FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Kerhokeskustelut (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Concours d`Elegance (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=6245)

Marianne 31.03.2007 18:47

Concours d`Elegance

Hei kaikki!

Taas olisi "näytön paikka" Turun Kakskerrassa 17.6.-07. Kyseessä siis urheiluautojen ja kauniiden autojen ulkonäyttely kartanomaisemissa. Viime vuonna mukana olleet varmasti muistavat, että Corvetet pärjäsivät "aikas hyvin"; mm. Best in Show...
Alustavasti juttelin tapahtuman järjestäjän kanssa ja hän toivotti meidät jälleen lämpimästi tervetulleiksi tänäkin vuonna. Lauantaiksi oli suunniteltu Kuninkaan tiellä letkassa ajoa ja lounasta ja mukavia pysähdyksiä ilman tehtäviä, illalla (siis lauantaina) Harjattulan kartanolla jotain hyvää syötävää; tää oli vielä hieman auki, mutta...
Ja sitten itse näyttely siis sunnuntaina. Itse ajateltiin mennä vain sunnuntain tapahtumaan ihailemaan kauniita ja komeita autoja... Lisää tietoa löytyy:www.concours.fi-sivuilta. Tätä vuotta ei vielä ole päivitetty; tai oli kyllä jo, mutta muutoksia lienee tulossa, koska tällä hetkellä ei vuotta 2007 siellä ole.
Niin, mukaan siis vaan kaikki, joilla vielä allakassa löytyy tilaa; ja HUOM: Vaimot ja tyttöystävät myös mukaan; tehkää niinkuin Danne vaimoineen; piknik-korit ja muut tilpehöörit mukaan; siinä oli tyyliä!
Palataan asiaan täällä ja jos kiinnostusta löytyy, niin sovitaan tarkemmin aikataulusta ja treffipaikasta!

Parhain terkuin Marianne ja Åke

Corvette63 31.03.2007 18:55

Näin alustavasti voisi ilmoittautua mukaan Sunnuntain sessiolle 1955 Cadillac Eldoradolla, tai Corvettella ;)

Muutamilla saattaa jäädä tänä vuonna Concours d' Elegance Show näkemättä, sillä menee Le Mans-reissut päällekkäin. Ja itse Turun showta edeltävänä Lauantaina olikin myös Hyvinkään Street Slide, jonne pitänee päästä ainakin katsomoon istuskelemaan.. Ja perjantainahan oli Vantaan Cruising Night.

Pekka Berkeles 31.03.2007 19:03

Quote:

Originally Posted by corvette63
Näin alustavasti voisi ilmoittautua mukaan Sunnuntain sessiolle 1955 Cadillac Eldoradolla, tai Corvettella ;)

Noniin! Tuu sillä teidän upealla punaisella avo-Eldoraadolla! Mä oon itte jo lupautunut olemaan Turussa tuolloin sunnuntaina, joten CeeViitosia on vähintään yks kappale paikalla. Toki saa niitä olla enemmänkin ja miksei myös Grey Metallic Convertible. Ihan miten vaan... :-)

Corvette63 31.03.2007 19:16

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Noniin! Tuu sillä teidän upealla punaisella avo-Eldoraadolla! Mä oon itte jo lupautunut olemaan Turussa tuolloin sunnuntaina, joten CeeViitosia on vähintään yks kappale paikalla. Toki saa niitä olla enemmänkin ja miksei myös Grey Metallic Convertible. Ihan miten vaan... :-)

Tullaan tullaan! Vielä jos saadaan nähdä oikein nähdä "livenä" vihdoin Suomen harvoja laatuaan oleva musta C5 Z06, niin mikäs siinä ;) Siitä tulin mieleeni, että pitääpäs käydä räpeltämässä hiljattain Cadillacin moottoria kuntoon, josko saisi käyntiongelmat kuriin :-k

Finnshark 31.03.2007 20:22

Alustavasti mukana ollaan! Ei tiedä vielä pääseekö vettellä vai käyttiksellä, mutta paikalle yritetään päästä!

