FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tyypit (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=4622)

jtammel 03.10.2006 08:15

Tyypit

1 Attachment(s)
Tulipahan sitten eilen illalla otettua maistiaiset Z:sta. Onko kellään tietoa kuinka monta C5 kentsun Z:taa on Suomessa?

jtammel 03.10.2006 11:54

Joo, niinkuin arvelinkin eli hiljaista Z06 rintamalla. Varmaan yhden käden sormissa laskettavissa Suomen C5 Z06:set .

Corvette63 03.10.2006 11:58

Quote:

Originally Posted by jtammel
Varmaan yhden käden sormissa laskettavissa Suomen C5 Z06:set .

Niin mä kanssa arvelisin. Ei noita kovin montaa ole:o

MikkoM 03.10.2006 12:02

Quote:

Joo, niinkuin arvelinkin eli hiljaista Z06 rintamalla. Varmaan yhden käden sormissa laskettavissa Suomen C5 Z06:set .

Niin eikös tässä ollu justiin se tuonninvaikeus? Z06 oli typittämättä, ja ainoa keino saada kilpiin oli muuttoautona(noin muistan jostain lukeneeni):confused:

Corvette63 03.10.2006 12:49

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Niin eikös tässä ollu justiin se tuonninvaikeus? Z06 oli typittämättä, ja ainoa keino saada kilpiin oli muuttoautona(noin muistan jostain lukeneeni):confused:

Ei tarvitse enään kuulemma tuoda muuttoautona, koska sen saa muutenkin rekisteriin..;)

MikkoM 03.10.2006 13:00

Quote:

Originally Posted by corvette63
Ei tarvitse enään kuulemma tuoda muuttoautona, koska sen saa muutenkin rekisteriin..;)

:thumleft: Sehän hieno juttu...
C5 Z06 on yks mun suosikeista:cool::cool::cool:

Corvette63 03.10.2006 13:22

Quote:

Originally Posted by MikkoM
C5 Z06 on yks mun suosikeista:cool::cool::cool:

Se on!:cool:

jtammel 03.10.2006 13:38

Quote:

Se on!:cool:

Niin on minunkin eilisen koeajon jälkeen *GRIN*

Finnshark 03.10.2006 13:38

Kaksi C5 Zetaa minä tiedän. Yksi musta ja normaalia ärtsympi ja toinen punainen, josta ei ole tarkempaa tietoa. Kuvan siittä olen Suomen kilvissä nähnyt...

Corvette63 03.10.2006 13:41

Quote:

Originally Posted by Finnshark
.... ja toinen punainen, josta ei ole tarkempaa tietoa. Kuvan siittä olen Suomen kilvissä nähnyt...

Onko mahdollista laittaa kuvaa tänne? Ois vaan kiva nähdä näitä Suomen "aarteita"

Jani 03.10.2006 13:53

Onko tuo zeta oulussa?

Pekka Berkeles 03.10.2006 14:37

Quote:

Tulipahan sitten eilen illalla otettua maistiaiset Z:sta. Onko kellään tietoa kuinka monta C5 kentsun Z:taa on Suomessa?

Turussa päin on kait ainakin ollut 2001 C5 Z06. En tiedä onko sama auto, joka laivattiin joskus aikavälillä 2004...2005_alkuvuosi Kaliforniasta Kervisen toimesta. Kervinen hoiteli syksyllä 2005 myös oman Zetani kuskauksen (ja oli muuten ylivoimaisesti edullisin tarjous kuljetuksesta).

Omasta autostani on pari kuvaa mm. täällä:

http://finnshark.com/forum/showthrea...t=4456&page=18

Corvette63 03.10.2006 14:40

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Omasta autostani on pari kuvaa mm. täällä:

http://finnshark.com/forum/showthrea...t=4456&page=18

Erinomaisia kuvia!:cool:

jtammel 03.10.2006 14:43

Quote:

Originally Posted by Jani
Onko tuo zeta oulussa?

Ei ole Oulussa mutta silloin tällöin saattaa vaikuttaa täällä...

