FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Siitä jollekin nätti Vette turbolla. (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=26058)

tötterö 11.06.2015 19:57

Siitä jollekin nätti Vette turbolla.

http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/7109660

Kommentteja, ruusuja ja risuja kiitos.

P.S. polttelis..

Cam69 11.06.2015 20:30

On, vaikkei tuossa kai turboa ole...jos ei sitten tuon mekaanisen ahtimen alla piilossa. ;) Joo, ja sorrry jos joku kokee saivarteluksi.

Cosa 11.06.2015 20:34

Autoa en tunne, mutta myyjä on tarkka kaveri :thumleft:

tötterö 11.06.2015 20:47

Mielestäni halpa vaikka vaikeita aikoja eletään.
Jollei olisi jo yhtä menisin kipinkapin pelipaikalle.
Autoa saati myyjää en tunne mutta kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Varmaan poltettu rahaa 30k.

Jollei tuo mene kaupaksi ei muidenkaan tarvitse miettiä autonsa myymistä.

tötterö 11.06.2015 20:50

Quote:

Originally Posted by Cam69
On, vaikkei tuossa kai turboa ole...jos ei sitten tuon mekaanisen ahtimen alla piilossa. ;) Joo, ja sorrry jos joku kokee saivarteluksi.

Mikä tuo fööni on jollei turbo?

topi sorsakoski 11.06.2015 21:21

Turbo on pakosarjan päässä. Pakokaasut sitä pyörittää.
Ja oliko tää myyntitopikki.

red89 11.06.2015 21:24

Juu ei kyllä ole turbo!! Ihan mekaaninen ahdin tuossa on..

Macho 11.06.2015 21:33

Turbo Look?

tötterö 11.06.2015 21:46

Oppipahan taas uutta. Olen aina pitänyt ahdettuja turboina.
Yleisnimitys ahdetulle pelille. Olihan tuokin oikaistava vihdoin ettei hautaan mennä väärin tiedoin.

red89 11.06.2015 21:50

Juu turbo toimii pakokaasun voimalla,ja nämä mekaaniset ottaa voimansa kampuralta remmillä! Tosin molemmat hönkivät paineilmaa koneeseen:) Ja kuulostavat kivalta;)

Tapio.L. 11.06.2015 22:00

Nätti on, mutta sitä mä vaan ihmettelen kun tästäkin maasta jokunen remmitetty nelonen löytyy niin yksikään ei ole käynyt maililla rykäsemässä? All show no go? :D

brod1 11.06.2015 22:02

Tuskin nyt kuitenkaan 30t¤.hyvä jos puolet.
Tohon hintaan myin omanikin.
Hieno peli kuitenkin.ja eihän se hullu joka maksaa.

tötterö 11.06.2015 23:03

No sun auton koneeseen on laitettu tautisesti hightekkiä ja tossa 19.9k kamppeessa on vakiopata.
Sitä kovasti kummastelen että jos turbolla eikun remmillä saa 100% tehonnousun niin miksi koneille yleensäkään tehdään muuta kuin "turbotus" ?
Halpa ja nopea ratkaisu ilman koneen purkuja yms..

tötterö 11.06.2015 23:06

Nostan tässä ja nyt hattua että tollaset -80 luvun vanhat koneet ja voimansiirrot kestävät vakio-osilla tupla tehot.
Alkaa pikkuhiljaan sisäistämään mistä Veten hintalappu muodostuu.

PR1 11.06.2015 23:14

Onneks oli "vain" Suomen hienoimpia eikä hienoin. Ihan suht tavallisen näkönen jos ei kato ikkunasta ulos.. Konehuone hienon näköinen ainakin. Muustapa en ymmärräkkään kun et omassa jympytys juuri kohdallaan kiitos apujenne. Eiks ne kierroskone tojotat tarvii just niitä turboja ja föönejä?

tötterö 11.06.2015 23:29

Ehkä hienoin olisi joka ilmoon oikea termi. Koskaan ei tiedä mitä talleissa tapahtuu.
Mitkä tekijät erottaa 86 ja 90 koneet keskenään? 86 kun taitaa vakiona olla selvästi vähemmän ruutia kuin vähäpäästöisessä pikkuveljessään ?

red89 12.06.2015 06:40

Eihän noissa ole kuin noin 15 hp ero..

