![]() |
perä oljyt +automaatti?
kuinka usein tulis vetteen vaihtaa perä+loota öljyt,kun noita kilometrejä ei kesässä kerkee paljoo tulla ?loota on perässä kiinni jotenka öljy tarkastetaan lootan sivussa olevasta täyttö korkista.....ei ollu enään ainakaan punasta ,pikemminkin tummaa.alan merkkiliikkeessä sanovat lootan oljyn vaihdon 100000km???itse vaihdan työ peliin joka syksy kilometreistä riippuatta loota öljyt+suodattimen(99-6.5td chevy van)..luulisin että 30thkm vois vetessäkin olla ok.vai vanheneeko oljyt/kondensio vesi??? mielipiteitä???
|
Ite olen ainakin vaihtanut kaikkiin jenkkeihin mitä on ollut peräöljyt 17-20tkm välein ja laatikko öljyt n.30tkm välein.
Tommoset vaihtovälit on aika moni kunnon huoltokin ilmoittanut että olis hyvät vaihtovälit. Kiskossa US-Motor mikä on jo vuoskymmenet USA laitteita korjannut on just suositellut tommosia vaihtovälejä. Ja lukkoperässä jo huomaa kun lukkoaine alkaa menettää ominaisuutensa monesti jopa 17tkm kohdalla alkaa lukosta kuulumaan napsumista kun oikein revittelee viimeistään siitä tietää et on aika laittaa öljyt perästä vaihtoon. |
Mä vaihdan joka talvi, mutta olen muutenkin aika sekaisin. :-\"
|
Millastas peräöljyä näihin C5:iin suosittelette? Entäs mitä lisäainetta? Paljon sitä lisäainetta pitää laittaa?
|
99 manuaalista:
Tässä tiedot öljystä: Rear Axle (Limited-Slip Differential) SAE 75W-90 Synthetic Axle Lubricant (GM Part No. 12378261 or equivalent) meeting GM Specification 9986115. With a complete drain and refill add 4 ounces (118 ml) of Limited-Slip Axle Lubricant Additive (GM Part No. 1052358 or equivalent) where required. See “Rear Axle” in the Index Vaihtoväliin heitän arvauksen 3v välein (riippuu ajosta tietenkin) |
mulle myytiin Axle lubricant sae 80-90 api gl-5 1#89021669 GM +ac delcon lisä aine 10-4003 88900330 sainkohan oikeat seokset?ei taida olla synteettiset. mutta enpä talvella ajelekkaan .en ole vielä vaihtanut oljyjä jotenka jos ostin väärät kamat ni kommenttia vaan!
|
Kun C4:sen vaihtelin niin löytyi suoraan kaupan hyllyltä purnukka, jossa
luki Limited Slip.Tuo nyt vähä ihmetyttää jos monella purnukalla joutuu pelailemaan....Soita Jakelle Finnvetelle jos epäilyttää. Mulla on tehdasmanuaalit tohon 99 C5:een.Voin kattoo niistä jos siä olis sanottu tarkemmin? Menee iltaan kun manuskat on kotona. |
Kannattaa kysellä Tamilta/veetee-partsilta. Nopeesti tulee tavarat ja luulempa että tietoakin löytyy
|
Tehdasmanuaalissa vain teksti "Periodical maintenance".
|
Motortymellä tarjosivat Kendall 80W90 lukkoperäöljyä, onkohan tuo nyt ok? Tarviiko tuon lisäksi laittaa sitä lisäainetta vai ei? Voiskos joku viisaampi vähän neuvoa?
|
Kendallin öljy ei tarvitse lisäainetta, jos on sitä Special Limited Slip 80W90.
Jussi |
Jep, sitähän se on, tässä vielä linkki öljyn tietoihin.
http://www.kendall.fi/Tuotteet/Speci...ted%20Slip.pdf |
http://www.idavette.net/hib/C5diy/c5diy2.htm
Tuoltahan ne löytyi hyvät ohjeet moneen hommaan. Peräöljyjä ei tarvitse vaihtaa ollenkaan(!) ellei ajo ole kovaa.Kovassa ajossa vaihtosuositus 35.000 mailia eli n.56.000 km Perät on vissiin kasattu saksassa ja siksi niin kestäviä ;) |
Heh, mun auton suomenkielisessä huoltokirjassa sanotaan vaihtoväliksi 1 vuosi / 15 000 km. Mihis tässä sit pitäis uskoa. No, vaihdan peräöljyt nyt keväällä joka tapauksessa.
|
?? Kuulostaa kyllä tosi tiheältä vaihtoväliltä :rolleyes:
Noh ei se ainakaan huonosta ole jos liian usein vaihtaa ;) Siis pitäis vaihtaa useemmin kuin moottoriöljyt??? PItää vissiin kans kurkata sinne perään, nyt alkoi epäilyksen siemen kasvamaan... Pirkales...tää palstan seuraaminen tulee kalliiksi :) |
Joo ei tuo nyt niin kallista ole, etteikö niitä vois vaihtaa vähän useamminkin.
Ja tosiaan tää palstan seurailu talven mittaan on tullut mullekin yllättävän kalliiksi. Ois pitänyt vaan pysytellä pois täältä. |
| All times are GMT +3. The time now is 06:25. |