Finnshark 03.10.2006 15:00

Quote:

Onko mahdollista laittaa kuvaa tänne? Ois vaan kiva nähdä näitä Suomen "aarteita"

Mulla ei ole kuvaa tuosta toisesta. Kännykällä otetun kuvan olen autosta nähnyt ja auton vilaukselta bongannut joskus. Muutama vuosi sitten on tämä toinen tietämäni zeta tullut maahan, eli voi hyvinkin olla Pekan mainitsema pulkka! ;)

groovyjay 03.10.2006 17:26

Punaisen, Keltaisen ja Mustan (PB:n ahdettu auto) olen nähnyt, sen lisäksi taitaa olla vielä toinen musta toistaiseksi ilman suomenkansallisuutta... :(

Corvette63 03.10.2006 17:27

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Punaisen, Keltaisen ja Mustan (PB:n ahdettu auto) olen nähnyt, sen lisäksi taitaa olla vielä toinen musta toistaiseksi ilman suomenkansallisuutta... :(

Ai niitä on noin "paljon"?!:cool:

Pekka Berkeles 03.10.2006 17:56

Quote:

Originally Posted by groovyjay

Nyt muistankin, eli tuo punainen on 99%:sti se Kalifornia(n) kautta laivattu josta mainitsin tuossa aikaisemmassa postauksessani. Kun itse kuulin tuosta punaisesta autosta ja kun olin aiemmin kuullut Turussa päin olevasta C5 Z06:sta (vm. 2001?), ajattelin että kyseessä on sama auto. En ole kuitenkaan varma, kun näitä tuntuu näköjään olevan enemmänkin Suomessa.

Eräs tuttu oli nähnyt Hesassa joko Z06:n tai FRC:n (fixed roof coupe eli sama korimalli kuin Z06:ssa mutta moottori LS1). Väri oli ollut jokin vaaleahko. En muista enää tarkemmin.

Pekka Berkeles 03.10.2006 18:01

Quote:

Ei ole Oulussa mutta silloin tällöin saattaa vaikuttaa täällä...

Haa...taidankin tietää...aiemmin samalla hepulla oli varsin tehokas 427, eikö totta? No, omistaja kommentoikoot jos siltä tuntuu. Voinhan olla väärässäkin. :-)

Corvette63 03.10.2006 18:23

Quote:

Eräs tuttu oli nähnyt Hesassa joko Z06:n tai FRC:n (fixed roof coupe eli sama korimalli kuin Z06:ssa mutta moottori LS1). Väri oli ollut jokin vaaleahko. En muista enää tarkemmin.

Noi on melkeen paremman näkösiä, kun tavalliset coupet. FRC:hän taisi olla 1999-2000 halvin Vette mitä tehtaalta sai..

Pekka Berkeles 03.10.2006 20:04

Quote:

Noi on melkeen paremman näkösiä, kun tavalliset coupet. FRC:hän taisi olla 1999-2000 halvin Vette mitä tehtaalta sai..

Niin...muistan kun näin FRC:n kuvia ekan kerran ja ajattelin, että "aivan hirveän näköinen Vette". Ja ihan samalla lailla ajattelin, kun näin auton luonnossa ekan kerran.

Mutta vuosien mittaan mieli jotenkin muuttui. En olisi ostanut C5 Z06:sta, jossei ulkonäkö olisi miellyttänyt (jenkkilässä kun on tarjolla vaikka mitä hienoja pelejä muuttoautoksi), mutta jotenkin vaan Zeta sitten alkoi miellyttämään. Ehkä syynä oli se, että jenkeissä auto oli hieman tavallista C5 Vetteä erikoisempi (C5 Z06 oli luokkaa 20...25% koko tuotannosta). Ja sitten kun auton hankin, ajattelin että on se sentään kiva, että zeta erottuu kyrmyniskallaan selvästi muista. Ruma tai ei, samase. Mä olen tyytyväinen ostokseeni. Enkä myy koskaan...ainakaan jossei väkisin pakoteta.

