![]() |
Siitä se lähti! :D
|
Vähintäänkin 3.07 tai jokin 3.5 tasoa oleva.
Nokaksi joku 220-tasoa oleva niin on vielä mukava ajellakin, eikä nyi. Älä valitse Hot Camia. |
Pestä vois.
|
Quote:
|
Quote:
|
Hieno
Näyttää olevan täsmälleen sama väri ja sisustakin kuin minun -95.
|
Jos varmistuisi ensin siitä, että auto on luotettavassa ja toimivassa kunnossa kaikin puolin (jarrut, alusta jne.) ja jos vaikka sitten sitä kulkupuolta lisää. :-k
|
|
|
|
Mitä öljypohjan tiivistettä raati suosittelee? Näyttäisi olevan vaihdon tarpeessa.
|
|
|
Hieno väri vanteissa, mutta mikä tuo tarkalleen on, "savun harmaa" ?
|
Quote:
Hienot vanteet..mä taas yritän pidättäytyä ohkaissa palloissa että sutii...:D 265 on nyt mutta ehkä 275 seuraavaksi :rolleyes: |
Quote:
|
|
|
|
|
onko pyöränkulmat säädetty madalluksen jälkeen?
|
Noup. Mutta menossa on säätöön
|
Camber säätö erilainen eri puolilla. Eikä tule kuntoon ellei säätäjä ymmärrä tarpeeksi. Onnistuakseen kunnolla vaatii takapyörien alle liukuvan aluslevyn, tai sitten renkaat pitää pyöriä rullilla kuten tehtaalla. Eipä taida tällaisia vehkeitä monella olla. Kolmas vaihtoehto on tehdä säätömuutos ja sen jälkeen autoa on liikutettava eteen ja taakse riittävän pitkästi jotta pyörät asettuu ja sitten tarkistusmittaus, tämä siis silloin kun pyörän alla ei ole liukulevyä, yleensähän se levy on vain etupyörien alla.
|
Ees taas on helppo rullailla kotiolosuhteissakin, nopeasti asettuu.
|
|
Hieno on. Just samanlainen kuin mulla väriä myöten, paitsi mulla keula on matalammalla ja etukilpi on saman verran kulmassa mutta toiseen suuntaan. Selvästi ymmärrät missä kohtaa vanteen pitää olla suhteessa kaareen. Onko takavanne 10,5 x 18 ? Entä rengas ? Etupäässä kapeampi. Hienosti istuu joka tapauksessa !
|
1 Attachment(s)
Kilpi toimii myös ilmanohjaimena jäähdyttimelle.
|
Tuosta nyt on vaikea sanoa lisääkö vai vähentääkö jäähdyttimelle menevän ilman määrää. Jos se olisi lipan alapuolella, olisi todennäköisestä että se lisäisi, koska ilma ei pääsisi niin helpolla auton alle. Nyt se saattaa blokata tai vain pitää tilanteen ennallaan.
|
Quote:
Joo keula olisi saanut tippua hieman enemmän. |
Quote:
Ei varmasti ole parempi kuin ilman kilpeä, mutta lähinnä tarkoitin sitä että yleensä näkee kilven pystyasennossa, eikä sitä tuohonkaan noin vinoon voi edes asentaa ennen kuin poistaa keskellä olevan spoilerin tukitangon. Lisäsin tuen alapuolelle, lattaraudasta pätkä. |
Quote:
Osasyy tuossa on nyt se että eturengas on 18 mm pienempi (korkeus) kuin alkuperäinen 255/45-17. Renkaan ja kaaren väliin jää enemmän ilmaa. Sitten sulla on etu/takarengas kokoero nyt aika iso 20,4 mm, kun tehtaalla on pyritty samaan kokoon. En ole varma onko tuo vielä niin iso että pyörimisero sytyttää ABS vikavalon, se selviää vain ajamalla. Sitten vielä se että takarengas on 4 mm isompi kuin vakio 285/40-17, nopeusmittari näyttää nyt pikkasen liian vähän. |
Takarenkaat näyttää hyvältä!
|
Quote:
|
https://youtu.be/qGWcQyk2IOE
Mistä lähteä etsimään vikaa kun suhina ääni on voimistunut. Jarruttaa ihan ok kovasta vauhdissa mut hiljaisella vauhdilla aika onnettomat. |
Reipas alipainevuotohan siinä. Tehostajaa veikkaisin ensimmäisenä.
|
Juu tarkemmin kun rupesin tutkimaan niin polkimen juuresta tuli inan ilmaa kun jarrupoljinta painoi.mitäköjän tollainen tehostin maksaa Suomen puljuissa?
