![]() |
Concours d`Elegance
Hei kaikki!
Taas olisi "näytön paikka" Turun Kakskerrassa 17.6.-07. Kyseessä siis urheiluautojen ja kauniiden autojen ulkonäyttely kartanomaisemissa. Viime vuonna mukana olleet varmasti muistavat, että Corvetet pärjäsivät "aikas hyvin"; mm. Best in Show... Alustavasti juttelin tapahtuman järjestäjän kanssa ja hän toivotti meidät jälleen lämpimästi tervetulleiksi tänäkin vuonna. Lauantaiksi oli suunniteltu Kuninkaan tiellä letkassa ajoa ja lounasta ja mukavia pysähdyksiä ilman tehtäviä, illalla (siis lauantaina) Harjattulan kartanolla jotain hyvää syötävää; tää oli vielä hieman auki, mutta... Ja sitten itse näyttely siis sunnuntaina. Itse ajateltiin mennä vain sunnuntain tapahtumaan ihailemaan kauniita ja komeita autoja... Lisää tietoa löytyy:www.concours.fi-sivuilta. Tätä vuotta ei vielä ole päivitetty; tai oli kyllä jo, mutta muutoksia lienee tulossa, koska tällä hetkellä ei vuotta 2007 siellä ole. Niin, mukaan siis vaan kaikki, joilla vielä allakassa löytyy tilaa; ja HUOM: Vaimot ja tyttöystävät myös mukaan; tehkää niinkuin Danne vaimoineen; piknik-korit ja muut tilpehöörit mukaan; siinä oli tyyliä! Palataan asiaan täällä ja jos kiinnostusta löytyy, niin sovitaan tarkemmin aikataulusta ja treffipaikasta! Parhain terkuin Marianne ja Åke |
Näin alustavasti voisi ilmoittautua mukaan Sunnuntain sessiolle 1955 Cadillac Eldoradolla, tai Corvettella ;)
Muutamilla saattaa jäädä tänä vuonna Concours d' Elegance Show näkemättä, sillä menee Le Mans-reissut päällekkäin. Ja itse Turun showta edeltävänä Lauantaina olikin myös Hyvinkään Street Slide, jonne pitänee päästä ainakin katsomoon istuskelemaan.. Ja perjantainahan oli Vantaan Cruising Night. |
Quote:
|
Quote:
Tullaan tullaan! Vielä jos saadaan nähdä oikein nähdä "livenä" vihdoin Suomen harvoja laatuaan oleva musta C5 Z06, niin mikäs siinä ;) Siitä tulin mieleeni, että pitääpäs käydä räpeltämässä hiljattain Cadillacin moottoria kuntoon, josko saisi käyntiongelmat kuriin :-k ![]() |
Alustavasti mukana ollaan! Ei tiedä vielä pääseekö vettellä vai käyttiksellä, mutta paikalle yritetään päästä!
Quote:
Joutuukohan Caddyn jättämään parkkikselle, vettellä ainakin pääsee muiden näyttelyautojen sekaan. Caddyhän on aikuisten oikeesti hieno, mutta tuo on urheiluautonäyttely. ;) |
Quote:
|
Ja mersujakin oli. :rolleyes:
|
Totta puhutte, pitääpä seurailla tilannetta! Jos ei pääse, niin pitänee heittää Caddy mossen ja Ladojen sekaan sivutien parkkialueelle ;) ..Tai Vettellä vaan mukaan?
|
Quote:
![]() :D |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Totta turiset, ja corvette63:n kuvatkin sen todistaa. Hyvä vaan jos eivät ole ihan niin pilkuntarkkoja mitä nurmikolla majailee! Caddy on kuitenkin niin hieno että sopii hyvin näyttelyalueelle ja tunnelmaan paremmin kuin esimerkiksi tuo mese! :cool: |
Quote:
Noi kaikki mersut on kammottavan kauheita! :shock: |
Quote:
|
Kyllä mä tuon avo SL:n (vaimikäsenytonkaan) ottaisin ihan mielelläni. Myisin pois ja laitattaisin puukiilaan oikean murhamoottorin, vahvistuttaisin laatikon, perän ja muun voimansiirron ja loppurahalla ostaisin renkaita hupailuun.