Quote:

Joutuukohan Caddyn jättämään parkkikselle, vettellä ainakin pääsee muiden näyttelyautojen sekaan. Caddyhän on aikuisten oikeesti hieno, mutta tuo on urheiluautonäyttely. ;)

Pekka Berkeles 31.03.2007 20:27

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Joutuukohan Caddyn jättämään parkkikselle, vettellä ainakin pääsee muiden näyttelyautojen sekaan. Caddyhän on aikuisten oikeesti hieno, mutta tuo on urheiluautonäyttely. ;)

Tottako...no ei toki, nimittäin olihan siellä viime vuonna mm. Lagonda. Ja just se "star wars" -neliovinen... :-)

heimo huima 31.03.2007 20:29

Ja mersujakin oli. :rolleyes:

Corvette63 31.03.2007 21:04

Totta puhutte, pitääpä seurailla tilannetta! Jos ei pääse, niin pitänee heittää Caddy mossen ja Ladojen sekaan sivutien parkkialueelle ;) ..Tai Vettellä vaan mukaan?

Corvette63 31.03.2007 21:37

Quote:

Originally Posted by heimo huima
Ja mersujakin oli. :rolleyes:

:D

MrT 01.04.2007 09:59

Quote:

Muutamilla saattaa jäädä tänä vuonna Concours d' Elegance Show näkemättä, sillä menee Le Mans-reissut päällekkäin.

Niinpä, jää elämäni ensimmäinen Turkkusen reissu vielä odottamaan :-k

MrT 01.04.2007 10:00

Quote:

Jos ei pääse, niin pitänee heittää Caddy mossen ja Ladojen sekaan sivutien parkkialueelle ;)

Siellähän sillä Caddylla olis kiva olla muiden mainitsemiesi suurvalta automobiilien seurassa ;)

Finnshark 01.04.2007 21:24

Quote:

Tottako...no ei toki, nimittäin olihan siellä viime vuonna mm. Lagonda. Ja just se "star wars" -neliovinen... :-)

Totta turiset, ja corvette63:n kuvatkin sen todistaa. Hyvä vaan jos eivät ole ihan niin pilkuntarkkoja mitä nurmikolla majailee! Caddy on kuitenkin niin hieno että sopii hyvin näyttelyalueelle ja tunnelmaan paremmin kuin esimerkiksi tuo mese! :cool:

groovyjay 01.04.2007 22:08

Quote:

:D

Noi kaikki mersut on kammottavan kauheita! :shock:

MrT 01.04.2007 22:19

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Noi kaikki mersut on kammottavan kauheita! :shock:

Ihanan suoraselkäistä kirjoitusta :)

Yorcci 01.04.2007 22:26

Kyllä mä tuon avo SL:n (vaimikäsenytonkaan) ottaisin ihan mielelläni. Myisin pois ja laitattaisin puukiilaan oikean murhamoottorin, vahvistuttaisin laatikon, perän ja muun voimansiirron ja loppurahalla ostaisin renkaita hupailuun.

Corvette63 01.04.2007 22:27

Quote:

Totta turiset, ja corvette63:n kuvatkin sen todistaa. Hyvä vaan jos eivät ole ihan niin pilkuntarkkoja mitä nurmikolla majailee! Caddy on kuitenkin niin hieno että sopii hyvin näyttelyalueelle ja tunnelmaan paremmin kuin esimerkiksi tuo mese! :cool:

Kiitos kiitos :cool:

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Noi kaikki mersut on kammottavan kauheita!

:D Totta turiset, mulle lähtis ekana noista kuvan autoista matkaan toi punainen polkuauto!

Corvette63 01.04.2007 22:28

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Kyllä mä tuon avo SL:n (vaimikäsenytonkaan) ottaisin ihan mielelläni. Myisin pois ja laitattaisin puukiilaan oikean murhamoottorin, vahvistuttaisin laatikon, perän ja muun voimansiirron ja loppurahalla ostaisin renkaita hupailuun.

Taitaa olla SLK? Tai no, ei mulla oikeen Mersu mallistot hallussa ole :-k

groovyjay 01.04.2007 22:29

Quote:

Kiitos kiitos :cool:

:D Totta turiset, mulle lähtis ekana noista kuvan autoista matkaan toi punainen polkuauto!

Sais jäädä sekin multa ottamatta...

unknown 12.06.2007 17:47

Sunnuntaina ajattelin olla paikalla.

Pekka Berkeles 12.06.2007 19:51

Quote:

Originally Posted by unknown
Sunnuntaina ajattelin olla paikalla.

Harrasteautollasi, toki?

Finnshark 12.06.2007 20:50

Quote:

Alustavasti mukana ollaan! Ei tiedä vielä pääseekö vettellä vai käyttiksellä, mutta paikalle yritetään päästä!

