassa olevassa, eikä hieman isommassakaan mittakaavassa mikään merkittävä tulonlähde toiminnalle.

Rahaa=uusia entistä parempia tapahtumia.
Onko se useampia tapahtumia kesässä, vai jotain "parempaa" nykyisiin?
Mitä tuo Sinun mielestä käytännön tasolla tarkoittaisi?

Nykyinen 25euron jäsenmaksu riittää yhdessä meetmaksun kanssa peittämään vuosittaiset kulut.
On myös reiluinta että ne maksavat, jotka tapahtumiin osallistuvat.
Myös jäsenmaksuista katetaan osa meetingkuluista, vuoden palkinnot, sekä vähintään kahdet ratapäivät.

Tapahtuman tekevät osallistuvat ihmiset!

Ehkä on parempi olla jatkamatta, kun meni jo heti alkuunsa niin komeasti väärinymmärryksien puolelle ja pilkun virpomiseksi.

Edit: Haukkis nosti alkuperäisessä viestissään (editoitu nyt pois) esille:

- "Yhteiskuntaluokat" ja lompakon paksuus
- "Sulla on uudempi Corvette kuin mulla"
- Hänen mielestä on rivien välissä luettavissa, että allekirjoittanut haluaa aikaisempien viestien perusteella tasokkaampia ja kalliimpia tapahtumia

Tässä (ex) jäsenten mielipiteitä keskusteluun liittyen, joiden kanssa on tullut keskusteltua tästä topikista:

Quote:

"Onpa kaavoihin kangistunutta toimintaa" t. Herra A

"Taitaa jäädä jäsenmaksu maksamatta tänäkin vuonna" t. Herra B

"Miten noi eri yhteiskuntaluokatkaan tohon kuuluu, jos kerho sais omasta toiminnastaan paremmin rahaa parempien tapahtumien järjestämiseen? Vaikka nostaiskin 25 euroa jäsenmaksua niin eiköhän jokainen "luokka" pääse silti mukaan." t. Herra C

"Jos jäsenmaksu on ollu 25 euroa 30 vuotta, niin johan tässä on varmasti Ahveniston ratavuokrakin siitä kolmenkymmenen vuoden takaisesta kallistunut. Mun mielestä, jos kertsillä on enemmän rahaa niin raha mahdollistaa uudet tapahtumat, vaikkapa uudet ratapäivät. Se mahdollistaa myös, että ratapäivät on pidemmät (=lisää ajoaikaa), se tekee niistä parempia." (jatkoa Herra C:n kommentille)

Kaikki kolme ymmärsivät viestini pointin ilman, että avasin sitä heille sen laajemmin.

Haukkis 03.03.2015 05:50

Hmm... Tiivistin vähän omaa kiroitustani aiemmin. Teksti vähän rönsyili.

Väliyhteenvetona näkisin itse nyt sen, että tästä verkkokauppa ja kerhotuoteasiasta ollaan otettu koppi. Se millä aikataululla se etenee konkretiaksi asti en vielä tässä vaiheessa osaa sanoa mitään. Asiaa tutkitaan. Se vaan nyt vaatii aikaa.

Tapahtumien osalta olisi hieno asia, jos kehitysidean voisi muotoilla tarkemmin. Pelkkä palaute, että asiat pitäisi tehdä toisin kuin muut ei oikein kerro sitä mihin muutosta halutaan. Ratapäivien osalta on ainakin toivottu pientä kierrätystä...

Sitten mitä tulee päämiittiin, niin KTM esittikin että olisi n.5 eri paikkaa jota kierrätettäisiin säännöllisesti. Mutta entä jos se olisi niin, että olisikin tietty sijainti jonka rajoissa miittikohde aina olisi tietyn väliajoin. Esim: pohjoinen, itä, etelä, länsi ja keskisuomi?

Olemme kyllä pyrkineet kierrättämään miittipaikkaa eripuolille Suomea parhaamme mukaan. Pitää ottaa tämä ennaltasovittu maantieteellinen rotaatio keskisteluun.

