![]() |
Autonmaalaus
Onko muuten kukaan maalauttanut autoaan Virossa ?
Olen kuullut hyviä arvosteluja. Kokemuksia, tietoja ??? |
Kaveri kerto että halvalla maalaavat koska työstä eivät veloita juuri mitään. En ole kumminkaan kuullut/nähnyt autoa joka olisi maalattu Virossa.
|
Quote:
|
Pari Virossa maalattua autoa olen nähnyt. Aikaa siitä on kyllä reilu kymmenen vuotta. Onhan sielläkin taso parantunut taatusti moninkertaisesti.
No asiaan palatakseni, niin ne autot jotka näin olis ollut parempi maalata itse suomessa ulkona vesisateessa. |
Quote:
|
Onkohan se "säästö" nykyään enää kovin iso? Kaikki hinnat on kallistuneet virossakin.
|
Quote:
Joo, suoraan maalauttaa FinnSharkin hovimaalarilla auton, niin saa takuuvarman jäljenkin.. 1 kunnon maalauskerta (Suomessa) tulee halvemmaksi kuin epäonnistunut maalipinta (Virossa) + uudelleen maalaus (Suomessa) ;) En todellakaan Viron poikia vähättele, mutta voi se olla mahdollisesti noinkin.. |
3 käyttistä maalauttaunu Tartossa puoltutulla, niihin jälki kyllä kelpas, mutta jos tarkotuksena olis saada bling bling supershowkiilto ja uber kestävyys niin harkitsisin pari kertaa.
Tekivät myös ruostehommat ja korisarjojen asennukset kohtuulliseen hintaan, aikaahan näistäkin tosin on.... ainaki 250tkm :afro: |
Meillä maalautetaan vaihtoautoja virolaisilla suomessa. Jälki/hinta suhde ok. Eli ei ihan tehtaan jälkeä , mutta ei paha hintakaan...
En usko , että kannattaa ajaa viroon asti. |
Yksi kaveri maalautti käyttiksensä Eestissä. Oli halpa mutta ei ollut oikein tyytyväinen. Eivät olleet pesseet autoa maalarilla vaan maalasivat suoraan kuran päälle.
Voi varmaan olettaa, etteivät myöskään tehneet pohjia kovin kummosesti :rolleyes: |
mULLA kaveri laittoi 73 Caminonsa Eestiin, halpa maalaus maksoi 3te, auto oli aivan karmean näköinen. Ja meni parin kuukauden taisteluksi että kaveri sai autonsa edes takaisin...
Enivei, onko toi sun valkoin auto 88 anniversary malli? valkoinen sisusta? |
Musta targa-kaari viitaisi siihen suuntaan, että kyllä se taitaa olla just semmonen.
|
[OT]
![]() Onkohan tää SUomen toinen 35th Anniversary sitten? :-s [/OT] |
Joo toi toinenkin on anniversary. Valkoisen ollessa tällä hetkellä sitä kuuminta hottia sopii noi 88:t hienosti kaikille muotitietoisille! :cool:
|
Sinänsä -88:ssa oli vähän "erilainen" värikombinaatio.. Valkoiset vanteet, valkoinen sisusta, valkoinen väri ulkoapäin jne. Jenkeissä tollasia tuli pari kappaleet bongattua:
![]() Hieno laite jokatapauksessa! :cool: |
Quote:
Kuski ei vaan sovi väriin.. :rolleyes: nojoo, USAssa oli pitkään myynnissä 35th anniversary Callaway (automaatilla!!). Kuulemma 2 kpl tehty :confused: |
Quote:
Meinasin kirjoittaa saman, mutta ajattelin vältellä nettirsismia kaikin keinoin, ettei kukaan enkku-poika tule tänne Sharkkiin, ja bannauta minua paheisesta kielenkäytöstä mustia kohtaan! ;) :D |
Quote:
Olikos Finnsharkissa jollain muullakin ´88 anniversary vette, muistelen että olisin katsonu galleriassa kuvia?? |
Quote:
No eihän tuossa anniversaryssäkään sentään ole valkoisia renkaita.. Joka tapauksessa kaiken OT:n jälkeen (ja sitä lisätäkseni) niin on tuo 35th anniversary hieno :cool: tosin ne penkit ei välttämättä ole ihan niin loistavan valkoiset. Roger's corvetessa Floridassa katselin 7 mailia ajettua anniversaryä ja sisusta tosiaankin loisti (vaikka olikin muovit penkeissä) ![]() |
Quote:
Toi talvimaisemassa, talon edessä näpätty auto (kuva ketjussa aikaisemmin) on täältä meidän kylästä. Forumissa tunnuksella "Santre". |
Quote:
Hep! Maalaus täälläkin edessä ennen kesäkelejä. Kukas tämä hovimaalari on jotta vois kysellä tarjousta? |
Quote:
Krisse, puhelinnumeroa en nyt muista :( Groovyjay, Vette64, WBBC, ja Vet65 taitavat sen ainakin tietää, eli kysytään varovasti josko se saataisiin.. Mulle sen saa myös lähettää, kun kerkesin jo sen edellisen kerran hävittää, vaikka joku sen ystävällisesti taisi mulle YV:llä heittää. FS hovimaalari on ehdottomasti valioyksilö lajissaan pääkaupunki seudulla, joka on pelkäämätön äijä lasikuitu laitteita kohtaan. Muutama Vette on tainnut hänenkin maalauslistalla olla! :cool: |
Molto grazie! Jos siis yllämainituilla herroilla sattuisi yhteystietoja löytymään, niin täällä sellaisia kovasti kaipailtaisiin.
