![]() |
Myllytys ja käsinvahauspaikat ?
Osaatteko suositella hyviä liikkeitä, jotka myllyttävät auton maalipinnan tai tekevät käsinvahauksen..
Onko joku käyttänyt Vettensä myllytettävänä jossain.. |
Ja jos olis vielä sellainen joka tekis Zainolla homman. Mulla ei vaan riitä aika tuohon operaatioon eli maksan mieluusti et joku toinen tekis sen varsinkin mullakin tuo myllytys hiukan hirvittää ettei maalipinta menee pilalle.
|
Quote:
|
Jamine Oy Vantaan Koivuhaassa ja jälki on takuulla ensiluokkaista...
|
voisko uudemmassa maalipinnassa -98 ajatella vain konepellin(muovin) myllyttämistä+etu lokarit päältä.kun noi itikoitten mäskit on tavallaan sulannet tohon keulaan .kyljet+muut ovat ok. nim:mustassa näkyy kaikki
|
Quote:
Ei kannata myllyttää. Claybarilla lähtee noi, kun vaan jaksaa hinkata. Myllytystä ei saa tehdä ikinä vähänkään likaiselle pinnalle. |
Quote:
Samaa mieltä. Myllytyksen tehtävä ei ole puhdistaa maalipintaa vaan palauttaa kiilto. Kyllä itikat ja muut oravaa pienemmät jäämät pitäis lähteä ihan pesuaineilla ja vedellä. |
Prodone Oy tuusulas www.automeikkaus.fi on serkkupojan lafka. Suosittelen. Omat autot käytän aina siellä kun pitää saada tosi puhtaiks.
|
Kuinkas monta kertaa tuon myllytyksen voi tehdä? Jostain oon lukenut, että sen vois tehdä vaan pari-kolme kertaa maalipinnalle?
Poistaako tuo myllytys kaikki pienet naarmut? Saako naarmuja esim. kunnon Zaino käsittelyllä piiloon? |
Quote:
Riippuu täysin maalipinnan paksuudesta ja hionnan karkeudesta. Pienet naarmut saa katoamaan ihan käsin vahaamallakin, toisaalta koneellinen vahaus tehostaa homman etenemistä entisestään... |
Quote:
Millanenkohan maalipinta näissä C5 muovipulkissa on, kuinka monta kertaa niitä uskaltaa myllyttää? |
Quote:
varmaan pari reissua pelkkää kiillotusta, ei hientaa, koska sun maalishan on tosi hyvä! |
Quote:
Zainolta on tullut nyt myös "kiillotus" vaha, eli sisältää jonkunasteista hiontaa...Vois tulla koneellisesti aika hyvä. Itse hieroin just käyttiksen Zainolla ( kauhee duuni 3,5h ) jos vaikka avittais toi pinnan kiilto lauantaina kun ajellaan noita "huippuja" siellä lappeenrannassa. Tule muuten taas pikkasen kiire että ehtii HD-Centterin karkeloihin :D |
Quote:
Mulla on sitä Zainon PC-kamaa, hemmetin hyvin oon saanut naarmuja veks sillä ihan käsinkin... |
Kiitos infosta groovy ja Brc. Täytyy varmaan ostaa myös toi Zainon PC ja kokeilla sillä ja kunnon vahauksella saada pintanaarmut häviämään.
|
Quote:
PC:tä sun ei sit tarvii käyttää, sen verran siisti on toi sun maalis. Hvät/huolelliset "pohjat" vaan ja monta reissua vahaa, puhtailla levitys/pyyhkimis välineillä, niin hyvä tulee! ;) |
Quote:
Ok. Näillä ohjeilla sitten tehdään kunhan saan vaan Zainot kotiin :-) |
Quote:
Ilmeisesti Zaino auttoi aika paljon, ainakin tuloksista päätellen! :cool: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zainohullun päiväkirja ;) |
Pitäis soittaa uudelleen sinne Tuusulan automyllytys paikkaan. Auto on edelleen täynnä koneen jälkiä.. Että sellaista..
Ens kerralla pitää varmaan kokeilla Zainoa. |
Quote:
Minkä koneen jälkiä on auto täynnä? Pesukoneen vai myllytys laikan vai minkä? :confused: |
Quote:
Myllytuslaikan kai.. Mä oon käyny siellä jo kahdesti.. Nyt tokalla kerralla ne hieman väheni, mutta edelleen näkyy auringossa.. Varjossa ei näy mitään. 180e meni sitten siihenkin :( |
Quote:
Aika kurjan kuuloista toimintaa... Onko tietoa proseduurista, millä homma vietiin läpi? (aineet ja laikat?) |
Quote:
http://www.automeikkaus.fi/ Tämä mitä tässä ketjussa suositeltiin. En tiedä aineista ja laikoista mitään. Kaikki näytti hyvältä, kun aurinko ei paistanut.. Mutta annas olla, kun näin sen ekakerran auringossa.. Ihan täynnä laikanjälkiä. Kävin tuolla uudelleen.. Uusi vahaus vähensi jälkiä, mutta auringossa niitä näkyy edelleen. Ei kehtais mennä vain enään kolmatta kertaa tonne, mutta kai se on pakko.. :( |
Quote:
Jälleen kerran, pakko sanoa, että ei laikalla eikä Zainolla uutta maalipintaa saa. Musta on se kaikista kusipäisin väri saada siistiksi, varsinkin 16 vuotta vanha maalipinta joka on päässyt jo pahasti ehtoo puolelle. No ehkä se kolmas kerta tosiaan toden sanoo... ;) |
Quote:
Toivotaan. Siinä tosiaan näkyy niitä koneen jälkiä. Konepeiton maalipinta on vain 2v vanha. Harmittaa, kun se oli juuri maalattu. Sitten on kiva katsoa noita Pimp My Ride ym ohjelmia.. Jos Suomessa olisi joku vastaava paikka.. Turha toivo. |
Quote:
Suomi on nimenomaan täynnä noita pimp my ride paikkoja, lopputulos on yleensä ihan yhtä kauheaa kuin teeveessä! ;) |
Myllytä itte, ei ainakaan pitäis tulla likasista laikoista pyörimäjälkiä?
|
Quote:
|
Quote:
Joo niin kannattaa. ;) |
Luulin jo, että 'kolmas kerta toden sanoo'. Auto näytti todella hyvältä, kun hain sen kolmannen kerran liikkeestä.
