FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Kameran jalusta, C4 & C5 (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5208)

pirre 06.12.2006 20:47

Kameran jalusta, C4 & C5

Tartteisi virittää Le Mansin keikalle autoon videokamera. Onko markkinoilla tarjolla HYVIÄ kameran jalustoja/kiinnitys systeemiä kuskin ja apukuskin väliin puukiilaan ja/tai ceefemmaan ??

Corvette63 06.12.2006 20:51

Quote:

Originally Posted by pirre
Tartteisi virittää Le Mansin keikalle autoon videokamera. Onko markkinoilla tarjolla HYVIÄ kameran jalustoja/kiinnitys systeemiä kuskin ja apukuskin väliin puukiilaan ja/tai ceefemmaan ??

NRJ:llä aika hyvä kameranjalusta yhdistelmä, mutta en kuolemaksenikaan muista minkä merkkisestä systeemistä on kyse. Energy varmaan infoaa tarkemmin ;)

Corvette63 06.12.2006 20:53

On hemmetin hyvä juttu, jos joku viitsii laittaa reissua nauhalle! :salut:

pirre 06.12.2006 20:56

Quote:

Originally Posted by corvette63

Just etin samalla kameraa missä fiksusti pystyy toteuttaa ton ison tallennuskapasiteetin.

Ja pääseehän ottamaan kaikki muutkin ratatapahtumat levylle....

ToniH 06.12.2006 22:07

Mullon C4:ssa R-D Racingin Cross Bar, jossa on kamerateline vakiona. Siinä kamera sihtaa penkkien välistä. Tukeva on ;)

http://www.r-dracing.com/c4crossbar.htm

groovyjay 07.12.2006 00:05

Käyköhän tää? Vaikka onkin shark nimikkeellä...

http://www.vetteworksonline.com/cata...c79982c302a80f

Ei varmaan...

Mulla on muutama linkki, jos haluut vähän satsata tohon kuvaus puoleen.. ;)

Macho 07.12.2006 10:33

Yksi vaihtoehto on hitsata itse, aika yksinkertaisia vehkeitä.

Paakari 07.12.2006 13:17

Rakennusmies tekee pattingista:D

poppamies 07.12.2006 13:46

Quote:

Mutta noitahan ei näytetä tietenkään kellekään muille kuin mukana olleille :-$

janiv 07.12.2006 13:59

What happens in LeMans stays in LeMans. Voihan sitä tietysti kysellä sitten, että olisiko porukalla kiinnostusta videon ostoon ja niin pois päin junou :)

energy 07.12.2006 14:10

Quote:

NRJ:llä aika hyvä kameranjalusta yhdistelmä, mutta en kuolemaksenikaan muista minkä merkkisestä systeemistä on kyse. Energy varmaan infoaa tarkemmin ;)

Ainut huono siinä mun telineessä on että sisälle autoon todella hankala kiinnittää. Tommonen johonkin rautaan kiinnitetty on huomattavasti tukevampi ja parempi varmasti pitemmällä reissulla. Tuo imukuppi taas on hyvä auton ulkopuolelle laittaa. En vielä tiedä mihin kaikkialle tulee itsellä kamera(t) reissulle. Ja tiedä jos itekkin joutuu tekee erinäkösiä telineitä reissua varten. Äkkiähän noita hitsailee. ;)

Macho 07.12.2006 14:14

Rupesko toi imukuppimallinen ikinä irtoomaan tms? Vähän itteä hirvittäis :)

energy 07.12.2006 14:24

Quote:

Originally Posted by Macho
Rupesko toi imukuppimallinen ikinä irtoomaan tms? Vähän itteä hirvittäis :)

Ei oo irronnu vielä kertaakaan vaikka on ollu Juhan ja kumppanien kyydissä Ahvenistolla. Ja joku tais samanlaisella vetää varttimailia jenkeissä niin että kamera oli pystysuuntaisessa pinnassa kiinni ja loppunopeus tais olla lähempänä 200km/h. Ite kumminkin pitäny vaakasuuntaisessa kun kovaa on menty. Eli kyl siinä ihan hyvä pito on. Vaikuttaa myös kuinka isoa kameraa siihen laittaa. 4kg pitäis kumminkin kestää ihan missä tahansa asennossa kunhan se pinta on tasanen että saa kunnon imun.

