![]() |
69 Big Block Avo
Corvette tuli mulle -99 ja muutaman vuoden kotterolla kurvailtuani ajattelin että perusteellisempi kunnostus on nyt paikallaan. Tässä muutamia kuvia mun rojektista. Lisää voi lukea V8 5/2015
![]() |
Korinnosto 2003
![]() |
Maalin poisto ja lasikuitutöitä.
![]() |
Kori lähtee maalarille.
![]() |
:rock: :woohoo: :cheers2: :salut: :thumrigh:
|
![]() |
Maalaaminen saa aina mahan kuralle.
![]() |
:smielielo ei sviddu...
|
Quote:
Kun katsoin tätä kuvaa ensimmäisen kerran, ajattelin, että ei ********, mutta paljastui sitten työvaiheeksi..... |
Maalin poisto oli paska homma eikä paska hommat tähän loppunut. Maalipinnan alta paljastui pelättyä enemmän ja pelättyä pahempia halkeamia. Lasikuitu töitä oli todella paljon.
Maalaamossa koriin levitettiin epoksi ja tehtiin pohjatyöt. Kopan annettiin vetäytyä lähes vuoden jonka jälkeen jatkettiin pohjatöitä. Lasikuidun maalaamisessa ei kannata hätäillä. Kori oli maalarilla kaiken kaikkiaan lähes kaksi vuotta. Väriksi valittiin alkuperäisiin vaihtoehtoihin kuulunut Cortez Silver -metallinhohtohopea. Nyt oli aikaa tehdä muita kunnostus töitä ja yksi terapiatyö oli kaverin laatikon korjaus. |
Terapiatyö Super T-10
![]() |
Kysymys: siis epoksimaali vai epoksihartsi ensin ja siihen päälle pohjatyöt?
Itse harkitsen väliaikaisen maalipinnan tekemistä ennen lopullista, juurikin tuon asettumisen takia. |
Mun mielestä se oli epoksihartsi mitä laitettiin kuidun päälle ja sitten alettiin leipomaan pohjia. Ei tahdo muistaa vaikka kävin itse maalaamossa muutaman kerran jelppimässä. :(
Erinäisistä syistä ja maalarin kiireiden takia maalaus homma venyi mutta siitä oli vaan pelkästään hyötyä. |
Quote:
|
Just näin projektivaiheet pitää kuvata.
Joku tuollainen aseptisesti kliini laboratorioasetelma oli oman Muncien uusille sisuskaluille mielessä ennen kasausta, mutta hieman karumpi sommitelma tuli. |
Fiilistely on tärkeää :D
|
Oliko tämä oulun acs näyttelyssä? Jos oli niin Prkeleen hieno peli...
|
Oliko tämä oulun acs näyttelyssä? Jos oli niin Prkeleen hieno peli...erosi edukseen että oli yksityiskohdatkin täydellisesti kunnossa.
|
Juu oli Oulun näyttelyssä. Kävin myös samana kesänä Tampereen ja Vaasan näyttelyssä.
|
No niin sellaista vaan että arvosanaksi tulee 10 points oulusta
|
Quote:
Jokainen auto, jossa on punainen nahkasisusta, saa minulta 12 pistettä ! |
sekä auto, että omistaja 12 points!
|
Kiitos. Mulla on ollu enimmäkseen mustia sisustoja autoissa paria poikkeusta lukuun ottamatta niin halusin tähän autoon jotain erilaista. Hopea kuori ja punainen sisusta sopii hyvin yhteen. Sisustan värin vaihtaminen ei ole ihan pikku juttu vaikka jotkut osat voi ostaa uusina niin silti jää käsitöitä ja osien sopivuuden kanssa saa tapella.
Tavaratila, penkkien rungot, kaikki tiivisteet, ikkunat, mittarit ja monet muut osat vaatii fiksausta. Nämä projektit tuppaa paisumaan:) ![]() ![]() ![]() |
Näissä kuvissa sisustan väri ei pääse oikeuksiin todellisuudessa väri on kirkas eikä noin tumma.
![]() |
Runkoa ja muita romuja oli hyvin aikaa kunnostella koska korin maalaus reissu venyi odotettua pitemmäksi.
![]() |
Peräremonttia
Auton alkuperäisen 3.36 välityksellä olevan perän kunnostin ja saman tein myös vara perälle joka on 4.11 välityksellä jos vaikka suttaus innostus pääsisi yllättämään.