MPÄ 03.03.2015 07:02

Ääni Kemoralle ja Botniaringille. On tullut joskus vuokrattua Kemora oman perheen corvette käyttöön, maksoi peräti 20 ¤, (vai oliko se 20 markkaa?);)

Yorcci 03.03.2015 08:23

Quote:

Ehkä on parempi olla jatkamatta, kun meni jo heti alkuunsa niin komeasti väärinymmärryksien puolelle ja pilkun virpomiseksi.

No voisiko sitä omaa postia sitten vaikka hieman tarkentaa, ettei mene väärinymmärryksen puolelle?

Tarkoitushan tässä on keskustella asioista vähän laajemmalla otannalla, että saataisiin jäsenistön ääntä kuuluviin. Ja rivien välistä olen tulkitsevani, että (avointa) keskustelua ihan selvästi kaivataan.

Se, että hommat eivät muutu yhdessä yössä, ei tarkoita sitä, etteikö muutosta voisi tapahtua. Muutosta ei vaan lähdetä tekemään suinpäin (ja päätökset on jokatapauksessa tehtävä 'virallisesti' hallituksen kokouksessa pöytäkirjoineen päivineen). Tässä on kuitenkin melkein 500 jäsenen etua valvottava ja jos keskusteluun on osallistunut parin päivän aikana kourallinen jäseniä, niin ei sen perusteella vielä voi kovin paljon lähteä vetämään aivan uusia suuntaviivoja. Noin karkeasti ilmaistuna.

Ja tiedän, ettei edes valtaosa jäsenistöstä tule osallistumaan tähän(kään) keskusteluun, vaan on todennäköisesti hiljaisesti tyytyväinen siihen, mitä hallitus sitten vaan päättääkin tehdä.

Pappatunturi 03.03.2015 10:05

Sanoisin että pitkästä aikaa Ccof puolelta avataan peli avoimelle keskustelulle ilman mitään raja- ja luokkaeroja. Yorccia maanläheisempää sharkkilais-corvettetunaria ei näistä riveistä löydy hevillä eikä popilla. Vielä kun oppisi kielioppivirheet ja yhdys sanat kirjoittamaan oikein niin ois jopa liian täydellinen pj :D

Otetaan nyt joka ukko kantaa rakentavasti ilman kuittailua Ccofin kehittämisen suhteen, kun kerran latu on vapaa. Erityisesti toivoisin niitä ääneen jotka ovat raja-aitoja tai mörköjä nähneet kerhon-sharkin-kadunmiehen välillä.

Oma osallistuminen ollut niin luokattoman heikkoa mihinkään tapahtuumiin etten viitsi takarivistä alkaa huutelemaan. Jäsenmaksu on on ihmeellisen pieni verrattuna moneen muuhun harrasteeseen. Tämähän on toki hienoa, mutta laatu maksaa ja arvostan itse kivoja ja tyylikkäitä puitteita. Vanjanlinna ei kyllä unohdu ikinä jos miiteistä halutaan mielipiteitä.

Haukkis 03.03.2015 11:40

Kyllä. Mainitsin yhteiskuntaluokat ja taisin kyllä heti perään kertoa omista kokemuksistani, etten ole sen tiimoilta itse kokenut ongelmia. Sen vuoksi koska se ei suoraan liittynyt asiaan, niin ajattelin aamulla sen poistaa. Sillä on aivan turha tehdä vastakkainasettelua asiasta joka ei ole ollut ennenkään ongelma. Pelkäsin, että se halutaan/saatetaan tulkita väärin.:/ Pahoittelut mahdollisesti aiheuttamastani mielipahasta huonosti muotoillun viestin takia!

Yritin vain viestiä sitä, että yhteinen kiinnostus Corvette autoihin on se yhdistävä tekijä. (Kaikki eivät kirjoita kuin Pekka)

janiv 03.03.2015 19:53

Quote:

Originally Posted by Haukkis
yhteinen kiinnostus Corvette autoihin on se yhdistävä tekijä.

Yhteinen reissu johonkin Corvette tapahtumaan tai National Corvette Museoon tms.

Yritysvierailuja esim. johonkin huoltoon/korjaamoon tai johonkin verhoilupajaan

Päätapahtuman lisäksi muutamia 2-4 tunnin pikkutapahtumia eri paikkakunnille.