brod1 12.06.2015 07:05

No ei sitten millään kestä voimansiirto ainakaan kovin pitkään ahdinta vahvistamatta.mulla kesti automaatti vakio konella ahtimella vajaan vuoden kunnes petti 2 panta.
Tupla tehot eli 460 hp ,tpi viilauksella,ruiskulla ja paxtonilla0,8 ahdoilla.mahdollista,mutta uskoisin ,että alle 400 kuitenkin.
80- luvulla nää oli high tech,tänä päivänä vois sanoa että saa aikas paljon vastinetta rahalle,on kuitukoria,kolmitukiripustusta ym...

PR1 12.06.2015 08:36

Aloin joskus epäilemään et kun on itse saanut alkunsa Late 70 luvulla eli ollut 80 luvun lapsi niin kaikki oli silloin hienoo. Vieläkin Amigat, Corvetet, Casio DataBankit ranteessa, Iron Maidenit soi ym. vaikkakin nykyaikaistettuna osa, retroa ja alkup. osa. Saattaa jopa VHS:kin joskus pyörähtää (vaikka Betamax olikin parempi..) joskaan esim. telkusta ei suorilla viitsi kattoa mitään kun digiboxilla hoituu aika ja mainokset pois. Eli olen tietoisesti tosi vanhanaikainen and fond of it. 70 luvulla tyttöjen tyyli on kyllä aika wow ja vaimoke meniskin siihen muottiin kun muuttais kuvan vain m/v:ksi..

Mites samoilla ja muilla luvuilla syntyneet. Voi olla et Gimmelhiplee vuodet on yäk. Tyyli olikin karseeta.

Edit: @Lepe, meillä on se 10v. ero. Mun mielestä C3 keulamuoto on kyllä tosi hieno. Perä joissain? (Siellähän ne muut ajelee hehhehh huono vitsi niinkuin muualla ei rekkariakaan tarttee valmistusmaassaan ja täällä kauniissa korvessa pilataan niitä korveja just niillä)

Puman 12.06.2015 09:11

Itse tiedän kertoa vain sen mitä V8 4/12 sanottiin. Paljon on rahaa käytetty.

Tuo oli minulle vaihtoehto kun omaa C4 projektia hain, mutta koska LS2 tekniikka tulee omaan, tuo olisi ollut tuhlausta.

topi sorsakoski 12.06.2015 09:44

...sutii näköjään vain toisella takarenkaalla.:rolleyes:

Vet 12.06.2015 09:50

Quote:

Originally Posted by tötterö
vanhat koneet ja voimansiirrot kestävät vakio-osilla tupla tehot.

Tuolla on noin "miljoona" osaa, jotka pettävät tarvittaessa ja yleensä odottamatta. Jos tekniikka on tehty jollekin teholle ja plus jotain, ei se siitä ylity ja antautuu ennen pitkää.

hateju 12.06.2015 10:34

Hieno:cool:

PR1 12.06.2015 10:59

Quote:

Originally Posted by topi sorsakoski
...sutii näköjään vain toisella takarenkaalla.:rolleyes:

Niinpä taitaa olla?

Tosta just pennumpana, (jos enempää voinut olla:) kaverin aivopesemänä V8 maailmaan muistan kun joku teini yritti vinguttaa ja kytkintä ilmeisesti polttaa jostain karvanoppa kahvinkeitin/ompelukone/riisikuppi ym Wunderbaum vehkeestä..

Sitten viiva ihmettelemään niin kamu huuteli et saa sitä ihan toisellakin renkaalla polttaa!!! ;) Kummallakaan meillä korttia vielä. Nyt menis hetkessä gummit jos tarve olis mut kiva olla mahdollisuus. En rääkkää autoani. Kuumana sellaisella sopivalla lämmitetyllä koneella tuli kyllä tuplat ja olisi saanut niin pitkään vetää kun olisi huvittanut. Paksun savukerroksen ympäröimänä 180 astetta ja takas. Paikallaan tai edeten. Auto haisi kumille eli pohja lisäruostesuojattu hyvin.. 4xraidoilla varustettu tie oli pari viikkoa ainakin. (Mainostuskuvat huom.)