Olenko minä ollut maaliskuun lopussa noin optimistinen... Vette jää talliin, mutta säävarauksella itse ilmestyn paikalle! Jos vain ei sada niin käyttiksen keula kääntyy Turun suuntaan sunnuntai aamuna. Pick-Nick korikin on jo valmiina, pitänee vain ostaa sinne sisällekin jotain! ;)

unknown 12.06.2007 21:02

Quote:

Harrasteautollasi, toki?

No tottakai, sillä mustalla mennään.
Mukaan lähtee myös yksi tai kaksi punaista...

Corvette63 12.06.2007 21:38

Mä en tuu Cadillacilla kuitenkaan, ei "ehdi" saamaan kuntoon. Tai no, katsotaan josko sitä pääsee ylipäätänsä edes Turkuun asti :(

Pekka Berkeles 12.06.2007 21:52

Perhana, voi olla että jää tämänvuotinen reissu tekemättä. Z06 on paloina ja Meseen en saanut pyöränkulmansäätöjä varattua ennenkuin vasta juhannuksen jälkeen. Ja C4:sta on akku tyhjä ja enkä ole ehtinyt hakea siihen Tullista ajolupaa...

Turkuun asti kuitenkin tullaan. Aika sitten näyttää pääsenkö näyttelyyn asti.

Kurkis 13.06.2007 10:02

Oliko ajatusta kokoontua jossain ja ajella paikalle porukalla?

Nevada 13.06.2007 22:51

Paikalla ollaan, kun lähistöllä asustelen... vettekin tulee vasta ensi maanantai eli kauppakassilla joudun tulemaan:(

Vette60 14.06.2007 07:28

Jos sää hyvä niin tulen, kromit saatu paikalleen ja auto läjässä..

Kiitokset Bulldogsille ja Poppamiehelle

Danne 16.06.2007 13:13

Tuli työkeikka joten en ole varma jos ehtii :(
Viime vuonna kerättiin porukka kasaan hautausmaan parkkipaikalla siinä 09:00 kieppeellä (muistaakseni). Ehkä Marianne voisi taas vetää letkaa...
Ilmestyn jos ehdin...

Herkutellan vielä viime vuoden saldoa.

Danne 16.06.2007 16:58

Mariannen puhelin on 040-7330248..

Lightfoot 16.06.2007 21:13

kokoontuminen sitten taas ,jos sopii
turun vanhan hautausmaan parkkipaikalla 0900
eli 110 tietä kun turkuun tulee ,niin 60 rajotuksen jälkeen
heti valoista oikealle :)

itse en voi kokopäivää olla likan
rippijuhlien vuoksi ,mut pakkohan
tonne on heti aamulla livahtaa ,heh :p

onko tulijoita ? :confused:

Finnshark 16.06.2007 21:29

Tuohon yhteislähtöön ei kyllä kerkiä mukaan, mutta pick-nick -kori on jo pakattu, eli myöhemmin kyllä tullaan! :cool:

on-off road 16.06.2007 22:32

Ainakin mä yritän olla aamulla 9.00 hautausmaalla. ...tai siis parkkiksella.
Katsotaan sitten minkä verran porukkaa tulee paikalle.

Pilot 17.06.2007 16:12

Vettekuvia

5 Attachment(s)
Vettekuvia Concoursista.

Pilot 17.06.2007 16:14

Vettekuvia

4 Attachment(s)
Lisää

Corvette63 17.06.2007 16:19

Kiitos kuvista Pilot, harmittaa ihan vietävästi kun ei päässyt paikalle :pale:

Pappatunturi 17.06.2007 20:48

Quote:

Originally Posted by Pilot
Vettekuvia Concoursista.

GRAND SPORT !!! Ohoh! Jos ikinä tavataan oluet ja papukaija merkki hyvästä työstä.Ei voi olla C4 enää hienompi:cool:

Pappatunturi 17.06.2007 20:50

Jännä toi 63 coupe. Musta ja punainen sisusta hyvä yhdistelmä!!

