FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Pieni kiitos veteraaneille! (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5162)

Mad Dog 01.12.2006 23:16

Pieni kiitos veteraaneille!

Aihetta jo hiukan sivuttiinkin tuolla offtopicissa, mut tuli näin itsenäisyyspäivän alla mieleen seuraavanlainen ajatus: Olisiko hullu ajatus, jos Finnsharkin lipun alla järjestettäisiin ensi keväänä pieni sotaveteraani tempaus...eli esim. tehtäisiin ohjattu vierailu, johonkin veteraanien hoitokotiin. Voitais esim. pyyhkäistä miehissä ja naisissa talkoilla pihan kevätsiivous, (EDIT: ajelutus poistettu by Mad Dog), järjestää autonäyttely parkkiksella, luovuttaa pieni Finnshark taulu seinälle tai jotain sellaista????

Luonnollisesti kaikkialle ei resulsseja ole mennä, mutta yksikin paikka olis hyvä alku. Jatkossa hommasta vois tehdä vaikka perinteen, kunnes tarvetta ei enää ole.:(

Olen veteraani työhön jonkun verran perehtynyt ja olen sitä mieltä, että alkaa olla viimeiset ajat toimia. Veteraani järjestöt ovat julkaisseet ns. veteraanityön oppaan, jossa on ohjeita mm. edellämainitun tapahtuman järjestelyiden tueksi.

Allekirjoittanut alkaa mielellään asiaa selvittelemään, mikäli herrat on sitä mieltä, että tapahtuma voitaisiin toteuttaa.

Ideoita asian tiimoilta saa esittää luonnollisesti vapaasti(ja toivottavaakin), mutta kaikki kongreettiset tekemiset täytyisi koordinoida asianomaisten laitosten toiveiden/halujen mukaan.

Ainakin tuo joulupadan suosio antaa käsityksen, että mahdollisuuksia tempauksen järjestämiseksi meidän puolelta olisi...;) Kyseessähän olisi enemmän huomionosoitus henkisellä tasolla niille, jotka sen mielestäni ansaitsee...lienee tällä foorumilla sanomattakin selvä:salut:

Mitäs mieltä ootte?

Corvette63 01.12.2006 23:17

Ajatus on ainakin loistava...:thumleft:

MikkoM 01.12.2006 23:20

Loistava idea:salut::salut::salut:

Kiitos niille joille se kuuluu:salut::salut::salut::salut::salut::salut:

Pappatunturi 01.12.2006 23:24

Mun mielestä idea ja kohde on loistava.Mutta ko hommassa pitää olla tarkkana ettei mene väärän tyylisen populismin puolelle. Mulle oli pettymys mm toi "kiitos paita" kampanja jossa -ihan vaan omasta mielestäni- hoodee tyypit liiveineen irvas isänmaata enemmän kuin teki hyvää. Paidan lunastin mutta päälle en vetänyt kertaakaan.
Esim se ajeluttaminen vetellä,ei tunnu omalta jutulta yhtään. Taas voisin kuvitella että veteraaneista osa -esim kaunialassa voisi olla iloinen ihan vaan juttu seurasta? Tms tavallisesta kontaktista mikä voi monelta puuttua. Eli ei mitään Toni"luuseri" halme linjaa vaan jotain sellaista mitä ne veteraanit voisi oikeasti tarvita.

Ja ei sitten herneitä nenään,tää oli vaan oma mielipiteeni.

MrT 01.12.2006 23:24

Mukana ollaan, ainaki hengessä, niin että mahtaako niitä kova äänisten autojen kyydissä olo edes kiinostaa. Onhan noi omat esi-isätkin rintamalla olleet, ne nyt ovat jo mullissa kaikki niin niille riittää kynttilät haudalla.

groovyjay 01.12.2006 23:36

Idea hyvä. PT:n kanssa vähän samoilla linjoilla ton tyylipuolen suhteen. Mutta messissä ollaan. :salut:

Mad Dog 01.12.2006 23:41

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Mun mielestä idea ja kohde on loistava.Mutta ko hommassa pitää olla tarkkana ettei mene väärän tyylisen populismin puolelle. Mulle oli pettymys mm toi "kiitos paita" kampanja jossa -ihan vaan omasta mielestäni- hoodee tyypit liiveineen irvas isänmaata enemmän kuin teki hyvää. Paidan lunastin mutta päälle en vetänyt kertaakaan.
Esim se ajeluttaminen vetellä,ei tunnu omalta jutulta yhtään. Taas voisin kuvitella että veteraaneista osa -esim kaunialassa voisi olla iloinen ihan vaan juttu seurasta? Tms tavallisesta kontaktista mikä voi monelta puuttua. Eli ei mitään Toni"luuseri" halme linjaa vaan jotain sellaista mitä ne veteraanit voisi oikeasti tarvita.