Ilmeisesti tässä on peränvälitykset(?) aika pienet? En jummarra. Huipparit ei tainnu olla kovinkaan paljon yli 225 mut kaveri tyyppas ja mä katoin onko vastassa no joo...

Nyt annetaan myyjälle släkkiä ja aploodit. Hyvä ilmoitus näin paljosta huomiosta! Toivotaan et menee Hyvään Kotiin vähän niinkuin täällä kävi.. Hintaa menee helposti ainakin alkuinnostuksessa niin niistä ei voi todeta kun itselle kävi kans: Vanhempi Sisko nuorena sanoi jostain autosta et ompas paljon kuitteja. Aika huono auto kun on ollut noin paljon vikoja. (Diggas oikeesti kun vuosien päästä kävin Vetellä Airportilta ja nauroi et mihis mun laukku menee? Ei muuta kun nappia ja walaa.)

Ihan OffTopiciksi menee, mietin vain Jos olisin myymässä ei Sharkkilaisille tai muiden näin tietävien kavereille jotain.. (Painotan vielä et Red Devil ei sit ole "ikinä" vieläkään...)

tötterö 12.06.2015 12:15

^kiwan oloista tekstiä. Harmi että tämä tyhmä härmäläinen ei ummarra tuosta juuri muuta kuin yksittäisiä sanoja. Onneksi se jääköön kuulijan häpeäksi.

Yly 12.06.2015 12:19

Quote:

^kiwan oloista tekstiä. Harmi että tämä tyhmä härmäläinen ei ummarra tuosta juuri muuta kuin yksittäisiä sanoja. Onneksi se jääköön kuulijan häpeäksi.

Kyllä sinä vielä opit PR1:stä, kun vain harjoittelet riittävästi :D

LT-1 12.06.2015 19:03

Quote:

Originally Posted by Tapio.L.
Nätti on, mutta sitä mä vaan ihmettelen kun tästäkin maasta jokunen remmitetty nelonen löytyy niin yksikään ei ole käynyt maililla rykäsemässä? All show no go? :D

Vaparimiehen höpötystä. Minäkin olen jo neljä kesää kepitellyt ilman ongelmia, vaikka nyt heti voin lähteä ajamaan maan päästä päähän, ja tehoa mitattiin samat kuin 7 litran Ls seiskassa, vääntöä enemmänkin. Mulle riittää kun itse tiedän miten se liikkuu, ei tarvi varttimailille lähteä siksi että sitä voisi höpöttää loppuelämän. Se on kyllä totta että katurenkailla nyt tulee huonompi aika, kuin ilman ahdinta katuslikseillä. Mutta autoni ei ole tehty kiihdytysajoon vaan katuräppäilyyn omaksi iloksi.

Yorcci 12.06.2015 20:44

Quote:

Originally Posted by Tapio.L.

Olihan Lappeenrannassa Callaway twinturbo ;)

Yorcci 12.06.2015 20:47

Quote:

Sitä kovasti kummastelen että jos turbolla eikun remmillä saa 100% tehonnousun niin miksi koneille yleensäkään tehdään muuta kuin "turbotus" ?
Halpa ja nopea ratkaisu ilman koneen purkuja yms..

Koska se ei ole oikeasti halpa eikä nopea ratkaisu. Ahdinsatsi maksaa eikä se riitä, että pulttaa setin kiinni.

Yorcci 12.06.2015 20:48

Quote:

Nostan tässä ja nyt hattua että tollaset -80 luvun vanhat koneet ja voimansiirrot kestävät vakio-osilla tupla tehot.

Ei kestä, jos sitä voimaa ulosmitataan säännöllisesti.

pikku-eetu 12.06.2015 21:11

Quote:

Originally Posted by LT-1
Se on kyllä totta että katurenkailla nyt tulee huonompi aika, kuin ilman ahdinta katuslikseillä.

No tuota en nyt kyllä heti usko tai sitten kurjat nakit sulla. Mulla on 762 Nm vääntö koneessa ja alla katunakit. 130 kmh kohdalla kolmosella loppu sutiminen ja sitten oli vielä 1500 m jäljellä matkaa. Varttimaili 14.7 s ja loppunopeus 245 kmh. Kiihtyminen käytännössä loppui kun vaihtoi neloselta kolmonen +ylivaihde noin 210 kmh ja silloin oli varmasti vielä puolet matkasta jäljellä.

