FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Tietoa penkkien ym verhoilusta Virossa (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=2781)

Rokka 29.01.2006 03:25

Tietoa penkkien ym verhoilusta Virossa

Minun ja Machon C4 penkit ja ratit haettiin 9.12.2005 kotiovelta Viroon päällystettäviksi. Alustavien tietojen mukaan laatu olisi yhtä hyvää kuin esim Eugenilla, mutta hinta puolet pienempi ja palvelu vaikutti heti asiallisemmalta kuin Suomalaisessa yrityksessä.

Penkit ja ratit tulivat tänä aamuna minulle luvatusti talliin asti.
Työ tehtiin nopeammin kuin luvattiin ja laatu oli erinomaista! Edes minä, vattumainen, pilkunnussija, en päässyt sanomaan huonosta jäljestä.

Penkit siis haettiin ja tuotiin takaisin samaan hintaan. Juttelin tovin Silverin ja hänen verhoilijansa kanssa tallissani ja penkkien päällystys oli kuulemma pikkuisen liian halpaa, koska työtä oli varsinkin uudemmassa penkissä ja ratissa paljon luultua enemmän. No nyt sitten saatiin hinnat tarkistettua, ja ne ovat edelleen todella edulliset!

Suosittelen käyttämään tämän kaverin "Silver Ernesaks" palvelua kaikille jotka haluavat laatua huokein hinnoin.

Pistin sivuilleni kuvia ja lyhyehkön raportin. Siellä on myös Silverin yhteystiedot. Muutamat kuvista ovat erittäin suurikokoisia, ja voitte suurentaa niitä, jotta yksityiskohdat näkyisivät paremmin.

Suora linkki. http://www.hyke.fi/moisio/auto_penkit.htm

mrfrost 29.01.2006 05:23

:thumrigh: =D> Siistiä työtä:cool:

pirre 29.01.2006 08:34

Näyttää aika asialliselta jäljeltä eikä myöskään hintakaan päätä huimaa. Pitää itsellekkin harkita jonkinlaista penkki projektia kun itse en löytänyt koko kesänä hyvää asentoa jolla voi ajaa pitemmän matkaa samassa asennossa. Penkit mallia sportti (AC3). Tosin omat nahkat vielä loistokunnossa...

ZL1 29.01.2006 08:39

Erinomainen hintalaatu!!!:cool:

Finnshark 29.01.2006 09:43

Hienolta näyttää! Tuo raitakin sopii autoosi kuin nenä päähän! Ainakin kuvissa raidan väri on todella lähellä auton sävyä! :cool:

Mala 29.01.2006 11:01

hienoa jälkeä siis todella

pitää panna toi oma penkki projekti eteenpäin ja ottaa yhteyttä tonne

hinta ja laatu on ainakin kohillaan

Pappatunturi 29.01.2006 11:37

Kiitos Rokka hyvästä vihjeestä ja dokumentaatiosta!!!

Rokka 29.01.2006 12:51

Ilo on kokonaan minun puolellani. Nyt kaikki voimme käyttää näin hyvää ja asiallista palvelua hyväksemme!

Ps tuo raidan väri osui kohdalleen siitä syystä että teettivät tuon keltaisen nahan mun auton värin mukaan!!! Ei löytynyt sopivanväristä keltaista nahkaa kuulemma mistään toimittajalta.
Ja ei kinuttu ylimääräistä hintaa vaikka tekivätkin tuon speciaalina mulle :)

Laatua saa tulla kattomaan tallilleni ja sit Amercan car showhun. Myös Silver tulee American Car S:ään paikalle, jos haluatte jutella.

Sanokaa terveiset minulta tai tältä foorumilta kun otatte Silveriin yhteyttä.

MikkoM 29.01.2006 13:06

Kertaskaikkiaan upeannäköistä työtä:cool:
Pitääpä laittaa tiedot ylös! Kaverin "early" C4 ratti kaipais nahkaa!

ToniH 29.01.2006 13:22

Hyvän näköistä jälkeä, eivät selvästi ekaa kertaa noita ompele :wink:

Miltäs se nahka tuntuu sormiin?

groovyjay 29.01.2006 13:24

Erittäin, erittäin hienoa toimintaa. Itse pitää vielä ensiksi tehdä penkit ja sittenhän ne vois lähettää Mr. Silverille. Pitää tulla hypistelemään noita sun jakkaroita!

Molepien penkit ovat todella hienot!:cool:

Rokka 29.01.2006 13:26

Quote:

Originally Posted by ToniH
Miltäs se nahka tuntuu sormiin?

Oikein hyvältä, pehmeältä ja kimmoisalta.
Omaa ja eukon nahkaa tietysti hiplaan mielummin, mutta kyllä nuo siinä listalla seuraavana tulevat :D

Sanoivat hoito-ohjeeksi että ei tarvitse heti käsitellä mitenkään, mutta normaali nahanhoitoaine kerran-kaksi vuodessa on ok.

groovyjay 29.01.2006 13:27

Aika raju ero on tossa "ennen" kuvassa ja "jälkeen" kuvissa. Noi american biisonit on jotenkin hemmetin huonolaatuisia, kun nahka menee yleensä tosi nopeasti huonoksi vaikka kuinka hoitaa...

Rokka 29.01.2006 13:38

Joo, verhoilijakin sanoi että tuo orkkisnahka tuntui lähinnä muovilta, ei nahalta!

IvvN 30.01.2006 00:04

1 Attachment(s)
Aluksi: pyydän anteeksi näin negatiivisestä ensimmäisestä postista topikin aloittajalta. Mutta näin kauniissa autossa odottaisi olevan myös olevan virheetön sisusta.

