![]() |
International Money Order (IMO)
Eli eBay myyjälle pitäisi saada rahat perille kun ei paypal mokomalle kelpaa :) Money orderia tarjoaa vaihtohdoksi, kenelläkään kokemusta? ja paljonko välityspalkkoita menee.. Tai sitten vaan hommata jostain 35$ ja laittaa kirjeessä menemään ;)
|
Quote:
|
Quote:
|
Ja ei kelvannut se vaihtoehto.. eli taaloja jostain kaivettava.. varmaan huomenna pankkiin mentävä ja laitettava kirjekuoressa meneen.. aika turhauttavaa vaan mennä vaihtamaan 35$ :D
|
Saa olla aika tunnettu ja hyväksi tiedetty myyjä, että lähtisin kenellekään lähettämään rahaa kirjeitse tai tilisiirtona. Jos myyjä osoittautuukin huijariksi ei ole mitään tapaa saada rahoja takas. Kannattaa harkita tarkkaan, vaikka nyt ei olekaan niin isosta summasta kyse.
|
No ainakin sähköpostien ja palautteen perusteella ihan luotettavalta vaikuttaa. Palautetta reilu 1600 ja kaikki positiivista,ebayssä vuodesta -99. Eipä sinänsä paypalista ole tuollasissa summissa hyötyä kun 25$ perivät kuluja jos ei tavaraa tule..
|
Quote:
|
Sori kun sekoan tähän mutta toi money orderhan suoraan jostain 50 luvulta.Eli käsittääkseni raha kirjaimellisesti lähetetään jostain paikallisesta pankista lähikauppaan tms asiamies kiskaan josta toi myyjä sen sitten noutaa. Eli suurella osalla noista takametsien myyjistä ei ole pankkitiliä!?!?!
|
Niinhän tuo money order on kivikautinen jäänne.. Hain pankista dollarit ja laiton kuoressa menemään ison veden tuolle puolen.. nyt vaan odottelemaan että tuleeko sieltä mitään paluupostissa :D
|
Voin jeesata, jos on ongelmia USAlaisten toimittajien kanssa
Moro,
Voin lahettaa myyjalle sun puolesta sekin, jos hanelle sekkimaksu kelpaa. Voit maksaa minulle euroina Suomessa olevalle tililleni. Emailaa, jos tarviit apua: pekka "at" saaskilahti "piste" com. Juu, talla puolen rapakkoa maksuliikenne on viela sekkiaikakaudessa, ja koska sekkien ja pankkisekkien vaarennyksesta on tullut huijareiden piirissa yleista hupia, rehelliset myyjat pyrkivat kaikin keinoin varmistumaan maksun aitoudesta. Viela kun ostaja on ulkomailta...jostakin Suomesta....missas se on? Taalta pain katsottuna keskivertohemmolle suomalaisen luotettavuus on samalla tasolla kuin mista muualta toiselta puolen maapalloa olevan tuntemattoman henkilon luotettavuus. Nain on, kun ei tiedeta, etta suomalaiset ovat keskimaarin viimeisen paalle rehellista kansaa....valilla joskun tuntuu, etta liiaankin. No, joka tapauksessa, ma olen jeesannut suomalaisia HD harrastajia tassa nyt noin vuoden ajan heidan Ebay-osahankinnoissa - tilanteissa joissa myyja ei ole joko suostunut myymaan tai lahettamaan ulkomaille. Samaa jeesausta voisin tehda Corvette-harrastajillekin. Itsekin harrastelen Corvetteja - viimeksi alla oli -72 coupe, ja nyt hakusassa on '68-'72 vert. |
Kiitos avun tarjoamisesta :) tällä kertaa rahat lähetetty, mutta seuraavalla kerralla varmasti ennemmin otan yhteyttä. Laitan tiedot talteen..
|
Quote:
Tää kuulostaa hienolta. Onnistuisiko sinun kautta tilata jenkkiosoitteeseen kamaa ja sieltä postitus suomeen? Itsellä mielessä tuo Gmpartsdirect, jossa olis gm:n tiivisteet 30-40% halvemmat kuin "muualla". Eivät toimita ulkomaille, eivätkä hyväksy ulkomaista visaa. |
Moi,
Toki onnistuu. Itseasiassa juuri huomisaamuna pitaisi vieda postiin laatikollinen Ford Fairlanen kamoja, jotka omistaja tilas mun osoitteeseen. Ebaysta ostettaessa muutat vain rekisteroitymismaaksi USA ja toimitusosoitteeksi mun osoitteen, niin homma toimii kivuttomasti...yleensa enempi Ebay kauppaa tekevilla vendoreilla ei ole mitaan ulkomaista luottokorttia vastaan. Emailaa minulle niin sovitaan tarkemmin. Pekka |
Quote:
Joo, kiitos. Tuossa syksymmällä alan tiivistehommia taas katselemaan... Monesti olisi just kaivannut tämän tyyppistä apua. Nyt tietää, mistä kysellä. |
no problem...laita sana kiertamaan.
pekka |
Tänään tuli paketti perille, eli rahat oli mennyt perille kirjekuoressa :D
|
Jatketaanpa tänne ikivanhaan ketjuun, kun rahan lähettämisestä on kyse.
