FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Haenko C3:en saksasta vai jenkeistä...? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5476)

Pantse 09.01.2007 13:37

Haenko C3:en saksasta vai jenkeistä...?

Eli mielipiteitä peliin! Autokuume alkaa olla jo niin piinaava että nyt pitäis enää päättää että mistä se kärry pitäis hankkia:scratch:

Dollarin kurssi olis aikas hyvä ja tarjontakin paljon parempi kuin täällä mutta toisaalta rahti/kuljetus ja muut kulut melkoisen suuret.

Saksasta löytyy kanssa mielenkiintoisia pelejä mutta mites niiden yleinen markkinahinta? kalliita/halpoja verrattuna jenkkilään:-k

Jos aikaisempia keskusteluja aiheesta löytyy niin laittakaapa linkkejä.

Cheers
Billy

WBBC 09.01.2007 13:45

Ruotsista kannattanee myös etsiä.
Siellä niitä on aika paljon.

Mitä vuosimallia aattelit?

Pantse 09.01.2007 13:53

Mitä vuosimallia aattelit?[/quote]

Tottakai mitä vanhempi sitä parempi mutta taidan suosiolla katsella -75 - 79 väliltä sillä ei taida reilun kymppitonnin budjetilla paljon tuota vanhempia kohtullisen kuntoisia saada. Mitään täyttä raatoa ei pysty ottamaan projektiksi sillä omat kyvyt ei siihen riitä.

TCC 09.01.2007 14:00

Tosta vajaan kympin peli Ruotsista http://www.blocket.se/vi/10518441.htm?ca=9_s

Wessi 09.01.2007 14:08

Hintavertailu Saksa <-> USA on aika vaikeaa. Jenkkilän peli tulee helposti kontissa satamaan ja hintaa n. 1000,- Lähettäjäpää on syytä olla luotettava että saa tosiaan sitä mitä tilaa. Jenkkilän hintoihin pitää muistaa lisiä tulli ja alv.

Saksassa käy kohtalaisen helposti vaikka paikan päällä tarkistamassa pelin, mutta tulee sillekin reissaamiselle hintaa. Eikä ole ilmaista sekään, että joku sen sieltä hankkii ja hoitaa suomeen. Taaskaan et voi olla varma että saat mitä tilaat.

Ruotsi ei ole ollenkaan paha rasti, etenkin jos kieli on itsellä hallussa -tai kaverilla. Käydäänhän siellä turhempienkin asioiden takia kuin Corvetten.

Pantse 09.01.2007 14:26

Juuei ole toi ruotsi vahvimpia puolia...:( Noh, onneks sielläkin puhutaan englantia.

MikkoM 09.01.2007 14:48

Mitä oon sivusilmällä C3 markkinoita seurannut, niin ehkä itse aloittaisin etsinnät ruotsista, ja suomesta kuitenkin aika helposti löytää ruotsinkielentaitoisen kaverin jos ja kun itellä tuo ruotsi ei oikein suju...

Corvette63 09.01.2007 15:58

Jenkeissä tarjonta on huuuiman verran parempi, kuin missään muualla, varsinkin noista 75-79 malleista ja vanhemmankin saatat löytää sieltä varsin sopivaan hintaan. "Taloudellisestihan" kannattais ehkä käydä omatoimisesti käydä hakemassa Ruåtsista tai Saksasta itselleen katiska, niin samalla näkis itsekkin sen auton kunnon, ettei tule Americasta mitään p*skaa paketissa.

Mulla on myöskin hakusessa C3 ja C4 mallit, ja pääasiassa niitä katselenkin Euroopan puolelta, jos sattuisi joku hyvä yksilö löytymään. C3-linjalla joutuu tosin menemään suosiolla American markkinoille, koska täältä Euroopasta ei näytä sitä mieluista yksilöä löytyvän..