Corvette63 07.12.2006 14:58

Quote:

Originally Posted by nipa79
Mutta noitahan ei näytetä tietenkään kellekään muille kuin mukana olleille :-$

:-$

Corvette63 07.12.2006 15:00

Quote:

Originally Posted by energy1610
Ei oo irronnu vielä kertaakaan vaikka on ollu Juhan ja kumppanien kyydissä Ahvenistolla. Ja joku tais samanlaisella vetää varttimailia jenkeissä niin että kamera oli pystysuuntaisessa pinnassa kiinni ja loppunopeus tais olla lähempänä 200km/h. Ite kumminkin pitäny vaakasuuntaisessa kun kovaa on menty. Eli kyl siinä ihan hyvä pito on. Vaikuttaa myös kuinka isoa kameraa siihen laittaa. 4kg pitäis kumminkin kestää ihan missä tahansa asennossa kunhan se pinta on tasanen että saa kunnon imun.

Minkä merkkinen/mallinen itse tuote on?

energy 07.12.2006 15:39

Quote:

Minkä merkkinen/mallinen itse tuote on?

Toi on Gripper 3025 Suction Cup Camera-Mount ja noita näyttää taas saavan. Olivat jossain vaiheessa loppu valmistajalta. Mietin että voisi pari tommosta tilata lisää. Ja sit noita ihan perus juttuja. Jos joku haluu niin vois laittaa kimppatilauksen. Löytyy myös perus jalkoja jotka voi laittaa rautaputkeen kiinni. Täältä löytyy toi mun jalka:

http://cinemasupplies.stores.yahoo.n...psuccupca.html

ja täs on esimerkiks semmonen tankoon kiinnitettä pallopää.

http://cinemasupplies.stores.yahoo.n...a484moand.html

energy 07.12.2006 15:44

Noista pallopäistä on vaan hieman huonoo kokemusta ainakin kaverilla ollu. Ne tahtoo löystyy eikä pysy tarpeeks tiukalla. Ja tottahan se on. Pitää olla ihan mieletön puristus että se saa pidettyä ton pään suorassa tai ettei se liikahda yhtään. Vähemmän tarvii puristusvoimaa esim toi mun teline. Kaverilla on tämmönen niin ollu kuulemma hankaluuksii kun vauhti ja tärinä rupee kovenee.

Corvette63 07.12.2006 15:54

Quote:

Jännän näköinen laitos :D

energy 07.12.2006 15:56

Quote:

Jännän näköinen laitos :D

Onhan se ja hieman enemmän ulottuvuutta ja säätömahdollisuuksia kun tos mun vehkees.

Corvette63 07.12.2006 16:15

Quote:

Onhan se ja hieman enemmän ulottuvuutta ja säätömahdollisuuksia kun tos mun vehkees.

Niin, mutta toisaalta ei sitä laitetta tule niinkään väänneltyä ja käänneltyä ajon aikana, joten ne sun säätö mahdollisuudet varsin riittävät ;)

CC-5 07.12.2006 16:23

Paparazzi iski jälleen!

pirre 07.12.2006 17:36

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Käyköhän tää? Vaikka onkin shark nimikkeellä...

http://www.vetteworksonline.com/cata...c79982c302a80f

Ei varmaan...

Mulla on muutama linkki, jos haluut vähän satsata tohon kuvaus puoleen.. ;)

Jep, eli pitäs ostaa tanko myös. Olishan se sitten kiinni kunnolla...

Pistä ihmeessa kuvaus linkkejä tulemaan niin tutustun aiheeseen.

pirre 07.12.2006 17:39

Quote:

Originally Posted by CC-5
Paparazzi iski jälleen!

Meinaaksä oksentaa tossa kuvassa ?? Ettei vaan ole eilisiä pohjia ??

CC-5 07.12.2006 17:57

Quote:

Originally Posted by pirre
Meinaaksä oksentaa tossa kuvassa ?? Ettei vaan ole eilisiä pohjia ??

