FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Alustan mittoja (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=7006)

jounik 25.06.2007 22:44

Alustan mittoja

Terve vaan Vette-immeiset! Itsekin päätin liittyä joukkoon osa kerrallaan:rolleyes:
Jenkkilästä olis tulossa c4:n akselistot, jotka pitäisi sitten istuttaa eri lafkan autoon. Tarpeeseen tulisi, jos jollakin olisi linkkiä tms josta löytyisi alustan/rungon mittoja ja piirroksia. Ja kaikki vinkit tietysti on tervetulleita!

Kiitti,
Jouni

Finnshark 28.06.2007 20:43

Hep C4 gurut! Tää on jäänyt ihan unholaan!

Tervetuloa mukaan keskusteluihin jounik. Saapiko udella mihin autoon akselistot on tulossa? Kyllähän se vetten osto osa kerrallaankin onnistuu... ;)

jounik 28.06.2007 22:56

Kiitos!

Saa udella, yritin tuonne profiiliin lisäillä kotisivun osoitteen, josta kosla löytyy.
Eli vanhempi mopari on tuo uhri, 59 Dodge. Tarvi nyt vielä tuo virallisen tahon kanta tiedustella mutta olen optimistinen:rolleyes:

Noita akselistoja on laitettu vaikka mihin laitteisiin, miksei sitten yhteen Dodgeenkin. Omapaino on 1690, joku sitä kuitenkin ihmettelee, eli ei painoero ole mikään hirveä. Kantavuudessa sitten on enemmän heittoa, mutta ei tuo mikään tavara-auto olekaan...

Nettiä on selailtu mutta mitään Vetten rungon mittoja tms ei ole tullut vastaan. Kirjallisuuttakin saa muuten suositella.

Jouni

Corvette63 28.06.2007 23:01

Kotisivu linkkiä ei kyllä näkynyt, mutta -59 Dodge kuullostaa ainakin hyvältä! ;)

Niin, ja tervetuloa mukaan foorumille! Itse auttaisin mielelläni noiden mittojen kanssa, mutta kun siltä puolelta tieto/taito uupuu niin paljon, eikä sitä C4:stakaan edes tallista löydy. Huomio siis kaikki C4 gurut, nyt jeesiä!

Yorcci 28.06.2007 23:36

Quote:

Originally Posted by jounik
Terve vaan Vette-immeiset! Itsekin päätin liittyä joukkoon osa kerrallaan:rolleyes:
Jenkkilästä olis tulossa c4:n akselistot, jotka pitäisi sitten istuttaa eri lafkan autoon. Tarpeeseen tulisi, jos jollakin olisi linkkiä tms josta löytyisi alustan/rungon mittoja ja piirroksia. Ja kaikki vinkit tietysti on tervetulleita!

Kiitti,
Jouni

Tarkistanpa Service Manualista huomenissa. Jos sieltä löytyy jotain, niin kuinka kiire on? Voisin ottaa manuskan matkaan, kun tässä käväisen muutaman viikon sisällä tuolla kehä III:n sisäpuolella, voit ottaa vaikka kopioita sen minkä tarviit?

Mad Dog 28.06.2007 23:42

Quote:

Kiitos!

Eli vanhempi mopari on tuo uhri, 59 Dodge.

Jouni

Kuullostaapa äärimmäisen mielenkiintoiselta....hyvä meininki!

Se kotisivujen osoite kyllä kiinnostais!!!!

pirre 29.06.2007 07:13

Quote:

Kiitos!

Saa udella, yritin tuonne profiiliin lisäillä kotisivun osoitteen, josta kosla löytyy.
Eli vanhempi mopari on tuo uhri, 59 Dodge. Tarvi nyt vielä tuo virallisen tahon kanta tiedustella mutta olen optimistinen:rolleyes:

Noita akselistoja on laitettu vaikka mihin laitteisiin, miksei sitten yhteen Dodgeenkin. Omapaino on 1690, joku sitä kuitenkin ihmettelee, eli ei painoero ole mikään hirveä. Kantavuudessa sitten on enemmän heittoa, mutta ei tuo mikään tavara-auto olekaan...

Nettiä on selailtu mutta mitään Vetten rungon mittoja tms ei ole tullut vastaan. Kirjallisuuttakin saa muuten suositella.

Jouni

Moro

Ja ainahan voit tulla mittailemaan tarkempia mittoja, jos jotain speciaalia tartteet, livenä tähän Laakso-Nikkilään, puukiila on tässä koti tallissa parasta aikaa. Kun näytät myös Lahdesta olevan.