Tässä vielä muutamat linkit Corvetten ostoon Americasta, jos eivät ennestään ole tuttuja:

http://www.usedcorvettesforsale.com

http://www.ebay.com

http://www.cars-on-line.com

http://www.dealsonwheels.com

http://forums.corvetteforum.com/zeroforum?id=56

Pappatunturi 09.01.2007 17:11

Toisaalta hyviä autoja alkaa olla täälläkin nykyään-mutta aina parempi jos tuodaan lisää.Liikaa niitä ei todellakaan ole:)

Turismo 11.01.2007 15:29

Ameriiiiiiiiiiikasta ja mieluiten "kuivista" osavaltioista, niin ei ole kärjistäen niin rapsakat rungot!
Tarjonta on aivan eri luokkaa kuin euroopassa.

Välittäjäjobbarin kautta kysellen/ahdistellen niin pitkään että tulee itselle luottavainen olo. Itse tein noin ja 5 namua meni kysellessä ohi suun - otin opikseni ja kutonen nappasi jo kohdalle :p

Budjetissa ei kannata pihistellä vaikka se kirpaiseekin.

groovyjay 11.01.2007 17:44

Americasta vaan!

KapaTheMan 11.01.2007 22:44

Itte hommasin oman Saksasta. Onnistui aikas kivuttomasti ja tuli käytyä kattoon paikanpäällä. Sehän ois paras jos itte lähtis hakeen sitä Jenkeistä niin näkis mitä tulee ja vois lastata auton täyteen varaosia... Mut toki tommoinen reissu jo vaatii enemmän aikaa ja toki maksaa sekin... Toisaalta kyllä siinä matkarahat säästää jos ei tuu kontillista paskaa....

niin tai näin corvette pitää olla...;)

Corvette63 11.01.2007 22:55

Mä oon kattellu yhtä C3:sta Californiasta nyt.. Yks frendi lähtee kait ehkä sitä katsomaan, kun sinne päin on muutenkin reissaamassa. Saas nähdä minkälainen se nyt on loppuviimeksi.

Pantse 12.01.2007 08:58

Yhden auton olen saksasta jo hakenu tai siis haetuttanu ja kyllä sillekin operaatiolle hintaa tuli lähemmäs tuhat euroo. Jos jenkeistä haulle tulee hintaa n. reilu puoltoista tonnia ja tarjonta on hiton paljon parempi niin kyllähän se enemmän houkuttelis. Lisäks haun tekevä firma on omasta kaupungista ja auto tulis paikalliseen satamaan niin aika helpolta kuulostaa.

Mutta kuten sanottu, mistä sitä tietää...

Heino 13.01.2007 22:40

Mistäs Firmasta on kyse :confused: Minunkin pitäisi saada c3 79-81 aut. Mahdollisimman alkuperäinen

Pappatunturi 13.01.2007 23:02

Quote:

Originally Posted by Heino
Mistäs Firmasta on kyse :confused: Minunkin pitäisi saada c3 79-81 aut. Mahdollisimman alkuperäinen

Meidän kaikkien pitäisi!

V-P 13.01.2007 23:42

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Americasta vaan!

Samaa mieltä!
Californian autot (tytöistä en ole varma) ovat parempia ja ihan uskomattoman ruosteettomia!

Mun ohutpeltinen pian 40v. GT on aito Californian kärry, ja kun duunasin sen korin kanssa, ei mitään ruostevaurioita! Akun alla oli hapot syöneet peltiä, mutta korissa - ei mitään, ei yhtään ruostepilkkua!
Sisustukseen aurinko sensijaan oli tehnyt kaikki mahdolliset damaget, mitä vaan voi, mutta ne on helppoja hommia verrattuna ruoste vaurioihin!
Osta aito Californialainen, niin saat hyvän ja helposti nätiksi laitettavan aihion!:thumrigh:

speedy 14.01.2007 00:05

Kalihvornian hintataso aika korkea verrattuna pienempiin amerikan tuppukyliin ... ex kalivhornialaisen omistaneena voin myös kehua ruoteettomuutta -74 autoa ruuvatessa sai hämmästellä miten mikä tahansa ruuvi tai mutteri lähti kivutta auki.

