FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Mistä kaikki alkoi...todistetusti (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5415)

Turismo 03.01.2007 09:30

Mistä kaikki alkoi...todistetusti

5 Attachment(s)
Ohessapa eilen "muutostyöt" -topicissa hehkuttamani Corvette-innostuksen syntytarinan todisteet. Laitan nyt ihan omanaan, niin ei tule liikaa OT:ta.
On se Alain, eiku Timo, vaan kova jätkä :p

Turismo 03.01.2007 09:31

1 Attachment(s)
Vimosena se ryteikkö-kuva, josta myös oli jo puhetta...;)
Jos joku haluaa - löytyypi korkeampiresoluutioiset versiot myös, sanotte vaan minne tipautetaan...

MikkoM 03.01.2007 09:52

Eipä oo koskaan tollasta sarjakuvaa tullu vastaan:confused:

Mad Dog 03.01.2007 10:18

Aivan käsitämättömän :cool: :cool: :cool: juttu! Hitto, kun ois pari omienkin juttujen innostuksen alkulähdettä säilynyt...

poppamies 03.01.2007 10:47

Quote:

Originally Posted by Mad Dog
Hitto, kun ois pari omienkin juttujen innostuksen alkulähdettä säilynyt...

Mun innostuksen alkulähde on siellä tallissa 8)

Jardze 03.01.2007 10:56

Hieno lehti. Kassakaapissa tuon paikka olisi :cool: Itsellä ei ole muuta muistoa, kuin muistiin palanut kuva C3 koppaisesta vetestä vuonna-70 kun reppuselkäisenä ekaluokkalaisena kiersin autoa vesisateessa koulun läheisyydessä olleen kerrostalon parkkipaikalla. Myöhästyin koulusta "killistelyn" vuoksi ja opettaja antoi "jälkkäriä", koska rehellisesti kerroin miksi myöhästyin. Siellä istuessani tein vakaan päätoksen, että sellaisen ostan kun tulen isoksi...

Corvette63 03.01.2007 10:56

Mulla on kasallinen TM:ää joista juttu lähti oikeesti liikkeelle :flower:

Finnshark 03.01.2007 11:07

Kiitoksia Turismo! Eipä ole minullekaan koskaan tulölut tuollaista sarjista vastaan. Voi kun tuollaisen jostain löytäisi niin kassakaapissa säilöisin... :cool:

Onneksi ei auto näyttänyt pahasti menevän rusinaksi vaikka pusikkoon menikin... :)

Pekka Berkeles 03.01.2007 19:55

Quote:

Originally Posted by Turismo
Ohessapa eilen "muutostyöt" -topicissa hehkuttamani Corvette-innostuksen syntytarinan todisteet. Laitan nyt ihan omanaan, niin ei tule liikaa OT:ta.
On se Alain, eiku Timo, vaan kova jätkä :p

Jumalattoman hieno vanha sarjis!

Väkisinkin tulee mieleen eräs tapahtuma yli 26 vuoden takaa. Vertailin pikkuruisen maalaispitäjän Osuuskaupassa lehtihyllyn Korkeajännitystä, Tex Willeriä ja jotain uutta kummallista autolehteä, nimeltään V8 Magazine. Kyseisen V8-lehden kannessa luki: "korttelin paras Hot Rod -lehti". Mikä ihmeen hot rod, ihmettelin tuolloin.

Muutama markka kädesssäni pohdin aika kauan kumman ostan, kunnes lopulta päätin ottaa riskin ja kokeilla uutta tulokasta. Kukkaron pohjalta kaivetut pennitkin laskien ostokseen oli juuri ja juuri varaa. Lehden numero oli V8 6/80, jossa kannessa oli teema "Mustat Muskeliautot", toisen autoista ollessa Ahti Virtasen 427 C3 ja toinen oli Pata Ekmanin 350 Nova. Siitä se oma Vette -haave sitten lähti...ja kyllä sitä haaveen toteutumista sai KAUAN odottaa.

hakkis 03.01.2007 20:05

Hieno vanha sarjis.Pidä hyvää huolta.
Oma Vette-innostus lähti käyntiin sattumalta.Olin menossa ostamaan prätkää,mutta kun ei siltä seisomalta sopivaa löytynyt,huomasin viereisen
autoliikken pihassa käytetyn C4:n.Menin sitä kurkkaamaan ja kipänä iski samantien.Ajoin pelin himaan,enkä ole katunut vaihtoehtoa prätkä/Vette.