Olen seurannut tota teidän keskustela ja ihmetyttää miten noita penkkejä voi sanoa hyvin tehdyiksi. Kyse on siitä, ettei Suomessa ole kuin pari verhoomoa, jotka oikeasti tekevät noita penkkejä hyvin. Ne ovat kalliit ja tämän takia niitä käyttävät vain ne varakkaat ihmiset. Mutta eikö tässä ole semmoinen auto kyseessä, että siihen kelputetaan vain parasta? Sama ongelma myös muualla maailmassa. Halvalla saa, mutta sen näkee myös siitä työstä. Tämän takia harvoin normaali ihminen näkee hyvin tehtykä sisustoja ja sitten noita halpis verhoiluja pidetään hyvinä. Viron tilanteen tiedän myös ja siellä on muutaman hyvä verhoomo ja tosi paljon halpoja ja huonompia. Noiden kalliiden verhoomojen työt ovat suht harvinaisia ja ihmisillä alkaa kehyttyä tosi outo mielipide hyvin tehdyistä penkeistä. Minulla kun on oma verhoomo(pidetään se vaikka salassa, niin ei menisi mainostamiseen) ja olen kiertänyt henk. kohtaisesti Venäjän, Viron, Ruotsin ja muut lähellä olevat maat. Hinnoissa ei ole suurta eroa eikä myös laadussa. Parhaat verhoilijat ja verhoomot maksaa ihan saman verran joka maassa, eikä ole sitä, että virossa se olisi jotenkin halvempaa. Kyllä Suomestakin olisi saanut tolla samalla hinnalla tota samaa jälkeä. Näistä penkeistä tuli halvat, koska tuo työ oli halpaa. Sen myös näkee penkeistä. Liitteenä kuva, jossa vain ne pahimmat verhoilijan virheet. En tiedä siitä nahasta, joten en kirjoita siitä mitään. Toivottavasti ei ole kalustenahkaa, koska se ei tule kestämään pitkään. Se venyy vuodessa jo erittäin rumaksi.

Quote:

Originally Posted by Paakari
Sen verran sanoisin omana ajatelmana tosta Virossa teettämisestä, että jos kaikki alkaa penkkejään sinne rahtaamaan, niin kohta on taas yksi ammattikunta Suomessa ilman työtä. Sen jälkeen maalataan ja kolarikorjataan Virossa jne.

Tosta mä olen vähän eri miletä. Mutta vain vähän. Jos se tosiaan olisi erittäin hyvin tehty ja 5 kertaa halvempi, niin tottakai se kannattaa tehdä siellä virossa tai vaikka ugandassa. Mutta kun SE EI OLE. Se voi olla halvempaa, mutta VAIN sen takia, että käytetään huonoimpaa/halvinta mahdollisesti jopa kalustenahkaa ja työn on tehnyt halpa verhoilija. Halpa verhoilija tarkoittaa huonoa laatua aina. Jokainen hyvä verhoilija, joka on ollut pitkään alalle ja sillä on kokemusta, tietää verheettömälle työlle hinnan. Tolla hinnalla, mitä tuolla lukee(linkitetty sivu ekassa postissa) ei kyllä mikään hyvä verhoilija ala ikinä tekemään mitään. Virossa on aivan samat hinnat kuin tääläkin, jos se tehdään hyvässä paikassa jossa on takuu työlle eikä se ole kuin "juosten kustu" tehty.

Nyt sitten tohon hyvien verhoilujen asiaan. Liitteenä on kuva, jossa merkitty vain ne selvimmät ja kauheimmat virheet. Semmoiset jotka paistavat kaukaa, joista huomaa, että ei kyllä kauheasti maksaneetkaan. Noi saumat ovat oikeasti vähän miten sattuu ja on vain pari kohtaa onnistuttu tekemään jotenkuten kunnolla. Ekana tulee varmasti kysymys, että no mitenkä ne pitäisi tehdä?!?!?!. Tässä vastaus: Alempana kuvia kavereiden verhoomon töihin(omaa en laita, ettei menisi mainostamiseen taas :) ), jotka ovat vain muutaman satasen kalliimmat. Mutta jokainen niiden tekemä penkki ja joka ikinen sauma on kuin taideteos ja se on aina verheetön. Asiakas nukkuu hyvin ja hakee aina tosi hyvin tehdyn sisustan.

Noiden kuvia jälkeen sitten tänne: http://www.hyke.fi/moisio/auto_penkit.htm Noissa kun on oikeasti melkein joka ikisessä saumassa virhe ja ne menee vinoo ja joka suuntaan, mutta ei suoraan. Nyt kun on vielä aikaa, niin kannattaisi ottaa yhteyttä verhoilijaan ja kertoa, että miksi ne on tehty noin.

Jos tarkoitus oli saada mahdollisimman halpa sisusta, niin sittenhän toi on erittäin hyvin tehty. Toi on hyvin tehty sille hinnalle, mitä se on maksanut. Toi on erittäin edullinen hinta penkeistä, mutta työn laadussta olisi saanut tolla samalla hinnalla Suomestakin tota samaa. Ja vaikka Eugeni on suht hyvä verhoilija, niin se EI OLE ainoa hyvä Suomessa. Täälä on muitakin. Auton sisusta on melkein puolet autosta, niin kannattaako säästää 200-400¤ että saa vain jotkut niin ja näin tehdyt penkit, jossa menee saumat vähänmiten sattuu vai sitten se unelmien sisusta, joka on paras ja on varmasti tehty oikeasta autonnahasta ja tulee säilymään semmoisena vuosia.

Iso anteeksi pyyntö auton omistajasta, mutta toivottavasti verhoilija osaa korjata noi penkit kunnollisiksi tai sitten tarkoitus ei ollutkaan tehdä mitään maailman parasta sisustaa. Auto on erittäin hieno ja toi keltainen viiva on tosi hieno ratkaisu, mikä toimii tosi hyvin. Minä kun näen noi penkit vähän eri lailla kun muut, kun on ollut toi verhoomo. Vähän sama kun noi maalarit, jotka huomaavat joka pienen virheen. Tässä tapauksessa on liikaa virheitä, eikä näin paljon saisi olla penkeissä. Sen tietää jokainen verhoilija. Muistakaa, että kyllä se VERHOILIJAKIN VASTAA OMASTA TYÖSTÄ!

groovyjay 30.01.2006 00:46

Hyvä posti IvvN, sulla varmasti on sitä ammatti silmää aivan eri tavalla, kuin meillä monilla muilla täällä ja tietotaitoa ja kokemusta.

