![]() |
Aikamoinen savotto toi tosiaan on, mäkin viime syksynä jouduin irroittelemaan samat hilut...
Ei muuta kuin lisää kuvia miten prozekti etenee! |
Kaikkien mittariston nylppääjien äiti on kyllä brc. En tiedä kovempaa sissiä tohon hommaan. Tekin mun mittariston myös. Jos menee sormet suuhun kysäses ko herralta neuvoa.
|
Quote:
Ok , kiitti. Multa löytyy muuten uusia laseja tohon orkkis mittaristoon , jos joku tarvii. |
En mitenkään halua arvostella, mutta kohta kaikissa C2 vetteissä on Autometerin Sport Compit.
Kannattaisiko tutkia tarjontaa, niin poikkeasit vähän muotista? Saisiko vanhoja mittareita kunnostettua tai vaikka muutettua sähköiseksi. Vähän sama homma KTM:n 68 Mustangin kohdalla. Mun mielestä alkuperäiset mittarit vaan on tyylikkäämmät. Mutta Peace kaikki Autometer ukot. ei ole tarkoitus tuomita tekosijanne. |
Quote:
Orkkis mittarit jää talteen...ellei joku halua väkisin ostaa ;) Läksin hakemaan moderninpaa mittaritekniikkaa ja luotettavuutta sekä selkeämpää luettavuutta mittaristolta. |
Quote:
Tottakait , ideaali tilanne oli jos saisi vanhat modernisoitua. Ja sehän onnistuu parissakin erikoiskiskassa usassa. Mutta aika harvalla on työntää se +3000 euroa siihen showhun puolen vuoden toimitusaikoineen.. Suomessa ei tollaista käsityötä vaan saa millään. Bee there done that,aikoinaan teetätin uudet pohjat noihin autometereihin ja puretutin pari autometeriä vistemassa . Mutta homma tyssäsi kun eivät saaneet mm rundaria purettua ehjänä. Myös autometeriltä olen asiaa kysynyt. Iso nou kaikelle custom jutulle-ei saa osina-eivät asenna esim omia mittariston pohjia tms. Väitän että olen pari kiveä ton homman suhteen kääntänyt... |
Quote:
Varmaan uusi AM-on tarkempi kuin nuo vanhat sohlot, mutta mua on alkanut hiukan jurppimaan tämä "kaikilla Autometer" juttu. Hieno idea ja näytti hyvältä. Nyt olen aivan hiljakseen keräillyt vanhoja mittareita joista pitäisi tekaista se soppeli kokonaisuus omaan kikkareeseen. Mulla oli pikkumittareina ölsänpaine, sokea tulppa kellon kohdalla ja moottorin lämpö. Isoina mittareina oli nopeus ja hassu yhdistelmä jossa bensa ja lataus samassa pömpelissä. Nyt on tulossa yläriviin pikkumittareiksi vasemalle bensa, keskelle ölsänpaine ja oikealle lämpötila. Isoiksi mittareiksi nopeus ja kierrokset. Kyseistä yhdistelmää ei ole ollut tehtaalta tarjolla, eli keskellä pikkumittareissa on ollut kello tai ei mitään. Mittariston pohjaa pitää vähän modata, mutta eiköhän se siitä. |
Jäi vielä kommentoimatta tuo Mid Yearin mittariston purku. Näyttää niin kuin olisi helppoa kuin heinänteko, mutta tosiaan aivan törkeä urakka. näyttää niin hämäävältä kun kojelaudassa näkyy muutama ruuvi joilla koko homma muka tulee syliin.
|
Jep jep.
Siinä malli tyylinmukaisesta mittaristosta. Ei oikein Autometerit sopisi. http://chronocentric.com/forums/heue...rames;read=685 |
Quote:
Huh huh, kaksi Packardin V12 konetta suorilla putkilla kiljumassa veneen keulalla :cheers: |
Joo, tuolla olisi hyvä viedä ympäristöministeri Helsingistä Porvooseen kahville keskustelemaan moottoriharrastajien syrjintäongelmista ja korkeasta bensanhinnasta.
