FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   C3 paino? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5023)

mikko. 17.11.2006 11:55

C3 paino?

Mitä pikkulohkolla varustettu C3 vette suunnilleen painaa?

Pitää varustautua oikealla kalustolla viikonloppua varten :cool:

janiv 17.11.2006 11:59

Ainakin meikäläisne -74 painaaa rekisteriotteen mukaan 1650 kg. Minkäs vuosimallin C3:sta olet ostamassa?

No missä ne kuvat viipyy! :)

T72 17.11.2006 12:10

Vanhemmat on vähän kevyempiä, n 1400-1450kg ilman kuskia. Oma -72 oli 1390kg tankki melkein tyhjänä.

mikko. 17.11.2006 12:17

Quote:

Originally Posted by ippe73
Ainakin meikäläisne -74 painaaa rekisteriotteen mukaan 1650 kg. Minkäs vuosimallin C3:sta olet ostamassa?

No missä ne kuvat viipyy! :)

-80 mallista olis tarkotus mennä pällistelemään ja potkimaan renkaita. Katsotaan maanantaina kirjoitanko tänne :D vaiko kenties :( ilmeellä

janiv 17.11.2006 12:22

Jaa enpäs muuten muistakkaan onko tuo 1650 kg omamassa vai kokonaismassa. Onkohan siinä rekisteriotteessa edes molempia massoja merkattu erikseen.

Eikös se ollu jotenkii, että henkilö on 80kg ja siihen sit vielä bensat ja matkatavarat. Eli jos 1650 kg on kokonaismassa, niin omamassa sitten lienee 1400 kg paikkeilla.

Tää on kyllä pakko tarkastaa jonain päivänä rekisteriotteesta ihan oman mielenterveyden vuoksi.

coupe74 17.11.2006 12:55

Omamassa. 350+th400+ilmastointi

MikkoM 17.11.2006 13:07

Quote:

Originally Posted by coupe74
Omamassa. 350+th400+ilmastointi

Onko C3 niinkin painava, että 1650kg on omamassa:confused:
Mulla "early" C4 omamassa 1460kg ja kokonais 1640kg(muistaakseni)

coupe74 17.11.2006 13:11

Quote:

Originally Posted by MikkoM

Ei mitään hajua mitä se oikeasti painaa. noin on vaan kirjoitettu mulla otteeseen. Joitain osia käsissä pyöritelleenä tuon vois uskoakkin. Puskurin kiinnikkeet, jarrusatulat/levyt, jarrupolkimen tuki RAUta! yms kevyttä:-\"

Paakari 17.11.2006 13:25

Quote:

Originally Posted by T72
Vanhemmat on vähän kevyempiä, n 1400-1450kg ilman kuskia. Oma -72 oli 1390kg tankki melkein tyhjänä.

Mistäs hitosta tollanen painoero tulee?
Vai onko se tää kuminaaman "turvallisuus". Ilmankos noi krominaamat meinaa aina tunkea ohi :tongue:

MrT 17.11.2006 13:27

Quote:

Originally Posted by Paakari
Ilmankos noi krominaamat meinaa aina tunkea ohi :tongue:

Mä en ole huomannu moista :scratch:

T72 17.11.2006 14:33

Quote:

Originally Posted by Paakari
Mistäs hitosta tollanen painoero tulee?
Vai onko se tää kuminaaman "turvallisuus".

Se ja lisääntynyt mukavuus, esim paremmat äänieristeet ja ilmastoinnin ja muiden mukavuusvarusteiden yleistyminen.

Harri -76 17.11.2006 14:37

Quote:

Originally Posted by T72
Se ja lisääntynyt mukavuus, esim paremmat äänieristeet ja ilmastoinnin ja muiden mukavuusvarusteiden yleistyminen.