|
Montako tuntia hän yhtä autoa maalaa? Siis keskimäärin pohjatöineen kaikkineen?
|
Quote:
Tässä taitaa olla Krissen viimeisimpiä Corvette maalausprojekteja ;) http://nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Kimmo_C2/ |
Ei hyvää päivää onko pääkaupunkiseudulla maalarikartelli käynnissä. Useampaan paikkaan soitin hintahaarukkaa, ja kaikista identtinen vastaus: harrasteauton ylimaalaus perusmustalla up to and including 3000 euroa.
Taitaa jäädä maalaamatta jos maalipönikästä pitää levityksineen maksaa 18.000 mummonmarkkaa. =; Ostan mieluummin tuhat litraa bensaa ja ajan koslan vaikka Kazakstaniin maalattavaksi vähän järkevämmällä hinnalla. ( edit: PS. Aikaisemmissa viesteissä mainitun Krissen yhteystietoja mulla ei ole edelleenkään, joten ylläoleva ei koske häntä. Erikoismaalaukset tottakai ovat omassa hintaluokassaan, mutta omaan pulkkaan riittäis sileä pinta - ja sellaisen ruiskuttaminen ei saisi olla poskettoman kallista. ) |
Quote:
Ne on ne pohjatyöt mitkä maksaa, se maalin levitys on vaan marginaalinen osuus sitä hyvää maalausta. Ja jos sovitaan että paskasti halvalla, niin asiakas ei oo kuitenkaan tyytyväinen ja tuo takaisin uudelleenmaalaukseen. Pääkaupunkiseudulla hinnat tietysti on enemmän koholla verrattuna maakuntiin. |
Quote:
ns. omat pohjat. Ne kun on joskus arvostelun alapuolella. Ja sit kun joku kysyy kuka maalas niin siinä maalari saa ilmasta "mainosta" yllin kyllin. |
Autonmaalausliikkeiden hintatasoon on vaikuttanu se tosiasia että 99% töistä on vakuutusyhtiöiden töitä jolloin veloitustakin venytetään aina ylöspäin....
Monet maalauspuljut ei edes ota harrasteautoja maalaukseen ollenkaan siitä syystä että työstä ei voi veloittaa yhtä paljon kuin vakuutusyhtiöltä ja lopputuloksesta ollaan tavallista tarkempia kun kohteena on se "oma kulta". Vaihtoehtona on sitten esim Kaken tee-se-itse maalausliike klaukkalassa jossa omistajalla on mahdollisuus tehdä itse kaikki (jos haluaa)...tiloista löytyy kaikki tarvittavat työkalut ja uuni. Itse tein pohjat (n.95%) itse (maalinpoisto kylläkin soodalla joka ei todellakaan vähentänyt työmäärää) ja annoin lopun maalarille. Jouduin käymään maalipajalla tosin montakertaa uudelleen hieromassa pohjia koska maalari ei muuten olisi suostunut ottamaan autoa maalattavaksi. Itse valitsin ja ostin kaikki maalit. Hommaa maalarille jäi viimeistely pohjatöissä ja suojateippauksessa sekä itse maalaus + 2xlakkaus...hintaa tuli ¤900 uuni ja tilavuokrineen. Lopputulos oli omasta mielestäni riittävän hyvä... Kuvat näkyvät galleriassa. Juza |
Quote:
|
Quote:
YV:nä Krissen yhteystiedot lähitulevaisuuden varalle, kiitos :p |
Tuntuu olevan aika normaali hinta pk-seudulla että maalaus maksaa 3-4ke ja monessa paikassa tosiaan sanovat ei tehdä heti kättelyssä kun ilmoittaa olevan lasikuitupulkka.