Se oli hauska kokeilla ja todeta että L98 kone ei tarjoa D&N 4+3 boxilla kovinkaan kummoista urheilullisuutta. Vieteri on pari tonnia liian lyhyt.

Mutta se että minä petyin ei tarkoita etteikö sinun kone kombonaatiosta johtuen tai riippuen voisi toimia loistavasti. Ja tärkeintä että itse olet toimintaan tyytyväinen.

Tsemppiä

Pikku-eetu

tötterö 12.06.2015 21:27

Mut aika maltillinen virityshän tuo on jos n.400hv..
Onhan osat suurilta osin tosin lähes 30v vanhoja.
Vai Eetun peli sutii 150km/h asti. Taitaa olla 800 heppanen.

pikku-eetu 12.06.2015 22:17

Quote:

Vai Eetun peli sutii 150km/h asti. Taitaa olla 800 heppanen.

Heh, kevyttä lukihäiriötä jollakulla koska kirjoitin että 130 kmh kolmosella.

Ei ole 800 hv vaan 386 hp ollut uutena. Tehoilla ei ole oleellista merkitystä sutimiseen vaan sillä paljonko on renkaihin tuotu väätömonentti ja mikä on kitka renkaan ja alusta välillä ja nuo kaksi tekijää menevät yhtäsuuriksi niiin sutiminen loppuu, näin ainakin minun autossani mutta voi toki olla täysin toisin sinun autossa.

Mutta ei mitään. Jatkahan Corveten salojen ja ilojen löytämistä ja tsemppiä.

pikku-eetu

Puman 12.06.2015 22:44

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Ei kestä, jos sitä voimaa ulosmitataan säännöllisesti.

Se tyyppi, joka rakensi minun koneen kuusysiin sanoi, että tehoja lisättäessä koko paketti Kaikkia moottorin osia myöten pitää rakentaa uusiksi vastaamaan uusia tehoja. Eli käytännössä koko moottori rakennettava uusiksi koneistuksineen kaikkineen. Siis jos oikeasti vastaavantehoista tehdastekelettä vastaava halutaan.

Jos vaihdetaan vakiomoottoriin pelkkä virinokka isompine bensasuutimineen tai tuollainen paxtoni, niin ennen pitkään jossain kilahtaa. Eli vähimmän riesan ja rahan tie on vaihtaa tehdastekoinen uusi moottori, jossa on halutut tehot.

ipe 12.06.2015 23:01

Quote:

Originally Posted by Puman
Se tyyppi, joka rakensi minun koneen kuusysiin sanoi, että tehoja lisättäessä koko paketti Kaikkia moottorin osia myöten pitää rakentaa uusiksi vastaamaan uusia tehoja. Eli käytännössä koko moottori rakennettava uusiksi koneistuksineen kaikkineen. Siis jos oikeasti vastaavantehoista tehdastekelettä vastaava halutaan.

Jos vaihdetaan vakiomoottoriin pelkkä virinokka isompine bensasuutimineen tai tuollainen paxtoni, niin ennen pitkään jossain kilahtaa. Eli vähimmän riesan ja rahan tie on vaihtaa tehdastekoinen uusi moottori, jossa on halutut tehot.

Näitä teidän virtuaali juttuja ihmetellessä viekö noi hemmot teiltä kaikki hillot, vai ooteko tosi pääsiäis käsiä? Täytyy aina välillä ihmetellä että täälläkö te niitä vehkeitä rakennatte virtuaalisesti!:rock:

Marko2805 12.06.2015 23:20

Eiköhän me jokainen laiteta rahamme mihin tykätään.just 15 k€ laittanut omaan vehkeeseen talven aikana...ja ammattilaiset hoitaneet homman:rock: :rock:

Puman 12.06.2015 23:38

Quote:

Originally Posted by ipe
Näitä teidän virtuaali juttuja ihmetellessä viekö noi hemmot teiltä kaikki hillot, vai ooteko tosi pääsiäis käsiä? Täytyy aina välillä ihmetellä että täälläkö te niitä vehkeitä rakennatte virtuaalisesti!:rock:

Virtuaalijuttuja???

tötterö 13.06.2015 10:25

Älkää välittäkö. Yleensähän nuo suunsoittajat ovat juuri niitä pätemättömiä tyhjiä tynnyreitä.