Ja ei sitten herneitä nenään,tää oli vaan oma mielipiteeni.

Itseasiassa erittäin hyvin sanottu! Itse olen kyllä hyvin pitkälle samoilla linjoilla....

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, nimenomaan sosiaalisten kontaktien puute on nykyjään monen kohdalla ongelma ja pienikin virike voi piristää päivää kummasti.

Ja nuo ajelutukset yms. olikin tarkoitettu keskustelun avaukseksi. Kuten jo totesin ideahan olisi ENSIN keskustella asianomaisia edustavien tahojen kanssa mahdollisista tarpeista ja toiveista, joissa mahd. voisimme jeesata!

Enkä mä meinannut, että soitetaan seiska paikalle kuvaamaan, kun autokerho tekee hyvänteväisyystyötä mainosmielessä....tässä tapauksessa ainakin ajatus on lähtenyt ihan omasta sydämmestä ja halusta tehdä edes jotain kongreettista...edes kerran! Kaikessa hiljaisuudessa.....

groovyjay 01.12.2006 23:43

Quote:

Originally Posted by Mad Dog
Kaikessa hiljaisuudessa.....

Tiim rekkaputki tontille ja toi homma kusi justiinsa! :(

Ei vaan, kehitellään ens kesäksi joku teema asian tiimoilta.

Corvette63 01.12.2006 23:46

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Ei vaan, kehitellään ens kesäksi joku teema asian tiimoilta.

Jees! Lisää tapahtumia, loistavaa :salut:

groovyjay 01.12.2006 23:47

Quote:

Originally Posted by corvette63
Jees! Lisää tapahtumia, loistavaa :salut:

Ens kesän tapahtumakalenteri näyttää vielä 0:llaa... :D

Cocco 01.12.2006 23:47

Hienosti hypännyt ajatus! Varmaan meistä useimpien sotimassa olleet vanhemmat/isovanhemmat on mullissa, mutta heidän kavereitaan on vielä jokunen hengissä - Harveneva joukko-osasto:salut:

Toivon mukaan Itsenäisyyspäivänä heistä kaikki vielä kynnelle kykenevät pääsevät linnan juhliin ja potkivat sieltä ulos muutamat, jotka olisivat vielä 60/70-lukujen pyörteissä vapaaehtoisesti liittäneet Suomen Neuvostoliittoon.

Ja näihin ulos potkittaviin kuuluisi nykyinen Presidenttimme ja ainakin eräs ministeri! ..kele!

pirre 01.12.2006 23:51

Quote:

Le Mans ?

Mad Dog 01.12.2006 23:51

Jos tuo vierailu ajatus tuntuu liian naivilta, voitaishan sitä lähettää vaikka Finnshark joulukortit/tervehdykset kaikkiin hoitolaitoksiin.....mä voin maksaa merkit, jos joku taiteilee kortit! Esim....

Corvette63 01.12.2006 23:51

Quote:

Eikun tietysti STD:t + muut uudestaan! ;)

groovyjay 01.12.2006 23:55

Quote:

Originally Posted by pirre
Le Mans ?

Got me there, eli 1!!! :salut: :D

groovyjay 01.12.2006 23:56

Quote:

Jos tuo vierailu ajatus tuntuu liian naivilta, voitaishan sitä lähettää vaikka Finnshark joulukortit/tervehdykset kaikkiin hoitolaitoksiin.....mä voin maksaa merkit, jos joku taiteilee kortit! Esim....

Vierailu ajatus ei lainkaan naivi idea, se miten tontille mennään ja miten homma siellä hoituu pitää vaan hoitaa kuntoon.

groovyjay 01.12.2006 23:57

Quote:

Eikun tietysti STD:t + muut uudestaan! ;)

STD jää pois ens kesänä, tilalle tulee DTW, eli siis 2 tapahtumaa...