Mikä äänieristys? Mitkä mukavuusvarusteet? Omassa äänieristeet olivat mitä oli eli hieman juuttivillaa sinne ja tänne!!! Mukavuusvarusteet... no toimimaton ilmastointi ja no siinä ne olikin. Rosin autohan on hieman rungoltaan erinlainen turvaliisuuden tultua kuvaan... no nykyään ne senaikaiset muutokset lähinnä naurattaa... mut mut!

T72 17.11.2006 15:10

Quote:

Originally Posted by Harri -76
Mikä äänieristys? Mitkä mukavuusvarusteet? Omassa äänieristeet olivat mitä oli eli hieman juuttivillaa sinne ja tänne!!! Mukavuusvarusteet... no toimimaton ilmastointi ja no siinä ne olikin. Rosin autohan on hieman rungoltaan erinlainen turvaliisuuden tultua kuvaan... no nykyään ne senaikaiset muutokset lähinnä naurattaa... mut mut!

Noissa autoissa missä on pitkä konepeitto (-73 ja uudemmat) on mm konepeiton sisäpinnalla äänieristematto mitä vanhemmissa ei ole ja mikäli Black bookkiin on uskominen niin muutenkin niissä on jotain äänieristemassaa vähän ruikittu koripaneeleihin. Ilmastointi yksistään lisää painoa melkein 40 kg verrattuna neekerimalliin...

-80 vuonnahan Vette pistettiin sitten taas dieetille ja paino tippui jonkin verran mm alumiinisen perämurikan ansiosta...

Macho 17.11.2006 15:28

Quote:

Originally Posted by MikkoM

En usko että on noin kevyt, käy punnitteen.

coupe74 17.11.2006 15:42

Kerrankin raakaa dataa rekisteriotteesta:

-93 suomeen rekisteröity vuoden 1974 corvette 350+th400 ilmastoinnilla ilman sähköherkkuja omamassa 1630kg kokonaismassa 1790kg
akselimassat kg 890,1020

Värinä hidas punainen. Kumpi painaa enemmän, punainen vai musta:D

Teemu 17.11.2006 16:14

Kumipersenaamassa on ainakin molemmissa päissä ihan *******lliset palkit, ilmeisesti vanhemmissa versioissa ko. rakenteet on kertaluokkaa kevyemmät? :o

Paljonkos Groovy sai sheivattua ärrästä pois?

Cocco 17.11.2006 20:05

Offtopiccina C4 -87 otteesta tiedot,
Omamassa: 1460 kg
Kok.massa: 1610 kg
Akselimassat: 780/830 kg

Huimat 150kg kantavuutta eli ei saa kuljetta tavaraa, jos kaksi henkilöä autossa. Laskennallinen henkilöpainohan on 75kg. Jep...jep...:-#:study:

hq 19.11.2006 04:44

Quote:

Originally Posted by T72

Enää ei muistu mieleen tarkkoja lukemia, mutta konttorin vaa'alla tuli huutoa siitä että viisari näytti aavistuksen reilut 1400kg, tankki noin puolillaan, vararengas paikallaan jne., ja papereissa luki jotakin 16XX-alkuista. Rautaisolohkolla ja manuaalilla siis. Lopulta auto syynättiin läpi ja yrmy leimaspede kaivoi jopa toimistostaan magneetin että pääsi kokeilemaan ettei vain ole vaihdettu kiuasta alumiiniseen, aikana kun katsastus oli monopolipuuhaa.

Tuossa vaiheessa oli vielä patarautatukivarret ja -lehtijousi paikallaan, olisi ihan mielenkiintoista käydä vilkaisemassa mitä vaaka näyttää nykykokoonpanolla, paperilla lukeviin tietoihin ei näyttäisi olevan luottamista.