Laita ihmeessä YV mulle, mulla on tulossa on Volgan sisustan teko kokonaisuudessa ja jonkun lehmän on taas kuoltava sen takia. Muutama tarjouos mulla jo on, aina terve kilpailu on paikallaan...

groovyjay 30.01.2006 00:51

BTW onko noi sun frendien lafkat venäjällä?

cabriolet c5-98 30.01.2006 01:04

nyt kun on saatu mestari sivuille,ni kerro saaks noihin C5 sen penkkeihin enemmän sivutukea uudestan verhoilulla vai meneekö penkit vaihtoon ??

groovyjay 30.01.2006 01:09

Katselin noita sun kaverin virkkaamia jakkaroita vähän tarkemmin, niin kysyisin sulta, että esiintyykö tässä kuvassa noita samoja virheitä kuin tossa Rokkan kuvasssa:

Rokka 30.01.2006 01:17

Ei mitäs sinä turhaan anteeksi pyytelemään, sehän on hienoa että saadaan tänne asiantuntijoita tuollakin puolella. Olisit vaan avannut kielenkantasi aikaisemmin.

Tosin minä en kyllä osaa pitää noita mainitsemiasi virheitä penkeissäni virheinä, ehkä siksi koska nuo ovat paremmat kuin alkuperäiset uutena, tai siksi koska en ole nähnyt parempaa jälkeä, edes Eugenilla, tai juuri sen mainitsemasi asian takia, etten näe niitä koska en ole ammattilainen.

Noista sinun pistämistäsi kuvista ei näe montaakaan virhettä, koska kuvat ovat niin pieniä. Muutama samankaltainen pikkuvirhe niistäkin näkyy, jos niitä nyt voidaan virheinä pitää.

Tulevaisuutta ajatellen olisi kiva jos jakaisit tietosi tuon hyvän verhoomon nimestä ja paikasta, etkä "pitäisi salassa" sitä, koska luulen että muut Corvette ihmiset ei tällä halua "noin huonoja" penkkejä kuin mitä minä sain, koska parempaakin on saatavissa, kuten sanoit.

Niin minä säästin 750¤, esim Eugeniin verrattuna, ja ei se ollut hinnasta kiinni, miksi työn tuolla teetätin, vaan siksi kun en tiennyt paremmasta.

Siinä olet kyllä väärässä kun väität että sama laatu maksaa saman verran eri maissa.

Minä olen kuitenkin tyytyväinen noihin juosten kustuihin penkkeihini ja rattiini :)
Toivotaan että materiaali on edes hyvää ja kestävää kuten luvattiin.

IvvN 30.01.2006 02:57

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Katselin noita sun kaverin virkkaamia jakkaroita vähän tarkemmin, niin kysyisin sulta, että esiintyykö tässä kuvassa noita samoja virheitä kuin tossa Rokkan kuvasssa:

On tossa eroa. Noi penkit on tehty tyynymäisesti(materiaali ei ole venytetty niin paljon) ja sen takia tommoisia "venymiä" tulee. Mutta ne on symmetrisesti eikä siellä ja täälä.

Quote:

BTW onko noi sun frendien lafkat venäjällä?

Sielläkin on kavereita ja otin noi kuvat Venäjäisestä mestasta, että voisi samalla vähän verrata eri maiden välistä työtä, kun Suomessa nähdään toi työ ihan livenä vaikka ACS:ssä. Virolaisten tekemä 500-bmw olisi hyvä esimerkki siellä tehdystä hyvästä sisustasta. Mutta en löydy tähään hätään sen auton kuvia. Se oli GTI lehdessä esiteltynä joku aika sitten.

Quote:

Originally Posted by Rokka
Ei mitäs sinä turhaan anteeksi pyytelemään, sehän on hienoa että saadaan tänne asiantuntijoita tuollakin puolella. Olisit vaan avannut kielenkantasi aikaisemmin.

Tosin minä en kyllä osaa pitää noita mainitsemiasi virheitä penkeissäni virheinä, ehkä siksi koska nuo ovat paremmat kuin alkuperäiset uutena, tai siksi koska en ole nähnyt parempaa jälkeä, edes Eugenilla, tai juuri sen mainitsemasi asian takia, etten näe niitä koska en ole ammattilainen.

Noista sinun pistämistäsi kuvista ei näe montaakaan virhettä, koska kuvat ovat niin pieniä. Muutama samankaltainen pikkuvirhe niistäkin näkyy, jos niitä nyt voidaan virheinä pitää.

Tulevaisuutta ajatellen olisi kiva jos jakaisit tietosi tuon hyvän verhoomon nimestä ja paikasta, etkä "pitäisi salassa" sitä, koska luulen että muut Corvette ihmiset ei tällä halua "noin huonoja" penkkejä kuin mitä minä sain, koska parempaakin on saatavissa, kuten sanoit.

Niin minä säästin 750¤, esim Eugeniin verrattuna, ja ei se ollut hinnasta kiinni, miksi työn tuolla teetätin, vaan siksi kun en tiennyt paremmasta.

Siinä olet kyllä väärässä kun väität että sama laatu maksaa saman verran eri maissa.

Minä olen kuitenkin tyytyväinen noihin juosten kustuihin penkkeihini ja rattiini :)
Toivotaan että materiaali on edes hyvää ja kest
ävää kuten luvattiin.

En ehtinyt avata kieltäni aikaisemmin, koska luin tästä sen jälkeen, kun oli penkit lähteneet jo verhoilijalle.

