![]() |
C3 ja vakuutukset
Minkälaiset vakuutukset teillä on C3:ssa?
Eilen nimittäin minulle selvisi, että oma vakuutus korvaa noin maks 1000e ko autosta. Pitännee jotain tehdä noille vakuutusasioille. |
Tapiola yhtiöstä voi ottaa harrasteajoneuvovakuutuksen, jossa voit itse määrittää auton hinnan. :p
|
Itselläni on tuo Tapiolan harrasteajoneuvovakuutus. Vaihdoin IF:sta Tapiolaan. Hinnaksi tuli suunnilleen sama. IF:n kaskovakuutuksessa ei olisi ollut mitään varmuutta kuinka paljon autosta korvataan ja ilkivaltavakuutus piti ottaa erikseen. Tapiolan vakuutuksessa se kuuluu pakettiin sekä myös autopalveluvakuutus mikä myös puuttui IF:n kaskosta...kerran jouduin hinauttamaan Vetten omaan piikkiin, se riitti.
|
Quote:
IF itselläkin. Taisi mennä vaihtoon nyt. En edes silloin vakuutusta hakiessani saanut ilkivaltavakuutusta autoon, kuulema ei voi myöntää (?). |
liikenne vakuutuksen turvin mennään, vastapuoli sen kolarin kuitenkin korvaa ite kun en törmäilyjä aiheuttele ja useimmiten ajelenkin ihan tietä pitkin
|
Quote:
Outo juttu. Itse sain kyllä ilkivaltavakuutuksen ongelmitta kun pulitin lisämaksun...oiskohan ilkivallan mahdollisuus niin paljon todennäköisempi tuolla "Matin ja Tepon valtakunnassa" että ilkivaltavakuutus on kokonaan poistettu siellä...? ;) |
Quote:
Sama täällä. :) Otin aikoinaan kaskon ihan vaan ilkivallan varalta. |
[quote=anon]Minkälaiset vakuutukset teillä on C3:ssa?
Tapiola.Harrasteajoneuvovakkuutus.Tuntuu asialliselta kuviolta. Mut entä sitten ,kun kolahtaa?? Onko kokemuksia korvausmenettelystä yms. pelaako homma vai meneekö sylipainiksi? |
Kasko,ilkivaltavakuutus ja se hinausvakuutus jos jää matkanvarrelle.
Lähivakuutuksessa,kysyi auton tämän hetkisen arvon (tämä tietty arvio) ja katsoi kuvat ja kuitit jotka menneet autoon ja sen mukaan korvaa. Tiedä sitten jos kolahtaa miten käy... |
[quote=isojii]
Quote:
Duunikaverin kokemuksia, taitaa olla vieläkin asia kesken.... http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=50312&postdays=0&postorder=asc&sta rt=0 |
lähivakuutuksessa....
normaali liikenne vakuutus + laaja kasko kaikilla herkuilla siiirsin ponukset käyttöpelistä 70% ja kaskoon sain niinikään 70% eli ns sisarkasko vuosimaksu yhteensä on vähän pälle 500¤ miinus seisonta-aika kasko maksaa seisonta-aikana 14,5 % jäljelle jäävästä 30 % osuudesta ja sis palo,vark,ilkivalta ääh ,tulikohan tää nyt selkokielisenä:confused: |
Ainakaan IF ei myönnä minkäänlaista kaskoa vm-64 autoon. Ei edes lisähinnasta....Tapiola täälläkin.
|
Mulla aina ollut Tapiola, IF kiinnosti kovasti, tähän asti... ;)
|
Pohjantähdessä vakuutukset. Kun auton ostin ei kaskoa suoraan saanut, mutta otettiin kuvat ja tiedot autosta niin sitten onnistui. Oli silloin vakuutuksen tekijänä pitkänlinjan jo edesmennyt autoharrastaja..
|
Tapiolan harrasteajoneuvokasko on minullakin. Pitänee käydä hiukan vakuutuksia tarkistamassa, niin siinä samalla voisi vähän ihmetellä tämänkin kattavuutta eri tilanteissa...
|
Paljonko siis vakuutukset maksaa vuodessa? Mikä bonus ja kuinka pitkän aikaa seisontavakuutuksessa?
weirdo_C3:sen selvennyksestä laskin, että koko vuoden vakuutus 0% bonuksella tekisi 2380 euroa? Joko laskin täysin päin peetä tai sitten lähtötiedot ovat vajavaiset. Epäilen molempia :) |
Quote:
kaskon perusmaksu / vuosi on 1465,54 ¤ liikennevak. perusm./ vuosi on 716,84 ¤ nämä hinnat on siis 0 bonuksilla....ja ilman seisonta-aikoja ! mulla on lisäksi vielä muita alennukssia 70 % bonuksen lisäksi seisonta-aikana liikennevak on 0¤ seisonta-aikana kaskovak. on 14,5 % vuosimaksusta eli saat kaskosta alennusta 85,5% esim kaskon osuus: minimi hyvitettävä seisonta-aika on 1 kuukausi= [1465,54¤ : 12 kk ] x 0,145 = 17,7086083333333333333333333333 ¤ :rolleyes: /kk t mika |
Noinhan se menee, ja elämä on ;-)
Toisaalta harvoin kai tuota kaskoa joutuu ottamaan ihan nollabonuksilla. Kakkosauton kaskoon saa samat bonarit kuin 'ykkösautoon' on kerännyt, tai jos aloittaa tyhjästä niin vakuutusyhtiöiden kovasta kilpailusta johtuen näkyy olevan jopa 50% starttibonuksia noissa vapaaehtoisissa vakuutuksissa... Lakisääteisellä liikennevakuutuksella vakuutusyhtiöt eivät saa hintakilpailla, joten se lähtee aina 'uudella' autolla nollista :spiderma: |
Insinööriliittolaiset saavat näköjään IFin, Sammon ja Pohjolan vakuutuksista jotain alennusta.
