![]() |
Yly ja C5
No niin !
Nyt se vuosien haave on sitten toteutettu ! Väri on vissiin Pewter Metallic ? 61000 km mittarissa. 2002 vuosimalli. Yksi omistaja jenkkilässä ja yksi suomessa. Pientä fixausta tietenkin edessä, mutta sellaista se on aina käytettyjen kanssa. ISO Kiitos JuhaTee puhelinkonsultaatiosta !!! Ja sitten se ensimmäinen kuva ikinä Finnsharkkiin: ![]() Likainen, mutta en malttanut odottaa ensimmäistä pesua, vain kuva heti kehiin ! Ja hyvä stance poliisi veljet ! Tiedetään, tiedetään :D |
Onnittelut! Hyvältä näyttää. Meinaatko koko sarjan keräillä, hyvä alku sulla ainakin on ;).
|
Onnittelut täältäkin. Eikös se nelonen tullut ekaksi, joten se on sitten kakkonen seuraavaksi. :thumleft:
|
Onnittelut hankinnasta :rock::rock:
|
Loistavaa Yly!!!
|
Onnea hankinnalle.
|
Jessss :sunny: :thumleft: vaikkei keltainen olekaan.
|
Onnittelut uudesta hankinnasta, hyvältä näyttää:rock:
|
Onnittelut täältäkin :rock:
|
Jee! Hyvin löydetty ja hyvältä näyttää, jotenkin Herrasmiesmäinen väri:thumrigh:
4-3-5-X Ja meillä 4-3-X |
Uuh komia! ja just sesongin alkuun, kyllä kelpaa :rock:
|
Asiallisen näköinen yksilö. Onnittelut hankinnasta, hyvä kesäkäyttis.
|
Kiitos Kiitos !
Pientä laittoa edessä ja jo takana, mutta hyvä siitä vielä tulee ! On yleisilmeeltään kyllä aika hyvässä hapessa...noh... 61000 km ajettu, niin ei saa mikään romu ollakkaan Vaimo tuossa valittaa, että on vain liian hiljainen :D eli mitkä cat backit tuohon pitää laittaa ? Mitään resonansseja ei sitten saa tulla [-X Mitä raati suosittelee ? |
Hieno homma, että toteutit haaveen. Onnittelut! :)
|
Quote:
Mulla on Corsat ja kuulemma Borlat myös ok. BB Bulletit jotka mulla oli aluksi, resonoi maantienopeuksissa ihanasti :rolleyes: |
Quote:
|
Quote:
Mulla Corsa Xtreme neljällä pro-series 4" ulostulolla, suosittelen. Upeat soundit :rock: Tässä linkki ja lisätietoa: http://www.ecklerscorvette.com/corve...1997-2004.html Ja onnea uudelle autolle! |
Quote:
Kannattanee käydä istumassa jonkun kyydissä, joka on tehnyt putkistolle jotain. Se upea soundi toisen mielestä ei välttämättä satu omaan makuun laisinkaan. Halvin vaihtoehto taitaa olla tehdä takavaimentajan 'ohitusputki'. VetteManilla ja Toxic Flamella oli tuollainen ratkaisu ainakin. Mielipiteenäni esitän, että Corsa tuntuu olevan melko 'varmasti resonanssivapaa' valinta sukupolvesta riippumatta. |
Mulla on kans tehty toi vaimentimen ohitusputki systeemi. Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla melko hiljainen, mut kyllä tulee meteliä, kun antaa kaasua.
https://youtu.be/OIewAhiDVs4 |
Onnea! Ikkunassa kukee Crane Cams, soundi on aika jyhkeä kuten tiedätte..
|
Tuo minun Borla kumisee pahasti n.100km/h vauhdissa. No jos tuon perän vaihdon jälkeen pitäisi sama kumu olla n.80km/h nopeudessa. (n.1600rpm)
|
Edellisessä kupeessa kumisi Magnaflown catback ikävästi,
nykyisessä avossa Borlat on hiljaisemmat. Ehkä avon rakenne vaikuttaa, ääntä on kuitenkin enemmän kuin edellisessä. |
Resonointiin voi kokeilla sitä, mitä Machon kanssa pohdittiin viime vuoden puolella, ts. yrittää tukea/jäykistää tavaratilan lattiaa alapuolelta niin ettei se pääse värähtelemään putkiston herätteestä n. 1500 rpm tietämillä.
