![]() |
Mitä kannattaa tutkia?
Lähden ensi viikolla katsoon paria yksilöä.
Mitä pitäis tarkastella kunnolla -89 mallista? Onko tiettyjä heikkoja kohtia? Entä -93 mallissa? Jospa sai Veten alle ensviikon lopulla. Ja eikun HYVÄÄÄ VAPPUA!!!:razz: |
Onko kyseessä joku -93, joka on nettiautossa?
http://www.nettiauto.com/694444 http://www.nettiauto.com/700767 http://www.nettiauto.com/572739 Eikös kaikki ole ainakin oulun lähettyvillä? |
Quote:
Tuo avo |
En ole mikään C4-expertti, mutta jos autossa on puuhakilvet niin käykää auton omistajan kanssa katsastus-konttorilla tsiigaamassa miltä alusta näyttää ja onko katsastus sedällä jotain huomautettavaa auton kunnosta kaikin puolin ym. Noin ainakin mä tein yhden auton kanssa:wink:
Tuollahan kyllä lukikin että säätöä tarvitaan alustan puolesta. Tokihan parempiakin vaihtoehtoja voi löytyä ,mutta tuo oli vaan yksi idea:D |
Mitä uudempi auto sen tärkeämpää että KAIKKI NIPPELIT JA NAPPELIT TOIMIVAT! Jos myyjä toteaa että sen ja sen korjaaminen on vain pikku juttu vaadi sitten samantien kaupan ehdoksi! Yksikään "pikkujuttu" uudemmissa tötteröissä ei ole "pikku" tai halpa korjauttaa.Eri asia jos osaat ruuvata itse. Mua hieman hirvittää jos kori ja alusta vaativat "pientä säätöä". Jos tuntuu reilusti hinnassa sittenhän se on ok.
Luulen että muistavat sipilällä vielä tänäkin päivänä yhden veten jota ostettaessa olin mukana.Kehoitin ostajaa vaatimaan kauppakirjaan merkinnän viallisesta automaatista....Sitä korjattiin ja pitkään. Lopuksi tuli täysin uusi metrosta ennen kuin tuli kuntoon. Ja myyjä TIESI kyseessä olevan ihan pikkuvian;););) |
Tuota mä kans ihmettelin " korin+alustan säätö":confused:
|
Hesarin vikalistasta, tiedä sit onko mitään apuja:
AUTOJEN VIKASARJA HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA Chevrolet Corvette
Ei kait se veten ostaminen nyt eroa kovinkaan paljoa "normaalin" auton ostosta.Suosittelen että otat mukaan tosi kriittisen kaverin, niin ei tule kuumeessa ostettua hätäisesti...(mulla on toiminut toi taktiikka hyvin) Se todellinen helmi löytyy ihan varmasti, kannattaa ehkä sopia itelle ettei saa ostaa ennenkö on käynyt kattoon min 5 autoa. Onnea ostoksille ;) |
Ja tietty tinkiminen kannattaa sopia ennenkuin
autoa on edes nähnyt, paha sitä enää siinä vaiheesssa tinkiä, jos on niin tohkeisssaan kun livenä vetteä tutkailee.. Toimi ainakin itellä tuo taktiikka.. |
Quote:
Toi on asia mitä en ole koskaan ymmärtänyt... Miten voi tinkiä kun ei edes tiedä mistä tinkii? Itse kun jotain on myyny, niin multa on ollut turha kysellä "viimestähintaa" tai "millälähtee". Nämä asiat selviivät perillä ja jos ei paukut riitä edes pyyntihintaan niin silloin on aivan turha lähteä edes katsomaan ja kuluttamaan omaa sekä myyjän aikaa. Sen olen aikojen saatossa huomannut tinkaajien kanssa että jos erehdyt puhelimessa sanomaan "tiukanhinnan" niin siinä vaiheessa kun tämä katsoja jaksaa raahautua tontille pällistelemään autoa niin puhelimessa puhuttu "tiukka" onkin jostain kumman syystä muuttunutkin viralliseksi lähtöhinnaksi mistä pitäis saada vielä puolet pois!!! Ei vaan mee jakeluun. |
Quote:
Aivan samaa mieltä.Mua ei mikään vituta niin paljoa kuin se että ensimmäiseksi aletaan tinkaamaan vaikka ei ole koko osaa tms härveliä edes nähnyt. |
Tässä muistilistaa:
-testaa että kaikki nippelit ja nappelit toimii -palaako service engine valo -sisustan yleinen kunto (penkkien verhoiluttaminen ja uusien sisustan karvojen hommaaminen maksaa aina lisää) -lähtee kertalaakista käyntiin -ajossa ei nyi/pätki/käyttäydy muutenkaan ihmeellisesti (optispark menossa?) -muista ajaa moottoritiellä sillä siellä tärinät tulee hyvin esille mikäli tuossa avossa on jotain "alustavikaa". Pahimmassa tapauksessa vanteet voi olla kierot/pyörälaakerit mäsänä, jotka molemmat kustantaa aika paljon. -käy kaikki vaihteet läpi ajossa ja muista nyt ainakin kerran "polkaista" niin tulee tuntumaan että onko kaikki pollet tallella. Oulussa on paljon vetteilijöitä joista jonkun varmaan saisit mukaankin tuota katsomaan. |
Lähinnä tarkoitin tuolla juuri sitä, että hirveessä autokuumeessa ei oikein
noi tinkailut luonnistu, kun vette murisee vieressä. Kauppahinta on tietty aina taskussa mukana, kun jotain vehjettä lähtee katsomaan. Mun tinkimiset on yleensä jäänyt siihen 5-10%:iin suolaisesta alkuperäisestä hinnasta, mutta tosin eipä ole kauppamiehen luonnettakaan. Tässä ei nyt tarkoiteta persaukisten teinien -50% tarjouksia.. Quote:
|
|
Tuo on ainakin ollut tuolla myynnis jo monet vuodet,
hinta varmaan vaikuttaa osaltaan. Quote:
|
Quote:
Kannattaako tuota edes lähtee Oulusta - asti kattomaan? |
Quote:
Varmaan kannattaa, jos hinta on neuvoteltavissa. Ensin muutama lisäkuva ois varmaan tarpeen(matka on kuitenkin noin 450km, aika pitkä matka ajaa, jos turha reissu olisi auton puolesta), niin näkisi hiukan paremmin mitä toi -89 sitten oikeesti on. |
Ei siinä Kankaanpään kupeessa ole ketään kerholaista
joka vois käydä vakoileen autoa mun puolesta. |
Quote:
Sen ymmärrän että soittaessa kysellään onko hinnassa keskustelemisen varaa, mutta sen tarkemmista asioista pitää voida keskustella aina naamakkain. Nykyään internetin ja kännyköiden valtakaudella on niin paljon kasvotonta tinkaajaa ja tarjoojaa ja varmaa ostajaa joista ei kuitenkaan ikinä kuule mitää kun pitäis tosissaan rupee kauppaa hieroo. Tollaisten takia mua V..tuttaa edes myydä mitää julkisesti netissä ja pörsseissä kun ei jaksa kuunnella sitä perinteistä diipadaapaa kun joku haluaa vaan kysellä ja tinkiä vaan tinkimisen halusta vaikka ei olisi mitään ostamassakaan. Sitten jos joskus päästään kaupanteko asteelle niin kyllä sitä sen verran hermoja pitäis osata pitää kasassa kauppavaiheessa, koska itse siinä vaan kärsii... ;) Itse olen kauppaa tehnyt molempiin suuntiin aika paljonkin ja oppirahat on tullut maksettua. Pitää vaan itselleen ennen kauppoja sisäistää että mihin todella rahkeet riittää. Ja ainahan kunnon suomalaiseen kaupankäyntiin pieni (tai suuri) tinkaaminen kuuluu. :) Eikä nää mun jorinat ollut kohdistettu keneenkään kirjoittajaan vaan ihan yleisesti kerroin mielipiteeni, mutta senhän te jo viisaina harrastajina tiesittekin :) |
Olin jo luopumassa Corvette haaveesta , kun innostus
löi ISOLLA lapiolla päin naamaa.:drunken: Taas on muutama Vette ehdokas tarjolla. Jospa mua onnistais.:D Sinnikäs etsiskely tuotta tulosta. |
Olin jo luopumassa Corvette haaveesta. Kun innostus taas
löi ISOLLA lapiolla päin naamaa.:drunken: Taas on muutama Vette ehdokas tarjolla. Jospa mua onnistais.:D Sinnikäs etsiskely tuotta tulosta. |
Joo, on aivan turha tulla tonteille jos aikoo tulla tarjoo 26t¤ autosta esim. 23donaa. Tällaiselle kaverille toivotan **tun hyvää päivän jatkoa ja kerron ettei kannata mennä kuluttamaan muiden aikaa.
|
Mmtota..yleesähä laitetaa vähä tinkivaraa pyyntiin. Jos tarkoitus on saada 26 tausand, niin pyynti kai on ollut 29870?