ObKatsastus: Muistuu mieleen kautta aikojen pahin, Porvoossa inssi kyseli pellin läpi tulevasta kärpäsensilmäfilsusta että onks sulla lupia tuolle BLOWERILLE (poppasin pellin ja kysyin että missä kohtaa sen blowerin pitäisi olla, Weiandin imusarja nosti dominatorin aika ylös.) Kertanöyryytyksen jälkeen ko jätkä, about 160cm tappi, istahti kuskin paikalle ja alkoi itkemään että se peittää näkyvyyttä ulos. Tietäen että hylsy tulee nyt kuitenkin, heitin että jos tarttet lasten koroketyynyn niin kaiva sieltä penkin takaa. Se leimaus päättyi tasan siihen ja jätkä katosi konttorin ovesta sisään viskoen papereita pihalle ja kiroillen kuin turkkilainen. 100% viihteellisin leimahylsy tähän mennessä. :mrgreen:

ZL1 19.11.2006 09:41

Quote:

Originally Posted by hq
Enää ei muistu mieleen tarkkoja lukemia, mutta konttorin vaa'alla tuli huutoa siitä että viisari näytti aavistuksen reilut 1400kg, tankki noin puolillaan, vararengas paikallaan jne., ja papereissa luki jotakin 16XX-alkuista. Rautaisolohkolla ja manuaalilla siis. Lopulta auto syynättiin läpi ja yrmy leimaspede kaivoi jopa toimistostaan magneetin että pääsi kokeilemaan ettei vain ole vaihdettu kiuasta alumiiniseen, aikana kun katsastus oli monopolipuuhaa.

Tuossa vaiheessa oli vielä patarautatukivarret ja -lehtijousi paikallaan, olisi ihan mielenkiintoista käydä vilkaisemassa mitä vaaka näyttää nykykokoonpanolla, paperilla lukeviin tietoihin ei näyttäisi olevan luottamista.

ObKatsastus: Muistuu mieleen kautta aikojen pahin, Porvoossa inssi kyseli pellin läpi tulevasta kärpäsensilmäfilsusta että onks sulla lupia tuolle BLOWERILLE (poppasin pellin ja kysyin että missä kohtaa sen blowerin pitäisi olla, Weiandin imusarja nosti dominatorin aika ylös.) Kertanöyryytyksen jälkeen ko jätkä, about 160cm tappi, istahti kuskin paikalle ja alkoi itkemään että se peittää näkyvyyttä ulos. Tietäen että hylsy tulee nyt kuitenkin, heitin että jos tarttet lasten koroketyynyn niin kaiva sieltä penkin takaa. Se leimaus päättyi tasan siihen ja jätkä katosi konttorin ovesta sisään viskoen papereita pihalle ja kiroillen kuin turkkilainen. 100% viihteellisin leimahylsy tähän mennessä. :mrgreen:

:D :D :D :D :D :D Monopoli takaisin\\:D/

teme01 19.11.2006 11:52

1500kg isomöhköl

MrT 19.11.2006 15:20

Quote:

Originally Posted by hq

Jollain muulla ollu samanlainen sessio
Quote:

Originally Posted by offtopic
Mulla kävi melkein noin kuin, sullakin kun 155cm pätkä kettutyttölepakko alkoi ulisemaan kuinka mun hoodi on niin korkea ettei sieltä näe, mitäs siihen muuta toteamaan kuin että eipä sillä muut ajele ja että ei mulla ole ongelmia sen takaa näkemisen kanssa

MrT 19.11.2006 15:23

Tosiaan -77:n otteessa lukee 1580kg, no sitä on sen jälkeen kevennetty hoodista putkistosta, laatikosta kansista ja lämppäristä. Toisaalta poppi koneet tuonu jonkun kilon lisää
Edit: eipä ole varafillarikaan vähään aikaan mukana kulkenu

V-P 19.11.2006 15:40

Quote:

Originally Posted by MrT
Tosiaan -77:n otteessa lukee 1580kg, no sitä on sen jälkeen kevennetty hoodista putkistosta, laatikosta kansista ja lämppäristä. Toisaalta poppi koneet tuonu jonkun kilon lisää

-70 omamassa 1390 kg kok.massa 1570 kg
-87 omamassa 1500 kg kok.massa 1650 kg
-70 on kevennetty viekä tuosta aika paljon ( valumaski, varapyörä yms.)
Pitäis joskus ihan punnita oikeasti, mitä painaa.

