![]() |
Venttiilijousi työkalu
Millasella työkalulla olette vaihtaneet venttiilijousia? Onkos näissäkin Bilteman / Motonetin venttiilijousityökalut ihan roskaa vai onko ne ihan päteviä?
|
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
Saathan sä tai mä sen laitettua ;) |
Quote:
Kätevä vehje, ja voi vaihtaa venajousia koneen ollessa paikallaankin. Siis paine ilma tietenkin vastapuolella. Biltema jousipuristimet ei sovi V-8 kansille oikeastaan huonostikaan, vaan aiheuttavat käyttäjälleen huonommuuden tunnetta, ja alkoholismia!;) |
Täällä muutama erilainen versio, näppärä jäbä nikkaroi itse
http://www.proformparts.com/mistore/...splay_m ode=4 |
No voisko paljon yksinkertasempaa olla. Tommosenhan jopa minä osaisin rakentaa ite vaikken näppärä ookkaan.
![]() Nauraattaa muuten tämä "May not be legal for sale or use in California or on many pollution controlled vehicles" |
Quote:
|
1 Attachment(s)
Tässä on se MrT:n venttiilijousi työkalu ;)
|
Toi mallihan ei tietenkään toimi jos kannet on kiinni :-k
|
Bilteman vehkeistä se OHC malli on toimiva ja jees sbc:n kansissa, edellyttäen että kansi on irtonaisena pöydällä. Vanhan liiton kannet menee siihen, mutta LSx:stä ei ole kokemusta.
Ippen esittelemä malli on taas hyvä jos kansi on kiinni mosassa eikä lukot & retskut ole tuhannen sontaset 100tml ajon jäljeltä halvimmilla öljyillä. Tuo "venasorkkarauta" vaatii vähän sorminäppäryyden opettelua ja ehdottomasti magneettipuikon vasempaan käteen (edellyttäen että ei käytä titaani-osia ) tai hätätilassa taivutetut kärkipihdit. Mun mielestä kannattaa laittaa muoviputken pätkä vippastudiin suojaksi ihan kaiken varalta ettei hiero unf-jengaa tarpeettomasti jos tarvitseekin voimaa hieman enemmän. Kaverit kävivät suosittelemassa mulle erittäin hyvää magneettista öljyproppua tuon käytön kanssa mutta onneksi sille ei ollut käyttöä :-D Riippuen siitä onko kansi irti vai kiinni, valitaan myöskin työkalut. |
Joo kannet on kiinni, eikä oo tarkoitus ainakaan tässä vaiheessa niitä irrottaa. Lukot ym. on varmaan ihan hyvässä kunnossa vielä, eli sen puolesta vois tota työkalua kokeilla mistä Ippe laittoi kuvan? Onkos V-P:llä laittaa linkkiä millanen toi Moroson työkalu on ja paljon sellanen maksaa? Toisaalta Biltema ja alkoholikin on houkutteleva vaihtoehto....
|
Tällä Motonetin työkalulla ei varmaan mee kuin koppa kaljaa ja homma jää silti tekemättä?
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=76-5203 |
Vähän vaikuttaa heppoiselle kasin jousien kanssa jumppaamiseen. Kuvan perusteella en yrittäisi tuolla.
Sen sijaan C5 hommiin voisi kokeilla tätä: LS-koneiden venatyökalu |
Tuo jarit:n linkittämä ruuvattava malli näyttääkin vielä yksinkertasemmalle ja helppokäyttösemmälle kuin se "sorkkarauta" malli. Eipähän ainakaan lipsahda käsistä, kun on ruuvattava.