|
Nyt on tehostin vaihdettu ja ei ole koskaan ollut näin hyvät jarrut mutta ilmeni toinen ongelma että olen ilmannut jarrut ja parin koe lenkin jälkeen sama että tahtoo jarrut mennä jumiin. Sitten hetken tien sivussa ollessani koitin sattumalta nostaa poljinta ylös niin heti helpotti. Eli voiko tota tehostinta jotenkin säätää??
|
Quote:
Outo ongelma tosin, jos ostit oikean alkuperäisen tehostimen? |
Ruuvasin tehostimen työntö tappia sisään päin niin ongelma poistui.
|
Quote:
:cool: |
Nytten kun tässä olen nettiä selaillut pienen piristyksen toivossa niin onko tässä oikeanlainen kombo:
Lpe 211/219 1.6 nostajat 3.54 välitys ja laakerit 2400 turbiini Ilmeisesti kannet olisi järkevää siistiä samalla? |
Millä perusteella päädyit tuohon LPE nokkaan?
|
Jenkki foorumeilta olin lukevani et toimii vakio kansien kanssa ja menis päästöistä läpi. Toki saa ehdottaa muitakin
|
Itsellä kokemuksia säätämisestä useammasta autosta joissa compin XFI sarjan nokkia. Oleellisesti parempia kuin vanhemmat extreme energy nokat. Niissä loivemmat rampit ja vähempi nostoa. Eli suhteessa asteisiin tehontuotto ja ajettavuus huonoa.
Niistä miedompi XFI268 on mielestäni hyvä nokka kadulle. Ei rynkytä pintakaasulla. Menee päästöistä läpi, käy melko nätisti tyhjäkäyntiä mutta keskialue on vahva ja vetää hyvin ylemmäksikin. MAP tyhjäkäynnillä 40-44 lukemissa riippuen sytkänennakosta. XFI280 on sitten huomattavasti räyhempi. Tyhjäkäynti härskimpi, MAP noin 50-52. 383 alakerralla huipputeho noin 6300 kohdalla. Pientä rynkytysominaisuutta pintakaasulla hiljaisessa vauhdissa ainakin manuaalilaatikolla. XFI292 on sitten jo melko raju kadulle. MAP tyhjäkäynnillä yli 60kpa. Dynosta ei vielä kokemuksia koska kyseinen säätö vielä vaiheessa. |
Kiitos tiedoista. Täytyy miettiä tuota xfi 268. Minkälaista tehon lisäystä tuollaisella nokalla tulee ? Kone on ihan vakio
|
Quote:
Minun mielestä nokan lisäksi ehdottomasti pitää minimissään kansien imukanavat kohdistaa imusarjan kanssa ja pakosarjat vaihtoon sekä takavaimentimet, halpoja hevosia. |
Quote:
|
Quote:
Alussa oli vakio valurauta, niissä huonoa on laitimmaisten ja keskimmäisten kanavien T- mallinen liitos ja keskimmäiset ovat vain yksi iso kanava. Virtausominaisuudet varmasti huonot. Toiset oli Hooker Super Comp lyhyet 1 3/4, niissä huonoa laippa joka ei ole yhtenäinen päästä päähän ja aukot ovat suorakaiteen muotoiset, liian kapea mutta liian korkea, ainakin AFR kansiin, lisäksi liitoskohta kollektoriin pehmeää ohutta mellapeltiä. Kolmannet oli JBA Performance lyhyet 1 5/8, niissä putkien järjestys on päinvastoin kuin Hookereissa, jonka vuoksi keskimmäiset putket kääntyy tosi jyrkästi laipasta alaspäin, ei hyvä virtauksen kannalta. Neljännet on nyt työn alla, Hooker Super Comp pitkät 1 3/4 keraamisella pinnalla, ainakin silminnähden laadukkaan oloiset, ensi kesänä selviää onko hyvät ajossa:http://finnshark.com/forum/showthrea...t=29877&page=2 Vakiokansien imukanavista vielä se että aukkohan on aivan eri mallinen ja ei todellakaan ole kohdakkain imusarjan aukkojen kanssa. Silloin kun itse tein kanavien kohdistuksen, varttimailin loppunopeudessa muutos oli selvä, joten kun omalle työlle ei laske hintaa niin lähes ilmaisia hevosia tuli reippaasti. |
Varmaan voidaan käydä jotain kauppaa lyhkäisistä jossain kohtaa??
|
| All times are GMT +3. The time now is 15:32. |