MrT 19.11.2006 15:46

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by V-P
Pitäis joskus ihan punnita oikeasti, mitä painaa.

Millos aletaan puntaroimaan, kunnon vaa'at ei olekaan ihan ilmasia, mutta jos sä sponssaat niin mä laitan heti ens viikolla tilaukseen
http://www.longacreracing.com/catalo...p?id=8&catid=1

V-P 19.11.2006 15:55

Quote:

Originally Posted by MrT
Millos aletaan puntaroimaan, kunnon vaa'at ei olekaan ihan ilmasia, mutta jos sä sponssaat niin mä laitan heti ens viikolla tilaukseen
http://www.longacreracing.com/catalo...p?id=8&catid=1

Mulla on onneksi yks lentokonemekaanikko kaveri, jonka lentsikkakorjaamossa on tollaset kalliit kalibroidut vaát. Kiitos kuitenkin sponssitarjouksesta, mutta ei tälläkertaa.:rolleyes:

V-P 19.11.2006 15:57

Quote:

Originally Posted by V-P
Mulla on onneksi yks lentokonemekaanikko kaveri, jonka lentsikkakorjaamossa on tollaset kalliit kalibroidut vaát. Kiitos kuitenkin sponssitarjouksesta, mutta ei tälläkertaa.:rolleyes:

P.S. Eiks se tehopainosuhde ollutkin 7kw/1kg ?

MrT 19.11.2006 15:59

Quote:

Originally Posted by V-P
P.S. Eiks se tehopainosuhde ollutkin 7kw/1kg ?

Joo, on se :cool:

janiv 19.11.2006 16:02

Mitenkäs paljon autoo keventää aluvanteet?

mikko. 19.11.2006 16:02

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=983310

Kävin tosiaan tänään vilkaisemassa tota vetteä ja siinä edessä seisoi aivan uskomaton kasa työtä. Myynti-ilmoituksen "näpräilyä talveksi" pitäisi vähintään muuttaa "näpräilyä aika moneksikin talveksi". Tuo laitos pitäisi purkaa alkutekijöihinsä, putsata runko jne. "Pikku puutteita" löytyy sitten vähän enemmän kuin nuo etuvilkut ja "jotain" sisustan osaa. Jaksa edes ajatella sitä määrää mitä tuosta puuttui tavaraa. Uusi maalipintakin oli jotain aivan hirveää jälkeä. Pysykää kaukana tosta rakkineesta ja sen myyjästä. Huhhuh..

MrT 19.11.2006 16:05

Quote:

Originally Posted by mikko.
Kävin tosiaan tänään vilkaisemassa tota vetteä ja siinä edessä seisoi aivan uskomaton kasa työtä. Myynti-ilmoituksen "näpräilyä talveksi" pitäisi vähintään muuttaa "näpräilyä aika moneksikin talveksi". Tuo laitos pitäisi purkaa alkutekijöihinsä, putsata runko jne. "Pikku puutteita" löytyy sitten vähän enemmän kuin nuo etuvilkut ja "jotain" sisustan osaa. Jaksa edes ajatella sitä määrää mitä tuosta puuttui tavaraa. Uusi maalipintakin oli jotain aivan hirveää jälkeä. Pysykää kaukana tosta rakkineesta ja sen myyjästä. Huhhuh..

Kuin myös, peten kanssa siellä piipahdettiin, katto pala tosiaan halki, sisusta laitettava kokonaan uusiks, aika lailla hämäs toi miten noi renkaat on suunnilleen 15cm liikaa auton alla

MrT 19.11.2006 16:07

Quote:

Aika tapaus kohtasta

MikkoM 19.11.2006 16:10

Quote:

Tosiaan kuten MrT totes, tapauskohtaisesti, mutte välttämättä juuri lainkaan...