Corvette63 01.12.2006 23:58

Quote:

STD jää pois ens kesänä, tilalle tulee DTW, eli siis 2 tapahtumaa...

Mitä tapahtumia? Le Mans ja...? :D

Teme_76 02.12.2006 00:00

Papalle kysymys ohi mennem: Mikä sua häiritsi/kismismitti mopopoikien kampanjassa?

Pappatunturi 02.12.2006 00:03

Quote:

Ei tosiaan ole missään nimessä naivi idea kun hoidetaan tyylillä. Johonkin kohteeseen vois varmaan ottaa yhtyettä ja kysyä suoraan millainen apu/toiminta olisi toivotuinta tms.

Pappatunturi 02.12.2006 00:09

Quote:

Originally Posted by Teme_76
Papalle kysymys ohi mennem: Mikä sua häiritsi/kismismitti mopopoikien kampanjassa?

Mua ei tosiaan kismittänyt mikään ,ajatus ja saatu tuotto kerrassan upeaa toimintaa. Mutta se toteutus ja printti ei ollut omaan mieleen.Varmaan ymmärrät mitä tarkoitin jos luet sen postaukseni uudestaan.

energy 02.12.2006 00:11

Itse olen kanssa tuolla Kaunialassa käynyt koska eräs ystäväni oli siellä kesätöissä. Lähinnä mieleen tuli kanssa ettei välttämättä ehkä ajelu olisi niinkään. Mutta esimerkiksi Kaunialan parkkipaikalle Corvette näyttely autot vaan riviin voisi olla huomattavasti mielenkiintosempi. :) Ei tulisi liikaa actionia ja saisivat sitten ihailla autoja. :)

Mad Dog 02.12.2006 00:25

Quote:

Vierailu ajatus ei lainkaan naivi idea, se miten tontille mennään ja miten homma siellä hoituu pitää vaan hoitaa kuntoon.

No siihen ei kyllä osaa vastata täältä luultavasti kukaan:rolleyes: Siksipä jos herrat antaa valtuudet, voisin lähestyä asianomaisia tahoja "tyylikkäästi";) ja kysyä heidän mielipidettä asiaan! Mikäli ajatusta ei ammuta heti alas, tarkoitus olisi selvittää minkä tyyppinen huomioiminen olisi mahdollista ja korrektia!

Mikäli muita halukkaita tähän ns. "järjestelytoimikuntaan" haluaa liittyä tai haluaa homman kokonaan hoitaakseen, ilmottautukoon ensitilassa.

Ja haluan korostaa, että en aio hyökätä veteraanijärjestön tai hoitolaitoksen ovesta sisään isänmaallisessa hurmoksessa silmät kiiluen:rolleyes: , vaan varovasti asiaa tiedustella!

groovyjay 02.12.2006 00:30

Quote:

Ja haluan korostaa, että en aio hyökätä veteraanijärjestön tai hoitolaitoksen ovesta sisään isänmaallisessa hurmoksessa silmät kiiluen:rolleyes: , vaan varovasti asiaa tiedustella!

:D :D :D

Mukana edelleen!

Mad Dog 02.12.2006 00:32

Quote:

Originally Posted by energy1610
Itse olen kanssa tuolla Kaunialassa käynyt koska eräs ystäväni oli siellä kesätöissä. Lähinnä mieleen tuli kanssa ettei välttämättä ehkä ajelu olisi niinkään. Mutta esimerkiksi Kaunialan parkkipaikalle Corvette näyttely autot vaan riviin voisi olla huomattavasti mielenkiintosempi. :) Ei tulisi liikaa actionia ja saisivat sitten ihailla autoja. :)

Loistava idea....ja kieltämättä HIUKAN enemmän loppuun mietitty! Tuli vaan mieleen, et olishan jossain Mrt:n kyydissä kyllä olemista nuoremmillekkin irrallisella repsikan jakkaralla;) (kokemusta on) Ja uskoisin, että ainakin joitakin kiinnostaa....auto on jo yli satavuotta vanha keksintö!

Mad Dog 02.12.2006 01:28

Aloin lukea topicia uudelleen, ettei mitään hyviä ajatuksia mennyt ohi suun. Eteni nääs alkuun niin mahottoman vauhdilla ja jäi pari juttuu mitä en ns. "saanut" ni pakko kysyä...