Noi kuvat eivät ole meidän verhomoosta, koska en halunnut tehdä tästä mainostopikkia omalle paikalle. Ei muuten ole samoja virheitä, eikä tosta paikasta tulisi samanlaista jälkeä. Niiden asiakkaat ovat vielä sen tason ihmisiä, ettei verhoomolla ole varaa tehdä mitään, mistä asiakas ei pidä, kun se voisi palautua tosi huonona asiana. Venäjällä kun ovat.

Joitain pieniä venymiä voi tulla johonkin, mutta ne pitää olla samanlaiset molemmissa penkissä ja olla symmetrisiä, jotta se näyttäisi ulkoata päin hyvältä. Nahka kun ei ole mikään maalattu pinta loppujen lopuksi. Tietysti on näitä, mihin tehdään tarkoituksella venyä ja esim. mersun ovipahvien tapainen nahan kerääntyminen, mikä on myös tarkoituksella tehty. Mutta saumojen pitää olla oikein ja kaiken olla symmetristä, muuten paistaa läpi, että on tehty hätäisesti.

Säästöhän on vain hyvä asia :) . Mä en tiedä olisko eugeni tehnyt edes paremmin noita, kun en ole hirveästi nähnyt Eugenin töitä. Tiedä vaan että Eugeni käyttää hyvä autonnahkaa ja esim. Virossa oikeata autonahkaa käyttävät vain pari paikkaa. Muut käyttää kalustenahkaa.

En ole väärässä ainakaan sen mukaan, mitä olen ite käynyt kiertämässä ja kyselemässä hintoja ja kattonut valokuvia eri verhoomoiden töistä ja puhunut noidet kanssa.

Ja se tärkeinhän on, että juuri sinä olisit tyytyväinen niihin penkkeihin. Sitten verhoilija on onnistunut ja siinä tapauksessa ne eivät ole misään nimessä juosten kustu penkit, vaan juuri ne oikeat penkit.

Materiaalin tarkistat helposti. Istut sen päällä :) Jos alkaa venymään, niin sitten se on kalustenahkaa :(

Mä näytän joskus meidän verhoomon kuvia, niin sitten voi kertoa suoraan palautteen meidänkin töistä :)

Pappatunturi 30.01.2006 08:43

Quote:

Originally Posted by Rokka
Ilo
Laatua saa tulla kattomaan tallilleni ja sit Amercan car showhun. Myös Silver tulee American Car S:ään paikalle, jos haluatte jutella.

.

MilloinsyksytuleerokantallilleMilloinsyksytuleerok antallilleMilloinsyksytuleerokantallilleMilloinsyk sytuleerokantallilleMilloinsyksytuleerokMilloinsyk sytuleerokantallilleantallilleMilloinsyksytuleerok antallille..... Äkkiä!

Corvette63 30.01.2006 08:44

Mukava kuulla ihan verhoilijan kommentteja penkeistä.
Itse en huomannut Rokan penkeissä suurempia "virheitä", mutta kai sitä sitten alkaa katsomaan eri tavalla noita töitäkin, kun on virheet oikeen merkitty.
Mutta kuitenkin olen sitä mieltä että onhan noi Rokan penkit suhteellisen hyvin verhoiltu

IvvN, ois kiva nähdä sun pajan teoksia, mikäli se sulle sopii:D

WBBC 30.01.2006 08:51

Erittäin hyvän näköistä työtä!

Nahkapenkeissä olevat pienet rypyt ja vekit kuuluvat mielestäni asiaan jos ovat symmetrisesti molemmissa istuimessa.

Vaikka se on tietysti makuasia.

Pappatunturi 30.01.2006 08:59

Siis onko nää vetet tosiaan tehty venäjällä??!!!??:

http://www.svart.ru/eng/gallery/03_31.shtml

http://www.svart.ru/eng/gallery/03_6.shtml

Täytyy oikeasti hämmästyä ja tarkistaa ilmeisesti käsitystä naapurin osaamisen tasosta..

WBBC 30.01.2006 09:08

Hyvällä maulla tehty sisustus.
Rattikin taitaa olla omaa suunnittelua?
Kyseessä lienee ihan oikea ammattilainen, on piirustustaitokin hallussa.

Carlos 30.01.2006 10:02

Noista rypyistä vielä: onko niillä paljoakaan merkitystä pidemmän päälle, koska nahka venyy ja muokkautuu joka tapauksessa ajan kanssa kun siinä istutaan...eli onko noi kurttukriteerit käyttömielessä aiheellisia. Ja jos nahka venyy ja kurtistuu, niin pysyvätkö ne saumatkaan enää suorina? Eli jos verrataan Viron työtä ja laatutyötä vuoden käytön jälkeen, niin mikä olisi tilanne silloin, jos oletetaan nahan olevan saman laatuista? Työn hinnasta voin sanoa, että esim. Virossa 1/3 Suomen hinnoista, olkoon vaikka miten hyvä tekijä -> pakostihan siinä tulee hintaeroa.

MikkoM 30.01.2006 10:59

Quote:

Originally Posted by WBBC

Hieno sisusta:cool: :cool: Sais GMn "retro-osasto" ottaa mallia:)

IvvN 30.01.2006 11:53

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by Carlos
Noista rypyistä vielä: onko niillä paljoakaan merkitystä pidemmän päälle, koska nahka venyy ja muokkautuu joka tapauksessa ajan kanssa kun siinä istutaan...eli onko noi kurttukriteerit käyttömielessä aiheellisia. Ja jos nahka venyy ja kurtistuu, niin pysyvätkö ne saumatkaan enää suorina? Eli jos verrataan Viron työtä ja laatutyötä vuoden käytön jälkeen, niin mikä olisi tilanne silloin, jos oletetaan nahan olevan saman laatuista? Työn hinnasta voin sanoa, että esim. Virossa 1/3 Suomen hinnoista, olkoon vaikka miten hyvä tekijä -> pakostihan siinä tulee hintaeroa.

