![]() |
Jarrujen ilmaus?
Onkos -97 C5:ssa jotakin tiettyä jarrujen ilmaus järjestystä tai muuta kikkaa?
Ei vaan meinaa löytyä oikeaa poljintuntumaa ja jarrujakin ehkä kesällä tarvittais...:cool: |
Quote:
Quote:
Ja se ilmaustyökaluhan (hintaluokka 5 euroa!) näyttää tältä: ![]() ja toinen vaihtoehto ilman pulloa, jolloin tulee molempiin piireihin ilmausvempeleet: ![]() |
Vanhemmissa C5:ssa (2001 vanhemmat mallit) jarrujen ilmausjärjestys on:
"pass rear, driver rear, pass front, driver front" |
Quote:
Olen kuullut ihan yleistietona, että autosta riippumatta ensimmäisenä ilmattaisiin kauimmaisin jarrunestesäiliöstä (pisin putki) ja viimeisenä lähinnä jarrunestesäiliötä (lyhin putki). |
Quote:
Joo ton mäkin oon kuullut. Meneeköhän sit vanhemmissa ja uudemmissa C5:ssa noi putket eri tavalla, kun niissä on eri ilmausjärjestys? |
Quote:
Emmätiedä, mutta tuo vanhempien C5:ien ohje kelpaa C4:eenkin sellaisenaan. |
Quote:
|
Kiitti Yorcci! Nyt saatiin jarrutkin toimimaan ja ja pitihän sitä käydä vähän kokeilemassakin, vaikkei kilvissä olekaan. ...maaseudun etuja...
Noi Biltema/Mätänet ilmausletkut oli aika positiivinen yllätys! Oon pitänyt niitä enemmän leikkikaluina, mutta ne olikin täyttä asiaa. Joskus näköjään halvallakin saa toimivaa tavaraa... |
Quote:
Eipä kestä kiittää. Hieno homma, että auto toimii. :thumleft: WOW! Meikäläisestä oli jollekulle apua... Noh, käytännössä pistin vaan kuulemaani dataa eteenpäin, joten ei se ollu mun ansiota kovinkaan paljoa. ;) |
Mä sain tänään ilmattua hyvin tollasella Motonetin systeemillä jossa on tuo pullo letkun toisessa päässä. Hyvin toimi, ja ei tosiaan oo kallis!
|
Kuinka paljon jarruöljyä tarvitaan kun ajattelin vaihtaa vanhat nesteet uusiin?
|
Quote:
Mulla meni puukiilaan koko litra. |
Quote:
Mulla meni kaikkiaan varmaan 3 litraa. Mutta mun pulkassa tehtiin silleen, että ensin painettiin tollasta halpaa uutta jarrunestetta järjestelmän läpi, että saatiin jokaisesta satulasta ulos puhdasta tavaraa. Vasta sen jälkeen laitettiin paremmat jarrunesteet sisään ja pumpattiin taas niin kauan että jokaisesta satulasta tuli tota parempaa jarrunestetta ulos. Siinä meni tavallaan toi ensin laitettu uus neste hukkaan, mutta tuli ainakin kunnolla huuhdottua vanhat paskaset nesteet pois. |
Quote:
Onko tämä vielä vuosimalin 2001 ilmausjärjestys? Laatikko remontin takiahan jouduin löysäämään jarruputket irti joten ilmaus on edessä. |
Quote:
Toi on vuosimalliin 2000 asti, eli ei enää 2001. Noihin uudempiin oli muistaakseni vähän erilainen ilmausjärjestys. En sitten osaa sanoa, että onko sillä käytönnössä kovin paljon merkitystä vai ei... |
Jarrujen ilmaus / ABS
Tarkoitus olisi vaihtaa uudet jarrusatulat kun tuo punainen on niin komea väri...mutta käykö jarrujen ilmaus perinteisesti pumppaa ja ilmaruuvi auki systeemillä ABS-systeemistä huolimatta?
|
Quote:
Jebu. Normisettiä. Huomioi toi järjestys vaan. |
Quote:
Huomioithan, että Base Coupessa/avossa oli samat satulat kuin Z06:ssa. Vaan jarrupala ja satulanväri on eri. |
| All times are GMT +3. The time now is 10:15. |