Kait mä vaan ihailin penkkejä! vai kysyköhän Juha :: haluutko kunnon kyytiin?,Luotettava kuski !:silent: Mut pupu tais tulla ______uun

Juha 07.12.2006 18:47

Quote:

Originally Posted by CC-5
Kait mä vaan ihailin penkkejä! vai kysyköhän Juha :: haluutko kunnon kyytiin?,Luotettava kuski !:silent: Mut pupu tais tulla ______uun

Mä muistelin et sä annoit tossa vielä viime hetken ajovinkit??? En tosin tainnut niitä vinkkejä huomioida kun kierrosajat oli niin surkeita :-(

Dalton 07.12.2006 19:56

Quote:

Originally Posted by ToniH
Mullon C4:ssa R-D Racingin Cross Bar, jossa on kamerateline vakiona. Siinä kamera sihtaa penkkien välistä. Tukeva on ;)

Samoin,

Riittävän tukeva ja hyvää kuvaa/ääntä antoi yhdessä Sonyn HDR-HC3:sen kanssa, vaikka käytin vain kameran omaa mikkiä. Energylle: Olin näköjään teidän edellä odottamassa radalle pääsyä, olisiko siitä kuvaa olemassa / videota?

energy 07.12.2006 20:25

Quote:

Originally Posted by matkop
Energylle: Olin näköjään teidän edellä odottamassa radalle pääsyä, olisiko siitä kuvaa olemassa / videota?

HDR:ää mäkin täs havittelen et semmosen enskesäks hommais. Pääsis HDTV-aikakaudelle. Vähän muistelen niin että toi kamera vaan oli tossa niin pitkään kunnes Juha oli siinä jonossa ekana ja valmiina lähtee radalle. Joten eipä tullu kauheesti kuvattuu autoja siinä edessä.

Juha 07.12.2006 20:28

Quote:

Vähän muistelen niin että toi kamera vaan oli tossa niin pitkään kunnes Juha oli siinä jonossa ekana ja valmiina lähtee radalle. Joten eipä tullu kauheesti kuvattuu autoja siinä edessä.

Joo ja en saanut edellä ajavaa millään kiinni, sen verran hiljaa sitä ajettiin!!

Dalton 07.12.2006 20:47

Quote:

Originally Posted by Juha
Joo ja en saanut edellä ajavaa millään kiinni, sen verran hiljaa sitä ajettiin!!

Nyt alkaa uskomus loppumaan, koska itse tein pari ns. pahaa mokaa. Videoltani näkyy, että varikkosuoran jälkeen meni "muutama" minuutti kunnes sain parkeerattua auton ja hetken päästä tuli sisään punainen C5 <-Juha?

No tämä tästä, pitää GJ:n kanssa jutella, kuinka mun InCar video saadaan jakeluun.

pirre 07.12.2006 21:27

Quote:

Näköjään seefemmaan saatavilla myös samanlainen

http://www.r-dracing.com/c5crossbar.htm :-k

Macho 08.12.2006 10:38

Quote:

HDR:ää mäkin täs havittelen et semmosen enskesäks hommais.

Siinä on kyl mielenkiintoinen kamera, olis hauska kokeilla minkälaista jälkeä saa. Kuinkahan hc3:n ominaisuudet vertautuu hc1:n?

Macho 08.12.2006 12:10

Itse itselleni vastaten.
Lueskelin että hc3 on hämärässä parempi kuin hc1 ja muihinkin kameroihin verrattuna tosi hyvät hämäräkuvausominaisuudet. (tärkeetä kun kuvaa getaway pätkiä ;))
Hc1:ssä oli taas hieman parempi kuva normaalivalaistuksessa.
Manuaalisäätöjä on hc3:ssa on karsittu, samaten ulkoisen mikrofonin liitäntä, mikä on iso miinus. Toivottavasti sisäinen on sit hyvä.
Eipä noita suomessa myynnissä vielä paljon ole, täytyy seurata tilannetta..