Pidemmän päälle nahka EI veny hirveästi. Oikea autonnahka venyy tosi vähän ja saa olla aika rajua käyttöä, että se venyisi rumaksi. Siitä sen autonahan tunnistaa, ettei se mene tommoiseksi: http://www.fantuning.ru/images/exlusive/a80/big/10.jpg Kriteerit ovat, että jos ne on symmetrisiä eikä hirveän isoja, niin se on OK. Mutta jos toisessa penkissä on ja toisessa ei, niin se ei ole OK ja verhoilija kyllä saa tehdä sen uudestaan omalla kustannuksella. Jos omistaja ei pahastu niin otan vielä yhden kuvan, josta näytän pari virhettä jotka tulevat varmasti näkymään ihan tavalliselle ihmiselle, kun penkit ovat autossa. Tuo niskatuki on varmasti yksi pahimmista, mikä tulee häritsemään, koska se näkyy auton ulkopuolelta ja pitkältä. Siinä näkyy miten toisella puolella on enemmän nahkaa ja toisella puolella vähemmän. Saumat menee koko penkin alueella vähän oudosti. Toi pala mikä tulee ylhältä alas, ei ole saman levyinen koko matkalla. Nuo penkit oli sen verran edulliset, että toi ei varmaan edes häiritse, kun säästetyllä rahalla tehdä vielä muutaman penkin lisää :) Nämä kriteerit ovat VAIN semmoisille kalliimille projekteille, joista on maksanut paljon ja haluaa sillä rahalla parasta ja virheetöntä. Sama asia on maaalmoissakin. Halvalla saa, mutta vähän huonomman laatuista. Joitain ihmisiä se ei häiritse ja ne säästää. Jotkut taas maksavat paljon, että saisivat varmasti sen parhaan mahdollisen lopputuloksen. Verhoilu on vielä monipuolisempi, koska verhoilija voi käyttää vaikka mitä outoa nahkaa ja säästää siinäkin.

Viron-Suomi hintaeroa ei kannata verrata Eugeni vastaan halvin mahdollinen Viron paikka. Eugeni taitaa olla kallein verhoomo Suomessa. Keltaisista sivuista löytyi joku paikka, joka teki kokonaisen nahkasisustan Helsingissä 1000¤:lla kun viimeks soittelin niitä läpi. Virossa 1000¤ sisustan saa firmoista, mutta niissä on yleensä kalustenahkaa :( Virossa on paikkoja, mssä harrastajat tekevät kokonaisia sisustoja halvimmalla alk. 700¤, yleensä myös kalustenahalla :(. Näitä harrastajia kun vertaa Suomessa oleviin, niin saadaan sama hinta. Suomen harrastajat tekevät kylläkin 700¤:lla sisutan. Ne jotka käyttävät aitoa hyvää autonnahkaa Virossa, maksaa jo yli 1500¤ per sisusta. Niitä hyviä on suht vähän. Niitä vertaamalla Suomen hyviin verhoomoihin saadaan suht sama hinta. Suomessa on kieltämättä muutaman erittäin kallis paikka. Mutta on myös muitakin. Ettimällä löytää :) Virossa kun on niitä super kalliita mersuja ja H2:sia, niin pakkohan niille on tehdä sitä parasta ja tämän takia sielläkin on tosi hyviä/kalliita verhoomoja. Ne verhoomot tietää, että niiden työ maksaa enemmän kun on ihan eri laatuista ja ne käyttävät eri nahkaa ja että asiakas on valmis maksamaan siitä, ettei hänen tarvitsisi tietää, mikä on hyvin tehty penkki. Niille asiakkalle kun on tärkeä, ettei näyttelyssä tai kaveriporukassa tule kukaan sanomaan, että toihan on halpis tai että tossa on virheitä tuolla ja tuolla.

Quote:

Originally Posted by WBBC

Juu, onhan ne siellä tehty. Venäjä kun on vähän eri paikka ja ihmisillä on rahaa käytössä ihan erilaisia summia kun täälä. Siellä on tosi paljon semmoisia verhoomoja, jotka tekevät kalliit, mutta erittäin hienot työt. SV-ARTin sivuilta löytyy paljonkin niiden töitä. Tosta kun painelee noita autonmerkkejä, niin pääsee kattomaan töitä http://www.svart.ru/studio/gallery/ (huomaa esim. Bentley merkkisten määrä)

groovyjay 30.01.2006 12:05

Laita ihmeessä myös niitä sun omia töitä niin nähdään, miten saumat pitää oikeasti täsmätä ja YV:nä voit laittaa yhteystietoja ja hintoja... :cool:

Masa 30.01.2006 12:30

Laittakaa tälläset , ei s**tana nahkat veny eikä pauku !
Nyt joku alumiinihemmo kertomaan , onko tossa virheitä.....

Carlos 30.01.2006 13:02

Oikein kunnon täyskupit - ei varmasti kaarteissa liu'u pois penkiltä... ja mustat 4-piste (virheettömät) nahkaniittiremmit vielä tohon ympärille - oi vot harashoo...

Carlos 30.01.2006 13:04

Rokalle: Ei millään pahalla, mutta taisit ostaa täyttä paskaa sieltä Virosta...:pukel: :pukel: :pukel:

PS. Tää oli joukki - hyvän näköiset ne sun on, oikeesti... :p :p

Sway-bar 30.01.2006 13:08

Linkkejä, please

Rokan penkit näyttävät maallikko/puusilmälle ihan hienoilta. Oli kiva kuulla myös ammattilaisen mielipiteitä asiasta. Joka tapauksessa, oli niin tai näin, pistäkää linkkejä verhoomoista ja muutakin infoa. Koska katseltuani noita Ferrarin ja Lambon sisustuksia, tajusin, että Vetteni ansaitsee jotain parempaa sisustusta. Kertokaa mestoja tai linkkejä, jotka hoitaisivat koko sisustan kojelautoineen ja ovineen.