Sitten tietysti voidaan miettiä, että tarvitaanko tuollaisen järjestämiseen kerhoa vai voiko jokainen järjestää tapahtumia ihan itse vaikka 3-15 kaverilleen. Vaan entäpäs, jos järjestää itse jonkun pikkujutun johon pamahtaakin 60 Corvettea ilmoittautumatta ja oli varautunut kuuteen.

Koska kuitenkin kyseltiin ideoita kerholle niin kyllähän kerhoa tarvitaan pikkutapahtumienkin järjestämiseen/osallistumiseen tai muuten se ei ole kerhotapahtuma.

Yorcci 03.03.2015 20:27

Quote:

Originally Posted by Sharkou
Koska seuraavaa miitti on käytännössä meikäläisen takapihalla (ainakin Lappilaisella mittapuulla mitattuna), ilmoittaudun vapaaehtoiseksi avustajaksi miittijärjestelyihin.

Kiitokset ihan näin palstankin kautta avun tarjoamisesta. Niinkuin oli puhetta, laitoin cruisingreittiä suunnittelevan 'paikallisagentin' yhteystiedot tulemaan. Lähinnä tuossa cruisingreitin suunnittelussa on se suurin avun tarve, koska loput ajasta menee enemmän tai vähemmän hotellilla.

Mutta toteuttamiskelpoisia ideoita saa aina esittää. Vaikka meetit ovat yleensä menneet järjestelyiden osalta varsin hyvin, niin pitää muistaa, että tyytyväisyys on kehityksen jarru (tai jopa este).

atp 12.03.2015 20:09

Oli puhetta ratapäivien paikkojen vaihdoista/kierrättämisestä ja ehdottomasti kannatan sitä. Jos halutaan pitää vain kaksi ratapäivää, niin mitä jos toinen olisi aina Ahvenistolla tai Alastarolla ja toinen Kemoralla, Motoparkissa tai Botniaringillä? Näin saataisiin sekä vaihtelua ajamiseen että ratatarjontaa hajautettua eri puolille maata.

Jos on kysyntää, halutaan ja meillä on varaa, niin voidaanhan me lisätä yksi ratapäiväkin, vaikka puolikas sellainen. Tällöin voidaan pitää joku vakiopaikka, jos sellainen koetaan hyväksi ja kierrättää 1-2 paikkaa. Miltä kuulostaa?

Muutenkin tapahtumia voisi hajauttaa enemmän. Tykkimäki on tietysti Tykkimäki, mutta kun katsotaan tämän vuoden tapahtumia, niin ne on kaikki keskitetty aika pienelle alueelle. Olisi hyvä jos tapahtumia kokonaisuutena sijoitettaisiin vähän laajemmalle alueelle. Oheinen kuva antanee perspektiiviä asiaan.

Yorcci 12.03.2015 21:46

Quote:

Originally Posted by atp
Oli puhetta ratapäivien paikkojen vaihdoista/kierrättämisestä ja ehdottomasti kannatan sitä. Jos halutaan pitää vain kaksi ratapäivää, niin mitä jos toinen olisi aina Ahvenistolla tai Alastarolla ja toinen Kemoralla, Motoparkissa tai Botniaringillä? Näin saataisiin sekä vaihtelua ajamiseen että ratatarjontaa hajautettua eri puolille maata.

Jos on kysyntää, halutaan ja meillä on varaa, niin voidaanhan me lisätä yksi ratapäiväkin, vaikka puolikas sellainen. Tällöin voidaan pitää joku vakiopaikka, jos sellainen koetaan hyväksi ja kierrättää 1-2 paikkaa. Miltä kuulostaa?

Kemora/Botniaring pistetään harkintaan, mutta kuten aiemminkin kirjoitin, niin tältä kesältä Botniaring ei varmaankaan toteudu:

Quote:

Esim. Botniaringillä on sunnuntaina 03.05. vapaata ja seuraava vapaa viikonloppuaika melkein heti perään sunnuntaina 23.08. klo 13:00-17:00

Kemoran suuntaan en ole vielä ollut yhteydessä, mutta hoidetaan...