V-P 14.01.2007 00:22

Quote:

Originally Posted by speedy
Kalihvornian hintataso aika korkea verrattuna pienempiin amerikan tuppukyliin ... ex kalivhornialaisen omistaneena voin myös kehua ruoteettomuutta -74 autoa ruuvatessa sai hämmästellä miten mikä tahansa ruuvi tai mutteri lähti kivutta auki.

Siinäpä se. Mitä olet valmis maksamaan siitä, että lasikuituautosi on ruosteeton!
Ei silti, että meidän kaikkien tuntema runko rakenne kestääkin jonkunverran ruostumista, mutta se riivatun lintuhäkki!
On se paskamainen homma alkaa purkaa ensin kuitua pois tieltä, ja sitten hitsailla peltiprofiileja läjään, ja taas kuiduttaa kori muotoon. Yäk!

Ainakin minä olen Californian auto- fani, eikä todellakaan kiinnosta alkaa purkaa lintuhäkkiä näkyviin ihan pikkurahasta.

mhj 14.01.2007 00:32

Onkohan sellaista joskus vettä jossain muodossa (sade, pesu) nähnyttä C3:sta olemassakaan, jossa ei ole lintuhäkissä yhtään ruostetta? Siinä a-pilarin tyvessä, missä lokasuoja on liimattu metalliin kiinni, on kyllä aika hyvä paikka ruosteen muhia kuidun alla, ilman, että sitä purkamatta pääsee näkemään.
Tallissa säilytetty auto kai teoriassa voi olla ruosteeton, ehkä?
Kaipa se kick panelin takana oleva korin runkoon kiinnittävä pultin seutu on aika hyvä indikaattori, sinne kai se vesi valuu. En itse sen kummemmin tiedä, kunhan referoin toisten juttuja.
Mietin vaan näitä isolla rahalla myytäviä "survivor":eita, mitähän niissäkin muhii , jos kuidun alle pääsisi katselemaan...

V-P 14.01.2007 00:55

Quote:

Originally Posted by mhj
Onkohan sellaista joskus vettä jossain muodossa (sade, pesu) nähnyttä C3:sta olemassakaan, jossa ei ole lintuhäkissä yhtään ruostetta? Siinä a-pilarin tyvessä, missä lokasuoja on liimattu metalliin kiinni, on kyllä aika hyvä paikka ruosteen muhia kuidun alla, ilman, että sitä purkamatta pääsee näkemään.
Kaipa se kick panelin takana oleva korin runkoon kiinnittävä pultin seutu on aika hyvä indikaattori, sinne kai se vesi valuu. En itse sen kummemmin tiedä, kunhan referoin toisten juttuja.
Mietin vaan näitä isolla rahalla myytäviä "survivor":eita, mitähän niissäkin muhii , jos kuidun alle pääsisi katselemaan...

En tiedä.
Corvette kestää varmaankin pesun aina silloin tällöin ilman että se läpiruostuu!
Jos ilman-ala on kuiva, ja lämmin, niin ilmeisesti pesun yhteydessä ikäviin paikkoihin valuneet vedet myöskin haihtuvat sieltä pois melko vikkelään, eikä jää "muhimaan" lasikuidun, ja pellin saumoihin. Tällainen "kastu-haihdu nopeasti" sykle ei aiheuta käsittääkseni sellaista kotoista "kosteus muhii" läpiruostumista kun meillä Suomessa on tuttua.

mhj 14.01.2007 01:15

1 Attachment(s)
Rakenteellisesti merkitsevä ruostuminen on tosiaan sitten asia erikseen. Lintuhäkkinsä tilaa miettimällä saa vaan yöunensa huonoksi. Kaipa sitä Vetteä saa pestä, mutta ulkona säilyttämistä ainakin itse harkitsisin hieman tarkemmin. Kaveri joskus määritteli asian aika hyvin: "leluja voi hankkia, jos ne saa katon alle". Silloin puhuttiin muuten vanhasta Lokomon tiekarhusta :D

