FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Corvette-vihaaja!? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=6030)

hakkis 08.03.2007 17:30

Corvette-vihaaja!?

Tänään oli se päivä vuodesta,että oli mentävä pakolliseen purukaluston vuositarkastukseen.Pihinä miehenä tietysti kunnalliseen jonotuskeskukseen istuskelemaan.Paikat olivat tietysti hyvin edustettuna, joten jouduin änkeämään erään vähän tukevahkon herrasmiehen viereen.Siinä vuoroamme odotellessamme vaihdoimme mielipiteitä ilmaston muutoksesta,politiikasta yms.
Sitten herra X huomasi hupparin hihassa merkinnän FinnShark.com.
-Onkos toi hihamerkki sun työpaikkasi mainos?
-Ei,tää on vaan sellainen meidän Corvette-kerhon netti-ilmoitus.
-Ai teilläkö on oikein oma kerhokin.Onko teitä montakin jäsentä.
-Mä en nyt tarkkaan muista tämänpäivän tilannetta,mutta satoja kuitenkin ja lisää tulee koko ajan.
-Eikös se Corvette ollut sellainen amerikkalainen urheiluauto,muistaakseni oikein kutoskoneellakin.Niin ja eikös se ollutkin vaan kakspaikkanen?
-Joo,kakspaikkasiahan ne on,mutta kyllä ne kaikki on kasipyttysiä. Moottorin koko vaihtelee vähän omistajan maun mukaan.Jotku vielä virittävät koneita saadakseen lisää hevosvoimia.
-Ai jaa,niissä on niin isot moottorit.Mulla on Foordissa vaan kakslitranen ja hyvin silläkin ajelee.Mikäs noissa oli se litramäärä?Niin ja paljonkos tommoisesta koneesta oikein lähtee hevosvoimia.
-Mun autossa on 5,7 litraa ja hevosvoimia lienee vähän alle 400.Noi luvut vaihtelee niin paljon autoittain.Vanhemmissa autoissa oli vähemmän-ja uudemmissa enemmän ruutia.Lisäksi pojat virittelee koneitaan aika paljonkin.Kyllä kai niistä saa vaikka 800 hv jos lompakko kestää.
Nii,paljohan niissä formuloissakin on hevosvoimia, kun ne kulkeekin niin kauheen kovaa.Joskus telkkaria katellessa oikein hirvitää niitten kaahaa minen.Ja sitte kun ne kolaroi niitä autoja, niin ei siinä pikkurahalla pelata.
-No ei nää Corvetet nyt sentään mitään Formuloita ole,mutta kyllä toi mun autokin menee mittarin mukaan semmosta 300km/h ja bensaakin saa poltettua ihan mukavasti.Kaikki harrastus tuppaa vähän maksamaan.
-Aivan,aivan niinhän se tietysti on.Ootkos saanut muuten paljon ylinopeussakkoja.
-Onhan niitä vuosien varrella jokunen tullut.Kuin niin?
-No mä vaan aattelin, että jos tommosta toimintaa harrastaa,niin pakostahan niitä on tultava.Paljos muuten tommonen raketti oikein maksaa tänäpäivänä?Sehän on kuitenkin vaan sellanen yhenlainen lelu.
-Vähän vaihtelee,mutta ei mitään mallia uutena saa alle sadantonnin.

Hiljaista puhinaa.....hiljaista niiskutusta.

-Se on aika paljon rahaa tollai.....

HerraX,olkaa hyvä,teidän vuoronne!

-Mä toivon että sä *******n porvari ajat kesällä sillä sun lelulla rekan alle ja heität veivisi.*******en pullistelijat, painukaa *****un.

