![]() |
Ajoramppi, mistä?
Mistäs löytyy? Ei viitti ihan tollaisia alkaa tilaileen tuolta asti.
http://www.madvet.com/shop?frame=3.66.6123 |
Quote:
Eihän tuollaisia jauaan romuraudasta hitsaile! |
Taikka sitten sahaa jostain puupalikasta.
|
Suunnittele mieleiset, jos ei mahdollista itse väsätä, niin ammattilaiselle vaan idean kanssa, kilpailuta. Ja loppusilaus pulverimaalauksella! ;)
|
Oiskohan laiskuutta, mutta ei oikein 60$ ramppeja viitti
itse alkaa näpertelemään saati teettämään. Kumminkin, jos itse tekee niin paino olisi vähintään sen 200kg riittävällä varmuuskertoimella tai sitten romahtaa heti, kun auton ajaa päälle. :rolleyes: Eli onks tollaisia "järkevään" hintaan jossain? |
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=15802.htm&tuote=15802&ryhm aid=42
nää on muuten hyvät mutta mun vette ei ainakaan nouse tuolla kulmalla ramppiin... Itsellä 100mm etuslerpasta maahan. Eli vaatii pientä "fiksausta". Hinta tosin ei päätä huimaa =) nimim. 2 tuollaista tallissa |
Noita biltema tyyppisiä näkyy kaupoissa olevan tarjolla. Noiden leveyskin jo kusahtaa samantien.
Ei noiden päälle viitti vetteä kyllä laittaa..:rolleyes: |
Käyt peltisepän luona, annat mitat ja teetät rosterisesta turkkipellistä - ei tartte maalailla tms. ylimääräistä ajanhukkaa...
|
No teettämään ei paljoa kannata alkaa Suomen palkkatasolla,
lauta, teräs hökötykset ei oikein innosta, kun noi pitäisi olla helposti mukaan otettavia eli ei ole omaa tallia missä propailee. Eli lisää ehdotuksia? ;) |
Quote:
Mikä on ajan hukkaa ja mikä ei. Jos itsellä olisi pakoittava tarve saada tollaiset rampit. Tekisin ne, hieroisin ne viimeisen päälle ja sitten pulverimaalia niskaan, että näyttää hyvältä kun suoritetaan tupa-kaappi ja autotalli siisteystarkastusta! |
Noi rampit C4:sen kohdalla ei ole kaikkein parhaat ratkaisut, johtuen loivasta nousukulmasta minkä vaatii. Ite käytän kunnon hallitunkkia joka laskeutuu tarpeeksi alas (oli ettimistä) että saa näpsästi alle ja sitten sopivan korkuiset pukit runkopalkin alle, etuakselilinjan takapuolelle. Mutta tietenkin jokainen tietää omat tarpeensa ja sen mukaan mennään :rolleyes:
|
Kunnon hallitunkki kyllä löytyy, mutta ainakin käyttiksen
nostelussa vaikka yrittänytkin olla huolellinen on runkopalkit saanut kyllä osumia joka tapauksessa. Vetteä en vielä koskaan ole nostellu, mutta tietäen oman luonteen/pinnan yrittäisi kehitellä jotain parempaa vaihtoehtoa. Dämn..kai se joutuu meren takaa tilata, jos ei oikein mitään järkevää löydy.. |
Quote:
Tollanen olis mullakin haussa, minkäs merkkinen/mallinen? |
1 Attachment(s)
Quote:
Taitaa olla joku Saksalainen GS (Geprüfte Sicherheit). 3 ton. Mahtuu madalletun C4:sen helman alle (siihen oikeeseen nostopaikkaan) suoraan. Oli vielä naurettavan halpa paikallisen mutteriliikkeen poistomyynnistä, tais olla viimeinen... voin kyllä tarkistaa kun seuraavan kerran käyn siellä. Attachment 536 |
Jep, pitää koittaa olla silmät auki, jos sattuis tollanen teutoonien tekele silmään jossain. Ei tarvii edes kovinkaan matala auto olla, ettei tunkki mahdu edestä alle. On mulla 2-pilarinosturi, mutta aina sillontällön tarviis tunkkiakin... Pilteeman 2 1/4 tonnin oranssi tunkki ei mahdu edes mun 2/4" madalletun 454SS-pickupin etuspoikan alta kunnolla.
|
Quote:
Mikäs pirre tuossa sun tunkissa on minimi nostokorkeus? Mulla on nyt lainassa Bilteman 2 tonnin tunkki, josta jouduin jo irrottamaan pyörät ja nostamaan Veten hiekkapihalla ylös, jotta sai kaivettua tunkille kuopan auton alle... Eli hakusessa just tunkki, joka nostaa tarpeex matalalta (=n. 6 cm). |
Nuo rampiratkaisut tunnetaan täällä päin nimellä lesken tekijät. Turvallisin ratkisu on kunnollinne hallitunkki ja pukit. Kun menee hallitunkkiostoksille niin kannatta katsoa muutama asia:
- venttiili on tarpeeksi hidasliikkenen, eli auton pystyy laskemaan vaikka milli kerrallaan. - tunkkiin saa varaosia, siis jos joskus tulevaisuudessa venttiili vaikka alkaa vuotamaan, niin hyvään tunkkiin saa korjaussarjan. - nyloniset pyörät ovat kevyemmät liikutella ja eivät pidä lattiaa vasten ryminää ja pauketta kuten rautapyörät. - hyvää ja halpaa ei ole vaan tuossa yhtälössä joutuu ostamaan sen hyvän ja sen halvan. nimimerkki: Faija osti Niken hallitunkin vuosikymmenet sitten ja hyvin toimii. |
Tässä kohtaa pitää taas ladella itsestäänselvyyksiä.