Jotain alusta rojuakin löytyy puukiilaan, jos vielä jostain on tarvetta...

jounik 29.06.2007 13:11

Kotisivujen osoite on
http://koti.phnet.fi/joukyl

Kiitos Pirre, ei ole mikään hätä, jos ensi talvena rassais. Manuaalin lainaus oliskin hieno homma!
Saa nähdä koska akselit saapuu, lupasivat 2-4 vk mutta optimistiselta kuulostaa merirahdiksi. Voihan sitä toisaalta innostua ;)

J

Corvette63 29.06.2007 14:57

Näppärän näköinen laite! :cool:

Rambe 29.06.2007 23:34

onpahan nättiä jälkeä!!!!kun noin osaava kaveri on kyseessä,kannattaa käydä kauppaa casagranden marcon kans.sillä on joskus vastaavia projekteja käsissä mitkä näyttää normi ihmisen silmissä ruosteelta kumien päällä,mut kätevä tekee siitä parempaaki ku auton!!!ne ei oo hinnoilla pilattu ja melkeinpä kaikissa on paperitkin tallella.(kuukausi menee merirahdeissa yleensä)katoppa niitten kotisivut amercars.com(luultavasti jo kyllä tedätki...)tsemppiä vastaaviin rojekteihin.=D>

Macho 30.06.2007 11:54

Hauska projekti, minkäsvuoden akselistot sieltä tulee? Meinaan C4 alustan geometria muuttui vuosien vaihtuessa.

jounik 30.06.2007 20:58

1996:sta pitäis akselien olla. Nyt tuli hieman mietittävää,pitäis keventää Dodgea. Mikä mahtaa tuollaisen 1996:n Vetten paino (mistä löytyy painavin tieto ;) )? Entäs kantavuus? Takana akselistotyypin muutos vaatii pokkeusluvan, eli kehukaas miksi kannattaa Dodgeen Vetten akselisto laittaa, sellaiset kehut jotka sitten menee lupahakemusessa läpi :D

J

MikkoM 30.06.2007 21:28

Vette on kai siinä vähän vajaa 1700kg (1985 kok. paino on 1640kg):confused:

Cocco 30.06.2007 22:48

Quote:

1996:sta pitäis akselien olla. Nyt tuli hieman mietittävää,pitäis keventää Dodgea. Mikä mahtaa tuollaisen 1996:n Vetten paino (mistä löytyy painavin tieto ;) )? Entäs kantavuus? Takana akselistotyypin muutos vaatii pokkeusluvan, eli kehukaas miksi kannattaa Dodgeen Vetten akselisto laittaa, sellaiset kehut jotka sitten menee lupahakemusessa läpi :D

J

Näissä tuppaa tuo kantavuus tosiaan olemaan kahden kuljetettavan henkilön mukaan mitoitettu eli sen 150kg :D Kannattaa tuohon kokonaispainoon kuiteski huomioida, että vetten akseliston luulisi olevan aika lailla kevyempi, kuin alkuperäinen ilmeisesti valurautainen jäykkä akselisto lehtijousilla :rolleyes:

Yorcci 30.06.2007 23:31

Quote:

1996:sta pitäis akselien olla.

Ai perhana, kun toi mun pulkka on '87. Ei välttämättä pidä mitat alkuunkaan paikkaansa. Enkä ole vielä edes muistanut kaivaa sitä manuskaa esiin :oops:

Yorcci 03.07.2007 00:03

Mulla löytyy Service Manual '87:aan ja Chiltonin korjausopas, joka kattaa koko C4-kirjon 1984-1996. Ne kulkee mulla pulkassa mukana ja ajelen huomenna aamupäivällä Lahden ohi. Voisin jättää opukset sulle päiväksi ja ottaa illalla paluumatkalla takaisin kyytiin. Kopioit niistä mitä tarvitset.

Minä en oikein mitään alustan mittoja noista löytänyt, mutta olenkin puusilmä ja en ymmärrä juuri tuon taivaallista asiasta muutenkaan.

Katoin, että et oo just nyt online, joten soita mulle huomenna aamupäivällä, Lahden kohdalla lienen viimeistään kymmenen aikaan. 040 - 5511 299

Hara 03.07.2007 00:29

Quote:

1996:sta pitäis akselien olla. Nyt tuli hieman mietittävää,pitäis keventää Dodgea. Mikä mahtaa tuollaisen 1996:n Vetten paino (mistä löytyy painavin tieto ;) ) :D

J

Vette 1996 painaa noin 1500 kg

Yorcci 04.07.2007 02:19

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Mulla löytyy Service Manual '87:aan ja Chiltonin korjausopas, joka kattaa koko C4-kirjon 1984-1996. Ne kulkee mulla pulkassa mukana ja ajelen huomenna aamupäivällä Lahden ohi. Voisin jättää opukset sulle päiväksi ja ottaa illalla paluumatkalla takaisin kyytiin. Kopioit niistä mitä tarvitset.

Minä en oikein mitään alustan mittoja noista löytänyt, mutta olenkin puusilmä ja en ymmärrä juuri tuon taivaallista asiasta muutenkaan.

Katoin, että et oo just nyt online, joten soita mulle huomenna aamupäivällä, Lahden kohdalla lienen viimeistään kymmenen aikaan. 040 - 5511 299

Olen viikonloppuna vielä pe-su välillä Lahdessa leirillä, opukset olisi saatavilla tuolla aikavälillä...

jounik 17.07.2007 21:42

No niin, nyt tarvis akselipainoja. -96:n painot, omapaino, akselipanot jne, kaikki auttaa eteenpäin. Laittakaa tähän tai yv:nä. Ai niin, mitä eri konevaihtoehtoja oli vuonna -96? Oliko kaikissa sama alusta (tasauspyörästöjähän oli 2 (?))