Oven lämäys ja käytävällä hiljaisuus.Yleensä minäkään en jää sanattomaksi mutta nyt mut kyllä tyrmättiin.Se oli sananmukaisesti isku vyön alle.Että hyvää kesää vaan vette-porukalle.[-o<

heimo huima 08.03.2007 17:36

Quote:

Originally Posted by hakusellaan
Mulla on Foordissa vaan kakslitranen ja hyvin silläkin ajelee.[-o<

Yleensä tollaisen kommentin jälkeen ei enää jaksa kertoilla omista harrastuksista. Kumminkin on eri aaltopituudella.

pirre 08.03.2007 17:45

Ai onko jossain suljetussa laitoksessa jäänyt ovet aamulla pullakuskilla auki or what :confused:

Eipä yleensäkkää tule paljon tuntemattomien kanssa harrastuksistaan puhuttua, säästä on mukava rupatella ;)

MikkoM 08.03.2007 17:52

Quote:

-Mä toivon että sä *******n porvari ajat kesällä sillä sun lelulla rekan alle ja heität veivisi.*******en pullistelijat, painukaa *****un.

Oliko nuo siis oikeesti kyseisen herran viimeiset sanat:confused::confused:
Jumalauta mikä .yrpä:confused:

hakkis 08.03.2007 17:58

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Oliko nuo siis oikeesti kyseisen herran viimeiset sanat:confused::confused:
Jumalauta mikä .yrpä:confused:

Ou jee.Ovi esti loput.:(

MikkoM 08.03.2007 18:01

Quote:

Ou jee.Ovi esti loput.:(

Mä oon tavannu aina sanoa että näitähän myydään kaikille... Mutta se on oma asia onko niin hullu että tällasen ostaa..
Mutta meitähän on moneen junaan!

Corvette63 08.03.2007 18:06

Ihanaa! :cool:

Juha 08.03.2007 19:35

Juu, helvettiin vaan me kaikki ***** porvarit :-)

TomYum 08.03.2007 20:17

Kaikilla meillä on hetkemme. Ehkä voortikuskille avautui juuri tuolla hetkellä jotain, joka laukaisi patoumat :rolleyes:
Onneksi ei moisia ole tullut itselle vastaan.

Turismo 08.03.2007 20:45

Eipä tuu paljoa huudeltua harrastuksista vaikka tuore juttu onkin. Koskaan kun ei tiedä mitä kateus aiheuttaa :-o

Niin, on mulla se voortikin, tosin 1.6 vaan ja ajeleehan tuota silläkin :thumrigh:

KTM 08.03.2007 20:50

Tuohon pitää tottua jos on niin sinisilmäinen, että kertoo jotakin noin seikkaperäisesti ja meille jokapäiväistä asiaa jollekkin kyselijäkävylle niiin tulos on aina odotettavissa tuohon suuntaan. Tässä voidaan sanoa, että Siperia opetti ja siirryin kertomaan asian seuraavasti: "Äh se on sellainen vanha Chevy ´60-luvulta". Sitten yleensä tyhjänkyselijöiltä loppui mielenkiinto. Jokus saattoivat kysyä bensan kulutusta, mutta sen kuittasin vain, että kaikki mitä tankkiin laittaa myös menee. Oikeasti selvisi paljon vähemmällä ja ne jotka tietävät asiasta ja ovat aidosti kiinnostuneita osaavat tehdä oikeat kysymykset.

Nyt tietysti kun erehdyin seikkalemaan Fordin kanssa, niin vanha Ford tajutaan Angliaksi tai Eskonnortiksi ja vielä vähemmän kyselijöitä on aiheesta :thumrigh:

heimo huima 08.03.2007 20:55

Paras konsti on aina vähätellä siitä millainen kärry on. Tosin eipä se aina onnistu, kun on niin täpinöissä aina välillä. :lol:

Wessi 08.03.2007 21:00

Eiköhän tuo tapaus olisi vihannut ihan mitä tahansa autoa, etenkin jos se maksaa enemmän kuin se oma voortti. Se kateus se kateus...

jaro55 08.03.2007 21:10

Taitaa olla hepulla osamaksu-Mondeo alla,kotona ruma muija ja 5 kakaraa,rälläkkää ei oo saanu reiluun vuoteen mut ei se haittaa kun ei enää seisokkaan...