Quote:

Eli ei mitään Toni"luuseri" halme linjaa

Tämän ymmärrän varsin hyvin ja olen EHDOTTOMASTI samaa mieltä;)

Quote:

.... ettei mene väärän tyylisen populismin puolelle. Mulle oli pettymys mm toi "kiitos paita" kampanja jossa -ihan vaan omasta mielestäni- hoodee tyypit liiveineen irvas isänmaata enemmän kuin teki hyvää.

Quote:

Quote:

Mua ei tosiaan kismittänyt mikään ,ajatus ja saatu tuotto kerrassan upeaa toimintaa. Mutta se toteutus ja printti ei ollut omaan mieleen.

Mutta tähän, joku vois kertoo mikä tossa meni persiilleen???? En nimittäin tiedä kampanjasta mitään ja paidoistakin on vain hämärä mielikuva.....ehkä nähnyt joskus! Kieltämättä ei häävi, mut karseempiakin oon nähnyt:D. Mietin vain, että kaikki taaplaa tyylillään ja lopputulos on tärkein. Meinaatko Pappis, et ne mielestäsi yritti tempauksella puhdistaa tuhriintunutta julkisuus kuvaansa vai mitä:confused:(PS. luin kyllä tekstisi 3 kertaa, mut Vesa ei tajuu???;) )

Mad Dog 02.12.2006 01:37

Quote:

Originally Posted by MrT
Mukana ollaan, ainaki hengessä, niin että mahtaako niitä kova äänisten autojen kyydissä olo edes kiinostaa. Onhan noi omat esi-isätkin rintamalla olleet, ne nyt ovat jo mullissa kaikki niin niille riittää kynttilät haudalla.

No se ajelutus jo haudattiinkin yhteis tuumin, mut edelleen menisin vierailulle sairaalaan mieluummin Veten kuin kynttilöiden kans:rolleyes:

Teme_76 02.12.2006 11:35

Quote:

Mua ei tosiaan kismittänyt mikään ,ajatus ja saatu tuotto kerrassan upeaa toimintaa. Mutta se toteutus ja printti ei ollut omaan mieleen.Varmaan ymmärrät mitä tarkoitin jos luet sen postaukseni uudestaan.

Ok. Jäi vain sellanen kuva, et sua haittaa joku siinä kampanjassa. Musta se on niin hieno ele kun vaan olla voi. Paitakin oli musta hieno. Harmi etten ite ehtiny sitä saada, kun heräsin vähän myöhään...

Pappatunturi 02.12.2006 11:40

Quote:

Ok. Jäi vain sellanen kuva, et sua haittaa joku siinä kampanjassa. Musta se on niin hieno ele kun vaan olla voi. Paitakin oli musta hieno. Harmi etten ite ehtiny sitä saada, kun heräsin vähän myöhään...

No ei ois kyllä pitänyt sellaista kuvaa jäädä. Mutta hyvä että nyt meni perille.

Teme_76 02.12.2006 12:57

Hitaasti mutta varmasti. :D Näyttää sama motto olevan tallilla myös. Jos on lusikalla annettu, ni kauhalla on aika turha lähtee vaatimaan. Tuli vaan tossa eilen tallilla todistettua omalta kohdalta TAAS toikin väittämä... :rolleyes:

Mickey 02.12.2006 15:12

Quote:

Aihetta jo hiukan sivuttiinkin tuolla offtopicissa, mut tuli näin itsenäisyyspäivän alla mieleen seuraavanlainen ajatus: Olisiko hullu ajatus, jos Finnsharkin lipun alla järjestettäisiin ensi keväänä pieni sotaveteraani tempaus...eli esim. tehtäisiin ohjattu vierailu, johonkin veteraanien hoitokotiin. Voitais esim. pyyhkäistä miehissä ja naisissa talkoilla pihan kevätsiivous, (EDIT: ajelutus poistettu by Mad Dog), järjestää autonäyttely parkkiksella, luovuttaa pieni Finnshark taulu seinälle tai jotain sellaista????

Luonnollisesti kaikkialle ei resulsseja ole mennä, mutta yksikin paikka olis hyvä alku. Jatkossa hommasta vois tehdä vaikka perinteen, kunnes tarvetta ei enää ole.:(

Olen veteraani työhön jonkun verran perehtynyt ja olen sitä mieltä, että alkaa olla viimeiset ajat toimia. Veteraani järjestöt ovat julkaisseet ns. veteraanityön oppaan, jossa on ohjeita mm. edellämainitun tapahtuman järjestelyiden tueksi.