Kiitos!!

J

Hara 18.07.2007 01:39

Quote:

No niin, nyt tarvis akselipainoja. -96:n painot, omapaino, akselipanot jne, kaikki auttaa eteenpäin. Laittakaa tähän tai yv:nä. Ai niin, mitä eri konevaihtoehtoja oli vuonna -96? Oliko kaikissa sama alusta (tasauspyörästöjähän oli 2 (?))

Kiitos!!

J

Täs nyt alkuun jotain tietoja.
Omapaino noin 1500kg,kone vaihtoehdot LT1 300hp ja LT4 330hp.
Mun mielestä kaikissa oli sama alusta,ainoastaan vanne koossa oli eroja.

jounik 14.08.2007 22:05

Kiitos Yorkki! Apuja tuli paljon! Vielä kaipaisi niitä omapainoja ja kantavuuksia, ihan rekkariotteessa mainittuja. Akselipainotkin tarvitsen.

J

MikkoM 14.08.2007 22:20

Quote:

Kiitos Yorkki! Apuja tuli paljon! Vielä kaipaisi niitä omapainoja ja kantavuuksia, ihan rekkariotteessa mainittuja. Akselipainotkin tarvitsen.

J

Meitin ´85ssa omapaino muistaakseni 1460kg ja kokonaispaino 1640kg, vaan eroja tuntuu olevan noissakin, kaverilla samanikäinen auto, mutta painot heittää jonkin verran(otteeseen merkityissä painoissa).

ZL1 15.08.2007 10:10

Quote:

Kiitos!!

J

curb weight 3298lbs (coupe)

jounik 15.08.2007 21:20

Kiitos vaan, kyllä mää noita kuukkelista oon katsellut, mutta kun tarvitsisin Suomen viranomaisten kek.. kehittelemiä numeroita. Konttorilla on ihan sama mitä joku servoletti sanoo, AKE se on joka on oikeessa:p

J

jounik 08.09.2007 20:30

No niin, nostellaas taas, kun alkaa laiva vihdoin lähestyä satamaa. Ei mennytkään kun vajaa 3kk:mad:
En vain löydä noita akselipainoja, onkos C4:ssa painojakauma 50/50 niinkuin ilmeisesti uudemmissa Vetteissä?
Dodge tuli punnittua, 1470 ilman etupään peltejä, joten ihan kaukana ei olla. Vielä jos joku 96:n omistaja jaksais kertoa mitä siellä otteessa sanotaan painojen kohdalla niin olis tosi hieno homma!!:salut:

J

MikkoM 08.09.2007 21:34

Quote:

No niin, nostellaas taas, kun alkaa laiva vihdoin lähestyä satamaa. Ei mennytkään kun vajaa 3kk:mad:
En vain löydä noita akselipainoja, onkos C4:ssa painojakauma 50/50 niinkuin ilmeisesti uudemmissa Vetteissä?
Dodge tuli punnittua, 1470 ilman etupään peltejä, joten ihan kaukana ei olla. Vielä jos joku 96:n omistaja jaksais kertoa mitä siellä otteessa sanotaan painojen kohdalla niin olis tosi hieno homma!!:salut:

J

Ei taida olla ihan 50/50, mutta ei kauas jää, olisko pari% etupainoinen ?

Corvette63 08.09.2007 21:38

Quote:

J

Meillä täällä foorumilla noita 96 Corvetten omistajia on niin harmillisen vähän. Äkkiseltään tulee mieleen GS96, mutta hänenkään Grand Sporttinsa ei taida olla vielä Suomen leimassa?

jounik 09.09.2007 20:09

Joo ja tuo GS on ilmeisesti kevyempi kuin "normaali" vette. Myös muut C4:n painot 90-luvulta auttaa!

J

Rexx 09.09.2007 20:48

Rekisteriotteesta luettuna omamassa 1610 kg, kokonaismassa 1743 kg, akselimassat 834 ja 909 kg. Auton vuosimalli ym. tuossa alla.

jounik 09.09.2007 21:19

Kiitos Rexx, mahtavaa tietoa!!!!! Kiva (mulle) että kiloja on noinkin paljon ;)

J

jounik 18.09.2007 20:59

No niin, paketti saapui:

Hienon näköistä tavaraa, eihän se tietty oo kuin reilu 10v vanhaa, ja tuskin suolaa nähnyt.
Mitat osuu melko hyvin Dodgen runkoon, eiköhän se tuosta...
Pari ongelmaa vielä: Ilmeisesti laitan coiloverit, mitkä on halvat ja vielä hyvätkin :D
Toinen on tietysti etupään kulmat: Onko etupalkki koneen alta vaaterissa auton pituusuuntaisesti vai mitenkä? Entäs alatukivarret?

Kiitos

J

All times are GMT +3. The time now is 06:25.