VetteMan 08.03.2007 21:11

Onhan noita monenlaisia ihmisiä..
Ja todennäkösesti usein on niin että se uusi tai vuoden ikänen auto jolla toinen ajaa, maksaa enemmän kun vette. Ainakin mun kohdalla.
Yleensä sanonut että jokaisella töissäkäyvällä on vetteen mahdollisuus.
Omalle kohdalle ei tosin ole tuon kaltaista tapausta osunut kohdalle, eikä toivottavasti osukkaan.

MrT 08.03.2007 21:21

Hakusellaan unohti toivottaa kaikki terve tulleiksi Tuusulan niin minäpä paikkaan. Siis oikein plajon terve tuloa Tuusulaan, toivottavasti viihdytte :twisted:

red89 08.03.2007 21:40

Quote:

Originally Posted by jaro55
Taitaa olla hepulla osamaksu-Mondeo alla,kotona ruma muija ja 5 kakaraa,rälläkkää ei oo saanu reiluun vuoteen mut ei se haittaa kun ei enää seisokkaan...

Juuri näin:thumrigh:

mussette 08.03.2007 23:34

Se jolla onni on se sen kätkeköön. Vuosien varrella olen oppinut pitämään suun kiinni montako hehtaaria omistaa ja puolue kannan. Jenkki autojen omistusta en ennen ole joutunut salailemaan, kai siitäkin puhumisen pitää rajata sitten tietyn porukan kesken.
Jos olet myynti alalla niin paremmin tulee kauppaa jos menet asiakkaan luokse muutama satatuhatta ajetulla autolla kuin 2000 luvun Bemarilla (sillä ärsytät takuu varmasti ostajat).

Macho 08.03.2007 23:44

Olisit vielä avannu oven ja huutanu perään "KÖYYYHÄ!!!!"
Hammaslääkäri on hyvä paikka *****illa kun legotkin korjataan heti. :D

sevy.8 08.03.2007 23:53

Ton äijän täytyi olla se SAK:n mainoksen tekijä :lol: :lol: :lol:
*RÖYH*

TiikeriHai 09.03.2007 00:29

Kateus. Merkillisiin purkauksiin ihmiset sen kätkee, ei sovi ees itelleen myöntää että ttu kun käy kateeksi.

Riittäähän sekin jo herättämään ärtymystä joissain kun ite ajelen "kauhealla vanhalla paskalla" ja vieläpä hymyillen eikä heru kiinnostusta uusille bulkkituotteilleen. Eikä ole edes kysymys mistään Corvettesta vaan vähemmän nätistä 40-vuotiaasta ooppelista.

Teemu 09.03.2007 01:02

Ei tuo omituinen reaktio korreloi mitenkään varallisuuteen tai pill*nsaantiin, tuollaista ilmenee kaikissa kasteissa mitataan asiaa sitten taaloilla tai kyntömetreillä... Ylipäätään keskiluokkaisiin standardeihin ja normeihin sopeutumattomia ihmisiä pidetään omituisina. Individualismi ei kannata tässä maassa.

Asuntolaina, Farmariavensis, poikien lätkäharrastus, paritalonpätkä, golden retriever, puolionnellinen avioliitto. Auta armias, jos tästä homogeniasta poikkeat niin vikaa täytyy olla... Mitenkään edellämainituissa olosuhteissa eläviä väheksymättä!

Ei se kateus kohdistu siihen Corvetteen, Mustangiin. Kateus on siihen, että tuo kaveri toteuttaa itseään vakiokaavasta piittaamatta

V-P 09.03.2007 03:08

Quote:

Originally Posted by Teemu
Ei tuo omituinen reaktio korreloi mitenkään varallisuuteen tai pill*nsaantiin, tuollaista ilmenee kaikissa kasteissa mitataan asiaa sitten taaloilla tai kyntömetreillä... Ylipäätään keskiluokkaisiin standardeihin ja normeihin sopeutumattomia ihmisiä pidetään omituisina. Individualismi ei kannata tässä maassa.

Asuntolaina, Farmariavensis, poikien lätkäharrastus, paritalonpätkä, golden retriever, puolionnellinen avioliitto. Auta armias, jos tästä homogeniasta poikkeat niin vikaa täytyy olla... Mitenkään edellämainituissa olosuhteissa eläviä väheksymättä!

