![]() |
jenkkitilaus
Jees mäkin kokeilin tilailla ihan vaan kokeeksi ecklersiltä roinaa ja mielestäni tää "kokeilu" tuli aika hemmetin kalliiksi.....eli sieltä tuli pari suht pieni kokoista laatikkoa tavaraa eikä painanutkaa paljoo, tilauksen arvo oli 225 tollaria, rahti reilun satkun verran euroissa=293 ekua lus verot ja tulli 73 ekua eli yht noin 366 ekua ....tuli siinä hintaa parille matolle ynnä parille muulle hilavitkuttimelle...mites muilla tilaukset rapakon takaa onnistuneet....?
|
Noiden kuriirien kuten ups/fedex rahtimaksut on aika sikamaiset verrattuna usps:ään.
|
Quote:
siltä äkikseltään tuntuu kun aattelee pakettien kokoa ja painoa ja tässä oli kyseesä fedex (rosvo)..... |
Tuossa on hankala homma saada se jenkki tajuamaan, että kamat pitää lähettää usps:nä. Ebay ostokset yleensä onnistuu kohtuudella, mutta noi suuremmat firmat käyttää yleensä kuriireita, kun siten paketit haetaan paikanpäältä eikä tarvi toimittaa paikalliseen postiin.
|
Joo Corveten mankan rahtikulut USPS:llä $12, UPS:llä jotain yli $100. Lähettäjäkin oli tosta UPS:n hinnasta vähän, että WTF:confused: Sit se tajus miks halusin nimenomaan USPS:llä. Harmi kun USPS muutti hintoja ja poisti halvimman ja hitaimman eli pintapostin :(
|
Eiköhän pojjaat tilata suoraan Poppamieheltä tai MrT:ltä, ei tartte miettiä ja homma pelaa kuin junan vessa, taas tuli meikäläiselle kuorma sieltä kautta ja kaikki oli ok/bolt on...:D
|
Quote:
Tosiaan toi 225$ olis mun ryästö kertoimella 1,28 ollu 288€ ;) no matkahuolto kulut siihen päälle noin 15€, mutta tehkää toki niin kuin parhaaksenne näette :) |
Quote:
|
Quote:
Taalan kurssi määrittelee aika lailla millasella kertoimella pystyy/viittii diilata sekä kuin iso se kerta tilaus on että se kuuluisa suhteellinen sisämaan rahti osuus jää pieneksi, toistaiseksi oon ihan tarpeeks isoja tilauksia saanu tehtyä kun on noi omat vekottimet tarvinu niin kauheesti kaikkee, eiku kiitos :salut: vain kaikille ketkä minuu/meitä :rolleyes: hyväksi käyttää |
Ukot tuntuu unohtavan aina noi kalliit rahtikulut suomeen.
kyllä ne tavarat kannattaa suomesta ostaa, muuten käy niin ettei niitä kukaan täällä kohta myykään. Itse ainakin soittelen alvariinsa sinne reippaaseen kauppaan ja häiriköin ukkojen työn tekoa.:D |
Mulla kävi joku ihme munkki kun tuli rahteineen aika tasan kolmensadan tollarin pompsi...tullia ja alvia meni vain reilu 18 euroa, FedEx hoiti tullauksen. Säästipä vähän rahtia siinä, noiden kuriirien hinnat on kyllä aika jyrkkiä. Jatkossa täytyy kyllä pontevasti harkita suomalaisten palveluiden käyttämistä...
|
Itse olen tilaullut 6 vuoden aikana aika tasaiseen Eckleriltä ja tyytyväinen olen ollut. Jotain on saanut huomattavasti halvemmalla paikallisesta Jenkkiauto liikkeestä, mutta pidemmällä mittakaavalla katsottuna varmasti säästöä tullut. Ja väliäkö sillä vaikka olisikin +-0 kunhan vain on saanut sitä tavaraa mitä on tilannutkin.