red89 13.06.2015 10:40

Niin,no kyllähän Ipellä on ihan kokemusta muustakin,kuin tynnyreiden kolistelusta!!!;)

tötterö 13.06.2015 11:18

Uskon sen. Asenteessa vaan olis korjaamisen varaa.
Musta ne saa huudella joiden oma kädenjälki kestää vertailun.
Tästä ollaan varmaan kaikki yhtä mieltä.

tötterö 13.06.2015 21:12

Jollei toi tosiaan mene kaupan niin turha tuolla chättiautossa on vehkeitä roikottaa.
Ritsat vaihtuu, nyt todelliset löytöyksilöt seisoo myynnissä..
Suomi on täysin seis tai aina halutaan vain sitä chättiauton halvinta ritsaa.

Tapio.L. 13.06.2015 21:39

Quote:

Jollei toi tosiaan mene kaupan niin turha tuolla chättiautossa on vehkeitä roikottaa.
Ritsat vaihtuu, nyt todelliset löytöyksilöt seisoo myynnissä..
Suomi on täysin seis tai aina halutaan vain sitä chättiauton halvinta ritsaa.

noin rankasti rakennettujen myyminen on aina vaikeampaa kuin priimakuntoisen orkkiksen. Koskaan ei voi tietää minkälainen kyläseppä sitä on ropannut

CC-5 13.06.2015 21:45

Virittäminen ahtimella on ok, kun pysyy ahdin sarjan valmistajan teholukujen puitteissa,ja säädöt on ok!

SS-55 13.06.2015 22:01

Quote:

Originally Posted by CC-5
Virittäminen ahtimella on ok, kun pysyy ahdin sarjan valmistajan teholukujen puitteissa,ja säädöt on ok!

Juuri näin kuin CC5 kertoo. Loput on kiinni kuskista. Kaikkihan saa rikki jos ei osaa !

CC-5 13.06.2015 22:58

Quote:

Originally Posted by minnipossi

Juuri näin kuin CC5 kertoo. Loput on kiinni kuskista. Kaikkihan saa rikki jos ei osaa !

Ahdettuna vuodesta:2006:cool: :cool: :cool:vortechilla, Eikä minkäänlaista kone tuhoa ole tullut eteen,,,Jos tollasen valmiin sarjan,esim. A&A laittaa ja säädättää niin voi huoletta nauttia mukavasta lisä väännöstä,,,vakio nokalla,,suosittelen,,,(menee päästöistä helposti läpi),helppo säätää,,ps,automaatti vaati vahvistamisen lisääntyneen väännön vaikutukesta,,sitten vaan kesälomaa vetellä eurooppaan kiertelemään,,,niin niin ,, ne luvat....mailma muuttuu ja pelisäännöt,,

PR1 14.06.2015 10:13

Quote:

Originally Posted by Yly
Kyllä sinä vielä opit PR1:stä, kun vain harjoittelet riittävästi :D

Joo Mie oon Mie. Ihme lukihäiriöinen ongelmajätetapaus. Ajatuksella (joskus).

Vielä on fiilarit Steven&Seaguls kavereista kun vetivät mun biisin. Nyrkitettiin tietty niinkun rokkiÄijät tekee. Oho. Sattuu näköjjään olemaan muuten Corvette tuolla pihalla! Mitteehän siihen seurraavaks keksis?

Täälläpäin oli -99 Convertible myytävänä tutun kautta tutulla. Kuka tunnustaa?
Tanssilava...

Kirjoittelemisiin!

ipe 14.06.2015 14:08

Quote:

Älkää välittäkö. Yleensähän nuo suunsoittajat ovat juuri niitä pätemättömiä tyhjiä tynnyreitä.