KTM 30.01.2006 13:35

Mukava päästä hämmentämään tätä soppaa. Olen käyttänyt yhden verhoilijan palveluja täällä Oulussa ja ollut tähän mennessä erittäin tyytyväinen tulokseen. Kaveri ei ole todellakaan nopein tekemään hommia eikä myöskään halvin. Vein juuri viidennet auton istuimet hänelle laitettavaksi ja odotukset on jälleen korkealla.

Ensimmäiseen autoon hän teki myös oviverhoukset uusiksi. Tässä törmäsimme kysymykseen saumojen suoruudesta. En silloin ymmärtänyt, mutta mestari opetti miten asiaan tulee suhtautua ja miltä saumojen tulee näyttää. Sama oli myös kulmissa olevien ryppyjen kanssa. Niitä ei saa olla tai sitten ne pitää olla symmetrisesti. Katsellessani Rokan jakkaroita, mietin, että olisiko pitänyt lähettää samaan paikkaan omat jakkarat? Kuitenkin tuossa musta/keltaisessa penkissä olevat rypyt klo yhdessä ja klo seitsemässä hiukan häiritsivät minua. Oletuksenani oli, että olen vain turhan tarkka ja kuunnellut liikaa verhoomomestarin juttuja. Kiva kuulla ammattilaisen mielipiteet ja todeta etten ole vainoharhainen.

Viimeviikolla kun vein nuo ´86 Vetten jakkarat verhoomoon homma alkoi sillä, että istuimme alas ja mietimme mitä tuleman pitää. Ensin idea, eli Vetten penkit tungetaan "kestomakkaraan" vuodelta 1968 = verhoilujen ideat aivan erit. Siispä sovittiin miten kuviot tehdään niin, että ne sopii takapenkin kanssa yhteen. Sitten katsottiin nahkat läpi. Ensin valitsin mieleisen ja sitten kuulin onko se soveliasta. Tietysti valitsin pehmyttä huonekalunahkaa, mutta mestari kertoi ei ja miksi ei. Päädyimme autoon tarkoitettuun nahkaan. Mielenkiintoista nähdä lopputulos kun jakkarat on valmiit.

GJ voi käydä katsomassa verhoilun laadun ´65:sta. Se on tämän saman kaverin asennus. Asennus siksi, että materiaalit oli valmiit sarjat joita tunkattiin siihen autoon. Mitat oli mitä sattuu, mutta silti tulos on mainio. Penkkien päälle etukulmiin jäi muutama ryppy, mutta ne on silti symmetrisesti. Nyt tällä kertaa lähdemme liikkeelle metritavarasta tai onko oikeampi ilmaisu vuodasta?

KTM 30.01.2006 13:37

Quote:

Originally Posted by Vette64
Laittakaa tälläset , ei s**tana nahkat veny eikä pauku !
Nyt joku alumiinihemmo kertomaan , onko tossa virheitä.....

En ole mikään alsanikkari, mutta eikö nuo kolmion malliset saumat tuolla istuimen ja selkänojan liitoksessa olisi voinut hioa vähän tarkemmin :jocolor:

groovyjay 30.01.2006 14:08

Quote:

Originally Posted by KTM
GJ voi käydä katsomassa verhoilun laadun ´65:sta. Se on tämän saman kaverin asennus. Asennus siksi, että materiaalit oli valmiit sarjat joita tunkattiin siihen autoon. Mitat oli mitä sattuu, mutta silti tulos on mainio. Penkkien päälle etukulmiin jäi muutama ryppy, mutta ne on silti symmetrisesti.

Ei valittamista täällä... ;)

IvvN 30.01.2006 17:05

Quote:

Laita ihmeessä myös niitä sun omia töitä niin nähdään, miten saumat pitää oikeasti täsmätä ja YV:nä voit laittaa yhteystietoja ja hintoja... :cool:

Kohteliaisuudesta topikin aloittajaan jätän ne laitamatta vielä vähän aikaan. Tapaani ei sovi oman yrityksen mainostaminen tällä tavalla. Tämän tarkoitus olisi vaan antaa se toinen mielipide tähän verhoiliasiaan ja kertoa miksi jotkut verhoomot maksaa enemmän kuin toiset. Tulee kuitenkin omatkin kuvat jossain vaiheessa, ettei tämä olisi vaan joku teksti joltain nimimerkiltä.

Corvette63 30.01.2006 17:49

Quote:

Originally Posted by IvvN
Kohteliaisuudesta topikin aloittajaan jätän ne laitamatta vielä vähän aikaan. Tapaani ei sovi oman yrityksen mainostaminen tällä tavalla. Tämän tarkoitus olisi vaan antaa se toinen mielipide tähän verhoiliasiaan ja kertoa miksi jotkut verhoomot maksaa enemmän kuin toiset. Tulee kuitenkin omatkin kuvat jossain vaiheessa, ettei tämä olisi vaan joku teksti joltain nimimerkiltä.

Jos ylläpidolla(ja tietysti myös itse IvvN:llä) ei ole sitä mitään vastaan että IvvN laittaa omia tuotoksiaan tänne niin mä haluisin nähdä mielelläni teidän firman teoksia:D--> Miks sille ei vois vaikka perustaa oman topicin..?
Kuitenkin tossa tulevaisuudessa on tiedossa omienkin penkkien tikkailut niin sais tässä miettiä hyviä verhoomo vaihtoehtoja :wink:

groovyjay 30.01.2006 17:55

Quote:

Originally Posted by corvette63
Jos ylläpidolla(ja tietysti myös itse IvvN:llä) ei ole sitä mitään vastaan että IvvN laittaa omia tuotoksiaan tänne niin mä haluisin nähdä mielelläni teidän firman teoksia:D--> Miks sille ei vois vaikka perustaa oman topicin..?
Kuitenkin tossa tulevaisuudessa on tiedossa omienkin penkkien tikkailut niin sais tässä miettiä hyviä verhoomo vaihtoehtoja :wink:

Ei tietenkään ole mitään sitä vastaan, sitä paitsi ylläpitoakin kiinnostaa...