Tosin näiltä uusiltä pelureilta en ole vielä tilannut mitään, joten voipi olla että jatkossa kotimaisuus kannattaa kun vain kehuja kuulee :) |
On se vaan kumma miten $100 tavara muuttuu Suomeen tullessa 110 ¤:n tavaraks. Ei siis kannata ihan pikkutilauksia näköjään jenkeistä tehä. Sehän se noissa nostaa hintaa, kun vero ja alv pitää maksaa siitä rahdistakin:mad:
Kannattaa kysästä ensteks postikulut jenkeistä, laskee siihen verot ja tullit ja sit kysästä tarjous vaikkapa RP:stä. Voi olla, että Suomesta saa 2,35 ¤ halvemmalla ;) Nii ja sit tietysti väärän tai epäsopivan osan vaihto lienee helpompaa. Ainii ja olikohan maksuehtokii 14 päivää -10%, 30 päivän netto:rolleyes: |
Quote:
Ootpa sä sinne hyvät ehdot neuvotellut :rolleyes: Kyllä noita USAn paketteja aina joskus tulee suht inhimillisilläkin rahdeilla/tulleilla. Tosin itsekin ihmettelen, että miksi rahdista pitää tullia maksaa :confused: |
Voi toki olla, että muistin maksuehdon vähän väärin :)
Sillon on miun mielestä ihan fiksua tilata ameriikasta, jos hinta jää posteineen alle 50 ¤ jollon ei joudu tullii maksamaan ja sama tuote maksas suomessa vaikkapa 80 ¤ tai jos tilaa $2000:lla ja rahti on siihen sen $100 ja samat tuotteet maksas Suomessa 3000 ¤. Pikkutilauksissa vaan näyttää se rahti nostavan helposti tuotteiden hinnan Suomen hintoja kalliimmaks. Niin paitsi jos tilaa $2000:lla 3000 ¤:n tuotteet ni kannattaa melkeen käydä ite hakemassa. Saa matkan ja tuotteet alle 3000 ¤:lla, jos saa, mut matkailu avartaa aina. |
Quote:
JUST NÄIN ! Voihan sinne laittaa poppamiehelle yv:tä... Ite kans tilannu parin vuoden aikana varmaan muutamalla tuhannella eurolla tuolta... Voi vaan kuvitella , mitä oon säästäny rahtikuluissa... |
Niinhän se on, että hyvä että niitä osia saa Suomestakin, koska oli hinnat mitä tahansa niin se toimituksen nopeus on kuitenkin hieman eri luokkaa, jos tulee Suomesta tai USAsta.
Kyllä noilla USAn firmoilla tuntuu rahtikulut heittelevän suht paljon. Eckler'sin tilaukset jossain vaiheessa loppui mun osalta kun tuntui että niillä ne heitti aina vain yläkanttiin. Näillä dollarin kursseilla kyllä (ainakin omien laskelmien mukaan?) on ollut ihan kannattavaa. |
Kerran olen isolta E:ltä tilannut ja iskuja kasvoille saanut taloudellisessa olotilassa. Toimituksessa tai toiminnassa ei ollut mitään vikaa. Omaa tyhmyyttä kaikki tyynni. Tulipahan oppirahat maksettua ja opittua että seuraavalla kerralla tilaan Eräästä Paikasta :)
|
Quote:
USAsta lähtee nyt ja on täällä maanantaina. Suomessa saat laittaa mailia kolme kertaa ja sanotaan, että joojoo tilataan ens viikolla. Sit se osa tulee kauppaan kuukauden päästä ja sen postitukseen menee vielä kaks päivää ja posti sössii ja loppupelissä saat sen kärettömän sytkän kolmen kuukauden päästä tilauspäivästä PRKL. Yhestä paikasta en tilaa enää koskaan eräästä paikasta tilaan kolmannenkin kerran:) Ja mitähän ihmettä tekis $30 Summit Buckseille. Ne taitaa valua hukkaan, kun en ennätä tilaamaan mitään kolmen tonnin pakettia. Voikohan ne lahjottaa kaverille tai vaikkapa jollekulle USAssa asuvalle FinnSharkilaselle. |
Mie taas nyrjähin ja pistin tilauksen vetämään (madvet) :oops::-\" ku airfoil oli tarjouksessa :):rendeer: Tais siihen tulla jotain muutaki... :-# Katotaa kauanko menee...:-?
|
Nyt kun on tullu kehuttua RP:n hommia niin kehutaan nyt vielä toistakin fin-firmaa; Jakelle soitin maanantaina että löytyskö ps-painepuolen letkua = tiistaina osa kotona ja samana paivänä paikallaan.