|
Veikkaanpa että Juzzi on aivan oikeassa. Vakuutusyhtiöiden hommeleista taitaa juurikin olla kysymys tuossa hinnoittelussa. No, Hämeenlinnan lähellä Kalvolassa on kuitenkin maalari, jonka luokse sain vinkin. Tekee kuulemma kohtuullista jälkeä käyttöpulkkiin järkihinnalla. Kaverilla on vuosikymmenten kokemus harrasteautojenkin maalauksesta. En tosin tiedä lasikuidun suhteen... pitänee käydä paikan päällä kevään tullen ja jos tärppää niin cruisingissa saa sitten ihailla valumia ;)
Tarkoitus olisi itse ensin hioa koneella gelcoat rikki, ja maalari saisi sitten kalliilla rahalla siloitella ja korjailla tehtyjä virheitä. Katsotaan miten äijän käy... |
Siis 3000 €:confused: Meneeks siihen kuukaus siihen auton maalaamiseen? Muistelen, että joskus Saapin hionta ja maalaus makso myös kolme tonnia... markkoina. Toisaalta laskuttaahan nuo ATK-konsultitkin 600 € /päivä muutamasta hassusta Powerpoint esityksestä:rolleyes:
No ohan siinä varmaan hommaa kuitenkin yllinkyllin ja vaikka mitä semmosta mitä tämmönen tavan tumpelo ei tiedä saati osaa. Mitenköhän nuo lasikuituveneitä rakentavat firmat suostus ottamaan yksityisautoja maalaukseen. Niillois ainaskii kokemusta kuidusta yllin kyllin. |
Kai lasikuitukoriautojen syrjintä maalaamolla johtuu siitä että lasikuitukori alkaa useimmiten suomen teillä ja mukulakivillä jostain kohtaa taas elämään ja uudehkoon maalipintaan ilmestyy halkeamia.
Sitten asiakas on oven takana valittamassa ja haukkumassa maalaria että "huonosti olet maalannut". Tätä elämistä ja halkeilua ei jostain syystä esiinny toisissa autoissa ollenkaan ja toisiin ilmestyy saumakohtiin halkeamia jo parin vuoden jälkeen. Asiaa saattaisi auttaa jos korin altapäin kuituvahvistaisi jokaisen sauman ja vekin kohdalta. Mutta se onkin jo aivan toisen tason projekti. |
Tiedä asian todenperäisyydestä, mutta eräs Lohjalainen erittäin kokenut maalari joka myös on maalannut näyttelytason autoja valotti asiaa.
Hankaluutena on kuulemma vanhojen korien "kemiallinen koostumus". Kaveri sanoi et on vaikea saada pohjustettua autoa siten ettei maali rupea kutistumaan ja vetäytymään maalauksen jälkeen. Keskustelu käytiin kun kysyin et mikä olisi ns. kaveri hinta auton maalaamiselle. Ei sanonut hintaa olleenkaan vaan kieltäytyi kauniisti koko hommasta. |
Quote:
|
Quote:
Soitin vinkkien perusteella uudestaan parille maalarille, ja vastaus oli suurin piirtein: "Jos tuot auton tänne pohjatyöt tehtynä, maalit sekoitettuna ja suojattavat osat suojattuna, ja sanot että tuossa on pohjat, ruiskuta siihen, ja otat kaiken vastuun, niin hinta on 800-1000 euron välillä." |
Ei hemmetti. Noilla ehdoilla ja hinnalla mäkin voisin perustaa maalaamon.
Puolen tunnin palkka 1000 euroa, ja vastuu asiakkaalla. Aika hyvä hinta. |
Mä voisin näyttää tutun Puukiilan kunnon kun maalas ihan itse..kahteen otteeseen ja vieläkin luulin että se auto on maalamaton ja pesemätön kun viimeksi näin...
Mutta kyllä maalamaan oppii "kuka tahansa". |
Yleensä oikeat maalarit on myös aika tarkkoja käytettävästä maalilaadusta.