Mie vaihoin yhen jousen tämmösen avulla eikä menny yhtään kaljaa, mut en suosittele kenellekään tätä työkalua jousien vaihtoon. Eipä ollu parempaakaan työkalua siihen hätään :( ![]() Vilkaseppas muuten Juha siitä DVD:ltä miten otetaan ne lukot näppärästi irti :) ja muista se paineilma ettei tipaha koko venttiili sylinteriin.:roll: |
Quote:
|
Quote:
Se moroson työkalu ei toimi sun kansissa.Old school only! Sä tarviit ihan oman. ![]() Mrtii voi tilaa sen sulle comp camsiltä. |
Quote:
Joo pitääpä siitä DVD:ltä kattella vähän tota hommaa. Mulla ei oo paineilmaa käytettävissä, mutta ajattelin et tekisin ton "top dead center" metodilla, eli kattoo et mäntä on ylhäällä ja sit vaihtaa sen sylinterin venttiilijouset ja sit taas pyörittää kampuraa. Onkos tosta systeemistä kellään kommentoitavaa hyvää/huonoa? |
Quote:
Näetkös pappa helposti jostain ton työkalun osanumeron? |
Quote:
Ei tarviikaan, löysin jo. Pirun kallis vaan, Thunder Racingillä 129 dollaria!!!! Taidan kyllä ensin kokeilla jotain halvempaa... |
Quote:
|
Quote:
Se voi olla, mutta sain mä dampperinkin hyvin irti sillä Motonetin ulosvetäjällä :-) Kyllä joku muukin työkalu/tapa täytyy löytyä kuin tuo 129 dollarin väline... |
Quote:
|
Quote:
Ja sitten ostat sen mikä toimii ? Ei kannata.Kuten Mrtii totesi se motonet ulosvetäjä oli poikkeus-ei toistu ihan heti uudestaan. Halpa ja hyvä on aina KAKSI ERI ASIAA. |
Quote:
Mä en kyllä millään jaksa uskoa, että toi 129 dollarin työkalu (Suomeen tuotuna varmaan jotain 150¤) ois ainoa vaihtoehto. Pitääpä vähän selvitellä, kun luulen, että valtameren tuolla puolen on paljon köyhiä C5 rakentajia ja luulis keinoja/työkaluja löytyvän. Jätän kyllä suosiolla ton Motonetin työkalun väliin. Mä infoon sit et mitä keinoja löytyi ja mitkä toimii ja mitkä ei :-) Tässä on vielä onneksi aikaa selvitellä ja ihmetellä, en kyllä ihan suosiolla tohon kalliiseen työkaluun kallistu. |
Mitenkä toi Pappatunturin laittama työkalu näyttää vähän rullakeinuvivulta jota on sopivasti modifioitu?
|
Quote:
Mutta Juha, jos sen homman aiot tehdä - ja vielä kone paikoillaan, niin lupaatko varmasti laittaa todella rehellisen raportin tänne meille kaikille, miten onnistui? Montako kertaa lukot lensi jonnekkin, ja löytyikö ne, ja mistä!;) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Kokemus puhuu-taas kerran. Kun konetta lähtee rakentamaan noinkin pitkälle kun juha on ajatellut.Voin kokemuksen suomalla varmuudella sanoa ettei jää viimeiseksi jousisarjaksi jonka tulet vaihtamaan. |
Quote:
Joo, mun projektiketjuun tulee rehellistä palautetta, voin laittaa myös ihan tarkan *******-lukumääränkin. Itseasiassa *******-count on jo nyt yksi, se tuli siitä kun näin ton työkalun hinnan :-) |
Quote:
Ei jää viimeiseksi ei, varmuudella voin sanoa, että toinen kerta tulee seuraavan vuoden sisään kun vaihdan kannet, nyt vaihda noi jouset vanhoihin kansiin. Mitään kalliita kokeiluja en viitti tehdä, mutta jotain pitää kyllä ensin kokeilla ennenkuin ostan sit sen kalliin työkalun :-) |
Mikäs tossa jarit:n linkittämässä työkalussa on vikana? Ei ainakaan hinta $30. Ja semmosenkii näpäprä tekee varmaan viidessä minuutissa lattaraudasta ;)
|
Quote:
Joo, ei tossa varmaan mitään vikaa oo, ajattelin ensin vähän mittailla ja kattella et jos tollasen tosiaan tekis itte. |
Quote:
|
Quote:
Ei jos siinä samalla meni jotain käteen tai homma kestää kohtuuttoman kauan. |
Quote:
|
Ton ulosvetäjän kanssa mulla ei mennyt mitään persiilleen ja kesti vain 5 minuuttia, joten se onnistui kyllä 100%. Ton venttiilijousi työkalun kanssa ajalla ei oo väliä, mulla on aikaa väkertää niiden kanssa vaikka 2 päivää, mutta toki kaikki pitää silti onnistua. No, katotaan kuin käy, infoa seuraa jossain vaiheessa :-)
|
Quote:
|
Quote:
Mulla on vähän tuontyyppinen, en muista mistä ostin, mutta hinta oli jotain 30-40e muutama vuosi sitten. Ei ihan yhtä jämäkän näköinen ja sen huomaa käytössä kun on hiukan huojuva. Jos paljon tarvis tehdä kansihommia niin kaipais parempaa. |
| All times are GMT +3. The time now is 09:07. |