Nipa 03.10.2006 21:00

Quote:

Noi on melkeen paremman näkösiä, kun tavalliset coupet.

Ei mitään melkeen, vaan ne ON :cool:

Nipa 03.10.2006 21:02

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Mulla ei ole kuvaa tuosta toisesta. Kännykällä otetun kuvan olen autosta nähnyt ja auton vilaukselta bongannut joskus. Muutama vuosi sitten on tämä toinen tietämäni zeta tullut maahan, eli voi hyvinkin olla Pekan mainitsema pulkka! ;)

Eikös vette69:llä ollut Ruotsin meetissä -04 kännykuva Electron Blue Z06:sta?? Siis Hesassa jossain otettu :confused: vai muistanko värin väärin? )vai oliko limu sillonkin jo liian hapanta... :rolleyes: )

Stingray427 03.10.2006 22:36

Paljastettakoon sen verran että tänne kauas pohjois pohjanmaalle on muuttoautona saapunut musta Z06 joka odottaa vielä kilpiä...
Ja omistajalla ei ollut ennen 427 vaan C4 LT1:n

MikkoM 03.10.2006 22:43

Quote:

Originally Posted by Stingray427
Paljastettakoon sen verran että tänne kauas pohjois pohjanmaalle on muuttoautona saapunut musta Z06 joka odottaa vielä kilpiä...

:cool::cool::cool::cool::cool::cool:

MS 04.10.2006 15:41

Quote:

Originally Posted by Stingray427

Kaikki eivät vielä tosta tiedonmurusesta keksi kuka on kyseessä. Lisää tietoa siis kaivataan. Zetat on aina hieno juttu.

jtammel 04.10.2006 15:56

Quote:

Originally Posted by MS
Kaikki eivät vielä tosta tiedonmurusesta keksi kuka on kyseessä. Lisää tietoa siis kaivataan. Zetat on aina hieno juttu.

Eiköhän jätetä jotain salaisuuden verhoon ja annetaan omistajan pysyä anonyyminä vielä tässä vaiheessa ;)

LT-1 04.10.2006 18:30

Quote:

Niin...muistan kun näin FRC:n kuvia ekan kerran ja ajattelin, että "aivan hirveän näköinen Vette". Ja ihan samalla lailla ajattelin, kun näin auton luonnossa ekan kerran.

Mutta vuosien mittaan mieli jotenkin muuttui. En olisi ostanut C5 Z06:sta, jossei ulkonäkö olisi miellyttänyt (jenkkilässä kun on tarjolla vaikka mitä hienoja pelejä muuttoautoksi), mutta jotenkin vaan Zeta sitten alkoi miellyttämään. Ehkä syynä oli se, että jenkeissä auto oli hieman tavallista C5 Vetteä erikoisempi (C5 Z06 oli luokkaa 20...25% koko tuotannosta). Ja sitten kun auton hankin, ajattelin että on se sentään kiva, että zeta erottuu kyrmyniskallaan selvästi muista. Ruma tai ei, samase. Mä olen tyytyväinen ostokseeni. Enkä myy koskaan...ainakaan jossei väkisin pakoteta.

Eihän kaikki kyrmyniskat ole Z06:a .On myös Hardtop lyhyellä takalasilla ja peruskoneella. Eikö ole helpompi tunnistaa Z06 kyljen takapään aukoista?

Pekka Berkeles 04.10.2006 18:39

Quote:

Originally Posted by LT-1
Eihän kaikki kyrmyniskat ole Z06:a .On myös Hardtop lyhyellä takalasilla ja peruskoneella. Eikö ole helpompi tunnistaa Z06 kyljen takapään aukoista?

Totta, ja hardtop on toiselta nimeltään FRC (lähinnä jenkkifoorumeilla puhutaan FRC:stä).

Eräs tuttu joka auton näki oli niin kaukana ettei nähnyt tarkemmin noita detaljeja kuten noi ilmanottoaukot takanrenkaan edessä. Sitähän ei tiedä vaikka auto olisi ollut matkalla Venäjälle.

All times are GMT +3. The time now is 09:36.