Ei se kateus kohdistu siihen Corvetteen, Mustangiin. Kateus on siihen, että tuo kaveri toteuttaa itseään vakiokaavasta piittaamatta

Noin se kulkee joo. Ei silleen voi tehdä. Mitähän naapuritkin sanoo. Ostetaan sellanen, kun se on Suomen suosituin malli, kyllä sen täytyy olla hyvä. Onkohan toi vähän räikeen värinen? Otetaan se harmaa. Voi voi.
Harmaat ihmiset on mitättömyyksiä, jotka ei uskalla elää omaa elämäänsä miettimättä, mitähän ihmiset sanoo tai tykkää!
Ikävä kyllä se on meillä Suomessa erittäin yleistä.
Mä olen aina tykännyt omaperäisistä, joidenkin mielestä jopa omituisista ihmisistä!
Ne on kivoja, avoimia ja mielenkiintoisia persoonoita, joita ei haittaa pätkääkään, jos joku ällistelee heidän touhujaan. Herrajumala, eihän me voida olla kaikki samanlaisia!
Onneksi.;)

Nipa 09.03.2007 07:39

Kyllä nyt joku vaikutti naksahtaneen Mondeo-miehellä :eek:

WBBC 09.03.2007 08:50

Tai sitten sitä otti päähän oma pieleen mennyt kikkelinpidennysleikkaus-reissu Tallinnassa.
Nyt oli sitten menossa lääkäriin, kun on alkanut osia putoilemaan jalkojen välistä?

vetteboi 09.03.2007 10:01

Quote:

Originally Posted by WBBC
Nyt oli sitten menossa lääkäriin, kun on alkanut osia putoilemaan jalkojen välistä?

Hammaslääkäriinkö silloin kuuluu mennä? ;)

Hemmoa tais vaan hammaslääkäri pelottaa niin että sai pienen paniikkikohtauksen ja sen vuoksi alkoi huutamaan asiattomuuksia...ei kai kukaan nyt muuten Corvetten omistamisesta noin pahasti voi naksahtaa... ;)

jaro55 09.03.2007 10:19

Pelottaa ajatellakin miten tuo heppu käyttäytyy liikenteessä kun joutuu sillä Mondeollaan pysähtymään punaisiin valoihin ja alkaa tavaamaan edellä olevan auton perästä C-O-R-V-E-T-T-E....naks...

Jussi S 09.03.2007 10:27

Voi käydä toisinkin kun höpisee noista Veteistä, ittellä on muutama asiakas intoutunut autoharrastuksesta ja hankkinut itselleen urheilullisen pelin, yksi jopa suunnitteli rautakeulaista C3:sta, mutta päätyi helpompiin harrastettaviin ja osti uudehkon SL-mesen (??, helpompi...) vaan pelisilmää keskustelun aiheen Vette vaatii :) En ainakaan usko että v...n porv....ksi ykskään asiakas mieltää ton munillepotkitun reuhkan takia ja lopettaa sen takia ostamisen....

Vaan kateus kadottaa kalatkin järvistä ja voittaa kiimankin. Mites muuten tää kansa olisi rakentanut tämän yhteiskunnan kuin kateuden ja vitutuksen voimalla ? Tietenkin osa ryytyy ryyppäämään kun ei muuta osaa, mutta pääsääntöisesti pykätään isompaa taloa ja ostetaan komeempaa autoa kuin naapurilla...ja samalla lisätään hyvinvointia muutenkin.

MikkoM 09.03.2007 12:05

Quote:

Originally Posted by Jussi S
Tietenkin osa ryytyy ryyppäämään kun ei muuta osaa,

Ja sittenkin ollaan kateellisia muille ku toisilla on asiat paremmin...
Ja itse ei edes viitsi yrittää, nähty on..

