![]() |
C5 vanteet
Millaisilla vanne leveyksillä ja et -luvuilla vanne tulisi vakio kaaren tasalle edessä ja takana? Ei kiinnosta spacereillä peleilla..ja jos joltain löytyy 20" vannesarjaa myytäväksi...voisin ostaa mikäli malli kiinnostaa..
|
20x8,5 ET38 245/35-20 Edessä
20x10 ET45 275/30-20 Takana Status Knight5 vanteilla nuo mitat itsellä ainakin toimineet. Kyseinen setti tulossa kyllä myyntiin, mutta ei taida ehtiä ennen kesää, kun toinen projekti venyy. |
ok! kiitos Juke infosta. tarjolla olisi eteen 9x20 et35 taakse 10.5x20 et42 eli nämä tulisi laskelmien mukaan 9mm enempi ulos edestä ja takaa..jääkö vielä vakio kaarien sisään/tasalle/yli? sekä eikö kr. ole 70.1mm? näissä tarjotuissa vanteissa 72.6 eli soviterengasta vaan...ja pulttijako 5x120 sopinee? meneekö normi muttereilla? tyhmiä kysymyksiä mutta c5 vielä niin uusi peli itelle...8-[
|
Edessä 8,5x19 ET38 245/35/R19
Takana 10x20 ET40 285/30R20 Nuo mahtuu juuri kaaren sisään. Edessä jarrujen vuoksi käyttänyt vielä 5mm sovitetta eli silloin ET 33, silloin juuri kulutuspinta pysyy kaaren sisässä. Toki asiaan vaikuttaa mikä rengas ja millaiset pyöränkulmat. Edessä tuo ehdottamasi 9x20 ET 35 tulee kaaresta ulos, koska se tulee 8,5 ET38 vannetta 9mm ulommas ulkoreunaltaan. Keskireikä sovitteella 70,30mm ja 5x120 jakoiset ovat omassa käytössaä toimineet hyvin, eikä ravista tai täristä. |
Juuri samaa mieltä kuin Vetteman, eivät mahdu kaarien sisään nuo vanteet, joita sinulle on tarjottu.
|
Jep näin se täytyy uskoa äijien tietoon.. Hiukan juu tulisi yli... Makukysymys toki... Mut taitaa näyttää 'rumalta' ylitys...no mut nyt tietää millaiset mitat ois komiat kaariin nähden...kiitos tiedoista.. Sekä 20" vanne rengas settejä voi tarjoilla..
|
Quote:
Onko sulla kuvaa miten ulos noi sun vanteet tulee? |
|
Mielestäni tyylikkään näköinen vetteman vanne ratkaisu mitoiltaan. Tulee niin edestä ja takaa kaaren tasalle. Välillä näkee niin jäätäviä vanteita kun jää "metri" sisään sekä aiva pilipali kapeilla renkailla...toki makukysymys...kuvia vaan kehiin miten vanteet istuu autoon sekä mittoja... Itseäni kiinnostaa tällä hetkellä 20" crayn vanteet mut 2te sarja tais olla halvin setti tän hetken tiedoilla...siis pelkät vanteet...noh viel on aikaa etsiä.. :wink:
|
Jaa saako Crayltä 20/20" settiä jo? Eikös ne ollut 19/20" mitä oli tarjolla. En pidättäisi henkeäni, että mitään muita vanteita löytyy suomesta kuin ne Juken kohta myyntiin tulevat. 2K¤ 20/20 setistä on edullinen hinta uutena.
|
Mielestäni Crayltä saa 20 tuumaiset, myös eteen !
Kumin korkeus vain menee 20 tuumaisilla aikas matalaksi.... Minun profiilissa on kuva minun 19/20 Cray setistä. ( ei kuitenkaan myytävänä ) |
Näyttäs Autotekillä oleva 10.5x20 et 65...siis kapeimat mut kertokaa viisaammat mahtuuko pyörii... Ulospäin nuo tulevat vaan 2cm .jos siis orkikset edessä 8.5 et 60...
|
Tuolla on kuvia mun autosta kun vanteet on juuri alle ruuvattu. Stance on tuossa vielä... :rolleyes:
http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=106 Tässä on viimeisimpiä kuvia, kun takalokarit on leventyneet ja käytössä on 45mm adapterit; ![]() |
Komialta näyttää myös Juken auto. Kyllä se 20" hyvin täyttää sekä stance mieluisaksi. Samaten Ylyn auto omaan silmään hieno. Juuri samanlaisia crayn malleja olen katsonut. Kelpaa siis 19/20...;)
|
https://kaierkki.pic.fi/kuvat/Cruisi...5/IMG_8966.JPG
Kaierkin kuva meidän autosta hieman lähempää otettuna ! |
Tutkailin Ähtärissä muutamaa C5:sta , jossa oli 20 tuumaiset Crayn vanteet takana.
Itselläni on se ongelma, että Yokohamat 275/30-20 koossa on ihan sika kapeat 10,5 tuumaa leveään vanteeseen. Monella oli 285 leveät kumit ja istuivat 100 x nätimmin vanteeseen. Muutamalla oli 305 leveät. Helevetti, kun ei tullut otettua paperille ylös minkä merkkisiä kumeja ja missä koossa kelläkin oli. Eli jos teillä on Crayn vanteet 20/10,5 tuumaisina ja kumit istuvat nätisti vanteelle, niin voisitteko kertoa kumin merkin ja koon ? Please ! |
Mulle tuli tuommoiset taakse eikä ole lokarinpulistuksia.