Suuret kiitokset vielä kyseiselle hemmolle nopeasta ja edullisesta palvelusta!!!:cool: |
Quote:
|
Quote:
onneks itellä ei oo noin hankalaa :D |
Quote:
Pakko kommentoida vähän, kun itsekin yrittäjä olen, vaikkakin toisella alalla. Aika helppo kuvitella, että myyjän on vaikea äkkiseltään löytää tuotetta muutaman kymmenen tuhannen jenkkiosan joukosta ilman osanumeroa. Todennäköisesti asiakkaat kysyy muitakin tuotteita kuin noita sinun AFR-kansia. Puhelinpalvelu on meille myös hankala paikka. Ihmiset tahtoo soittaa aina kun on kiirettä, ja tiskillä kymmenen ihmistä jonossa. Aika vaikea siinä on ryhtyä etsimään "noita AFR-kansia" ilman tuotenumeroa. No, selvähän se että työvoimaa pitäisi palkata lisää, että voitaisiin palvella kaikkia viipeettömästi ja ajan kanssa. Se kuitenkin lisää niitä kustannuksia, ja tuskimpa nämä asiakkaat jotka valittaa palvelusta, on kuitenkaan siitä valmiit maksamaan. Aina yleensä katsotaan hintaa ekana, oli palvelu mitä tahansa. Itsellä on se näkökanta, että liikkeeseen tulevat asiakkaat palvellaan ensisijaisesti, toki puhelimeen koetetaan vastata myös aina, mutta välillä on pakko sanoa ettei ehdi palvella. Tällöin pyritään soittamaan takaisinpäin kun on aikaa paremmin. Mielestäni on väärin verrata webbikaupan ja kivijalkakaupan palvelua. Toki webistä saa helpommin asiatietoa ja tilauskin sujuu ongelmitta hiiren klikkauksella. Kuitenkin rapakon takana kaveri nukkuu silloin ruususen unta, eikä liikuta eväänsäkään sinua palvellakseen. Sitten kun se sieltä punkastaan heräilee, se kattelee tilauslistan ja tuumii että taas tuli rahaa tekemättä mitään. Sähän siinä olet palvellu itteäsi. Joku AFR varmaan pyörittää webbipalvelua, ja tuotteet löytyy hienosti, ja tilaukset toimii. Tuotteita on ehkä muutamia kymmeniä. Kivijalkakauppa taas myy miljoonaa muutakin osaa, joten webbikaupan pitäminen näillä resursseilla on mahdotonta. En sano, että palvelu olis aina kohdallaan, tai että jenkeillä se olis huonompaa, mutta kaupankäynnissä on tietyt reaaliteetit, ja niille ei mahda mitään. Voisin mäkin palkata myyjän vaikka joka asiakkaalle, jos asiakkaat olis valmiit maksamaan sen :) |
Quote:
entäs Takuut? tai kun lähettävätkin vahingossa väärät osat? olin joskus itse diilerillä töissä suomessa ja olin siihen isoonkin menossa aikanaan ja tiedän millaista ********ä se on painia jenkkien kanssa. Kyllä Minustakin on nyt tulossa Racersplacen "suurasiakas" kun olen kotosuomessa ja näyttää että ei tuo suuri ja mahtava saa paljon enemmän aikaan kun itsekkään, heilläkin on vain rajallinen määrä hlökuntaa jotka nettin kautta jenkkilästä tilailee. Mutta palautusoikeus on hiukkan huono kun jenkkilästä tilaa... tällä haavaa pidän Garagea osa-aikaisena ja ajelen maita ja mantuja joka toinen päivä. Ja annan emännän omistaa rakennuslaitevuokraamon puoliksi siskonsa kanssa ;-) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ok, aina ei onnistu. Itse olen yleensä laittanut tilauksen josta löytyy varaosa numerot yv:llä eteenpäin ja tuotteet on tilattu samalla viikolla, sitten viikko-kaks ja tiskille osia kyselemään. |