Mickey 09.03.2007 12:40

Quote:

Originally Posted by jaro55
Pelottaa ajatellakin miten tuo heppu käyttäytyy liikenteessä kun joutuu sillä Mondeollaan pysähtymään punaisiin valoihin ja alkaa tavaamaan edellä olevan auton perästä C-O-R-V-E-T-T-E....naks...

jos se on takan ei mitään hätää....Luukut selälleen ja sinne kuminkärynsekaan se hukkuu...korkeintaan kiihdyksissä ajaa vielä sun edessä olleen perseeseen kun olet ohittanut kaikki ;-)

Mikään mondeo tai Anjovis ei todellakaan pomppaa takaluukkuun asti jos vähänkin on hereillä valojen vaihtuessa.

Ja toisaalta joo parempi se on hiljaa olla jopa harrastepiireissä omista leluista ja muusta olen huomannut.
Corvette ja urheiluautoja diggaavat tuntuu olevan jokaisen rockabillyrebelin hampaissa myös...
Silti haaveilevat....

Itse olen huomannut että erikoisemmilla peleillä jotka mielletään nopeiksi on hyvä ottaa valoissa aina reipas kiihdytys jotta tulee selväksi että Toi antaa kyllä ympäri poskia jos sitä pyydät...silloin saa jopa ajella vaikka alinopeutta eikä ohittelijoita näy.

progress 09.03.2007 13:02

Quote:

Originally Posted by Mickey
Itse olen huomannut että erikoisemmilla peleillä jotka mielletään nopeiksi on hyvä ottaa valoissa aina reipas kiihdytys jotta tulee selväksi että Toi antaa kyllä ympäri poskia jos sitä pyydät...silloin saa jopa ajella vaikka alinopeutta eikä ohittelijoita näy.

Tulee mieleen kun joskus ennen kuin vetten omistin ja kesäisenä päivänä liikennevaloissa rinnalle lipui uudehko ferrari.. oli siinä pakko ruuvata ikkunaa alas, kun tiesi että se aikoo lähteä ja lujaa - ja se lähti. Voi sitä riemun ja ilon tunnetta itsellä, kateus oli siitä todella kaukana.

Yorcci 09.03.2007 13:17

Quote:

Originally Posted by progress
Tulee mieleen kun joskus ennen kuin vetten omistin ja kesäisenä päivänä liikennevaloissa rinnalle lipui uudehko ferrari.. oli siinä pakko ruuvata ikkunaa alas, kun tiesi että se aikoo lähteä ja lujaa - ja se lähti. Voi sitä riemun ja ilon tunnetta itsellä, kateus oli siitä todella kaukana.

:thumrigh:

Omaa korvaa miellyttää eniten veekasi, mutta aina vetää suuta hymyyn, jos joku ottaa oikein kunnolla hätäisen lähdön. Ei sillä autolla niin väliä, jos vaan lähtee.

Cocco 09.03.2007 22:59

Mie vetäsin eilen rantaväylän valoista käyttistiisselillä niin hätäsen lähön, kun sillä saa kaikkinensa aikaseksi (406 2.1td stw) ja parinsadanmetrin jälkeen muut oli melkein sen saman matkan meikän takana. Joku jo löi parisataa metriä takana pitkiäkin päälle. En tiä tuliko liikaa savua mun säädetystä tiisselistä vai tippuko multa taas osia pitkin maantietä - vai , mitä se halus viestittää. En jääny kattelemaan.

Jykylässä lähetään valoista tälleen.

Vaihtuu vihree - etsitään kytkinpoljin ja painetaan se hissukseen lattiaan. Etsitään vaihdekeppi. Yritetään löytää liikkeellelähtemiseen sopiva vaihde - o-li-si-ko-han se ykkönen. Siirretään vaihteenvalitsin varovaisesti ykkösvaihteelle osoitettuun kohtaan kaaviossa. Varovaisesti nostetaan kytkinpoljinta ja tunnustellaan... Auto liikahti- varovaisesti lisätään kaasua, (olikohan se tämä oikeanpuoleinen poljin). Noniin... Pääsin liikkeelle ja minähän olen nyt päässyt risteykseen - olinpa mainio liikenteessä liikkuja. Onpas nopeat nuo valot, kun nyt näyttää jo punaista, vaikka olen vasta puolessavälissä risteystä menossa. Voi voi, tätä maailman menoa...