Finnshark 17.06.2007 21:04

Konkurssi koettu taas kerran... Hienoja autoja oli taas kymmenittäin ja jälleen autoja joita harvemmin näkee! Lamborghinilta Gallardo, Countach ja Urraco, Maseratilta mm. Bora, Astonilta DB9, DB7 ja vanhempi jo aiemmin palkittu V8 Vantage. Ferrareita paljon (Suomen mittakaavassa), mm. Dino! :cool: Kannatti tosiaan lähteä ajelemaan täältä idemmästäkin. Yritän saada kuvia näkyviin tuonne gallerian puolelle mahdollisimman pikaisesti, kunhan ne ensin saan tuolta kamerasta tähän koneelle... ;)

Corvette63 17.06.2007 21:06

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi

Täysin samaa mieltä! Punainen sisusta on myös ihan kivan näköinen hopeisessa Mid-Yearissä.. :cool:

Ps. Pitiks meidän nähdä tänään aamupäivällä btw :D

Corvette63 17.06.2007 21:07

Quote:

Yritän saada kuvia näkyviin tuonne gallerian puolelle mahdollisimman pikaisesti, kunhan ne ensin saan tuolta kamerasta tähän koneelle... ;)

Kuvia!!! :pig:

Finnshark 17.06.2007 21:15

Niin vetteistä piti mainitsemani että harmittavan ajoissa osa lähti pois! GS:n näin, mutta en ehtinyt omistajan kanssa morjestelemaan (auto ei muuten ole ensimmäistä kertaa Suomessa!). Hienoa että ilmeisesti GS on saamassa Suomen laatat!? Pari C4:sta ehti myös karata ennenkuin ehdin niitä ikuistaa muistikortille. Musta C5 Z06 myös pyörähti pikaisesti tontilla, mutta en nähnyt autoa esillä. PB:n auto ei taida vielä olla ajossa, joten tämä taisi olla "se toinen". Pienessä letkassa olivat vettet taas päässeet näyttelyalueelle, kiitos Mariannelle ja muille Turkulaisille porukan kokoamisesta!

Pappatunturi 17.06.2007 21:24

Quote:

Ps. Pitiks meidän nähdä tänään aamupäivällä btw :D

Piti!! Täällä junttilan periferiassa satoi siihen malliin ettei lähtemisestä tullut mitään kele! Soitan sulle heti kun on sää sopiva , vaikka arki iltana.

Mickey 17.06.2007 22:22

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi

jos on omistajan itse entisöimä niin veikkaan melkeein pääni pantiksi että ei ole orggis kombinaatio..sen verran on ko herra omalaatuinen ollut autojen värivalinnoissa...mm yksi Desoto täysin pilattu orkkisasustaan IMO mutta jokainen tehköön autoillan mitä tykkää, on toi Ray-69kin ollut alunperin kokonaan musta...

Mickey 17.06.2007 22:25

Quote:

Täysin samaa mieltä! Punainen sisusta on myös ihan kivan näköinen hopeisessa Mid-Yearissä.. :cool:

Sopii jollekkin village peoplen fanille...

Pappatunturi 17.06.2007 22:25

Quote:

Originally Posted by Mickey
jos on omistajan itse entisöimä niin veikkaan melkeein pääni pantiksi että ei ole orggis kombinaatio..sen verran on ko herra omalaatuinen ollut autojen värivalinnoissa...mm yksi Desoto täysin pilattu orkkisasustaan IMO mutta jokainen tehköön autoillan mitä tykkää, on toi Ray-69kin ollut alunperin kokonaan musta...

No kun kerran aloitit niin mittaristo ja konsoli on ainakin jostain ihan muusta kuin 63sta mutta hieno kuitenkin!

Mickey 17.06.2007 22:29

En vaivutunut yksilöä katselemaan 20m lähempää... riitti kun juteltiin omistajan kanssa niitä näitä ja toisaalta en olisi halunnut pettyä taas jälleen kerran...
Mä en sen pussihousuideologiasta ikinä ole diggannut...tuntuu että siitä mennään mistä aita on matalin vain siksi että saisi autot halpoihin MR-kilpiin ainakin täällä Turussa, "kultturin" kehdossa.
Näköjään on tarttunut haaviin 65-> mittaristo ja konsoli ties mistä parannus nuo mittarit toki on orkkiksesta toki.

Myös tästä syystä en ikinä entisöi omaa 61stä vaan tungen keulilla 400 SBCn mekaanisella Kinslerillä ja sivutputkilla ja sudittelen sen ihan paskaksi vaikka...enkä ikinä ole ajatellut hankkia MR-kilpiä koska mielestäni ne on kokenut inflaation.

Ne kaksi perheessä olevaa MR kilvellistä alfaakin joista toinen on ainut maailmassa hengissä oleva yksilö lupaan paalata kuution klimpiksi ja tehdä tilataideteoksen nimeltä Touring&Berlina.
(Suomalainen) Pussihousumobilismi pitäisi aseella kieltää.