Aurinko paistoi ja peilasin sitä liikkeen pihalla monesta suunnasta. Kunnes.. Pesin auton ensinmäisen kerran.. Yllätystä riitti, vitutuksesta puhumattakaan, kun samat jäljet palasivat, kun taikaiskusta.. Pintaan oli laitettu joku aine, joka lähti ensinmäisessä pesussa pois.. Alkaa pikkuhiljaa tulla mitta täyteen.. Jos joku kertoisi, mitä tolle voisi tehdä.. |
Quote:
Missä liikkeessä auton käytit? |
Onko Zainosta kokemuksia? Zainon Z-5:sta on kehuttu ainakin naarmujen poistajana,pinnan tasoittajana ja sen pitäis antaa syvä kiilto vaurioittamatta lakka kerrosta ja maalipintaa yleensäkkin(ko.aineesta ei itsellä kokemusta)
JOS ei ole tuttu tuote niin kannattaa kokeilla: http://www.carwaxzaino.fi/ Groovyjayn suosituksesta tuli kokeiltua Zainoa tuolla ACS:ssässä ja tyytyväinen olin:cool: |
Toisaalta huonossa pinnassa on se hyvä puoli, ettei v**uta niin paljon, kun tulee uusia jälkiä. Kokemus on osoittanut, että kun olet saanut uuden maalin niskaan, niin ei mene montaa päivää, kun alkaa löytyä naarmuja. Tuntuu, että joka päivä tulee uusia jälkiä. Eihän sitä sitten uskalla mihinkään parkkeeratakaan lopulta. Vuoden päästä näyttää taas pahalta :confused: .
|
Jos konepeiton maalipinta on 2 vuotta vanha, niin miksi ihmeessä se pitää
myllyttää????? :confused::confused::confused::confused::confused: :confused: |
Quote:
Ei aavistustakaan. Ne myllytti koko auton. http://www.automeikkaus.fi/ Tuusula/Hyrylä toimipiste. |
Quote:
Tasaiset naarmut eivät ole ongelma, mutta myllytysjärjet/laikanjäljet ovat. Sanottiin, että ne saadaan pois vaahtokumilaikalla.. Ei ole lähteneet mihinkään. |
Quote:
Vie takas ja sano pari tarkasti valittua sanaa:-k |
Quote:
Ei se pimahtaminen ole ennenkään auttanut.. :( Vaikka mieli tekisi kyllä.. Mä en ymmärrä jotain tuollaista ainetta, joka 'poistaa' jäljet aurinkoisella ilmalla ja joka lähtee auton pinnasta ensinmäisessä pesussa. Jos se ei ole kusetusta, niin sitten ei mikään.. Kun haluaisi vain, että auton maalipinta olisi hyvä ja tietäisi mitä pitäisi tehdä. |
Jos virheetöntä pintaa haluaa niin avuksi on otettava automaalari ja vähän parempi sellainen. Perus mustaa autoa ei millään myllyttämällä tai muulla saa virheettömäksi.
Tätä asiaa on meinaan tuolla työn puolesta spekuloitu vähän monen fiksarin kanssa. |
Quote:
Haluan vain heidän laikanjälkensä pois siitä. En odottanut, että kaikki naarmut katoavat, mutten myöskään että se on täynnä koneenjälkiä käsittelyn jälkeen.. |
Quote:
Mulla on parin tosi hyvän Corvette-maalari-äx-pertin numerot, jos hyvää haluat... Hinta haarukka n. 2000e- 20000e. |
Voihan olla että jos ne laikanjäljet on liian syviä niin niitä ei saa enää pois ilman että maalipinta ohenee liikaa. Pitäisihän sen olla liikkeen vastuulla jos ovat myllyttäneet hiekkaisella laikalla.
|
Quote:
Tuo 20t on varmasti tosi hyvä.. :D Hinnanperusteella ei epäilystäkään. |
Tuota ihmeteltiin tänään lisää. Kaikkensa kuulemma yrittivät.
Kaipa se parempaan suuntaan meni. Itselle on ainakin tärkeää, että yrittivät saada siitä hyvän. Tuota kävi katsomassa myös samainen kaveri, joka oli maalannut Groovyn C3-R:n. Voisi katsoa jos joku kesä maalauttaisi koko auton. Tai ehkä mä kokeilen sitä Zainoa nykypintaan joskus. |
Quote:
Taitaa olla sama kaveri jota gruuvijau tossa pari postausta taakse päin suositteli hinnoilllaan:confused: |
Quote:
Hinnat olivat ihan järkevät. Eli ei 20t. ;) |
Quote:
Mut perästä 1 nolla pois niin alkaa olla jo aika sopiva?:cool: |
Quote:
Joo, ens talvena menee auto taas krisselle takas, tulee muutamia muutoksia, joten koko auto värjätään uudestaan. |
GJ hoi! Olihan ne "muutamat muutokset" niinkuin tuossa linkissä?
http://www.automobile-riekmann.com/v...1978_rot_2.htm |
| All times are GMT +3. The time now is 12:33. |