Jos haluaa hyvää jälkeä, niin käyttävät mielellään maalilaatua jonka käyttäytymiseen on tullut hyvä perstuntuma. |
Hiukan hintoja mitä olen kuullut pääkaupunkiseudulta,
-camaro -67 vedetty valmiiksi pellille,maalattava myös luukut ja sisäosat...6000€ -fastback musse sama homma 3300€,toimitusaika 3kk ja kuitista ei puhettakaan. Nämä siis eri firmoista... |
Mitä oon usa foorumia lukenut niin ei se maalauttaminen taida olla halpaa sielläkään?
|
Quote:
Itse olen pysynyt erossa tästä keskustelusta, koska en halua puhua itsestäni automaalarina, vaikka sitä vuoden -88 jälkeen on tullut maalattua kaikenlaista... Tässä särähti pahasti korvaan toi "perusmusta" Mustahan on toiseksi kettumaisin väri pohjatöiltään. Siis lähestulkoon tuplat verrattuna mihintahansa muuhun perusväriin. Moni firma ei edes suostu rupeemaan tekee harrastajille mustia autoja, johtuen juuri siitä kun yleensä ihmiset ei käsitä mikä duuni siinä on tehdä näyttelykuntoinen musta auto. Yleensä ei minkää firma myöskään ole kiinnostunut tekemään autoa asiakkaan pohjiin, koska lopputulos on aina maalarin "vika". Asiakas ei yleensä muista sanoa kaupungilla että säästin vähän ja tein pohjat ihan itse. Silloin vaan muistetaan kertoa että kuka maalas auton. Ne jotka oikeasti osaa tehdä kunnon pohjia ymmärtää miksi maalaus maksaa. Joku jossainvaiheessa sanoi että helppoa rahaa on kun vaan ruiskuttelis asiakkaiden autoja niiden tehdessä pohjat, teippaukset YM. aikaa vievät työt. Suosittelisin laskemaan mitä tiloihin ja ennenkaikkea kunnollisen kammion hankkimiseen ja ylläpitoon uppoo rahaa, niin voi unohtaa homman samantien. Tosin jos omassa autotallissa bilteman ruiskulla suhaa menemään niin miks ei, tosin ei varmaan pääse ihan hirveesti laskuttamaan niistä ruosteisista vessoista mitä tuodaan tarjolle... :) |
Quote:
Just noin se onkin. Toi maalin ruiskutus auton maalaamisessa on murto-osa siitä ammattitaitoa vaativasta työstä, mitä kunnolliseen uuteen maalipintaan tarvitaan. Ne jotka ovat tehneet pohjia itse, ja maalanneet, tietävät mistä tässä puhutaan. Jos maalareiden hinnat tuntuvat korkeilta, tehkää itse! ( ja viekää senjälkeen maalarille kunnolla tehtäväksi ) Onnea. |
Quote:
Jaahas! En tuotakaan aikaisemmin tiennyt. Hyvä että kuitenkin osallistuit keskusteluun sillä muuten olisi tuokin info saattanut jäädä meikäläiseltä pimeän peittoon. Perusmustalla tarkoitin siis vain edullisemmasta päästä olevaa maalitavaraa, ei metalliväriä, ei kikkailuita eikä muutenkaan showroom -laatua. Vain uutta pintaa käyttöpirssiin. |
Quote:
Ompa PÄÄkaupunkiseudulla hinnat:( Onhan se helppoa vetää landelaisilta (90% hesalaisista on maaltamuuttajia) fyffet himaan, toisaalta on siellä toimipaikkavuokrat kans hiukka kalliimpia. Turusta löytyy maalari, jolla on maalautettu harrastepelejä -80 luvun alusta lähtien, eikä karsasta perusmustaa, eikä mitään muutakaan väriä. Saa palkkansa ison merkkifirman kolarikorjauksista. Jos vehkeesi on purettu valmiiksi, niin hionta, kittaus ja maalaus + parikerrosta lakkaa maksaa about 3000¤ ja ei tarvitse valittaa lopputuloksesta. T:KJA |
Quote:
yksikään firma joka hoitaa myös velvoitteensa (eli verot, sotut, tilavuokrat ym.ym.) ei pysty toimimaan alle 30 e / per tuntilaskutus hinnalla. tähän sitten vielä vähän tarpeita + maalit, niin voi kokeilla miten saa homman toimimaan. EI tossa ihan kuukautta pysty turaamaan, 80-100 tuntiakin alkaa oleen jo morjens;) ;) ;) |
Täysin samaa mieltä! Auton maalaaminen on muutakin kuin vain ruiskuttamista! Tietysti, jos pinta on ns. appelsiinimäinen, niin maalari saa katsoa itseään peiliin ja pitkään.
Quote:
|
Taidan tietää tyypin, mutta oikeilla aineilla saadaa jopa Vetteen kestävä maalipinta!
Quote:
|
| All times are GMT +3. The time now is 09:11. |