FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Takaikkunan koloon/uraan jäävän veden poisto? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=6417)

Yorcci 19.04.2007 00:35

Takaikkunan koloon/uraan jäävän veden poisto?

Aina pesun jälkeen vettä jää kellumaan sinne takaikkunan 'uraan'. Eckler's tarjoaa tällaista ratkaisua. Mitä vaaraa/haittaa on siitä, jos poraan reiän tuonne pohjaan ja töpöttelen reiän reunat korjauslakalla? Tuleeko jotain vastaan välittömästi kuidun takana? Riippuen poran asennosta?

Chrome 19.04.2007 07:01

Hyvin toimii.... ei ongelmia!

Kannatta hommata PIIITTTKKKÄÄÄ poranterä, niin ei tule poran istukka liian lähelle mahdollisesti raapimaan maalipintaa. On myös helpompi porata kohtisuoraan.

-T

Yorcci 19.04.2007 09:41

Quote:

Originally Posted by Chrome
Hyvin toimii.... ei ongelmia!

Kannatta hommata PIIITTTKKKÄÄÄ poranterä, niin ei tule poran istukka liian lähelle mahdollisesti raapimaan maalipintaa. On myös helpompi porata kohtisuoraan.

-T

Kohtisuoraan sinne 'kulmaan' -> poran asento / vai vaakatasoon nähden -> poran asento | (aijai tätä ascii-grafiikkaa, tulee ihan nostalginen olo...) :) Ei kai tuolla ole mitään väliä, paitsi jos jotain on vastassa?

Nipa 19.04.2007 10:13

Hommaa 10-20 mm lääkeruisku ja imaise sillä aina pesun jälkeen pois. Säästätkin kympin tuohon Eckler'sin ratkaisuun verrattuna :)

Yorcci 19.04.2007 10:30

Quote:

Originally Posted by Nipa
Hommaa 10-20 mm lääkeruisku ja imaise sillä aina pesun jälkeen pois. Säästätkin kympin tuohon Eckler'sin ratkaisuun verrattuna :)

Edelleen säästän, kun otan poran kouraan, teen reiän ja korjaan reunat korjauslakalla alkuperäisen suunnitelman mukaan ;) Luetaan niitä posteja :tongue:

Nipa 19.04.2007 10:44

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Edelleen säästän, kun otan poran kouraan, teen reiän ja korjaan reunat korjauslakalla alkuperäisen suunnitelman mukaan ;) Luetaan niitä posteja :tongue:

Entäs sit kun tulee topic, että "miten korjaan kyljessä olevan reiän kun ei pora tullutkaan läpi siitä mistä luulin?" :D
No, mutta nyt sulla on sitten 3 toinen toistaan halvempaa vaihtoehtoa ratkaista asia

Macho 19.04.2007 10:44

Periaatteessa jos vain poraa reiän niin vesi voi imeytyä kuituun sen reiän matkalta.

Yorcci 19.04.2007 10:54

Quote:

Originally Posted by Macho
Periaatteessa jos vain poraa reiän niin vesi voi imeytyä kuituun sen reiän matkalta.

Sen takia meinasin töpötellä korjauslakalla ne reiän reunat. Ei kai siellä nyt senttitolkulla sitä kuitua ole :confused:

Macho 19.04.2007 10:55

Quote:

Sen takia meinasin töpötellä korjauslakalla ne reiän reunat. Ei kai siellä nyt senttitolkulla sitä kuitua ole :confused:

Itse asiassa muistaakseni on!

Yorcci 19.04.2007 10:59

Quote:

Originally Posted by Macho
Itse asiassa muistaakseni on!

No sitten täytyy tehdä riittävän iso reikä, että mahtuu töpöttelemään pinnoitteen koko matkalle ;) Tai käydä hakemassa sopivan paksuista muoviletkua parilla eurolla ja tiivistää reuna vaikka sikafleksillä.

Macho 19.04.2007 11:14

Joo jollain se kannattaa tiivistää.

ToniH 19.04.2007 14:14

Joku letku siinä pitää olla tai se vesi valuu ohjaamoon vai mihin se reikä nyt antokin ;)

Jäädään odottelemaan topiccia: "Mitä teen kun takalokari halkesi irti poraamani reiästä alkaen kun ajoin kuoppaan? Koko perä putosi tielle!" ;) :D

Yorcci 19.04.2007 14:45

Elekee ny maalailko piruja seinille... tässä alkaa tulla epävarma olo :-k Pistäkää joku, joka homman on tehnyt, vähän ohjeita, ettei homma hajoa käsiin jo ennen aloitusta.

Macho 19.04.2007 14:47

Tonilla on kyllä pointti että ei siihen ainakaan mitään 20mm reikää kannata tehdä. Eikös tuosta kohtaa ole joillakin rakoillut ilman reikiäkin?

Hara 19.04.2007 15:13

Ei tarvi porata reikiä eikä käyttää lääkeruiskua kun kuivaat sen veden siitä kulmasta pois.Eihän siihen tarvii kun laittaa tuppo paperia ja sillä selvä ;) .

Yorcci 19.04.2007 15:46

Quote:

Originally Posted by Hara
Ei tarvi porata reikiä eikä käyttää lääkeruiskua kun kuivaat sen veden siitä kulmasta pois.Eihän siihen tarvii kun laittaa tuppo paperia ja sillä selvä ;) .