Ongelma kai on tosiaan se, että sinne kuidun alle pääsee vettä, eikä se sitten pääse haihtumaan pois, vaan ruostuminen alkaa. Tottakai kosteassa ilmanalassa prosessi on nopeampi, mutta rakenne kaiketi itsessään on se ongelma. Mutta ruostuuhan se auto muualtakin kuin lintuhäkistä, kiva on availla pultteja, kun niitä ei tarvitse kaivella ruosteen ja alustamassa alta ensin esiin. Tossa liitteenä jo hieman OT:ksi menevä kuva toisesta GM:n tuotteesta (C1500 PU), jossa rakenne suosii korroosiota. Taka-akselin alla oleva "kuppi", jossa suola/muu skeida muhii oikein huolella. Tossa on U-pulttien tila jo huolestuttavan heikko. 16 vuotta Pohjolan oloja tekee tehtävänsä.
Attachment 3027

Pantse 14.01.2007 12:46

Quote:

Ei ollu Vette... En uskalla täällä kertoa merkkiä sen tarkemmin;)

Heino 14.01.2007 12:47

Miten onko kokemusta Floridasta tuoduista sielläkin on lämmintä ja löytyy suomea puhuva välittäjä?
Ja toinen juttu jos auton hinta 10000 $ + rahti ~10000 ¤ *1,1 *1,22 noin 13500 + Autovero

pirre 14.01.2007 13:15

Quote:

Miten onko kokemusta Floridasta tuoduista sielläkin on lämmintä ja löytyy suomea puhuva välittäjä?
Ja toinen juttu jos auton hinta 10000 $ + rahti ~10000 ¤ *1,1 *1,22 noin 13500 + Autovero

Muista että myös US päässä sisämaan rahti + välittäjän komissio maksaa jotain, mutta jokatapauksessa tuota luokkaa.

energy 14.01.2007 14:25

Quote:

Originally Posted by mhj

Kuten speedy tuossa sanoi aikaisemmin.. California/Länsirannikko.. Itellä 3 C3 + lukuisten muiden kokemus. Ne autot on säilyny hyvin vaikka nyt vähän laisesti olisi muuten pidetty huolta. Lintuhäkit jokaisessa olleet ihan kunnossa.

Finnshark 14.01.2007 21:28

Quote:

Jostain syystä itärannikon autot ovat rapeita kuin näkkileipä, länsirannikolla taas kuivia kuin korppu... Eli Floridan autojen kanssa kannattaa olla tarkkana, voivat olla yhtä ruosteisia kuin suomisuolassakin kylpeneet. ;)

groovyjay 14.01.2007 21:30

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Jostain syystä itärannikon autot ovat rapeita kuin näkkileipä, länsirannikolla taas kuivia kuin korppu... Eli Floridan autojen kanssa kannattaa olla tarkkana, voivat olla yhtä ruosteisia kuin suomisuolassakin kylpeneet. ;)

Sama rapeus vaivaa myös pohjoisemman autoja, monilla C3:lla on veivattu niiden alkutaipaleella american ylönköjä ristiin rastiin vuodet ympäriinsä ja siellä poijjaat ei suolassa ole säästelty! :cool: eiku :(

pirre 14.01.2007 21:35

Minä en oikein jaksa uskoa että amerikan autot voisivat olla rapeita ?? :rolleyes:

groovyjay 14.01.2007 21:36

Quote:

Originally Posted by pirre
Minä en oikein jaksa uskoa että amerikan autot voisivat olla rapeita ?? :rolleyes:

Varsinkin tämän päiväisen session jälkeen en minäkään... ;)

Heino 15.01.2007 10:53

Maalainen kun olen niin kyselen taas mikä ero on malleilla L48 - L82 ja oliko vielä muita malleja

Teemu 15.01.2007 10:57

Quote:

Maalainen kun olen niin kyselen taas mikä ero on malleilla L48 - L82 ja oliko vielä muita malleja

Molemmat on 70 -luvun alkupuolella/puolivälissä tulleita energiakriisin ja saastemörön aikaansaamia matalaviritteisiä koneita. L48 oli perusmalli ja L82 karvan verran korkeapuristeisempi ja tehokkaampi.

Tehot heiluu kahdensadan hepan molemmin puolin hiukan vuodesta/viritysasteesta riippuen.