Itse vetteä etsiessä kävin yhtäkin kuvien ja kuvailuiden perusteella lupaavaa katsomassa (rahat taskussa), pyynti oli 16500 ja ois lähteny sillon 13500. Ei tullut ostettua...ostin puolen vuoden pyörinnän jälkeen sellasen mistä tinkiä oli 500. Että sikäli olet kyllä oikeassa. Omaani on jo tullut lappua ikkunaan notta 'jos olet halukas myymään, niin soita 044-XXX XXXX' :cool: Laittamista toki piisaa, penkit jine, mutta pikku hilijaa, pikku hilijaa...kesiä on edessä Hyviä ruisinkikelejä vaan, P |
Quote:
Niinkö? Onhan sitä kymppitonnistakin tinkattu kolme tonnia pois. No toiset laittavatkin ihan liikaa ylihintaa pyyntöihinsä ja toiset eivät juuri mitään ja sanovat, että "ei tinkimisvaraa." Meitä on moneksi. |
Quote:
Tämä on niin tuttua.. ja valitettavan totta!! |
Quote:
Ja vaikka mainitaan ilmoituksessa, että "ei tinkivaraa", niin silti jostain takavasemmalta eksyy tontille joku paviaani paskaisissa farkuissaan, kuonainen raksavako vilkkuen ja hankkijalippis "kuulisti" vinossa tarjoamaan alle ilmoituksen hinnan tyyliin: "ai täs on pyynti 25teur...no saat 5 donaa, vanhan nahkasohvan ja suolakurkkuja"... Jos mä en jotain käsitä, niin sitä, että sisälukutaito on nollassa. Jos ei kykene lukemaan ilmoitusta kunnolla, niin mun mielestä ei ole kykenevä kirjoittamaan nimeään sitten kauppakirjaan/luovariinkaan. -JJ- |
Joo kyllä jos ilmoituksessa lukee että ei tinkivaraa niin sitä pitäisi kunnioittaa eikä koittaa lässyttää. Sit jos ei lue mitään niin ei siltikään pitäisi koittaa "etätinkiä" näkemättä koko kapistusta, etätingitty hinta kun tosiaan tuppaa muodostumaan paikalle saapuessa(näkis vaan) lähtöhinnaksi. Silkkaa vi**uilua.
Ja sit tää nettiauton tyylinen aina jotain vaihdossa tarjoaminen. Ilmoituksessa lukee "EI VAIHTOA" silti 10 ensimmäistä tarjoaa romujaan. Haloo, miksei porukka myy ensin vanhoja autojaan/kurkkupurkkeja pois, kaikille kuitenkin käy "vaihdossa" selvä raha. Sitten vielä tämä että lähetetään tekstari jälleen näkemättä "Tuun hakeen pois x hintaan!!" Sit kun vastaa että ok tu hakeen hinta on sit se. Niin ei kuitenkaan haeta tai tullaan paikalle ja aletaan taas tinkimään.. |
Quote:
Toi on just sitä tätä päivää. Tingitään tingitään ja sitten kuin hinta sovitaan niin ruvetaan "kattelemaan". Nytkin itsellä yksi vehe myytävänä nettiautossa ja puhelimessa tinkijöille heti selväksi että tarjouksia ei oteta vastaan jos et tule sitä paikanpäälle kattomaan ja tutustumaan. Itekkin tullut useita autoja tullut käytyä paikanpäällä ihmettelemässä mutta ei ole kylläkään tullut turhia / katteettomia tarjouksia tehtyä. Mä olen vähän hidas muutenkin tekemään noita autokauppoja ja sitten vielä tulee saatua niissä aina mukavasti turpiin niin miksi niitä nyt kiireellä tekis... tulis vaan enemmän turpiin :rolleyes: |
Tutkikaa
Kannattaa villkaista kuskin ja repsikan puolen jalkatilaa onko märkää lattialla,
sekä auton alta onko kuttaperkka menny puhki,kuitu on aika ohkaista, voipi olla että kuraläpät eivät ole estäneet reikiintymistä,joutu laittamaan kunnon kuitumattoa. |
| All times are GMT +3. The time now is 09:14. |