Allekirjoittanut alkaa mielellään asiaa selvittelemään, mikäli herrat on sitä mieltä, että tapahtuma voitaisiin toteuttaa.

Ideoita asian tiimoilta saa esittää luonnollisesti vapaasti(ja toivottavaakin), mutta kaikki kongreettiset tekemiset täytyisi koordinoida asianomaisten laitosten toiveiden/halujen mukaan.

Ainakin tuo joulupadan suosio antaa käsityksen, että mahdollisuuksia tempauksen järjestämiseksi meidän puolelta olisi...;) Kyseessähän olisi enemmän huomionosoitus henkisellä tasolla niille, jotka sen mielestäni ansaitsee...lienee tällä foorumilla sanomattakin selvä:salut:

Mitäs mieltä ootte?

Me Turkulaiset voitais mennä vaikka raapimaan Ehrnroothin Karinin Piha....osoitehan on Kenraalintie 1.

Nipa 02.12.2006 17:07

Kieltämättä erinomaisia ajatuksia! Kolehti olisi tietenkin yksi juttu, mutta monelle veteraanille vierailu voisi olla paljon isompi juttu kuin eurot (??).

Mutta kuten joku sanoi, kunnia niille joille se kuuluu! :salut: :salut:

Macho 04.12.2006 13:44

Quote:

Originally Posted by Nipa
Mutta kuten joku sanoi, kunnia niille joille se kuuluu! :salut: :salut:

Aivan, tässä ois voinu yhden sun toisenkin asiat olla nykyään vähän erilailla jos ei ukot olis aikanaan pistäneet kapuloita telojen väliin! Armeija aikana tulikin kerran kerättyä rahaa veteraaneille.

Macho 04.12.2006 13:49

Tuolta muuten voi katsella mannerheimin ristin ritareita ja mitä kukin on tehnyt :

http://www.suomenrohkeinritari.fi/ritarit.asp

energy 04.12.2006 16:51

Quote:

Originally Posted by Macho
Tuolta muuten voi katsella mannerheimin ristin ritareita ja mitä kukin on tehnyt :

Näytti ainakin oma sukunimi sieltä löytyneen. Pitääkin tarkastaa et onko oikeasti jotain esi-isiä. :)

Pappatunturi 04.12.2006 17:09

Quote:

Originally Posted by Macho

Noista ritareista on erittäin mielenkiintoinen kirja jossa kaikki sankarit käydään läpi. Mieleenpainuvimmat ovat mielestäni Iisalojen veljekset joista kaksi löytiin ritareiksi ja kolmatta esitettiin useasti mutta "ei kehdattu" lyödä ritariksi kun oli jo tarpeeksi "outoa" että 2 olivat veljeksiä . Iisaloista on myös oma kirjansa "Iisalo kärkeen" . Niin käsittämättömiä urotekoja ettei voi edes käsittää herrojen kylmäpäisyyttä ja kovia suorituksia. Jos kirjojen lukeminen tuntuu vaivalloiselta voi kokeilla kirjaa Lauri Törnistä. Vaatii aika paljon sisua laskea kirja käsistä kun kerran on alkuun päässyt!

MikkoM 04.12.2006 18:05

Aika läheltä liippa, mutta aika moinen sankari tääkin http://fi.wikipedia.org/wiki/Simo_H%C3%A4yh%C3%A4 :salut::salut::salut:

Sanna 04.12.2006 19:04

Mukava nähdä, että täällä on isänmaallista väkeä. Itsenäisyyspäivä lähenee. Kunnia kuulukoon maamme veteraaneille.

Isäni on käynyt harrastuksenaan jo vuosia etsimässä rajan takaa suomalaisia kaatuneita. Se on aika mielenkiintoinen harrastus ihan näin sivustaseuraajankin näkökulmasta. Pääsipä sieltä kotiin vajaa kymmenen vuotta sitten isän enokin, joka kaatui 26-vuotiaana hiukan ennen rauhaa.

Pappatunturi 04.12.2006 20:33

Quote:

Originally Posted by Sanna
Mukava nähdä, että täällä on isänmaallista väkeä. Itsenäisyyspäivä lähenee. Kunnia kuulukoon maamme veteraaneille.