Laittakaa ne pukit myös alle. Yleensä tuppaa pukit jäämään tallin nurkkaan kun auton on vihdoin saanut tunkattua ylös. Tietysti kun ostaa tarpeeksi halvan tunkin niin ei auton alle todellakaan uskalla mennä ilman pukkeja. |
Quote:
Totta, mulla on noi pukitkin Heavy Duty kuorma-autokamaa (nostaa korkemalle ja kestää enemmän) mustaksi pulverimaalattuna ;) Noissa Pukeissa se "tassu" mikä osuu runkoon on kuin suunniteltu C2 ja C3 runkoihin, istuu runko joka kohdasta erittäin tukevasti siinä päällä. Bilteman pukit ovat myös toimineet hienosti näihin päiviin asti. IKINÄ en mene auton alle ilman pukkeja, kerran vierestä seuranneena riitti... Tunkkina mulla on kevyt alumiininen erittäin matala malli, menee tohon C3-R:n keulan alle hienosti, eikä auto todellakaan ole niitä kaikkein korkeimpia... Nyt tekis mieli ihan kumipyöräistä tunkkia, kunhan vaan löytyis yhtä matala... |
Quote:
Mistäs oot tuon tunkin ostanut? Muistatko merkkiä? |
Quote:
|
Quote:
http://www.jcwhitney.com/webapp/wcs/stores/servlet/Product?storeId=10101&Pr=p_Product.CATENTRY_ID%3A2 008298&TID=100&TID=100&productId=2008298&catalogId =10101 |
Quote:
Ei kelpaa sulle toi malli, min nosto korkeus toistakymmentä senttiä, C4:n helma on korkeemmalla kuin C5:ssa näkäjään. |
Quote:
Jos haluat eroon tuosta vanhasta kun olet löytänyt uuden niin voidaan hieroa kauppoja ;) |
Quote:
Oon madaltanut mun pulkkaa, joten siksi tarvisin matalan tunkin. Löysin Motonetin sivuilta tunkin, jonka miniminostokorkeus on 8,5 cm, se vois varmaan riittää. |
Quote:
Tuskin tulee luovuttua, nytkin 3 tunkkia varmuuden varalta... ;) |
1 Attachment(s)
Pukit
|
Mulla on tuo:
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=80-7511 toimii tosi hyvin, ja menee kevyesti alle, vaikka keula on laskettu niin matalalle kuin kuvitella voi. Etin joku aika sitten noita tunkkeja vaikka mistä, ja tuo oli edullisin, joka menee riittävän alas. Silti ihan laadukkaan tuntuinen. Lisäksi nuo pukit: http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=80-8804 On tukevat/halvat ja saa auton ylös. Käy myös tosi hyvin runkopalkin kohtaan. |
Quote:
Ok, kiitos kommentista. Tuota kattelin ittekin, taidan ostaa ittekin sit just tuon tunkin. |
Tunkki
Tälläinen oli paikallisessa Robin Hoodissa. Min korkeus 82 mm.
http://img190.imageshack.us/img190/5747/img0372pf.jpg |
...noi on vähän arvokkaammat kuin se, minkä itse ostin Hessumobiilin tarjouksesta (20e)...:viking: ...madallus tulee kalliiksi...=P~ =P~
|
Quote:
On kans tollanen matala! Ainakin Työkaluässä tms. myy, kantavuus on "vain" 1500kg, on osittain alumiinia |
Quote:
Joo, se on just tuo motonetin versio, josta laitoin postia aikaisemmin. On ollut hyvä, maksoi muistaakseni 129¤. Hyvin kestää nostaa Transporterin keulan ilmaan ilman natinoita :) . Menee myös ainakin veten alle hienosti, en usko että niin paljon pystyy madaltamaan, ettei mahtuisi. |
Jep, se liekkitarraversio on Motonetin ja maksaa tosiaan sen 129¤. Kävin kattomassa sitä, vaikutti ihan kelpo tunkilta (vaikka ne liekkitarrat on vähän liian thyyning...), ja mahtuu sivusta mun pulkan alle ihan hyvin. Täytyy nyt pian varmaan ostaa sellanen.
Tulee auton madaltaminen tosiaan kalliiksi :-) :-) |
| All times are GMT +3. The time now is 02:56. |