Ei siihen ainakaan mun autossa riitä mikään pikkutuppo... Ja sama ongelma on aina sateen jälkeen.

morgan_kane 19.04.2007 17:20

Mä tein tuon viime kesänä:

- Se reikä tulee ihan liki sisäpuolen kuitua, toisella puolella mulla tuli vähän läpikin. Eli letku pitää olla, muuten voi tulla vedet takaboksiin..
- Nuo asennus-sarjat on aika perseestä. Lisäksi aika ruman näköinen, ellet maalaa. Toisaalta joku "suppilo" siinä on hyvä olla, minkä saa kunnolla massalla tiivistettyä ettei vuoda
- Hankala ellei mahdoton porata ihan kulmasta. Itse jouduon ottamaan jonkun sentin kulmasta taaksepäin, että mahtu poraamaan. Silti imee vedet hyvin.

Erittäin hyvä modi tuo on, ne vedet oli tosi ärsyttävä juttu. Ja helppo tehdä, kunhan vaan tiivistät kunnolla. Epäilen, ettei pelkällä letkulla saa kunnolla tiivistä.

Niin, ja suosittelen, että otat takaa verhoilun irti siltä kohdalta, niin näet, miten kannattaa poranterää suuntailla. Suoraan itse porasin muistaakseni.

hakkis 19.04.2007 17:22

Quote:

Elekee ny maalailko piruja seinille... tässä alkaa tulla epävarma olo :-k Pistäkää joku, joka homman on tehnyt, vähän ohjeita, ettei homma hajoa käsiin jo ennen aloitusta.

Käytä äyskäriä.Jos on varaa niin pilssipumppua.:D :D

ZR1 19.04.2007 23:03

Yorkki, meinasin juuri sanoa, että se on auto,eikä juusto.. :D

En kyllä lähtisi poraamaan Vetteen mitään ylimääräisiä reikiä.

Löytyykö linkkiä epäonnistuneisiin yrityksiin?

Yorcci 20.04.2007 09:47

Quote:

Originally Posted by ZR1
Yorkki,

Ja aika monennen kerran, se kirjoitetaan Yorcci, että eipäs haukuta.

Mikä ihme on Yorkki ja mitä tekemistä sillä on haukkumisen kanssa?

Quote:

Originally Posted by ZR1
meinasin juuri sanoa, että se on auto,eikä juusto.. :D

En kyllä lähtisi poraamaan Vetteen mitään ylimääräisiä reikiä.

Vaikka mun auto olis miten huussi, ei siinä vettäkään tarvii säilytellä ;) Minä olen jo muutaman ylimääräisen -tarpeellisen- reiän autoon porannut, ei siinä pari enää tee mitään.

MikkoM 20.04.2007 10:10

Mä oon kans käyttäny tuota injektioruisku kikkaa...
On tuo putkisarjakin joskus ollu harkinnassa...

ZR1 20.04.2007 21:05

Quote:

Vaikka mun auto olis miten huussi, ei siinä vettäkään tarvii säilytellä ;) Minä olen jo muutaman ylimääräisen -tarpeellisen- reiän autoon porannut, ei siinä pari enää tee mitään.

Joo.. Et sä tältä kyllä viimeeksi ainakaan näyttänyt.. ;)

http://gamma.nic.fi/~pepper/tietopaketit/yorkki.html

Mä meinasin, että sulla on ne pienet kolot siellä ikkunan välissä jo kuminriekaleita täynnä, ettei sinne mitään vettä enään mahdu.. :D

Injektioruiskua vois tosiaan harkita, olen imassut ne vedet jollain talouspaperilla.

ZL1 01.05.2007 08:56

Quote:

Mikä ihme on Yorkki ja mitä tekemistä sillä on haukkumisen kanssa?

Ai Jorcki:rolleyes:

MIC4-90 01.05.2007 12:55

Talouspaperi on aina toiminut ja vettä jää mulla kyl yleensä vaan pesun jälkeen ei niin paljoo sateella.
Lasikuitu, reikä ja vesi ei kuullosta kauheen hyvältä vaihtoehdolta.

jsu 08.05.2007 11:55

Omaani laitoin ostomallin putkisetin talvella. Toimii tosi hyvin, ei jää enään vedet kaukaloon.
Asentaessa kannattaa ottaa huomioon, että siellä on kaksi kuitukerrosta, joiden läpi pitää porata (mahdollisimman pitkä poranterä) ja putki asentaa. Jos "oma tekele viritys putkia" rupeaa asentamaan ja ei ole vienyt niitä alemman kuitukerroksen läpi, tulee vedet hyttiin. Takaboksinluukun tiivisteet kannattaa purkaa pois tieltä porauskohdalta ja porata targan ja takasiiven liittymäkohdasta n. sentin taaksepäin mahdollisimman pystyasennossa. Targan maalipintoja porauskohdasta ylöspäin kannattaa suojata vaikka roudarin teipillä mahdollisia poran istukan kosketuksia varten. Setin mukana tulleen tiivistysaineen lisäksi laitoin omaani vielä koko hässäkän päälle kerroksen sikaflexiä. Periaatteessa putkitukset on helppo tehdä itsekin muoviputkesta, kunhan tekee niistä riittävän pitkät (n.10 cm) ja tiivistää huolellisesti putkilähdön ja kuidun liittymäkohdan.

All times are GMT +3. The time now is 07:56.