Vähän myöhemmin hommasin tän nykyisen C5:n.Mitä tapahtuu kun seuraava
kipinä iskee,sitä ei vielä tiedä vanha Einarikaan. :cool:

janiv 03.01.2007 20:39

Hassu sarjakuva. Miun innostuksen alkulähde on avatarena :)

MrT 03.01.2007 20:53

Quote:

Originally Posted by ippe73
Miun innostuksen alkulähde on avatarena :)

Niin mullakin

Corvette63 03.01.2007 21:00

Quote:

Originally Posted by MrT
Niin mullakin

Mun avatar innosti C5:iin :flower:

MrT 03.01.2007 21:01

Quote:

Originally Posted by corvette63
Mun avatar innosti C5:iin :flower:

:thumleft: oikein

Pappatunturi 03.01.2007 22:26

On kyllä upea sarjis! Mulla on tallella jotain ikivanhoja vastaavalla tyylillä tehtyjä albumeita jossa ajavat lemanssissa tms radoilla hienoilla autoilla.Pitääkin kaivaa ne esiin.

T72 03.01.2007 22:37

Multa löytyy jokunen vanha Mic Vaillant albumi mutta toi Timo Mäki on kyllä mennyt multa ohi, hieno sarjis jokatapauksessa :cool:

Pappatunturi 03.01.2007 22:41

Quote:

Originally Posted by T72
Multa löytyy jokunen vanha Mic Vaillant albumi mutta toi Timo Mäki on kyllä mennyt multa ohi, hieno sarjis jokatapauksessa :cool:

No just samat mulla! Mistähän tollaisen Timo Mäki sarjiksen löytäis??

mussette 03.01.2007 23:39

Oma innostus kai alkoi kun ostin V8 Magazine numero 2, vuosi taisi olla -78.
Opiskelin silloin Tampereella ja lehden ostin Peltolammin Salunaa (siellä sitä kossina kaljoteltiin ja kuunneltiin poni ämmää) vastapäätä olleesta R-kioskista (jota ei enään ole). Vime kesän C4 koe ajon jälkeen olin myyty mies. Tosin autoksi tuli C3 (ulkonäkö syistä).

groovyjay 04.01.2007 00:29

Aivan mielettömän cool! :cool:

Pappatunturi 04.01.2007 08:38

Quote:

Originally Posted by mussette
Oma innostus kai alkoi kun ostin V8 Magazine numero 2, vuosi taisi olla -78.
Opiskelin silloin Tampereella ja lehden ostin Peltolammin Salunaa (siellä sitä kossina kaljoteltiin ja kuunneltiin poni ämmää) vastapäätä olleesta R-kioskista (jota ei enään ole). Vime kesän C4 koe ajon jälkeen olin myyty mies. Tosin autoksi tuli C3 (ulkonäkö syistä).

Ei taida olla enää poni ämmää,veekasia ja tuskin sitä saluunaakaan.

Ikävä kyllä;)

Turismo 04.01.2007 09:47

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
No just samat mulla! Mistähän tollaisen Timo Mäki sarjiksen löytäis??

Divarista voipi löytyä - itse olen ainakin Kuopion suunnalla ja Lahdessa sellaisiin törmännyt -06. Julkaisuvuosi 1977 alkaa olla jo niin kaukana että hyväkuntoiset ovat harvassa ja arvo pyörii kympeissä. Toinenkin Timo Mäki, "Kuolemanralli", on ainakin julkaistu koska sekin on hyllyssä - Siinä pääosissa "euroopan corvette" Opel GT ja taitaapa olla juuri tuolla Le Mans kekkereissä!

Mic Vaillant on tuttu hyllystä kans :cool:

V-P 04.01.2007 12:24

Quote:

Originally Posted by Turismo
Divarista voipi löytyä - itse olen ainakin Kuopion suunnalla ja Lahdessa sellaisiin törmännyt -06. Julkaisuvuosi 1977 alkaa olla jo niin kaukana että hyväkuntoiset ovat harvassa ja arvo pyörii kympeissä. Toinenkin Timo Mäki, "Kuolemanralli", on ainakin julkaistu koska sekin on hyllyssä - Siinä pääosissa Opel GT ja taitaapa olla juuri tuolla Le Mans kekkereissä!

Mic Vaillant on tuttu hyllystä kans :cool:

Vau! Että GT!:rolleyes:

T72 04.01.2007 15:03

Noita Mic Vaillantteja näkyi olevan myös huuto.netissä tyrkyllä mutta ei ainakaan tällä hetkellä yhtään Timo Mäkeä...

All times are GMT +3. The time now is 08:03.