Pitäsi itse keskustelu hoitaa kyllä muualla kun tuossa veneessä? |
Quote:
Kyllähän mittaritaulun IRTI saa, mutta se takaisin laitto... Nakit on vieläkin ruvella omasta mittariprojektista. |
Eräälle herralle kun ei riittännyt "Sport Compin" orkkis taustat niin nekin piti moddata uusiks käsityönä... Nyt niistä ei edes tiedä että ne on Autometerit ellei tiedä/tajua...:cool:
Noi Auto meterin mittarit on oikeastaan aika "halpis" laatuiset, jokainen joka purkaa sellaisen ymmärtää kyllä miksi... Itse taustat vois teettää vaikka retro henkeen, koska taustathan ei läpäise mitään valoa... nyt tarvittais vaan tietää se henkilö kuka osaa tehdä ne uudet kiekot :-k Mullakin oli orkkis mittarit ihan priimat, mutta uuden tekniikan myötä vaihto oli suorastaan pakollinen, enkä sitten oikein muutakaan keksinnyt... |
Quote:
Älä pelottele...mähän olin vielä niin fiksu , että mä merkkasin kaikki piuhat ja lamput , ett mikä mihinkin kuuluu...#-o Nooh , kirjat on keksitty ja meijän kundilla on pienet näppärät sormet... |
Quote:
Ei oo, ei tuu :cool: |
Jep eihän noissa autometereissä muuta vikaa ole kuin vähän kömpelö kirjasintyyppi taustoissa.
Orkkismittarit malliksi ja kamat johonkin mittaritehtaalle. |
Quote:
Sain vanhasta mittarista "kahdet haavat", ensimmäiset ja viimeiset....:mad: Siksi laitoinki tähän uuteen mittaristoon 4kpl pääliittimiä, eli jos tarvii huoltoa niin ei muuta kuin liittimet irti / irroitus ja mittari on valmis vaikka polttimoiden vaihtoon... Ps. Noita alkuperäisiä johdotuksia ei todellakaan ole tehty huoltoystävällisiksi:cyclopsa: |
Quote:
Quote:
|
Brc , käytitkö omassas orkkis mittarinlaseja vai autometerin mukana tulevaa mittarinlasia ? Orkkis mittarinlasithan on hieman kuperat , kun taas noi autometerin lasit on suorat. Ja millä muuten kiinnitit mittarit ?
|
Oiskohan tuosta linkistä http://www.egauges.com/
mitään apuja eri mittarivaihtoehtojen pähkäilyyn, tiiä sitä sit? |
Quote:
Käytin uusia orkkis linssejä, Autometerin linssit lähtivät maatakiertävälle radalle! ( ainoastaan rundariin jäi oma linssi ) Mittarit kiinnitin itse tehdyillä "bracketeillä", suunnitteluun meni muutama ilta ja muutama olut :cool: Parhaat kiksit tuli uudelleen vedetyistä "sähköistä" ja moderneista "pääliittimistä" Huoltotyöt ovat tulevaisuutta ajatellen huomattavasti mielyttävämmät toteuttaa... |
Quote:
Noi Defit on kyllä mun mieleen...todella laadukkaat mittarit! Olisivat vahvasti ehdolla jos olis jotain tuoreempaa päivitettävää mielessä ( C4 ) |
Quote:
Quote:
Herroilla WBBC ja Brc lievää luetun ymmärtämisen vaikeutta ilmassa :):):) Quote:
|
No ni , tääki etenee. (kansi remppa tossa välillä sotki koko homman:evil: )
Runtumitsku ja nopeus olis soviteltu ja sitte niiden pikkumitskujen kimppuun , niin pääsee ens sunnuntaina Alastaroon.... Brc , millä kiinnitit lasit ? Tiivisteliimalla ajattelin ite kokeilla... |
Quote:
:cheers: hieno homma, pitäisköhän sitä itsekin uskaltautua sunnuntaina kiertämään rataa... Varmuuden vuoksi vois ottaa vielä suoranajon kitkakumit mukaan, koska eihän sitä koskaan tiedä--->:confused: ;) ;) ;) |
Sitten pitänee luultavasti tulla vakoilemaan Alastarolle;)
|
No ni. Hinku ajamaan vielä tänä syksynä oli niin raju , että nyt on tehty sellanen sekamittaristo...Kysymys teille kellä on noi Autometrin mittarit; pitääkö nopeusmittaria jotenkin kalibroida ? Tuntuu ,että se näyttää liikaa ? Tai sitte hyvässä autossa ei yksinkertasesti vauhti tunnu missään :rolleyes: ?