Harri -76 19.11.2006 16:11

Monilla poistetut ilmastoinnit ja vararenkaat tuo valtavasti kevennystä!!!

janiv 19.11.2006 16:14

No toi nettiauton punanen autohan näyttää kuvissa ihan hienolta. Onneks miulla on jo oma romu ni ei tarttee tota sit lähtee kattomaan. Kuvat hämää aika paljon.

Niin toi aluvanteet juttu vaan mietitytti, kun otin joskus omasta autosta takarenkaat pois ja jaksoin nostaa yhellä kädellä. Tyttökaverin Golfiin kun vaihoin talvirenkaat, niin kyllä niitä piti kahella kädellä paikoilleen asetella. Ei oo hajuakaan mitä ne alkuperäset RallyWheelsit painaa.

MrT 19.11.2006 16:20

Quote:

Tosiaan Weldin kevyimmillä vanteilla ja Morosion DS-2 front runnereilla saa varmaan 20kg pois/eturengas, noi soveltuu tosin vain vartille

T72 19.11.2006 23:18

Rally vanne 245/60-15 renkaalla kromirenkaineen ja keskiöineen painaa n 26 kg. Samanlevyinen 18" Boydin aluvanne 245/45-18 gummilla painaa 23 kg. Oikeasti kevyet aluvanteet on sitten vielä erikseen...

Finnshark 20.11.2006 00:28

Joissain tapauksissahan saattaa käydä niinkin päin että aluvanteet painaa enemmän kuin ne peltivanteet. Varsinkin jos vaihdetaan esim. 15" peltivanteen tilalle leveä 19" vanne.

Mulla '75 painoi konttorilla seuraavasti:
Hiukan vajaa 1600kg, oliskohan ollu 790kg etuakselilla ja 780kg taka-akselilla, jos en ihan väärin muista. Vararengas poissa ja ilmastoinnin kompressorissa poissa, muuten oikeastaan tehtaan asussa tai ainakin kaikilla romppeilla varustettuna. :rolleyes:

Harri -76 20.11.2006 12:00

Quote:

Originally Posted by T72
Rally vanne 245/60-15 renkaalla kromirenkaineen ja keskiöineen painaa n 26 kg. Samanlevyinen 18" Boydin aluvanne 245/45-18 gummilla painaa 23 kg. Oikeasti kevyet aluvanteet on sitten vielä erikseen...

magnesiumia alle...

Mad Dog 21.11.2006 00:29

Katsastuspaikan puntarilla -73 avo "kaikki herkut" paikoillaan oli 1500kg...jonkun verran olis tarkoitus laihduttaa muustakin kuin kuskista!

MrT 21.11.2006 08:24

Quote:

Originally Posted by Mad Dog
Katsastuspaikan puntarilla -73 avo "kaikki herkut" paikoillaan oli 1500kg...jonkun verran olis tarkoitus laihduttaa muustakin kuin kuskista!

Painava visko mäkeen, VP-teline ja VP, Maton tamppausteline, köykämiini kannet. Johan noista lähtee ihan älytön kilokasa pois ;)

V-P 21.11.2006 10:28

Quote:

Originally Posted by MrT
Painava visko mäkeen, VP-teline ja VP, Maton tamppausteline, köykämiini kannet. Johan noista lähtee ihan älytön kilokasa pois ;)

Manuaalilaatikon nostaa maasta helposti yksin ja kannaskelee kainalossa. Automaatin jopa siirtelyssä tarvitaan kaksi miestä! Onkohan kellään tietoa esim. th400 / M21 paino-erosta?
Itse arvioisin sen olevan kymmeniä kilöja.
Istuimissa on myöskin suuria paino-eroja eri malleilla! C3 alkupään mallit on tehty raudasta, kun taas esin -79 miltei kokonaan lasikuidusta.
Alu kannet on kevyemmät kuin valurauta vastaavat, mutta ei niin paljoa kun yleisesti luullaan.
Kuitujouset merkittävästi kevyemmät verrattuna rautaisiin.
Jarrusatulat alu / rauta.
Kyllä me kaikki tiedetään miten laihtuisi, mutta...:rolleyes:

poppamies 21.11.2006 10:41

Quote:

Originally Posted by V-P
Manuaalilaatikon nostaa maasta helposti yksin ja kannaskelee kainalossa. Automaatin jopa siirtelyssä tarvitaan kaksi miestä!