Turismo 15.01.2007 10:59

Katteleppa tuolta :p Näitähän löytyy vaikka minkälaisia...

http://www.web-cars.com/corvette/

http://www.corvetteactioncenter.com/specs/

Pantse 15.01.2007 19:21

Quote:

Meikäläisellä on suht sama budjetti operaatiolle. Tunnelmaa latisti vaan yks asiaa tunteva tuttu joka lohkaisi budjetin kuullessaan että "tolla hintaa sä et kummoistakaan vessaa löydä".

Miten on:(

groovyjay 15.01.2007 19:34

Quote:

Originally Posted by BillyBoy
Meikäläisellä on suht sama budjetti operaatiolle. Tunnelmaa latisti vaan yks asiaa tunteva tuttu joka lohkaisi budjetin kuullessaan että "tolla hintaa sä et kummoistakaan vessaa löydä".

Löytää, aivan varmasti löytää ihan ajokuntoisen veskin joka menee täällä leimastakin läpi. Suht siistejä C3:ia on tullut tohon hintaan tänne jo useita...

Corvette63 15.01.2007 20:32

Quote:

Tunnelmaa latisti vaan yks asiaa tunteva tuttu joka lohkaisi budjetin kuullessaan että "tolla hintaa sä et kummoistakaan vessaa löydä".

Tuttusi oli väärässä, löydät tuohon hintaan C3:n kyllä ;)

Turismo 15.01.2007 21:08

...mutta provona, ihan alkupäästä ei...:farao: ellei sitten ole löytö, joka kyllä sekin on mahdollista!
Niin ja se kummoinen vessa voipi olla toiselle ihan käypä peli, kun taas toinen pitää rimaa näyttelytasoisissa.

Heino 15.01.2007 21:56

Kiitoksia kommenteista ja neuvoista :D Onko keneläkään kokemusta huutokaupoista siellä järjestetään autohuutokaupoja parikertaa vuodessa ?

V-P 15.01.2007 23:07

Quote:

Kiitoksia kommenteista ja neuvoista :D Onko keneläkään kokemusta huutokaupoista siellä järjestetään autohuutokaupoja parikertaa vuodessa ?

Mä olen käynyt niissä useissa!
Tosi hienoja tapahtumia, ehkä kerran parissa kuukaudessa, ja niistä voi tehdä todella hienoja löytöjä!
Jenkeissähän koko autokauppa systeemi on ihan erilainen, kun meillä täällä Hikiällä.

Kun Joe ostaa uuden auton, niin se ostetaan autoliikkeestä. Vanhasta autostaan Joe saa tietenkin korvauksen.
Autoliike kyörää Joen auton kiireenvilkkaan pois ihmisten silmistä jonnekin takapihalle, josta se viedään huutokauppaan. Nämä huutokaupat ovat tarkoitettu käytettyjen autojen kauppiaille, ja toimivat heidän "tukkukauppoinaan".

Aseistetut vartijat pitävät huolen siitä, ettei ketään asiattomia pääse alueelle!
Itselläni oli onni tuntea kaveri ( Dan Boda ), jolla oli CAR DEALER CARD, jolla pääsi näihin huutokauppoihin. Olen ostanut niistä kolmisenkymmentä autoa, ja kiroillut meidän autoverotus käytäntöämme! Perikunnat vievät nimittäin sinne myöskin pappojen keräilyharvinaisuuksia! Kun pappa potkaisee tyhjää, niin autonromujen lihoiksi lyöminen käy nopeiten näissä huutokaupoissa. Olen omin silmin nähnyt, kuinka AITO Shelby GT vaihtoi omistajaa 20 000 USD hinnasta. Istuin siinä ja melkein itkin.

Tuleepahan vähän pitkä tästä, mutta jos saatte mahdollisuuden mennä huutokauppaan, niin menkää ihmeessä! Onpahan kokemus, ja sieltä voi tehdä todella upeita löytöjä!

energy 15.01.2007 23:27

Itse ostin huutokaupasta tämmösen ja monta muuta on faija ostanu. Eivät ymmärtäneet meksikolaiset tän päälle ja hinta jäi puoleen siitä mitä vastaava maksoi markkinoilla.