|
Mulle kun riittää toi mittarin nopeusnäyttö 160 niin kalibroin sen suoraan km/h kun alunperin mittari olis tarkoitettu maileille...tuskin se siitä hajoo jos välillä menee yli asteikon, siis ihan välillä vaan:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kalibrointi on ihan helppoa, ohjeet on tulleet mittarin mukana. GPS on kalibroinnissa mainio apuväline, itse suoritin kalibroinnin siten, että kun mittari näyttää 100km/h niin todellinen nopeus on 97km/h. Masalle tiedoks että liimamassalla linssit kiinni vaan, toki täytyy varoa ettei linssit sotkeennu:D |
Quote:
Joo liimamassalla vetäsin ,mutt taisin vahingossa laittaa ne linssit "väärin" päin , eli kupera puoli ulospäin...heijastaa niin pirusti :confused: |
btw. mulla ois erilaista mittaristo sälää tallissa, jos joku tarvii alkup. juttuja
Sitten ois reis mittareita ehkä ylim, siitä mun vanhasta vessasta SW:cool: |
Quote:
Vielä tähän palatakseni....Mulla toi nopeusmitsku on vaijerivälitteinen ! Eli kalibrointi suoritetaan ilmeisesti vaihtamalla laatikkoon hammaspyöriä ?? Tällä hetkellä mittari näyttää liikaa n.10kmh. Pitääkö silloin hammaspyärän olla pienempi vai isompi , että saa nopeusnäytöt kohilleen ? |
Quote:
Kumpi M?? sulla on M21? Mikä perävälitys? |
Quote:
jep M21 ja perä 3,70. Zipiltä ja Ecleriltä noita välitettyjä hammaspyöriä näkyis löytyvän... ![]() |
Quote:
Joo, sieltä vaan oikea väri kehiin ja jumppa jatkuu! :salut: |
Quote:
Nii ku tietäs minkä värisen , vai tilaanko kaikki :D |
Quote:
Kaikki kaikki. Jossain netissä oli suora taulukko noista oikeista väreistä. PRKL, kun en löydä just ny. :o |
Quote:
Isompaa rangastusta... mikä hyvä tekosyy!! |
Quote:
Pyörän tulee olla halkaisijaltaan pienempi. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Lähde CC: If your speedometer reads too high, a driven gear with one more tooth will slow it down approximately 5 MPH.
Mitä lie meinaa. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Oho ? Thänks.Mulla on nyt 22 hampainen , eli koitetaan 23 hampaista... |
Quote:
|
Quote:
Kyllä tuli pien tenkkapoo! |
Quote:
No nuorena jaksaa! Älkää hyvät ihmiset noita mittarin välityksiä mistään amerikoista tilatko.Löytyy kaikki koot partsista hyllystä.. |
Quote:
Kiitti vinkistä... |
No niin mittari gurut ! Jelppikää hölmöä :(
Autometerin bensamittarin sain viimeinkin paikalleen , mutta...usean tarkastuksen jälkeen kaikki pitäisi olla oikein kytketty. Miksi mittari näyttää kokoajan täyttä ? Jos otan maapiuhan irti , niin näyttää tyhjää..tietenkin. Tankissa sisällä uusi sender unit ja 90 ohm ? Mikä meni väärin ? |
| All times are GMT +3. The time now is 08:25. |