|
Quote:
Kiitos kiitos :cool: Quote:
:D Totta turiset, mulle lähtis ekana noista kuvan autoista matkaan toi punainen polkuauto! |
Quote:
Taitaa olla SLK? Tai no, ei mulla oikeen Mersu mallistot hallussa ole :-k |
Quote:
Sais jäädä sekin multa ottamatta... |
Sunnuntaina ajattelin olla paikalla.
|
Quote:
|
Quote:
Olenko minä ollut maaliskuun lopussa noin optimistinen... Vette jää talliin, mutta säävarauksella itse ilmestyn paikalle! Jos vain ei sada niin käyttiksen keula kääntyy Turun suuntaan sunnuntai aamuna. Pick-Nick korikin on jo valmiina, pitänee vain ostaa sinne sisällekin jotain! ;) |
Quote:
No tottakai, sillä mustalla mennään. Mukaan lähtee myös yksi tai kaksi punaista... |
Mä en tuu Cadillacilla kuitenkaan, ei "ehdi" saamaan kuntoon. Tai no, katsotaan josko sitä pääsee ylipäätänsä edes Turkuun asti :(
|
Perhana, voi olla että jää tämänvuotinen reissu tekemättä. Z06 on paloina ja Meseen en saanut pyöränkulmansäätöjä varattua ennenkuin vasta juhannuksen jälkeen. Ja C4:sta on akku tyhjä ja enkä ole ehtinyt hakea siihen Tullista ajolupaa...
Turkuun asti kuitenkin tullaan. Aika sitten näyttää pääsenkö näyttelyyn asti. |
Oliko ajatusta kokoontua jossain ja ajella paikalle porukalla?
|
Paikalla ollaan, kun lähistöllä asustelen... vettekin tulee vasta ensi maanantai eli kauppakassilla joudun tulemaan:(
|
Jos sää hyvä niin tulen, kromit saatu paikalleen ja auto läjässä..
Kiitokset Bulldogsille ja Poppamiehelle |
Tuli työkeikka joten en ole varma jos ehtii :(
Viime vuonna kerättiin porukka kasaan hautausmaan parkkipaikalla siinä 09:00 kieppeellä (muistaakseni). Ehkä Marianne voisi taas vetää letkaa... Ilmestyn jos ehdin... Herkutellan vielä viime vuoden saldoa. ![]() ![]() |
Mariannen puhelin on 040-7330248..
|
kokoontuminen sitten taas ,jos sopii
turun vanhan hautausmaan parkkipaikalla 0900 eli 110 tietä kun turkuun tulee ,niin 60 rajotuksen jälkeen heti valoista oikealle :) itse en voi kokopäivää olla likan rippijuhlien vuoksi ,mut pakkohan tonne on heti aamulla livahtaa ,heh :p onko tulijoita ? :confused: |
Tuohon yhteislähtöön ei kyllä kerkiä mukaan, mutta pick-nick -kori on jo pakattu, eli myöhemmin kyllä tullaan! :cool:
|
Ainakin mä yritän olla aamulla 9.00 hautausmaalla. ...tai siis parkkiksella.
Katsotaan sitten minkä verran porukkaa tulee paikalle. |
Vettekuvia
5 Attachment(s)
Vettekuvia Concoursista.
|
Vettekuvia
4 Attachment(s)
Lisää
|
Kiitos kuvista Pilot, harmittaa ihan vietävästi kun ei päässyt paikalle :pale:
|
Quote:
GRAND SPORT !!! Ohoh! Jos ikinä tavataan oluet ja papukaija merkki hyvästä työstä.Ei voi olla C4 enää hienompi:cool: |
Jännä toi 63 coupe. Musta ja punainen sisusta hyvä yhdistelmä!!