19x10.5 CRAY MANTA 5-120,65 ET65 GLOSS BLACK W/ Uniroyal RainSport 3 305/30 R19 102Y |
Eikö nuo minnipossi vanteet jää takaa n. 2cm jopa sisäl orkkis kaaresta? Orkkis 9.5 ja et 65.. Mittasin omasta että saa tulla 3cm ulospäin niin sitte vasta tulee kaarelle... Rengas 305 mielestäni hyvä...
|
Minnipossilla on 19 tuumaiset.....
|
No olkoon 19 tai 20".....niin eikö 10.5 et 65 jää vielä sisään takaa n. 2cm vakio kaare reunasta...
|
Nykyiset edessä 245-35-19 ulkokehä 65.4 cm
Nykyiset takana 275-30-20 ulkokehä 67,3 cm Vaihtoehdot taakse: 285-30-20 ulkokehä 67,9 cm ( ulkokehä on varmasti OK, mutta minkämerkkinen kumi istuu nätisti ? ) 305-25-20 ulkokehä 66,1 cm ( onko liian pieni sutimiseneston yms johdosta ) 305-30-20 ulkokehä 69,1 cm ( onko liian suuri sutimiseneston yms johdosta ) |
Hankook ventus s1 evo 305/25/20
Hankook ventus v12 evo 275/30/19. Menee tosi suoraan. Ähtärissä juteltiin tästä kumi hommasta. Saman värinen C5 kun sulla. |
Quote:
Kiitos ! Sinun kommenttia kaipailinkin ! Jos ja kun haluan säilyttää eturenkaan nykyisissä, niin halkaisijaero tulee varmaan liian pieneksi 305-25-20 kumilla ( vain 0,7 cm ) |
Vaikeaksi menee, jos haluaa säilyttää halkaisijaeron eturenkaisiin kohdallaan.
Eli: Onko kellään 20/10,5 Cray vanteilla kumeja koossa: 285-30-20 ( kuinka istuu vanteelle ) 325-25-20 ( sopiiko pyörimään ? ) Kumien merkki kiinnostaa ! |
Uppista !
Eikö kenelläkään ole edellä mainittuja kokoja käytössä ? |
Quote:
edessä ,,nykyään Kumhot kun falkeneita ei ollut saatavana 275/30 zr 19 kumit on sivusuunnassa samalla tasolla vanteen reunan kanssa. |
Edessä 285/35-18.
Takana 355/20-19. |
Quote:
Sulla ei ole ihan vakio kori :D |
Ei kait mulla ole muuta vakiota kuin katto :)
|
Moro,käyppäs juttelee Autotekissä.Hommasin 19/20 genesis spiderit. Tehdään ns.tilaustyönä,osuu kaikki kohallee.
|
On kyllä hankalia nää autot vanteiden kanssa. Iso et-luku rankkaa pois 99% järkihintaisista vaihtoehdoista mitkä näyttää hyvältä. Tuntuu et vaihtoehdot on tusinakiinaa liian kapeina tai viiden tonnin kustomitakoa :)
|
Skorpilta hyvä kiteytys asiaan.... Ite myös samaa mieltä :D
|
kallista ja kallista..
Et tuu saamaan kyseistä kokoluokkaa mihkään 1000¤. Ei tätä harrastusta oo ikinä rahassa mitattu. 2500¤+ ni pääset kaupoille..:D |
Näin se todella on . Itsekin maksoin 2650e . Halvemmallakin olis selvinnyt mutta lopputulos ei olis miellyttänyt.
|
Quote:
|
Quote:
|
Minulla takana 285 30 20 Nankang Ultra Sport NS-II, hyvin istuu vanteilla, edessä 245 35 19 samaa merkkiä ja mallia
|
|
Quote:
Mitkäs vanteet sulla taas olikaan ? |
Cray Manta
|
Quote:
Takana varmaankin 10,5 x 20 tuumaa ? |
Kyllä
|
Quote:
Kiitos ! Nyt olen kartalla, mitä pitää tehdä, että saa teini lookin pois :D |
Tästä topikista on vähäisetkin kuvalinkit poistuneet. Oisko jollain olemassa takaa otettua kuvaa, josta näkee miten 10" ET40 vanne istuu taakse?
|
Facebook syönyt ainakin mun kuvalinkit.
Ihan takaa olevaa kuvaa en nyt löytänyt, mutta tuosta ehkä jotain käsitystä saa. 10x20 ET 40 285/30R20 ![]() |
Corvette CRV-50
Hei
Nyt tämä sama vette on myynnissä GT-Autossa Tuusulassa. Miksi luovuit siitä ? Tuliko sitä laatikon öljyvuotoa koskaan kunnolla korjattua ? Siinä ilmoitetaan olevan sekä imupuoli että putkisto kokonaan päivitetty jadynossa säädetty 430hv...pitääköhän tuo paikkaansa. Olen ostamassa ensimmäistä Corvettea ensi kesäksi ja mietin olisiko tässä järkeä ? Auton tarkempi historia kiinnostaisi. Sähkövikoja tuossa tuntuu olevan runsaasti ja onkohan tuo rattilikko takaisinkutsulla korjattu ? |
| All times are GMT +3. The time now is 10:06. |