Macho 08.12.2006 12:24

Eikun onhan niitä paljonkin myynnissä, katsoin liian nopsaan :)

Macho 08.12.2006 12:29

Quote:

Mullon C4:ssa R-D Racingin Cross Bar

Mitä muuten tarkoittaa

The bar is high enough to make sure that bracket flexing is not an issue

ToniH 08.12.2006 15:11

Sitä vissiin, että tanko on sijoitettu mahd. ylös ja sen varsinaiset kiinnitysraudat ovat lyhyitä, joten niiden joustaminen ei muodostu ongelmaksi. Eli koko paketti on mahd. jäykkä. Ne pitkät lattaraudat kiinnittyy takaluukun lattialla olevien targakaton telineiden kiinnikkeisiin. Niiden tehtävä on vain estää tankoa pyörähtämästä paikaltaan.

Toi koko juttu on niin jäykästi paikallaan, että se ei hievahda mihinkään vaikka sitä rempoo kunnolla.

Macho 08.12.2006 15:18

Eli se on korkea ja joustava jotta kiinnityspisteet pysyvät ehjänä? Eikös suora putki olisi tehokkaampi, vai olenko ihan hakoteillä.

energy 08.12.2006 15:24

Quote:

Siinä on kyl mielenkiintoinen kamera, olis hauska kokeilla minkälaista jälkeä saa. Kuinkahan hc3:n ominaisuudet vertautuu hc1:n?

Jälki on kyllä hyvin miellyttävää.. tässä vähän kuvia kun oltiin kaverin kameralla kuvaamassa.. roikutettiin Jeepin puskuris tota kameraa kun paineltiin Kehä 2:sen tunnelissa C3 ja C6 peräkkäin.. en oo sitä materiaalii vaan vielä kaverilta saanu :(

Noh, lisäks oli illalla kuvattu tosi siisti pätkä kun toi C6 lähtee pienes sivuluisus mut en nyt just keksi et missä se oli. :(

MikkoM 08.12.2006 15:26

No niin energy, kansa vaatii kuvaa:cool::cool::cool:

Corvette63 08.12.2006 15:30

Hyvä rekkari tossa Jeepissä.. OH MY GAAAD! :D

Macho 08.12.2006 15:30

Quote:

Originally Posted by MikkoM
No niin energy, kansa vaatii kuvaa:cool::cool::cool:

niinkuin se sanoi ei vielä saanut sitä filkkaa. Mutta mä löysin netistä tämmöisen pätkän hc1 kamerasta.

http://images.tomshardware.com/2006/...hd1080_wmv.zip

groovyjay 08.12.2006 15:32

Quote:

Noh, lisäks oli illalla kuvattu tosi siisti pätkä kun toi C6 lähtee pienes sivuluisus mut en nyt just keksi et missä se oli. :(

Mullahan toi kyllä löytyy... ;)

Corvette63 08.12.2006 15:32

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Mullahan toi kyllä löytyy... ;)

Esille sitten vaan! ;)

energy 08.12.2006 15:34

Quote:

Esille sitten vaan! ;)

Juu GJ:lle sen sillon laitoin en vaan tiiä mitä asianomaiset tykkää kun ei oo mitenkään julkista matskuu.

Corvette63 08.12.2006 15:35

Quote:

Juu GJ:lle sen sillon laitoin en vaan tiiä mitä asianomaiset tykkää kun ei oo mitenkään julkista matskuu.

OK, ei sitten :D

groovyjay 08.12.2006 15:36

Quote:

Joo senpä takia, en sitä tänne laita. Hienoa kuvaa kuitenkin. HD cam vs. tavallinen digidiidigidigidigidiiii cam on huikea!

Macho 08.12.2006 16:04

Ok pätkä nähty. Täytyy kyllä sanoo että uskomattoman hieno syvyyden tunne ja tarkkuus, ei tartte enää todellakaan tavis dv kameraa harkita! :cool::cool::cool::cool:

Vaikka olinkin katsonut ton mun linkin pätkän aikaisemmin, ja hd tarkkuus oli tiedossa, niin oli kiva nähdä miltä driving pätkät tulee näyttämään oikeasti "luonnollisessa ympäristössään" :salut:

Mikä se reso on millä kuvasitte, onko se kameran luonnollinen vaakareso 1440 vai tuo 1280? Tosiasiassahan nmeroillahan ei kauheasti ole väliä, koska käytännön erottelukyky on aina alhaisempi kuin ilmoitettu kameran tarkkuus.