No kyllä tollasta TH:ta yksin kantelee siinä kuin BB-lohkoakin ;)

Quote:

Originally Posted by V-P
Onkohan kellään tietoa esim. th400 / M21 paino-erosta?
Itse arvioisin sen olevan kymmeniä kilöja. :

Suunnilleen, eipä ole tullut mitattua, mutta saan mä tänään 4-satasen painon tarkistettua. Kukas puntaroi Muncien, mä kun viittis sitä sen takia alkaa autosta irrotteleen

Finnshark 21.11.2006 10:57

Quote:

Originally Posted by nipa79
Suunnilleen, eipä ole tullut mitattua, mutta saan mä tänään 4-satasen painon tarkistettua. Kukas puntaroi Muncien, mä kun viittis sitä sen takia alkaa autosta irrotteleen

Kyllähän niillä taitaa olla painoeroa kymmeniä kiloja. Mä voin punnita M21:n, jos joku tuo vaa'an mun tallille. Tosin vasta viikonloppuna, mä en kestä tätä Suomen verotus ja sakotuskäytäntöä, joten lähden muutamaksi päiväksi Saksaan miettimään syntyjä syviä... :salut:

V-P 21.11.2006 11:00

Quote:

Originally Posted by nipa79
No kyllä tollasta TH:ta yksin kantelee siinä kuin BB-lohkoakin ;)

Joo ja sit sinne 4-sataseen pitää kaiken lisäksi kaataa öljyä ainakin 10 kg?

poppamies 21.11.2006 11:02

Quote:

Originally Posted by V-P
Joo ja sit sinne 4-sataseen pitää kaiken lisäksi kaataa öljyä ainakin 10 kg?

Ja turbaaniinkin vielä muutama kilo lisää öljyä, sehän painaa kanssa jonku verran enempi kuin kytkin komplexi, ainakin jos käyttää alu-VP:ää

T72 21.11.2006 11:06

2 Attachment(s)
Teehoonelisatanen (öljyineen ja turbiineineen)

TKO600

Tohon TKO:hon kun lisää kaikki oheishilut, öljyt ym niin se on teräskytkinkopalla (painaa sen 17 kg) samanpainoinen kuin TH400. Muncie + alumiinikoppa on varmaan sen parikymppiä kevyempi.

poppamies 21.11.2006 11:11

Niin, mähän en ole vielä painavaa teräskoppaa laittanu, kevyempänä mennään siis

T72 21.11.2006 11:14

Paljonhan normi alukoppa painaa, 5 kg?

Itseasiassa olen silloin aikanaan kun mä noi laatikot punnitsin postannut tarkemmat painot eri osista, näköjään tosta ylläolevasta TH400 punnituksesta puuttuu jotain (yoke ja vetolevy tod.näk.) kun olen aiemmin sanonut että sen kokonaispaino on 85kg

http://finnshark.com/forum/showthrea...ighlight=th400

V-P 21.11.2006 11:32

Quote:

Originally Posted by T72
Paljonhan normi alukoppa painaa, 5 kg?

Itseasiassa olen silloin aikanaan kun mä noi laatikot punnitsin postannut tarkemmat painot eri osista, näköjään tosta ylläolevasta TH400 punnituksesta puuttuu jotain (yoke ja vetolevy tod.näk.) kun olen aiemmin sanonut että sen kokonaispaino on 85kg

http://finnshark.com/forum/showthrea...ighlight=th400

4,5kg

janiv 21.11.2006 11:59

Mitäs ne katastuksessa sit sanoo, jos 1650 kilonen auto painaakin vaan 1200 kg. käskeeks ne lisätä lyijypainoja?

All times are GMT +3. The time now is 09:51.