Isäni on käynyt harrastuksenaan jo vuosia etsimässä rajan takaa suomalaisia kaatuneita. Se on aika mielenkiintoinen harrastus ihan näin sivustaseuraajankin näkökulmasta. Pääsipä sieltä kotiin vajaa kymmenen vuotta sitten isän enokin, joka kaatui 26-vuotiaana hiukan ennen rauhaa.

Välitä vilpittömät terveisesi isällesi.Tekee erittäin arvokasta ja kunnioitettavaa työtä.

MrT 04.12.2006 21:27

Quote:

Välitä vilpittömät terveisesi isällesi.

kuin myös

Quote:

Tekee erittäin arvokasta ja kunnioitettavaa työtä.

Todellakin

Corvette63 04.12.2006 21:28

Sannan isälle :salut: !

MikkoM 04.12.2006 21:31

Quote:

Sannan isälle :salut: !

:salut::salut::salut::salut:

Corvette63 04.12.2006 21:33

Quote:

Originally Posted by MikkoM

Mikon viestilaskuri näyttää jo yli 4000! :salut:

Mad Dog 04.12.2006 22:07

Yhdyn edellisiin....:salut:

Quote:

Noista ritareista on erittäin mielenkiintoinen kirja jossa kaikki sankarit käydään läpi. Mieleenpainuvimmat ovat mielestäni Iisalojen veljekset joista kaksi löytiin ritareiksi ja kolmatta esitettiin useasti mutta "ei kehdattu" lyödä ritariksi kun oli jo tarpeeksi "outoa" että 2 olivat veljeksiä . Iisaloista on myös oma kirjansa "Iisalo kärkeen" . Niin käsittämättömiä urotekoja ettei voi edes käsittää herrojen kylmäpäisyyttä ja kovia suorituksia. Jos kirjojen lukeminen tuntuu vaivalloiselta voi kokeilla kirjaa Lauri Törnistä. Vaatii aika paljon sisua laskea kirja käsistä kun kerran on alkuun päässyt!

Yks mielenkiintoinen pari on myös Juutilaisen veljekset! Eino Ilmari "Illu" Juutilainen kaksinkertaisena Mannerheim-ristin ritarina lienee tunnetumpi pudotustilastojen epävirallisena kärkimiehenä. Ohessa linkki Aarne "Marokon kauhu" Juutilaisen "lyhyeen historiaan".

Juutilaisten asennetta kuvaa mielestäni hyvin Illun perustelut Kadettikoulusta kieltäytymiseen: "Kuule, jos mie täst lähen käytöstapoja opettelemmaan ni miun kavereit ammutaan sil aikoo alas. Ja ko mie tuun ite takas lentueeseen, ni joku keltanokka ampuu miuttii alas ko ei uo ennee tatsii" (vapaasti lyhennetty)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aarne_Juutilainen

MikkoM 04.12.2006 22:12

Vaari on kertonut "Marokon kauhusta" monia juttuja, oli ollut jossainvaiheessa hänellä komppanian päällikkönä, ja kuulemma loppuajasta ihan hermoraunio.

Sanna 04.12.2006 22:23

Quote:

Välitän terveiset! ;-)

Mad Dog 04.12.2006 22:29

Quote:

kuulemma loppuajasta ihan hermoraunio.

Kukapa ei olisi ollut....lienee aika luonnollista. Viisi vuotta on noissa olosuhteissa muuten aikas pitkä aika, luulisin.

MikkoM 04.12.2006 22:33

Quote:

Kukapa ei olisi ollut....lienee aika luonnollista. Viisi vuotta on noissa olosuhteissa muuten aikas pitkä aika, luulisin.

Totta:(

Corvette63 04.12.2006 22:33

Quote:

Ei edes osaa kuvitella..

MikkoM 04.12.2006 22:37

Quote:

Ei edes osaa kuvitella..

Mä oon tässä reilun vuoden aikana lukenu n. 30 sotaromaania...
Eikä tosiaankaan osaa kuvitella....
"Hattu nousee aina korkeammalle" joka kirjan jälkeen :salut::salut::salut::salut::salut:

Ja mulla on 85v. vaari, joka on vanhoilla päivillään alkany kertoon sotakokemuksistaan.

All times are GMT +3. The time now is 09:36.