Kun vitosessa (tai kutosessa) ei ole sopivaa poikittaispalkkia, voisi lattian alapuolelle yrittää liimata sopivalla koriliimalla poikittaisia, alumiinisia L-profiileita estämään poikittaisuuntainen, ison amplitudin (ja matalan taajuuden) värähtelyliike. Ainakin kutosessa on pituussuuntaan "peltikattokuvio", eli voisi olettaa että siinä suunnassa ominaistaajuus on riittävän korkea ettei se aiheuttaisi tätä droning:ina tunnettua ilmiötä. |
Corsaa suosittelevat monet....
Hauska tapaus tänään anopin kanssa. Tulivat katsomaan uutuutta. Auto pyöri tyhjäkäynnillä pihalla, avasin oven sanoin, istuppa ratin taakse. Löin oven kiinni....20 sek ja käsi siirtyi vaihekepille. Avasin oven ja sanoin: Ota käsijarru pois :D Hetken kuluttua tuli auto takaisin pihaan ja anopilla sellainen C5:n perän levyinen hymy naamalla :rolleyes: |
Big Mounth
http://www.corvettemods.com/C5-Corve...04_p_5092.html Saisikohan tuollaisella systeemillä enemmän maavaraa keulan alle ? Kumihuuli raapii kokoajan jonnekkin vaikka on alusta vielä ihan off road säädöissä :( Mihinkä tuota pystyosaa enää tarvitsee tuon vaakaosan alla, jos on kerran tuollainen asennettu ? |
Quote:
Enpä usko, että tuo paljonkaan ylempänä loppujen lopuksi on kuin se kumihuulikaan, kun miettii että tuo tulee reilusti edemmäksi. Esimerkiksi rampeissa jne. "lähestymiskulma" pitkäkeulaisessa autossa tekee sen, että tuo tötterö raapaisee entistä helpommin kiinni. Mä en ole pitänyt ongelmana sitä kumihuulen raapaisua, sillä siinähän on jouset, jotka vetää sen takaisin perusasentoonsa, vaikka se taittuisi taaksepäin. Vaikka mulle tuli syksyllä se lisähelma puskurin alle, niin jätin kuitenkin kumihuulen paikalleen, vaikka reunimmaiset palat saikin lähteä. Kumihuulen tehtävähän on haukata ilmaa syylärille. Kuulemma selkeä menetys jäähdytystehoon jos sen lärpäkkeen poistaa. En tosin tiedä, millainen tuo CorvetteModsin tötterö on, että tekeekö se kumihuulen tarpeettomaksi. |
Sen kumihuulen toiminta perustuu siihen että etupuolella on enemmän painetta kuin takapuolella jolloin etupuolella ilma ahtautuu jäähdyttimelle ja takapuolella se pienempi paine auttaa vetämään ilmaa syylärin läpi ja poistamaan kuumaa ilmaa konehuoneesta.
Tuollainen big mouth ei siis korvaa kumihuulta kun ei se tee taakseen matalampaa painetta. Muutenkin heivaisin tuollaisen Big Mouthin ehkä pois jos minulla sellainen olisi.. |
Quote:
Tämä selvä ! Annetaan raapia :D Eikö kellään ole yhtään ylimääräistä eurotakavaloa ! Tuota sillisalaattia p*rsiistä pitäisi saada siistittyä.... |
Kumihuuli löytyy (kutos)zetastakin, vaikka siinä jäähdyttimen ilmanotto on suoraan keulasta, mutta etujarrujen jäähdytys keulan "pohjasta", kumihuulen etupuolelta. Kumihuuli saattaa myös vähentää auton alle menevän ilman määrää, mutta tämän arvauksen saavat foorumin aerodynamiikkaexpertit korjata oikeaksi.
|
Hyvät stance poliisi veljet !