..ttu, ei KESTÄ...

Siis oikeesti se liikkeelle lähtö täällä kestää yhtä kauan, kuin tuota tekstiä lukee...

Corvette63 09.03.2007 23:12

Kaikista paras keino lienee, kun ei välitä niistä urpoista joiden pitää nalkuttaa tai "kerjätä sitä verta nenästä." Moneen kertaan on taidettu todistaa, että kateus.. se on suomalaisten ongelma!

Dalton 13.03.2007 16:46

Quote:

Arvaapas sitä tunnetta, kun vierellä on 944 Turbo possu ja sitten nakkikopin kokoinen jenkki pickup lähtee nopeammin valoista, kuin possu? Seuraavissa liikennevaloissa blondi, joka istui possussa vieressä kysyi: Sulla taitaa olla moottori sökö, kun se savuttaa noin kovin. Tämä Turussa v. 96 Kaarinaan päin vievällä tiellä. Tapaus Porsche 944 Turbo vs. 454 SS '90 ("Hieman viritetty")

janiv 13.03.2007 18:30

Quote:

-Joo,kakspaikkasiahan ne on,mutta kyllä ne kaikki on kasipyttysiä.

Nyt nyt heti historiankirjoja lukemaan[-X Tais olla vasta -55 8-sylinterinen ja sekin optiona :)

Jardze 13.03.2007 18:57

Kun väittelet idiootin kanssa niin pidä huolta, ettei hän tee samoin ;) Taisi taunushemmoa pelottaa hamppilääkärikin :rolleyes:

Mickey 13.03.2007 19:41

Quote:

Originally Posted by matkop
Arvaapas sitä tunnetta, kun vierellä on 944 Turbo possu ja sitten nakkikopin kokoinen jenkki pickup lähtee nopeammin valoista, kuin possu? Seuraavissa liikennevaloissa blondi, joka istui possussa vieressä kysyi: Sulla taitaa olla moottori sökö, kun se savuttaa noin kovin. Tämä Turussa v. 96 Kaarinaan päin vievällä tiellä. Tapaus Porsche 944 Turbo vs. 454 SS '90 ("Hieman viritetty")

Hehhh..ei sitten SSän kuski tajunnut että blondi *****ili...?

Tarkoittanet saitä 454SSää jossa oli Edelbrockin performer nokka ja imusarja sekä peltisarjat ?
Sehän ei ollut mitenkään häävi esitys kylillä...

Vai puhutkos nyt siitä toisesta joka oli mun tallinapauri ja ajoi aikanaan kilpaa Hondalla?
Se oli täysin vakio kuten loput "turkulaiset" SSät.

Mickey 13.03.2007 19:43

Quote:

Onhan se hauska kuulla kun Fefe raikaa...ja kumi samalla...harvinaista herkkua jopa Ferrarin omistajien keskuudessa.

http://www.youtube.com/watch?v=7Bo1k4LLB44

Mickey 13.03.2007 19:48

Quote:

Originally Posted by corvette63
Kaikista paras keino lienee, kun ei välitä niistä urpoista joiden pitää nalkuttaa tai "kerjätä sitä verta nenästä." Moneen kertaan on taidettu todistaa, että kateus.. se on suomalaisten ongelma!

tästä syystä olen painottamassa veneilyyn.
On nääs niin ******** hauskaa kun ei kuuluu suorien putkien metelin takaa tai yhtään mitään negatiivista.
Ja aidosti muskelivenettä tankatessa kadekkin pitää turpansa kiinni. Se menee sen verran yli hilseen....
Plus merellä välimatkaa "rahvaaseen" on riittävästi jotta ei kuule edes purjeveneellä edetessä persaukisten ininää.

heimo huima 13.03.2007 19:53

Muskeliveneilyssä vaan se huono homma, että koko kesän bensabudjetti saa kulumaan yhdessä viikossa. :rolleyes: Jos gaso ois Suomessa samanhintasta kuin ryssis niin sitten..