Olen ostamassa jotain rompetta Saksanmaalta ja myyjä on Saksan Corvette Foorumin jäseniä. Hänellä on joku yritys, ja kysyinkin josko voisin ostaa ilman Saksan alvia tavarat yritykselleni, mutta kertoi että hänen firma ei ole alvi kelpoinen :confused: Sanoin sitten maksavani siinä tapauksessa itse yksityishenkilönä osat ja pyysin lähettämään PayPal laskun. Ei voi hyväksyä PayPalia. Lupasi lähettää myöhemmin tänään pankkiyhteystiedot... Ei taida olla mitään suojaa ostajalla jos Saksaan tilille maksaa ? Kuitenkin n. 1000 Eur palikat kyseessä, niin vähän jänskättää... Mä haluan ne osat, mutta mitä neuvoisitte ? . |
Myyjää paremmin tuntematta, ehkä jättäisin ostamatta.
|
Quote:
Aktiivinen foorumilla ja kehittänyt erään tuotteen, jota on myynyt foorumilla. Jotain juttua myös Jenkkifoorumilla. Vastailee asiallisesti kysymyksiin englanniksi sähköpostilla. Eli vaikuttaa aika hyvältä... Pitää kysäistä pankista huomenna, onko mitään keinoa peruuttaa maksua noin kahden viikon jälkeen, jos tavarat eivät lähdekään luvatusti. Todennäköisesti ei, vaan jonkun EU-kuluttajasuojan kautta voi lähteä selvittämään jos tulee ongelmia... |
Missäpäin saksaa? jos jollain olis tuttu siellä niin sais tavarat nähtyä,ynm.
|
Sanoisinpa miellummin niin, että jos on rehellinen yksityinen myyjä niin ei uskalla hyväksyä paypalia. Huijarit nimittäin maksaa mielellään paypalilla, koska siinä on hyvä ostajan suoja. Vetävät sitten rahat pois ja pitävät vielä tavarankin (niitä sikoja nimittäin on) Itse en hyväksyisi paypalia maksuvälineeksi jos olisin vähänkään kalliimpaa jollekki tuntemattomalle myymässä.
Eli tämän oman logiikan perusteella uskon kaverin olevan rehellinen. edit. niin mitenhän tuolle ketjun aloittelijalle kävi, saiko tavaransa? |
Just tuli toisestapäästä jenkkejä tyhjä paketti.
Tunnettu luotettava myyjä ebay. . m2Racing... -taisimpa tulla kusetetuksi. monta viikkoa jo odotellu vastausta aina vaan vastaavat jotain että tutkivat ja selvittelevät ja lupaavat palata asiaan pian. |
Quote:
älä anna ajan kulua yli sen 30 vai 45 päivääkö se oli. Noinhan ne kusettajat toimii, juttelevat mukavia ja aika kuluu. Mulla kävi just äsken näin: Kamera ei toiminu päivitetyllä ohjelmistolla ja he pyysivät lähettämään sen takasin ja lupasivat palauttaa rahat. Noh, lähetin kamera takasin ja sen jälkeen eivät oo vastanneet enään viesteihin. Sinne jäi rahat, kamera ja vielä palautuksesta aiheutuneen kulut. Periaatteessa vituttaa mutta ikinä enään en keskustele paria viestiä pitempään vaan riitautan heti. |
60 päivää voi jättää negatiivista palautetta. Se kyllä äkkiä kuluu jos esim lähettää tavaraa eestaas ja toinen vitkuttaa jotain, eli tarkkana pitää olla.
Pidän silti tietoista kusettamista tässä tapauksessa epätodennäköisenä myyjän tilastojen valossa: http://www.ebay.com/usr/m2-racing?rt=nc Muutenkin selvä kusettaminen on ebayssa melko harvinaista. Sen sijaan kaikenlaista mokailua toisinaan tapahtuu. |
Quote:
Juken kysymykseen: Euroalueella useamman kerran tullut maksettua suoraaa myyjän tilille tuotteita ja sitten lähtenyt paketti matkaan, kun rahat näkynyt tilillä. Tilimaksussa ei ole mitään peruutusmahdollisuutta, perustuu luottamukseen. Joskus ehdotin myyjälle paypalia ja se kyllä kelpasi, kun maksoin lisäksi paypalin perimän provision (muutama prosentti) ja tavarat sai näin nopeammin liikkeelle, kun maksu näkyi myyjän tilillä heti. |
Kelpaako joku escrow service myyjälle? Ite olen tosin tilannut ihan kiinastakin suoralla tilisiirrolla kamaa...
|
Quote:
Taisi olla Wupperthal tai jtsp... Mutta palikat on osittain custom made, joten niitä ei ole nähtävänä ennen tilausta/maksua. Parin viikon toimitusaika. |
Quote:
Tämä kaveri on kyllä Saksan CF;llä kirjoitellut ja nyt löysin Ranskan Corvette Circus saitilta ketjun, jossa kaveri kirjoitteli fransmanneille englanniksi. Tuntuu kyllä ihan luotettavalta. Laitan rahat menemään... :geek: |
| All times are GMT +3. The time now is 09:07. |