Motopark on siinä mielessä hieman ongelmallinen rata, että siellä saa jo peruspuukiilallakin pääsuoralla melkolailla sen 'pari markkaa' nopeutta ja sen jälkeen on melko tiukka vasen. Riski, että tuolla tapahtuu jotain on noin kovasta nopeudesta johtuen isompi kuin näillä 'perinteisemmillä' vaihtoehdoilla, minkä takia mun mielestä ei kannata kerhon ratapäiviä viedä sinne.

Ratapäivissä on otettava huomioon kävijämäärät. Ahvenistolle ja Alastaroon on etelästä huomattavasti lyhyempi matka ja sitäkautta harrastajat tulevat helpommin paikalle. Toki Ahvenisto ja Alastaro ovat olleet niin pitkään 'ohjelmistossa', että sinne tulee ehkä jo lähtökohtaisesti enemmän harrastajia?

Pidetään Kemora/Botniaring mukana hallituksen mietinnöissä ainakin ensi kesän osalta. Molemmissa on (ainakin mun kerhohistorian aikana) kertaalleen järjestetty ratapäivät ja autoja ei ihan mahdottomasti kummassakaan tapahtumassa ollut mukana.

Quote:

Originally Posted by atp
Muutenkin tapahtumia voisi hajauttaa enemmän. Tykkimäki on tietysti Tykkimäki, mutta kun katsotaan tämän vuoden tapahtumia, niin ne on kaikki keskitetty aika pienelle alueelle. Olisi hyvä jos tapahtumia kokonaisuutena sijoitettaisiin vähän laajemmalle alueelle.

Tykkimäki on Kymenlaakson aktiiviharrastajien järjestämä tapahtuma, ei siis virallinen kerhon tapahtuma siinä mielessä, että kerho olisi järjestämässä sitä. Toki kerho on mukana tapahtumassa, mutta ei siis 'aktiivinen toimija'.

Mutta huomio tapahtumien maantieteellisestä sijoittumisesta on kyllä ihan paikallaan. Pistetään tämäkin "hallituksen korvan taakse".

janiv 12.03.2015 22:33

Tein vuonna 2012, sihteerinä ollessani tällaisen otannan jäsenistöstä. Epäilen, että tapahtumien maantieteellinen sijainti johtuu siitä, että yli 75% jäsenistä on sillä suunnalla.

Club Corvette of Finland jäsenjakauma postinumerojärjestyksessä. Otanta 569 jäsentä.

00-10 Helsinki 36,56 %
11-14 Hämeenlinna 3,51 %
15-19 Lahti 6,15 %
20-27 Turku 10,90 %
30-32 Forssa 4,75 %
33-39 Tampere 11,07 %
40-44 Jyväskylä 5,10 %
45-47 Kouvola 2,11 %
48-49 Kotka 1,76 %
50-52 Mikkeli 0,53 %
53-56.59 Lappeenranta 1,93 %
57-58 Savonlinna 0,18 %
60-64 Seinäjoki 2,99 %
65-66 Vaasa 1,05 %
67-69 Kokkola 2,28 %
70-75 Kuopio 2,46 %
76-79 Pieksämäki 0,53 %
80-83 Joensuu 1,58 %
84-84 Ylivieska 0,70 %
87-89 Kajaani 1,05 %
90-93 Oulu 1,93 %
94-94 Kemi 0,53 %
96-99 Rovaniemi 0,35 %

Jakaumajärjestyksessä.

00-10 Helsinki 36,56 %
33-39 Tampere 11,07 %
20-27 Turku 10,90 %
15-19 Lahti 6,15 %
40-44 Jyväskylä 5,10 %
30-32 Forssa 4,75 %
11-14 Hämeenlinna 3,51 %
60-64 Seinäjoki 2,99 %
70-75 Kuopio 2,46 %
67-69 Kokkola 2,28 %
45-47 Kouvola 2,11 %
53-56,59 Lappeenranta 1,93 %
90-93 Oulu 1,93 %
48-49 Kotka 1,76 %
80-83 Joensuu 1,58 %
65-66 Vaasa 1,05 %
87-89 Kajaani 1,05 %
84-84 Ylivieska 0,70 %
50-52 Mikkeli 0,53 %
76-79 Pieksämäki 0,53 %
94-94 Kemi 0,53 %
96-99 Rovaniemi 0,35 %
57-58 Savonlinna 0,18 %