Corvette63 17.06.2007 22:46

Quote:

Originally Posted by Mickey
En vaivutunut yksilöä katselemaan 20m lähempää... riitti kun juteltiin omistajan kanssa niitä näitä ja toisaalta en olisi halunnut pettyä taas jälleen kerran...
Mä en sen pussihousuideologiasta ikinä ole diggannut...tuntuu että siitä mennään mistä aita on matalin vain siksi että saisi autot halpoihin MR-kilpiin ainakin täällä Turussa, "kultturin" kehdossa.
Näköjään on tarttunut haaviin 65-> mittaristo ja konsoli ties mistä parannus nuo mittarit toki on orkkiksesta toki.

Myös tästä syystä en ikinä entisöi omaa 61stä vaan tungen keulilla 400 SBCn mekaanisella Kinslerillä ja sivutputkilla ja sudittelen sen ihan paskaksi vaikka...enkä ikinä ole ajatellut hankkia MR-kilpiä koska mielestäni ne on kokenut inflaation.

Ne kaksi perheessä olevaa MR kilvellistä alfaakin joista toinen on ainut maailmassa hengissä oleva yksilö lupaan paalata kuution klimpiksi ja tehdä tilataideteoksen nimeltä Touring&Berlina.
(Suomalainen) Pussihousumobilismi pitäisi aseella kieltää.

Mä taas olen ajatellutkin MR-rekkaroida suoraan kaikki autot, mitkä täältä Helsingin kulttuurikehdosta ja mun tallista kykenevät. Harmi kun tuo C5 on vielä vähän liian uus MR-rekisteriin.. ;)

Osaksi syynä museointiin on se, että kustannukset pienenee. Joudun tunnustamaan, että millään harrasteautolla ei tule ajettua vuodessa varmaankaan sitä 30 päivää enempää, eli ihan sama onko siinä autossa pitkät EU-kilvet ja Merlin vai mustapohjaiset MR-rekkarit täysin alkuperäisessä autossa. Noita laitteita on kuitenkin jo muutama ja vakuutusmaksuja maksettavana saman verran, vaikka käyttö onkin aivan mitätöntä. :pig:

MikkoM 17.06.2007 22:54

Quote:

Niin vetteistä piti mainitsemani että harmittavan ajoissa osa lähti pois! GS:n näin, mutta en ehtinyt omistajan kanssa morjestelemaan (auto ei muuten ole ensimmäistä kertaa Suomessa!). Hienoa että ilmeisesti GS on saamassa Suomen laatat!?

Meikäläinen jututti kotkassa toissakesänä GSn omistajaa, ja tosiaan sillon oli puhetta että auto rantautuu jossain vaiheessa suomeen!
Upein C4, me likes:cool:

Mickey 17.06.2007 23:18

Quote:

Mä taas olen ajatellutkin MR-rekkaroida suoraan kaikki autot, mitkä täältä Helsingin kulttuurikehdosta ja mun tallista kykenevät. Harmi kun tuo C5 on vielä vähän liian uus MR-rekisteriin.. ;)

Osaksi syynä museointiin on se, että kustannukset pienenee. Joudun tunnustamaan, että millään harrasteautolla ei tule ajettua vuodessa varmaankaan sitä 30 päivää enempää, eli ihan sama onko siinä autossa pitkät EU-kilvet ja Merlin vai mustapohjaiset MR-rekkarit täysin alkuperäisessä autossa. Noita laitteita on kuitenkin jo muutama ja vakuutusmaksuja maksettavana saman verran, vaikka käyttö onkin aivan mitätöntä. :pig:

Mä taas ajattelin että C1n voisi laitta Super Stock kuntoon ja mennä pätkimään sillä viivaa niin säästyy nekin maksut mitä MRkilvissä pitämiseen menee...kun se kerran ex-raaseri on muutenkin.
juuri tuota sinunkin ajattelua että mr kilpiin niin säästyy maksuista vastustan kun sekin on ns pakkopullaa että auto on heti käyttöpeli ellei se ole jotenkin museoitu.
Toisaalta dokumentoituna omakin menis ihan nykykunnossakin mr kilpiin kun muutokset on tarpeeksi vanhoja mutta raggarisielu sanoo että ei.

Finnshark 17.06.2007 23:37

Nyt on galleriaan ladattu muutamia räpsyjä Concoursen tiluksilta.

All times are GMT +3. The time now is 11:33.