![]() Kelpaako ? Nimim: 19"/20" settiä odotellessa ;-) |
Ei sitä varmaan enempää kanata tiputtaa jos sillä ajaakkin meinaa.
Oma "talviprojekti" oli nostaa keulan korkeutta pari senttiä :cool: Niin, ja onnea hankinnasta:thumleft: |
On oikein hyvä! Uusia kuvia uusilla mylpyröillä odotellessa...:cool:
|
Quote:
Eiköhän malmin etsintä ole jo alkanut :D Kumit on jo olemassa :rock: |
Onnittelut täältäkin :salut:
|
Quote:
Yksi ratkaisuvaihtoehto euro-perpeerin kaunistamiseksi (..no makuasiahan tämä). Eli lamexin punaset muotoonleikatut kalvot ja US mallin peruutusvaloratkaisu johon mustaa kalvoa päälle ja kiinasta 80w ledivalot = on silti oikeesti kirkkaat tummennuksen läpikin.. ![]() |
Quote:
Oletko katsastanut noin ? Mulla on nyt siis näin: -Rekkarin viereltä deletoitu peruutusvalot pois -Laidimmaiset on pun/ oranssi, joissa siis vilkut -Keskimmäiset pun/kirkas, joissa peruutusvalot Kuinkahan sekaisin tietokone menee, jos nyt muuttaisi siten, että on kaksi vilkkua/ puoli :confused: vai meneekö ollenkaan ? Tulevaisuuden suunnitelma: Haluaisin ostaa jostain halavalla :D pun/kirkkaat valot noihin laitoihin ja niihin oranssit polttimot Rekkarin alle siisti musta levy. Pieni ovaali sumari putkien väliin alas. |
Menen huomenna tonkimaan Etran hyllyjä liittyen takavalojen tiivistamiseen koriin.
Jo viikossa on mennyt hermot noihin takavalojen "vedenkeräys järjestelmään" Ei saa kuivaksi, kuin paineilmalla :mad: Onko kukaan virittänyt lamppujen ympärille jotain tiivistettä ? Itse ajattelin jotain 8x2 mm nauhaa ? |
Quote:
Mä olin mainoksen uhri... :leaving: Olikohan Corvettemodsilta kun tuli sitä ihan samaa D-tiivistenauhaa "merkkikohtaisena takavalontiivisteenä" kuin mitä tuli myös takaluukun reunoihinkin :mad: Ei se oikein toiminut mielestäni kunnolla. Ylimaalauksen jälkeen en niitä tiivisteitä sinne enää tunkenutkaan. Lehtipuhallin toimii yllättävän hyvin kuivaukseen ;-) Sitten loput huippupehmeällä froteeliinalla. |
Lehtipuhallin röpöttää :(
Mikähän voisi olla kaasarin säädöissä pielessä ? Mutta niihin tiivisteisiin. Raportoin, kun olen käynyt Etrassa. Liimasitko Juke ne lamppuihin vai autoon ? Muistatko oliko lamppujen tiivisteet D vai suorakaiteen muotoista ? Jotenkin se suorakaide tuntuisi järkevämmältä :-k |
Quote:
Samaa D-tiivistettä oli kuin luukun reunoihin. Taisin kokeilla ensin lamppuihin mutta korissa ne lopuksi oli liimattuna. Haasteena oli kuitenkin, että tiivisteen kanssa se sovitus pitäis olla tiukka että auttais jotain, eli tiivisteen pitäis painua hiukan kasaan, mutta jos on tiukka, niin tiiviste "kaatuu" kun lyhtyä työntää paikalleen, eli pyrkii irtoamaan liimauksesta. Mun mielestä ei vaan toimi kunnolla... |
Quote:
Tuota minäkin pelkään ! Tilasin 2x10mm suorakaiteen muotoista nauhaa. Lisäksi mietin, jos suurentaisi vedenpoistumis hahloa lampun takana sekä siirtäisin hieman valoja ulommaksi korista..... Katsotaan millainen soppa tästä syntyy :D |
Quote:
Jenkeillä on kyllä myynnissä sellaisia valmiita settejä, joilla siirretään takavalot melko lähelle korin pintaa. Taisi tulla tiivisteetkin sellaisessa setissä mukana. Samat kioskit myy kuin noita tiivisteitäkin. Itselle en sellaisia korokkeita ole hommannut, kun jotenkin nuo syvällä olevat lyhdyt antaa omasta mielestä ilmettä perään. |
Käytiin vähän ajelemassa.....