Macho 30.01.2006 17:58

Quote:

En ole vielä päässyt hypistelemään penkkejäni livenä, mutta kuvissa näyttäisivät olevan hintaansa nähden erittäin asiallisen näköiset. Löysit kuitenkin niistä melko paljon vikoja, joten ihan vertailun vuoksi, paljonko sinun firmassasi nämä minun penkkini ja rattini olisivat tulleet maksamaan? Huomioi että ratin kehää paksunnettiin ja penkkeihin tietysti logot. Lisäksi pientä fiksausta toppauksiin.

ToniH 30.01.2006 19:36

Kysymys ammattilaiselle: miten paljon lopputulokseen vaikuttaa se, että meidän Vette-harrastajien penkeissä on yleensä noin 17-35 vuotta vanhat toppaukset?

No, onhan tietysti iät ajat antiikkiautojenkin penkkejä uudelleenverhoiltu mutta kuinka paljon se lähtökohdaltaan vähän länässä oleva toppaus vaikuttaa? Minunkin kuskinpenkin sivutuessa on selvästi tunnettavissa "tyhjä kohta" josta toppaus on mennyt jotenkin kasaan.

Jossain artikkelissa joskus Eugen jopa uudelleenmuotoili liian tasaista penkkiä lisäämällä toppauksia. Onko tällainen toppausten lisäily tai tukevoittamienn yleinenkin praktiikka?

Jos Eugen on hinnoissa kotimaan kärkeä niin onko hyvää ja häntä edullisempaa etelä-Suomessa? Kaikki saavat osallistua tähän :wink:

ZL1 30.01.2006 19:38

Kuka ihmeen Eugen:shaking2:

ToniH 30.01.2006 19:52

Se tuuning-lehdistä tuttu mansen kaveri, jonka weppisivulla on lukenut 3 vuotta "uusimme sivua". :wink:

Ainiin: se ompelee penkei ja muit rojui komeiks.

sami 30.01.2006 20:08

Hämmennän soppaa empiirisellä lusikalla täältä Suomenlahden eteläpuolelta:

Teetin täällä viime vuonna ystävän c3:een uudet päälliset, kun vanhat oli kovasti hapantuneet. Valittu nahka osoittautui Audi A8:n nahaksi, lienee suht laadukasta ja vetenkin penkkiin sopivaa. Penkkien täyttö(penkin sisustat osittain murtuneet) ja verhoilu maksoi n. 400€. Omistaja arveli hinnan olevan n. puolet suomen vastaavasta. Enpä osaa minäkään suutarin lailla laatua arvostella mutta pirun hyviltä näyttivät. Ko. kaverit ovat kunnostautuneet mm. museoautojen sisustusten tekijöinä ja näin ollen tekevät toisinaan myös suomeen juuri siksi että pieteetti riittää "museoviraston" sihdin läpäisemiseksi.

Se nyt vaan on niin että kaikki mikä täällä tehdään käsin on 40-80% halvempaa kuin suomessa, johtuen yksinkertaisesti saman verran matalammista elinkustannuksista. Jos suomessa tekee samalla tuntihinnalla saman työn kuin täällä, ei puhuta enää elinkeinosta vaan harrastuksesta tai sitten tulee omata jokin esim. teknologiaan perustuva etu, jolloin saman työtunnin suorite on vähintään kaksinkertainen Eestiin nähden.

Olen teettänyt täällä vuosia asuneena yhtä sun toista puusepillä, muurareilla, räätäleillä ja muilla käsityöläisillä ja olen mieltä että kun löydät hyvämaineisen käsityöläisen, voit poikkeuksetta odottaa saavasi huippulaatua kohtuu hintaan. Näiden helmien löytäminen on joskus työlästä, kun eivät oikein markkinoi itseään ja lisäksi toimitusajat tuppaa venymään kun tilauskirjat on yleensä täynnä.

Eestiläisen käsityön puolesta kotimaista halveksumatta - Sami

Corvette63 30.01.2006 20:22

Quote:

Originally Posted by sami

Eihän kukaan ole haukkunut eestin verhoilu-työtä, sen sijaan on sanottu vähän kritiikkiä.
Mä oon ainakin sitä mieltä että kyllä noi Rokan penkit on ainakin aika hienot, mikäli penkit on kunnon nahkasta tehty? ON? EI? Rokka varmaan osaa kertoa paremmin...;wink:

Kuitenkin aijon tulevat verhoilut teettää täällä koto Suomessa.

Mitäs mieltä porukka on Tapiolan Autoverhoomosta, onko kokemuksia?
Jotkut sanovat kalliiks, mutta laatu hyvää?

Mala 30.01.2006 21:33

aionkin ostaa välittömästi super peniksen kehittimen ja ahkeran puolen vuoden käytön jälkeen toden näköisesti mittaviin mittoihin kasvanut elimeni tullaan ympärileikkaamaan. jonka jälkeen naapurin irma saa ommella niistä penkkeihini uudet päälliset.

eipähän tule epäselvyyksiä mistä se nahka on peräisin

IvvN 30.01.2006 21:38

Quote:

Originally Posted by sami
Teetin täällä viime vuonna ystävän c3:een uudet päälliset, kun vanhat oli kovasti hapantuneet. Valittu nahka osoittautui Audi A8:n nahaksi, lienee suht laadukasta ja vetenkin penkkiin sopivaa. Penkkien täyttö(penkin sisustat osittain murtuneet) ja verhoilu maksoi n. 400¤.

400¤ penkeistä, johon on laitettu audin nahkaa? Monta penkkiä kyseessä ja oliko kyseessä nyt työ+nahat? Tuntuu mahdottomalta, koska nahka ei ole ilmaista sielläkään. A8:sin nahkaahan ei ole olemassa, vaan tehdas käyttää hyvää autonnahkaa.