hakkis 13.03.2007 20:02

Siellä asustelee niitä saaristolaisia.Niitä ei kestä katella eikä kuunnella edes kännissä.Ne pitäisi ensin ajaa Jenkkeihin vuoristolaisiksi,vasta sen jälkeen veneily olisi hienoa hommaa.:cool:

Mickey 15.03.2007 12:17

Quote:

Originally Posted by heimo huima
Muskeliveneilyssä vaan se huono homma, että koko kesän bensabudjetti saa kulumaan yhdessä viikossa. :rolleyes: Jos gaso ois Suomessa samanhintasta kuin ryssis niin sitten..

Ei pidä paikkansa...ainakin tälläpäin pääsee tunnissa niin kauas että avomeri on edessä eli palaa noin 400-500 euroa viikonloppuna ja viikolla taasen makaa kuitenkin laiturissa/trailerilla.

Itse kun olen sitä tyyppiä että lomailen jostasin kumman syystä talvisin mielummin ja kesät olen vaan viikonloput vapaat ?
Miksi en tiedä mutta näin on mennyt vuosikymmeniä.
Esimerkkejä....TPS marina-Airiston Matkailuhotelli 15min, Nauvo Escale 10min lisää.
Tku-Hanko noin tunti+
Tku-Taallintehdas 30min.
Tku-Maarianhamina 2.5h
Tku-Tukholma 6h.
Kulutus tuolloin noin 160l/h.

Ja saaristolaiset..no joo...ne on kyllä oma lukunsa.
Mielestäni Kuusiston sillalta saisi jo pistää mantereen kohdalta poikki koska sieltä suunnalta ne suurimmat huijarit tulee....
Hirvensalossa taasen asuu ne jolla on massi kunnossa.

Ja muskeliveneily on halvin muoto harrastaa veneilyä mun mielestä...tekniikka on halpaa ja tuttua ja veneetkin edullisia.
Toista se on kun ruvetaan katsomaan purjeveneitä tai cruisereita.

heimo huima 15.03.2007 16:38

Onks toi kulutus nyt matkaajoa vai rälläystä? Muuten ei niin väliä, mutta ollu siinä uskossa että mulla ei olisi koskaan varaa mihinkään muskeliveneeseen..Siis joku isolohko tai pari ahdettuna ja tuskin se oma ajo paljoa muuta ois kuin hanat kaakossa.;)
ps. omat veneilykokemukset on sitten lähinnä vesiskootterilla leikkimistä junnuna, asunut aina sisämaassa.

hakkis 15.03.2007 20:12

Quote:

Onks toi kulutus nyt matkaajoa vai rälläystä? Muuten ei niin väliä, mutta ollu siinä uskossa että mulla ei olisi koskaan varaa mihinkään muskeliveneeseen..Siis joku isolohko tai pari ahdettuna ja tuskin se oma ajo paljoa muuta ois kuin hanat kaakossa.;)
ps. omat veneilykokemukset on sitten lähinnä vesiskootterilla leikkimistä junnuna, asunut aina sisämaassa.

Kyllä muskeli niin paljon kuluttaa,että ajot jää tosi vähiin.Mieti kahdesti ennenkuin moisen lelun ostat.:cool:

Kaukinen 16.03.2007 08:06

Quote:

Originally Posted by Mickey
Ja muskeliveneily on halvin muoto harrastaa veneilyä mun mielestä...tekniikka on halpaa ja tuttua ja veneetkin edullisia.
Toista se on kun ruvetaan katsomaan purjeveneitä

Höpö höpö. Tottakai löytyy sikahintaisia purkkareitakin, mutta retkikelpoisen purjeveneen saa jo muutamalla tonnilla, kisakuntoisen H-purjeveneen kymppitonnilla.