|
Konkurssi koettu taas kerran... Hienoja autoja oli taas kymmenittäin ja jälleen autoja joita harvemmin näkee! Lamborghinilta Gallardo, Countach ja Urraco, Maseratilta mm. Bora, Astonilta DB9, DB7 ja vanhempi jo aiemmin palkittu V8 Vantage. Ferrareita paljon (Suomen mittakaavassa), mm. Dino! :cool: Kannatti tosiaan lähteä ajelemaan täältä idemmästäkin. Yritän saada kuvia näkyviin tuonne gallerian puolelle mahdollisimman pikaisesti, kunhan ne ensin saan tuolta kamerasta tähän koneelle... ;)
|
Quote:
Täysin samaa mieltä! Punainen sisusta on myös ihan kivan näköinen hopeisessa Mid-Yearissä.. :cool: Ps. Pitiks meidän nähdä tänään aamupäivällä btw :D |
Quote:
Kuvia!!! :pig: |
Niin vetteistä piti mainitsemani että harmittavan ajoissa osa lähti pois! GS:n näin, mutta en ehtinyt omistajan kanssa morjestelemaan (auto ei muuten ole ensimmäistä kertaa Suomessa!). Hienoa että ilmeisesti GS on saamassa Suomen laatat!? Pari C4:sta ehti myös karata ennenkuin ehdin niitä ikuistaa muistikortille. Musta C5 Z06 myös pyörähti pikaisesti tontilla, mutta en nähnyt autoa esillä. PB:n auto ei taida vielä olla ajossa, joten tämä taisi olla "se toinen". Pienessä letkassa olivat vettet taas päässeet näyttelyalueelle, kiitos Mariannelle ja muille Turkulaisille porukan kokoamisesta!
|
Quote:
Piti!! Täällä junttilan periferiassa satoi siihen malliin ettei lähtemisestä tullut mitään kele! Soitan sulle heti kun on sää sopiva , vaikka arki iltana. |
Quote:
|
Quote:
Sopii jollekkin village peoplen fanille... |
Quote:
No kun kerran aloitit niin mittaristo ja konsoli on ainakin jostain ihan muusta kuin 63sta mutta hieno kuitenkin! |
En vaivutunut yksilöä katselemaan 20m lähempää... riitti kun juteltiin omistajan kanssa niitä näitä ja toisaalta en olisi halunnut pettyä taas jälleen kerran...
Mä en sen pussihousuideologiasta ikinä ole diggannut...tuntuu että siitä mennään mistä aita on matalin vain siksi että saisi autot halpoihin MR-kilpiin ainakin täällä Turussa, "kultturin" kehdossa. Näköjään on tarttunut haaviin 65-> mittaristo ja konsoli ties mistä parannus nuo mittarit toki on orkkiksesta toki. Myös tästä syystä en ikinä entisöi omaa 61stä vaan tungen keulilla 400 SBCn mekaanisella Kinslerillä ja sivutputkilla ja sudittelen sen ihan paskaksi vaikka...enkä ikinä ole ajatellut hankkia MR-kilpiä koska mielestäni ne on kokenut inflaation. Ne kaksi perheessä olevaa MR kilvellistä alfaakin joista toinen on ainut maailmassa hengissä oleva yksilö lupaan paalata kuution klimpiksi ja tehdä tilataideteoksen nimeltä Touring&Berlina. (Suomalainen) Pussihousumobilismi pitäisi aseella kieltää. |
Quote:
Mä taas olen ajatellutkin MR-rekkaroida suoraan kaikki autot, mitkä täältä Helsingin kulttuurikehdosta ja mun tallista kykenevät. Harmi kun tuo C5 on vielä vähän liian uus MR-rekisteriin.. ;) Osaksi syynä museointiin on se, että kustannukset pienenee. Joudun tunnustamaan, että millään harrasteautolla ei tule ajettua vuodessa varmaankaan sitä 30 päivää enempää, eli ihan sama onko siinä autossa pitkät EU-kilvet ja Merlin vai mustapohjaiset MR-rekkarit täysin alkuperäisessä autossa. Noita laitteita on kuitenkin jo muutama ja vakuutusmaksuja maksettavana saman verran, vaikka käyttö onkin aivan mitätöntä. :pig: |
Quote:
Upein C4, me likes:cool: |
Quote:
Mä taas ajattelin että C1n voisi laitta Super Stock kuntoon ja mennä pätkimään sillä viivaa niin säästyy nekin maksut mitä MRkilvissä pitämiseen menee...kun se kerran ex-raaseri on muutenkin. juuri tuota sinunkin ajattelua että mr kilpiin niin säästyy maksuista vastustan kun sekin on ns pakkopullaa että auto on heti käyttöpeli ellei se ole jotenkin museoitu. Toisaalta dokumentoituna omakin menis ihan nykykunnossakin mr kilpiin kun muutokset on tarpeeksi vanhoja mutta raggarisielu sanoo että ei. |
Nyt on galleriaan ladattu muutamia räpsyjä Concoursen tiluksilta.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
| All times are GMT +3. The time now is 11:33. |