On kyllä hieno kulkine :woohoo: |
Sainpa eilen askarreltua takasumarin paikoilleen.
Autossahan oli takasumari ostaessa :rolleyes: siis sellainen traktorin peräkärryn lasi, vasemman peruustusvalon päällä :rock: Lähti hevonkuuseen noin 15 sek sen jälkeen, kun auto saapui kotipihaan. Nyt sellainen suht siedettävä ovaalin muotoinen valo pakoputkien välissä, 1mm sivulinjasta vasemmalle ;) Laitan p*rsiin, ennen ja jälkeen kuvat, kun jumppa on valmis ! |
Quote:
Olen katsastanut. Voi olla virkaintoisemmalle inssille tietysti kova paikka kalvot.. En osaa sanoa. Ja vilkut laitoin kaks per puoli samalla kun siirsin peruutusvalot tuohon jenkkimalliseen rekkaritelineeseen, jonka siis käytettynä (50e) suomesta ostin. Originaalit takavalot (ulompi keltainen, sisempi kirkas) on tuolla kalvojen alla. Vilkut ovat nyt siis punaiset. Myös originaali euromallin kilpiteline on tallessa, joten palautettavissa täysin originaaliksi setupiksi helposti. Ja ainiin, tuskin tuossa 'tietokone' sekaisin menee teki minkä tahansa ratkaisun valojen kanssa, mutta vilkumistaajuus muuttunee jos vilkkupiirin kuorma muuttuu, näin ainakin jos säilyttää alkup. vilkkureleen. Ite vaihdoin sen elektroniseen koska edessä ledivilkut/parkit. Semmoset jotka palaa valkosta valoa kun vilkku ei ole päällä ja vilkuttaessa valkonen valo sammuu.. Releen vaihto on helppo, se on kuskin jalkatilan katossa, kaasun puolella.. |
Quote:
Siis ööö... Onko vilkun rele samassa paketissa hätävilkkukatkaisijan kanssa ? Näin olen ymmärtänyt ? Mulla on selvästi jotain häikkää hätävilkkukatkaisijassa ja se pitäisi vaihtaa, mutta onko sen rakenne nyt sitten minkälainen ? Kytkin ja rele erillään vai samassa paketissa ? |
Quote:
Jaa-a. Ainakin -99 malliin tuommoinen istahti kivasti sinne jalkatilan kattoon rikkomatta alkuperäisiä johtoja ym. Pluk&Plei. Ja nyt vilkkumisnopeus pysyy oikeana riippumatta piirin kuormasta. http://www.amazon.com/1997-2004-Corv.../dp/B005LS569G |
Quote:
Kyllä se vilkkurele/hätävikkurele/hätävilkkukatkaisin on yhtä pakettia. Quote:
Tämä on siis orkkis johtosarjan väliin lisättävä elektroninen vilkkurele, joka ei sekoa siitä että kuormitus muuttuu esimerkiksi led-vilkkujen asennuksen seurauksena tai yhden polttimon pimentyessä. Siis vilkkumistahti pysyy aina samana. Tuota vastaavan muutoksen olen itse tehnyt omaan autoon, Vettemanin vastaavasta kytkennästä mallia ottaen ;) |
Ookei !
Näin ne hommat selviää ! Kiitos Juke ! |
Nyt on sitten kokeiltu laittaa 2x10 mm Etran tiivistettä takalamppujen ympärille.
Hyvin onnistui liimaus ja lamppukin sopi menemään vielä takaisin. So far so good :cheers2: Odotellaan seuraavaa pesua, niin näkee toimiiko :? Testaus tulee olemaan täydellistä, koska kahteen liimasin ja toiseen kahteen en, koska edelleen meinaan vaihtaa kaksi valoa, että saan kaikki neljä samanlaisiksi. |
| All times are GMT +3. The time now is 12:26. |