Poika joka autoa ostaessa sanoi ettei kysele turhi perään koska osti viritetyn vehkeen, johon ei myönnetä takuuta. niin osan vain mainitakseni useasta kymmenestä turhan päiväsesta kysymyksistä( mistä lisätään mootorin öljyä, mistä saa hälyytimen pois päältä,pitääkö paisariin laittaa vettä,mistä voi säätä ahtopaineita, kuka säätää hatecin katsastus arvoihin usempia kertoja sanoin Harinen, ja kaikkein hupaisin toiselta foorumilta kysely miten pyörän ketjut lyhennetää!)Mulle voi tulla naamatusten Vikiseen jos on miestä:-\" Ja kyllä siellä sunkin konehuonees mun kädejälki näkyy Ahdin ja välilauhdutin ja putkistot/ Ilokaasut on mun laittamia. hait tuolla osto ilmotuksessa Holleyn kansiin tiivisteitä? ootko sinne kannet vaihtanut kun ostaessa siinä oli brodixsit?

pikku-eetu 14.06.2015 14:43

Quote:

Originally Posted by CC-5

Juu, poikasena tehtiin velipojalle pikkulohko BDS 6-71 ahtimella. Oli opettavainen projekti. Hommattiin kamat jotka eivät olleet alimitoitettuja ja saatiin moottori käymään ja liikkeelle.

Laatikko kypsyi ekana iltana ja eikun parempaa tilalle. Sitten kypsyi uuden laatikon turbiini. Uusi turbiini jenkeistä ja vähän stallia lisää ja matka jatkui kunnes kypsyi laatikon pumpun akseli. No uutta akselia tilalle ja eteenpäin kun oli perjantai-ilta. Palailin reissusta lauantaina aamuyöllä ja katsoin että hitto veljen pirssi bussipysäkillä, ja eikun nuuhkimaan. Auton ovet oli auki ja naapurin poika nukkui poikittain sohvapenkillä taju kankaalla. Katsoin kuskin jalkatilaan jossa makaili ahtimen alapyörä kampiakaselin pätkän kera. No eipäs lannistuta ja uusi takoakseli jenkeistä ja kone päreiksi ja uusiksi kasaan. Matka taisi jatkua liki sata kilometriä kunnes antautui perä. Ja kaikki tämä alle 1500 km ajolla.

On olemassa joku syy miksi vakioiden voimansiirrot kestää ja joiden toisten kanssa on ongelmia.

Tekemällä oppii jos lompsa kestää ja joskus voi viisastua toisten ohjeistakin, jos haluaa.

Tsemppiä

pikku-eetu

tötterö 14.06.2015 16:20

Quote:

Originally Posted by ipe
Poika joka autoa ostaessa sanoi ettei kysele turhi perään koska osti viritetyn vehkeen, johon ei myönnetä takuuta. niin osan vain mainitakseni useasta kymmenestä turhan päiväsesta kysymyksistä( mistä lisätään mootorin öljyä, mistä saa hälyytimen pois päältä,pitääkö paisariin laittaa vettä,mistä voi säätä ahtopaineita, kuka säätää hatecin katsastus arvoihin usempia kertoja sanoin Harinen, ja kaikkein hupaisin toiselta foorumilta kysely miten pyörän ketjut lyhennetää!)Mulle voi tulla naamatusten Vikiseen jos on miestä:-\" Ja kyllä siellä sunkin konehuonees mun kädejälki näkyy Ahdin ja välilauhdutin ja putkistot/ Ilokaasut on mun laittamia. hait tuolla osto ilmotuksessa Holleyn kansiin tiivisteitä? ootko sinne kannet vaihtanut kun ostaessa siinä oli brodixsit?

Olipahan tosi typeriä kysymyksiä.
Jos itse pääsisin ritsastani eroon ei olisi kauhea vaiva vähän jälkimarkkinoida.
Toisille kun avun antaminen on kauhea haaste jos itse tietää vastauksen. Tietty jos ei niin oikaiseminen on helpointa.
Siitä sentään olen ikuisesti kiitollinen että vastasit kysymykseeni että jäähdytysjärjestelmässä on vain vettä.
Nyt olisi vain kasa rautaa jollen sitten syksyn tullen olisi tarkistanut pakkasnestekestoa.
Hälyä ei tullut mieleenkään lähtee karseessa metelissä sammuttaa kuskin ovesta avaimella kun kauko-ohjainkin tuotteessa oli.

Yly 14.06.2015 16:53

Quote:

Originally Posted by PR1
Joo Mie oon Mie. Ihme lukihäiriöinen ongelmajätetapaus.

:D Mullakin on luki häriö ! Siksi ehkä osaankin lukea noi sinun tarinat !

P.S Ei saa suuttua ;)

All times are GMT +3. The time now is 10:37.