![]() ![]() Tää on joku vanhempi kuva koska tässä on paikalla tuo 4.11 perä. "Tiheän" perän kuoret on sileämmät ja eri väriset kuin tuon 3.36 perän. "Harva" perävälitys osoittautui hyväksi valinnaksi ja sopii hienosti "tiheästi" välitetyn laatikon kanssa yhteen. Monesti tulee lähdettyä paikaltaan suoraan nelosella sillä Isolohkolla pärjää vaikka ei olisi kuin yksi vaihde eteen ja yksi taakse. :) |
Lemmyn poismenoa vissiin fiilistelty ihan urakalla :rock: ..sorry OT
|
Aina pitää olla "tärpättiä" käden ulottuvilla.:rock:
|
Runko osoittautui uuden veroiseksi hiekkapuhalluksessa. Rungon maalauksen jälkeen alkoi projektin kiihottavin vaihe eli kasaus. Kaikki osat ennen runkoon kiinnitystä käytiin läpi ja korjattiin kuten tukivarret, perä ja vetoakselit.
![]() Jarrusatulan ja putken asennusta. |
![]() Pensalinjan, jarruputken ja käsijarruvaierin asennusta. Tässä vaiheessa on helppo laittaa myös peräöljyt. |
Uuuhh... ihanaa...!! :salut:
|
Erittäin hyödyllisiä kuvia, Kiitos!
|
Toisten kuvia on kiva katsoa ja varsinkin kun itse pyörittelee samoja osia käsissä.
Mulla oli rautajousi sieltä jämäkämmästä päästä niin siittä huolimatta risteyksistä lähdettäessä takatukka viisti maata. Perä painui linttaan ja renkaat hävisi savuna ilmaan. Homma muistutti narttukoiraa kusella. Kuitujousi toi kaivattua jämäkkyyttä. Samalla muutin poikittaisten tukivarsien kiinnityspisteitä niin että Camber kulma ei muutu akressiivisesti auton joustaessa. Nyt jää lakeria tiehen koko renkaan leveydeltä kun ennen jäi tiehen pari mopon renkaan levyistä rantua. |
olen arponut pitkään vetareiden ja kardaanin pintakäsittelyä. Tuossa on aika hyvä logiikka.:D. Aika näyttää mitä tulee:rolleyes:
Mulla oli jo valmiiksi vähän parannettu takapään tuentaa, joten annan sen olla toistaiseksi. Kunhan pääsee ensin ajamaan.... |
![]() Auto oli ensin paljon alempana mutta nostin sen lähelle alkuperäistä korkeutta. Vetoakselit on vatupassilla katsottuna noin vaakatasossa eli perän korkeus on noin 15mm alempana kuin uutena ja keulaa tiputin noin 10mm. Nyt kottero näyttää paljon ryhdikkäämmältä. Pohjasta puuttuu vielä suojapellit mutta ne kerkiää laittaa myöhemmin. |
Mikä oli katsurin kommentti kun ensimmäistä kertaa vilkaisi auton alle? :)
|
Quote:
|
Quote:
|
Tainnut olla vanhan liiton edustaja => "Näytä ite toteen, että on vaihdettu!"
|
Quote:
:cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: |
Katsastusmies hymyili mutta ei juuri puhunut mitään mumisi jotain antiikkiautosta ja poikittaisesta lehtijousesta. Yhtä äkkiä ukon naama meni sitruunalle ja kysyin: No?
Vastas: Täältä löytyi pölyä ja sivuikkunassa on sormenjälki. Sain kuitenkin vuoden ajoaikaa. :D |
Quote:
|
Quote:
|
Etuakselin kasausta
![]() Satulat oli huonot ja ne jouduin holkittamaan. |
Moottorin, kytkimen ja laatikon asennusta.
![]() Ohjaus vempeleitten hämmästelyä ja kytkin vipujen asennusta. |
Suomessa tulee hyvin pian olemaan runsaasti loppuunentisöityjä kromipuskurikolmosia. Jos olisin nyt kolmosta hankkimassa entisöitäväksi, en haaskaisi aikaa ja rahaa, vaan ostaisin valmiin. Näitä tulee olemaan pian myytävänä useita.
|
Quote:
Mut jos ostat valmiin, mitäs sitten teet koko talven? :confused: |
Jos tulee aika pitkäksi niin voi työntää vaikka naulakon nenään tai laitaa teippiä naamaan.
![]() ![]() |
Quote:
|
Quote:
Bull Mentula. |
| All times are GMT +3. The time now is 12:11. |