Quote:
=D>:compress:\\:D/:thumleft: |
Quote:
Meillä duunissä isännällä periaate että pitäis ottaa puhelut vaikka tiskillä on asiakkaita, no sekin olis ihan hyvä idea, niin saa kummatkin (maksavat)asiakkaat myös sen puhelimessa olevan, mutta se kuka siinä tiskillä odottaa saattaa ottaa nokkiinsa, vaikeampi päätös mitä tehdä. |
Quote:
Joo sitäkin pitää kehua, ihmeen paljon löytyy osia varastosta, jopa eksoottisempiakin osia, ja vastaa myös ahkerasti puhelimeen. |
Quote:
Sillon, jos tietää tasan tarkkaan mitä haluaa ni en nää mitään järkee ostaa jotain tuotetta olkoot se sitten tietokone, jääkaappi, ilmalämpöpumppu, 42" televisio tms. pakalliesta kaupasta, jos verkkokaupasta saa saman tuotteen kotiinkannettuna 10 € - 300 € halvemmalla. Sillonkun ei tiiä ja soittaa johonkii liikkeeseen yrittäen saadaa tietyn tuotteen ja sit ei palvellakkaan ni eipä siinä auta muuku ottaa ite selvää ja tilata netistä. Niinku LT-1 jo totes niin kyllä siitä hyvästä palvelusta voi tyytyväisenä vähän ekstraakin maksaa. Mie ainaskii maksasin ikäänku siitä tiedosta jota saan ja ajasta jota joku henkilö on kuluttanu neuvookseen ja opastaakseen minuu vaikkapa potkukelkan ja piikkareitten valinnassa. Onneks Suomessa vielä jokainen saa ite ihan vapaasti valita mistä leipänsä ostaa ;) |
Quote:
|
Quote:
Toimii toimii,todella hyvin ippe! Mun highzoom viimeisen päälle customorder handmade billet kikatus vanteista oli etuset ihan tolkuttoman kierot.Soittelin sitten hieman pettyneenä budnikin allanille(varmaan amerikan haakertteja:afro: ) ja valittelin huoliani .Niin allan totes reilusti että tottakait takuuseen ne tarkastetaan ja korjataan-send em over here boy ! Ja sitten ippe se -kirjaimellisesti tuhanen taalan kysymys -arvaas kuka maksaa rahdit ? |
Quote:
Kuinkas moni teistä muutes kävis ostamassa huoltikselta bensaa, jos letkunjatke tankkais, pyyhkis rätillä ikkunan ja hinta ois 1,50 € /litra. Vai tilaisitteko sittenkin netistä kotiin tuotuna 100 litraa hintaan 120 €? |
Quote:
Minä. |
Siis en minäkään sano, etteikö netistä kannattais tilata monessakin tapauksessa, itsekin teen niin.
Halusin vain tuoda paikallisen myyjän näkökantaa esiin, lähinnä sen, että palvelutasoa on vaikea säilyttää suomen kulurakenteella, ja kun vastassa ovat nettikaupat, joille riittää pieni siivu välistä. Kuitenkin olisihan se hyvä, että säilyisivät nämä paikalliset myyjätkin vai mitä? |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Sitähän mä tässä koetin vähän valottaa, että helppoa ei ole ei. Kun ei oikein ole aseita noita webbikauppoja vastaan. Tiedän kyllä hyvin niiden hyvät puolet, ja siksi niitä itsekin tulee paljon käytettyä, valitettavasti. Onhan siinä asiakkaankin vaikea tasapainoilla, uskoisin että kaikki haluaa kuitenkin säilyttää kivijalkakaupatkin. Sille ei vain lasketa mitään arvoa ostoksia tehdessä. |
| All times are GMT +3. The time now is 03:48. |