JIITEE 12.03.2015 23:46

kerhokeskustelut

Moro täältä hollolasta.Mä ehdottaisin tollaista ns.lelurallia johonkin lastenkotiin.Itse oon ollu mukana toisen mielenkiinnonkohteeni eli harrikan kaa n äissä tapahtumissa,joihin ajetaan porukalla ja jokainen vie jonkun lelun ja vietetään aikaa lasten ja heidän ohjaajien kaa ja ajelutetaan lapsia ja heidän ohjaajiaan pieni suunniteltu lenkki lähiympäristössä niille ketkä haluaa.Olen itse kokenut siinä ajeluttamaan lähtiessä noitten pienokaisten jännityksen ja ilon minkä he pyörän päältä noustessaan ovat kokeneet päästessään harrikan kyytiin riisuessaan kypärää ja sormi suussa sanoen että mä haluun mennä tohon toiseenkin harrikkaan kyytiin!Ja vetessähän ei tarvi laittaa kypärää päähän ja voi kuulla näitten viattomien erikohtaloista johtuvien lasten aidot kommentit siinä heti livenä!!!NOI PIENOKAISET KYLLÄ TIETÄÄ MIKÄ ON CORVETTE!Mut niistä monikaan ei pääse edeslivenä näkee vettee saati sitten kyytiin.....t:Janne.

pomppe 13.03.2015 01:25

Quote:

Originally Posted by JIITEE
Moro täältä hollolasta.Mä ehdottaisin tollaista ns.lelurallia johonkin lastenkotiin.Itse oon ollu mukana toisen mielenkiinnonkohteeni eli harrikan kaa n äissä tapahtumissa,joihin ajetaan porukalla ja jokainen vie jonkun lelun ja vietetään aikaa lasten ja heidän ohjaajien kaa ja ajelutetaan lapsia ja heidän ohjaajiaan pieni suunniteltu lenkki lähiympäristössä niille ketkä haluaa.Olen itse kokenut siinä ajeluttamaan lähtiessä noitten pienokaisten jännityksen ja ilon minkä he pyörän päältä noustessaan ovat kokeneet päästessään harrikan kyytiin riisuessaan kypärää ja sormi suussa sanoen että mä haluun mennä tohon toiseenkin harrikkaan kyytiin!Ja vetessähän ei tarvi laittaa kypärää päähän ja voi kuulla näitten viattomien erikohtaloista johtuvien lasten aidot kommentit siinä heti livenä!!!NOI PIENOKAISET KYLLÄ TIETÄÄ MIKÄ ON CORVETTE!Mut niistä monikaan ei pääse edeslivenä näkee vettee saati sitten kyytiin.....t:Janne.

Aina valmis tuollaisiin hyväntekeväisyysjuttuihin! :D

Pappatunturi 13.03.2015 08:54

Mä lähden kaikkeen missä ajellaan.

Järvisuomi MTC ois hieno juttu.

tuplakoo 13.03.2015 09:03

Quote:

Originally Posted by JIITEE

Tää on ollu monesti mielessä,
mutta en oo saanu mitään aikaiseksi :oops:

Ehdottomasti mukana,
ja jos jotain järjestelyapuja tms. kaipaat,
laita viestiä.
:salut: :salut: :salut:

Pappatunturi 13.03.2015 09:07

Quote:

Originally Posted by tuplakoo
Tää on ollu monesti mielessä,
mutta en oo saanu mitään aikaiseksi :oops:

Ehdottomasti mukana,
ja jos jotain järjestelyapuja tms. kaipaat,
laita viestiä.
:salut: :salut: :salut:

CPU toy run with hangaround´s

Mä lähden kanssa mukaan. Penskojen ilahduttaminen on melkein yhtä lähellä sydäntä kuin Kastor ja salkkullinen vero-optimoitua karhua.

All times are GMT +3. The time now is 10:37.