Tässä päästään tonne käsityö hommaan. Se alaraja tulee vastaan jo siinä 600¤ per sisusta. Toi on varmaan halvin mahdollinen sisusta halvimmasta kalustenahasta koko maailmassa. Hyvä autonahka maksaa kaikille saman verran(jopa Virossa) ja sisustan tekeminen siitä maksaa enemmän jo pelkän nahan osaalta.

Quote:

Originally Posted by Macho
En ole vielä päässyt hypistelemään penkkejäni livenä, mutta kuvissa näyttäisivät olevan hintaansa nähden erittäin asiallisen näköiset. Löysit kuitenkin niistä melko paljon vikoja, joten ihan vertailun vuoksi, paljonko sinun firmassasi nämä minun penkkini ja rattini olisivat tulleet maksamaan? Huomioi että ratin kehää paksunnettiin ja penkkeihin tietysti logot. Lisäksi pientä fiksausta toppauksiin.

Sinun penkki oli erittäin hyvä diili verhoilusta. Ne ovat erittäin edulliset ja jos olet itse tyytyväinen, niin verhoilija on onnistunut. Meidän kautta olisi tullut maksamaan 700-900¤ ja kaikkiin meidän tekemiin penkkeihin tehdään aina kaikki korjaukset. Logon tekeminen on saman hintainen, kuin mitä se on sulle maksanut. Ratti olisi maksanut saman verran (Ehkä kympin enemmän).

Quote:

Originally Posted by ToniH
Kysymys ammattilaiselle: miten paljon lopputulokseen vaikuttaa se, että meidän Vette-harrastajien penkeissä on yleensä noin 17-35 vuotta vanhat toppaukset?

No, onhan tietysti iät ajat antiikkiautojenkin penkkejä uudelleenverhoiltu mutta kuinka paljon se lähtökohdaltaan vähän länässä oleva toppaus vaikuttaa? Minunkin kuskinpenkin sivutuessa on selvästi tunnettavissa "tyhjä kohta" josta toppaus on mennyt jotenkin kasaan.

Jossain artikkelissa joskus Eugen jopa uudelleenmuotoili liian tasaista penkkiä lisäämällä toppauksia. Onko tällainen toppausten lisäily tai tukevoittamienn yleinenkin praktiikka?

Jos Eugen on hinnoissa kotimaan kärkeä niin onko hyvää ja häntä edullisempaa etelä-Suomessa? Kaikki saavat osallistua tähän :wink:

Vanhat toppaukset joko korjataan tai vahdetaan kokonaan uusiin. Se vaikuttaa lopputukseen sen verran, että penkki on kuin uusi verhoilun jälkeen.

Toppauksen lisääminen onnistuu jokaisella verhoilijalla, mutta jos haluaa lisätä sitä radikaalisesti, niin menee toppauksein vaihtoon, koska ne tosiaan pitää muokata uudestaan. Perus penkeistä siis saisi vähän sportisemmat toppauksien lisäämisellä. Mutta kupit peruspenkeistä ei oikein kannata tehdä, kun tulee työtä jo tosi paljon. Mielummin sitten verhoilee valmiit kuppipenkit.

Etälä-Suomesta en tiedä, mutta miksi sen verhoomon pitäisi olla tallin vieressä? Meillä on ollut paljon projekteja eri kaupungeista. Omasta kaupungista(vaikka se on se pääkaupunki:) ) on tullut saman verran projekteja, kuin muualta Suomesta. Kyllä ne penkit voi lähettää matkahuollossa ja sitten hakea vaikka itse, jotta pääsisi tarkastamaan lopputuloksen henk.kohtaisesti.

ToniH 30.01.2006 22:12

Quote:

Etälä-Suomesta en tiedä, mutta miksi sen verhoomon pitäisi olla tallin vieressä? Meillä on ollut paljon projekteja eri kaupungeista. Omasta kaupungista(vaikka se on se pääkaupunki:) ) on tullut saman verran projekteja, kuin muualta Suomesta. Kyllä ne penkit voi lähettää matkahuollossa ja sitten hakea vaikka itse, jotta pääsisi tarkastamaan lopputuloksen henk.kohtaisesti.

Ei sen tarviikaan, mutta niinkauan kuin olet anonyymi ei voida tietysti suunnitella mitään projekteja. Pistä vaikka yv:tä niin jutellaan mahdollisista projekteista jossain kohtaa. Katsotaan sitten, että riittääkö rahat suoriin saumoihin :wink:

Lisää detailikysymyksiä: muoviosien verhoilu nahalla, liimataanko nahka muoviin vai onko siellä jotain välissä? Miten varmistatte, ettei sauma pääse itsekseen liikkumaan johonkin muotoon nähden väärään kohtaan?

Sama pätee tietysti penkkeihinkin. Minulla oli aikoinaan harrasteauto, jossa oli hienot kotimaassa tehdyt nahkaverhoilut ympäriinsä. Harmittavaa oli kuitenkin se, että kuskin penkin sivutyynyn tiukka verhoilu liikahti paikaltaan, jonka jälkeen sauma meni väärässä paikassa. Sidotaanko/liimataanko verhoilua toppaukseen mitenkään paikallaanpysymisen varmistamiseksi?

Liittyen vielä muoviosiin, kynnyksiin, ovipaneeleihin jne.: tekeekö verhoomo designin vai pitääkö asiakkaalla olla valmis näkemys siitä mihin ja miten halutaan saumojen kulkevan?

ToniH 30.01.2006 22:15

Quote:

Originally Posted by Mala
aionkin ostaa välittömästi super peniksen kehittimen ja ahkeran puolen vuoden käytön jälkeen toden näköisesti mittaviin mittoihin kasvanut elimeni tullaan ympärileikkaamaan. jonka jälkeen naapurin irma saa ommella niistä penkkeihini uudet päälliset.

Hei Mala, älä suotta rupee projektiin! Mun nahasta riittää ainakin kolmeen penkkisarjaan :wink: :D

All times are GMT +3. The time now is 09:18.