Kuvassa olen itse H-veneellä kisaamassa kääntömerkillä. On muuten jännää ja vauhdikasta touhua vaik'ei uskoisi:

Mickey 16.03.2007 09:24

Heh....kas toinenkin purjehtija foorumilla...en viitsi nyt linkittää mutta itse olen kakkoskippari Mizar nimisellä One-offilla (Tuttu Gotland Runtin palkintopallilta) joka tämän kesän maissa ja seilataan Still-900 Hot Pepperillä, noin 35th pelejä molemmat ja ei niissä kyllä nelihenkinen perhe veneile kuten ei H-venessäkään ellei hieman masokisti ole, ainakin meidän vesissä.
Kilpaileminen on eri juttu ja äijäporukassa.

Itse olen purjehtinut kilpaa vuodesta 1977 maajoukkuetasolla asti, ollut Hai-venettä (joka taisi maksaa kaikkineen 30th mk) kokeiltu lasikuitupurkkeja laidasta laitaan ja ikuinen haave ( ja ehkä siksi jää) on 6mR(ei väliä onko classic vai moderni) tai miksei isompikin...purjekerta vaan kun maksaa tollaseen 75th euroa...Mizariin ja Stilliin puolet.
Mutta ei ole vuottakaan kun noitten omistajien kanssa oltiin ostamassa H-venettä, H-venetausta kun heillä on ja muutamaa ehdokasta pojat kävi katsomassa kunnes klaustrofobia kuulemma iski, itse olin kyllä valmis projektiin.
Ja kilpapurjehus erityisesti ratakisaaminen on vauhdikasta ja jännää, itse asiassa purjehduksen suola. Tästä syystä hermoni ei lepää purjeveneessä ja siksi perhepurjehdus on pois laskuista kun olisin kuitenkin koko ajan trimmamassa ja repimässä spinnua ylös.

Että silleen...ja Isoa Puikkoa olen halajanut niin kauan kun muistan eli ihan optimistijolla-ajoista asti joten ei hetkauta mitä kuluttaa etc ELI OLEN HAAVEILLUT NIISTÄ KAUEMMIN KUIN CORVETEN OMISTAMISESTA.
Ajot on kuitenkin niin vähissä itsellä mm. kilpapurjehduksen takia plus että vieläkin (vaikka jonkun mielestä olen täysi tunari -huom sarkasmia! ) pyydetään ruuvvaamaan ratakilpureita kesäisin että mahikset on vähissä..rajoittuneee muutamiin pyräyksiin kesällä ja olen melkein valmis luopumaan jopa kaikista autoistani sen takia.

Noi "arviot" mitä annoin oli keskikulutuksia johon sisältyy rälläystä ja suoraan erään kaverin quottauksia mitä keskimäärin 38 jalkainen kahdella 454lla (550hv kpl) kuluttaa eli 160l tunnissa sisältäen Poker Runin ja matkat Tukholmasta Maarianhaminaan ja takaisin.

Mickey 16.03.2007 09:43

Quote:

Väitän että jos keskituntinopeutesi Turusta Maarianhaminaan on yli 20 solmua olet erittäin hyvä veneilijä.
Tutulla tippusi useaan otteeseen 38 ScarabKV plaanista ja nopeus ei tainnut kertaakaan nousta yli 35 solmun kun ekaa reissua teki ja vain merikortti apuna ja kaksi "kokenutta" merikortin lukijaa apuna...tässä syy myös miksi Muskeliveneet on välillä halvalla myynnissä.
Omistajat huomaa että olematon veneilytausta ja tuollainen vene ei käy yhteen ja ei ole enään kivaa.

Siksi väitän että harvemmin heimokaan rälläilee edes lappeen vesillä tuollaisella koska ei tuo tuttukaan väittänyt että seuraava reissu menisi yhtään nopeammin, tollasta reissua kun voi verrata Nordschleifen opettelemiseen vaativuustasolla.

Corvette63 16.03.2007 16:12

Ja mä kun ajattelin olevani "Corvette-vihaaja!?" topicissa.. :lol:

heimo huima 16.03.2007 16:14

No koskas nää ois muka ollut topicin mukaisia? :rolleyes:

All times are GMT +3. The time now is 09:40.