Pari kesää tuli nautittua kunnes muuttoauton aika tuli täyteen ja päätettiin että autosta luovutaan kun vielä rahaa saa. :) Huutokauppa jossa itse käytiin oli ihan kaiken maailman tallaajille ei ollut mikään kummempi dealer-huutokauppa. Okei tasokin oli hieman matalampi noissa vehkeissä. Monta helmeä sattui meidänkin kohdalle hyvin edukkaasti. :)

Pantse 16.01.2007 09:44

Quote:

Originally Posted by corvette63
Tuttusi oli väärässä, löydät tuohon hintaan C3:n kyllä ;)

No, tuo oli hyvä tieto:p

Ihme juttu, olen ottanu muutaman autoihmisen kanssa puheeks tän projektin ja "yllättäen" kaikki tuntuvat olevat corvette-experttejä. Vastaan tulleita kommentteja tuon edellä mainitun lisäksi:

- "Osta vanha bemari mieluummin"
- "Ethän sä sitä osaa korjata"
- "Ihan paska ajaa eikä mene mihinkään"
- "Miks sä muoviauton ostat"

Rupes ärsyttämään niin paljon että pakko näyttää mistä se kana kusee:cool:

Macho 16.01.2007 09:56

mitä ihmiset oikeasti tarkoittavat:

- "Osta vanha bemari mieluummin" // jottei olis hienompi kuin mulla
- "Ethän sä sitä osaa korjata" // minä en tiedä tekniikasta mitään
- "Ihan paska ajaa eikä mene mihinkään" // en oo ikinä sellaista ajanu
- "Miks sä muoviauton ostat" // mulla on kyljet täynnä ruostekukkaa

;)

coupe74 16.01.2007 09:57

Quote:

- "Osta vanha bemari mieluummin"
- "Ethän sä sitä osaa korjata"
- "Ihan paska ajaa eikä mene mihinkään"
- "Miks sä muoviauton ostat"

Ei muutakun tsemppiä etsintään!
Ja vielä pari perustelua:D:
-"niin varmaan pitäs mut ei kiinnosta"
-"ihmisen tekemiä ne on,vai? Siinähän sitä tekemällä oppii"
-"siitä saa just niin hyvän ja nopean ajaa kun vaan haluaa"
-"eipähän ole niinpaljoa hitsattavaa"

Heino 16.01.2007 11:26

Hieno homma että kokenutta väkeä löytyy kiitoksia informaatiosta
Olisiko nyt joku kokeneempi lähdössä huutokauppaan Saisit toimeksi annon :cool:

groovyjay 16.01.2007 15:33

Tota ei sovi jättää ottamatta!

http://www.hemmings.com/classifieds/...te/369314.html

groovyjay 16.01.2007 15:39

http://www.hemmings.com/classifieds/...te/366606.html

groovyjay 16.01.2007 15:47

Hieno 79, hinta ei tosiaan paha, kun ajattelee mihin hintaan raadosta niput vastaavan...

http://www.hemmings.com/classifieds/...te/359248.html

Pappatunturi 16.01.2007 15:57

Quote:

Originally Posted by Macho
mitä ihmiset oikeasti tarkoittavat:

- "Osta vanha bemari mieluummin" // jottei olis hienompi kuin mulla
- "Ethän sä sitä osaa korjata" // minä en tiedä tekniikasta mitään
- "Ihan paska ajaa eikä mene mihinkään" // en oo ikinä sellaista ajanu
- "Miks sä muoviauton ostat" // mulla on kyljet täynnä ruostekukkaa

;)

Niin totta , niin totta.. valitettavasti.

pirre 16.01.2007 15:59

Quote:

Minne voin maksaa :confused:

poppamies 16.01.2007 16:04

Quote:

Hieno 79, hinta ei tosiaan paha, kun ajattelee mihin hintaan raadosta niput vastaavan...

http://www.hemmings.com/classifieds/...te/359248.html

Todella hieno -79 8)

All times are GMT +3. The time now is 07:56.