ToniH 08.12.2006 16:12

Quote:

Eli se on korkea ja joustava jotta kiinnityspisteet pysyvät ehjänä? Eikös suora putki olisi tehokkaampi, vai olenko ihan hakoteillä.

Mitä sää höpiset? Mikä on korkea ja joustava? Siellä ei ole mitään joustavaa missään eikä kiinnityspisteiden kestosta ole kukaan puhunut mittää. :confused:

Siis suoran, 15kg painavan rautatangon päät autoon sitovat kiinniysraudat ovat vajaan sentin paksua 5cm leveetä lattarautaa ja ne ovat mahdollisimman lyhyet, jotta eivät jousta mihinkään. Ja rauta on sijoitettu mahd. lähelle noita kiinnityspisteitä jotta ne raudat voivat olla niin jäykkiä kuin mahdollista.

EDIT: ehkä sä luit ton mun suoraan kääntämän tekstin väärin päin. Eli joustaminen ei muodostu ongelmaksi, koska se ei jousta lyhyiden rautojen ansiosta. Siksi sanoinkin heti seuraavassa virkkessä, että koko paketti on mahdollisimman jäykkä. Eli ei jousta, on siis jäykkä, siksi sitä voi rempoa eikä jousta tai heilu mihinkään. Siis jäykkä, stiff ;)

Macho 08.12.2006 16:18

Quote:

Mitä sää höpiset? Mikä on korkea ja joustava? Siellä ei ole mitään joustavaa missään eikä kiinnityspisteiden kestosta ole kukaan puhunut mittää. :confused:

Joo eikun tuosta enkun tekstistä koitin päätellä. Oli vaan niin kummat sanakäänteet. :)
Niin eikös tuossa toimisi siis täysin suorakin tukirauta kiinnityspisteiden välille? Kameraa ei tietenkään voisi niin alhaalle kiinnittää mutta vain jäykistämiseen tarkoitettua.

ToniH 08.12.2006 16:31

1 Attachment(s)
"teimme rungosta mahdollisimman jäykän, jotta joustaminen ei aiheuttaisi ongelmia", onko runko silloin jäykkä vai joustava? ;)

Mut anyway: Se on täysin suora tukirauta. Mutta, se vaatii kiinnitysraudat jotta sen saa autoon kiinni.

Ohessa kuva tangosta, kameratelineestä sekä niistä kiinnikkeistä. Kulmaraudat ovat ne jotka kiinnittävät tangon autoon ja jäykistävät koko paketin. Suorat lattaraudat estävät tankoa pyörähtämästä kun siihen kohdistuu rasitusta.

Asensin eka tohon kameratelineeseen Manfrotton kuulapään mutta totesin sen sitten tarpeettomaksi ja ratapäiville pulttasin kameran siihen suoraan.

energy 08.12.2006 16:41

Quote:

Ok pätkä nähty. Täytyy kyllä sanoo että uskomattoman hieno syvyyden tunne ja tarkkuus, ei tartte enää todellakaan tavis dv kameraa harkita! :cool::cool::cool::cool:

Vaikka olinkin katsonut ton mun linkin pätkän aikaisemmin, ja hd tarkkuus oli tiedossa, niin oli kiva nähdä miltä driving pätkät tulee näyttämään oikeasti "luonnollisessa ympäristössään" :salut:

Mikä se reso on millä kuvasitte, onko se kameran luonnollinen vaakareso 1440 vai tuo 1280? Tosiasiassahan nmeroillahan ei kauheasti ole väliä, koska käytännön erottelukyky on aina alhaisempi kuin ilmoitettu kameran tarkkuus.

Siis toi oli kuvattu HDTV 1080i:nä jonka resoluution on se 1920 × 1080 pixelii.

All times are GMT +3. The time now is 02:18.