Pohjola :Superkaskon ja Isokaskon vakuutusmaksuista 1. vuoden alennus 20 % sekä 60 %:n starttibonus heti voimaan. Vaan eipähän Superkaskoa see edes yli 15-vuotta vanhalle autolle. |
Mitä tehdä, kun pieni näkemysero vakuutusarvosta Tapiolan kanssa?
|
Tossa vuosi sitten tein liikennevakuutus hinnoista selvitystä
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=4348 Tuskin ovat ainakaan laskeneet. |
Quote:
Arvostiko Tapiola ajoneuvosi alakanttiin? Käsittääkseni homma menee seuraavasti: kuvat kiesistä ja niiden perusteella päätellään arvo, sekä oma arvio autosta. Sitten odotellaan kuukauden päivät hyväksymistä. No mä sain arvoksi sen mitä pyysin, mutta en mä liikoja pyydellyt, niin pirun kallis se harrastekasko kuitenkin oli. Vai onko sulla korvaustilanteessa tämä ongelma? Toivottavasti ei. :-/ |
Quote:
Mitenkäs olisi jos hankkisit lausunnon auton arvosta joltain vak.yhtiöiden hyväksymältä instanssilta (esim. Finnvette). Itselläni on vakuutukset myös Tapiolassa ja lausunnon sekä kuvien perusteella antoivat arvoksi sen mitä pyysinkin. Minulla käsittely kesti vain viikon päivät. |
Quote:
|
Homma hoidossa iloisesti... pääsimme yhteisymmärrykseen ja molempi taho on nyt toivottavasti tyytyväinen!
|
Quote:
Minusta toi vakuutus oli ihan äärimmäisen kohtuu hintainen, jopa halpa! Varsinkin kun sain kopioitua täydet käyttöauton kaskot tolle harrasteajoneuvolle! |
Aika hauska juttu sinänsä, mutta kaveri osti aäkettäin 10v vanhan C-sarjan mersun, niin siinä oli perusvakuutusmaksu n.300¤ kalliimpi kuin ´85 vettessä(n.900 vs. n.600¤):eek: No, niinhän he olivat siirtäneet vetten täydet bonukset mersuun ja taasen vetteen oli saanut 20% aloitusbonusta....
|
Quote:
Niin mutta nyt sai kopioitua eli kun autossa oli 70 niin nyt on käyttöautossa edelleen 70 ja Vettelle myös 70! Saatto olla et harraste ajoneuvolle max oli 60, mut joka tapauksessa! |
Maksimi 60% tapiolan harrasteajoneuvo kaskossa. Näin ainakin reilu viikko sitten sanoi edustaja kun vakuutustarjousta väänti. Silti jäi halvemmaksi normaali kasko toisessa yhtiössä samoilla bonuksilla. Ikävähennys kun tekee oman osansa normikaskossa, harrastekaskossa sitä ei ole.
Edit: niin ja kyseessähän oli tietysti c4, eipä tullu katottua että on c3 kyseessä. |
Quote:
Niino se kaskon osuus ei ole kallis, mutta se sitten kompensoituukin sillä liikennevakuutuksen hinnalla, joka on yli 800euroa. Iffissä tais olla jotain 650euroo. Niin se ajatus on vaan, että sitä saa aikamoisesti noita bonuksia kerryttää ennen kuin on inhimillisen hintainen pelkkä liikennevakuutus (kun ei ole auto ollut koko aikaa ajossa aina sitä 6kk aikaa, tänäkin vuonna tuli vain 5kk kun kevät venähti pitkäksi), kaskoon saikin 50% heti alkuun. |
Mä sain IF:stä vanhana asiakkaana ns. 'harrasteautovakuutuksen', vaikka eivät tuollaista vakuutusta sen kummemmin markkinoi tai myy.
Ilmoitin vain haluamani vakuutusarvon virkailijalle, joka soitti vahinkotarkastuspisteen 'asiantuntijoille' ja tarkasti onko mun arvio linjassa heidän näkemyksesä kanssa. Jos olis ollut näkemyseroja olisin vienyt auton näytille vahinkotarkastuspisteeseen, toimittanut kuvia yms. selvitystä. Oltiin kuitenkin alueella ja myyjä vahvisti vakuutuksen puhelinsoitolla puolen tunnin päästä. IF:llä on vielä joku 'Chevrolet' lisävakuutuspaketti, joka tuli mukaan kylkiäisenä. Kai se sisältää ilmaisen hinausvakuutuksen :p |
Quote:
Milloin sinä sait tämän vakuutuksen? Mikä on tuon harrasteajoneuvovakuutuksen hinta ilman bonuksia? Onko se ns kasko-tyyppinen vai vain laajennettu liikennevakuutus? |
Quote:
IF:llä muistaakseni 145 päivän käyttö vuoden aikana riittää bonusten nousuun. [edit]meni viidellä päivällä pieleen eli itseasiassa 140 riittää[/edit] |
Quote:
|
Quote:
Osakasko, eli palo-, hirvi-, ilkivalta-, varkausvakuutus. Omia kämmejä ei makseta, en edes kysynyt täyskaskoa mutta luulisin et samalla diilillä olis saanut senkin. Liikennevakuutus on sit erikseen. Viime talvena otin. En muista hintaa, mutta ei osakasko 60% bonareilla ole montaa kymppiä vuodessa. |
Quote:
Toi on ihan totta, mutta halusin vain tuon kaskon ja olen valmis kärsimään kovemman liikennevakuutushinnan! |
| All times are GMT +3. The time now is 09:07. |