![]() |
Uutta konetta..
Tässähän olis monelle vastaus, jotka haluaa sen kuuluisan "n. 50 heppaa lisää" C4:seen. Vielä kun hieman sais hintaa pois niin alkais olla ihan jees
![]() http://www.enginefactory.com/383_350TPI.htm tai jos ei riitä niin; http://www.enginefactory.com/383_Mini_Ram.htm |
jokoko tilasit vaikka hinta on mikä on ;)
|
ZZ 383, RWHP 390, 634 Nm. Tulossa.
|
Quote:
Ei uskaltanut vielä :-\" |
Quote:
Se 450 hp versio oli 9900 taalaa , nyky kurssilla mun mielestä halpa.Alle ton ei kyllä vastaavaa lähde omasta koneesta tekemään. Mun mielestä älykäs paketti! |
Quote:
Ihan loistava:cool: |
Jos dyno ei paljoa valehdellut tuo on vapaastihengittävien SBC:n kärkipäässä. Tulee maksamaan n. 10 t.
|
Quote:
Ja ottaa paketin Afr:n kansilla, niin saa vielä lisää sen 50 heppaa..:D |
Quote:
AFR:lla on virtaavimmat aftermarket-kannet, mutta eivät ne ihmeitä tee. Tuossa kuvassa näyttää olevan Edelit, joihin AFR:llä on toki etumatkaa. Enemmän se teho katoaa siellä mitä on kansien päällä. Ainakin TPI setissä. Jos haluaa isot numerot dynosta kannattanee laittaa jotain muuta kuin nuo kuvassa olevat Edelbrockin TPI runnerit. |
Quote:
Totta! Itse olen ajatellut viskata omasta rojektista nuo TPI runnerit mäkeen ja laittaa tilalle Mini Ram sydeemin. |
Quote:
Noissa menettää alakierrosten vääntöä, mutta kone on hengissä 4500 rpm jälkeen. Jos ajaa kovaa ja korkealta tuo on varmaan se mitä tarvitset. US Parts myy Stealth ramia melkein ilmaiseksi. Sillä päässee samanlaiseen lopputulokseen. Se ei vaan mahdu C4:sen kopan alle. Itse olisin kallistunut Super ramin puoleen. Visuaalisesti kolho laatikko, mutta on toiminut. |
Quote:
Joo, tuo Stealth Ram ei olisi kyllä pahan hintainen.En ole vielä aivan varma tuosta Mini Ramista..Sattui vaan olemaan jo valmiina hyllyssä nuo edelin TPI putket niin tuli laitettua ne nyt aluksi paikalleen.Ensi talven aikaan jokatapauksessa luovun nuista putkista.Jätän imupuolen suunnitelun koneen kasaajan tehtäväksi. |
Kannattaa katsella tehokäppyröitä ja miettiä mihin autoa todella tulee käyttämään. Pitkät runnerit antavat alaväännön, joka liikuttaa autoa jouhevasti taajama-ajossa. Tähän lisäksi kuutiotilavuutta niin siinä eväät
monipuoliseen liikuntaan..... |
Quote:
Juuri sitä mitä jankutin äskeisessä tehoa lisää -threadissa. Semmoinen auto kannattaa rakentaa millä tykkää ajaakin, ei pelkästään dynokäppyröiden maks hp silmissä kiiluen! Itsellä kun on Vette käyttiksenä kesäisin, niin arvostan kaupunkiajettavuutta (toki pikkase lisää potkua ei haittais-mutta alaväännön kärsimättä). Jos taas vaikka ratajutut tai varttiajat kiikarissa, niin eri resepti. |
|
Pari huomiota tästä ketjusta kun en ole aikaisemmin kattonut: ZZ383:ssa on fast burn -kannet. Istuuko kanavat yhteen vakio imusarjan kanssa?
Ja toiseksi: Stealth Ram ja Mini Ram eivät kumpikaan tue EGR:ää eli ei vähäpäästöisiin - ellei viritä jotain ulkoista EGR:ää tai luota tuuriinsa kats. konttorissa ;) |
Omakohtaiset kokemukset vähäpäästöisyydestä: Menee läpi ilman egr venttiiliäkin. Oma -84 egr tulpattuna ja tyhjällä katilla on ihan vähäpäästöisen rajoilla, päästöjen suhteen. Joten pelkällä katilla pitäisi pärjätä.
|
Quote:
Kyllä, se menee mittauksista läpi mutta ei "visuaalisesta" jos inssi tajuaa kattoa ja on ajan tasalla. Eihän niissä säännöissä mitään järkeä ole, vaikka putkesta tulis pelkkää ilmaa niin ilmapumppu, EGR ja katti vaaditaan jos tarkkaan katotaan. En minäkään omaani meinaa EGR:ää enää toimintaan välttämättä jättää mutta ehkä se pitää se pakosarjalta imusarjaan menevä putki jättää siihen vaikkakin tukittuna - tai sit ei. ;) |
Quote:
|
Quote:
Voisko sitä egrrää jotenkin asentaa sinne super ramin alle puhtaasti feikkinä? Jyrsimellä vähän tilaa ja pari jengaa. Kukaan ei osaa sen jälkeen sanoa toimiiko vai ei. |
Quote:
Joo, SR:n kanssa feikkaus on helppoa. Sehän on ainoa aftermarket -ruiskusatsi missä on vakiona paikat tehtaan EGR:lle - ei mitään jyrsintää tarvita. Eli ainoa CARB-numerolla varustettu satsi. EGR-putken alle vaan block plate ja jättää venttiilin kytkennät tekemättä. Sitten homman disblointi chipistä niin, ettei tule koodia ja avot. Venaahan ei edes näy SR:n alta eli inssillä ei ole mitään chargaa tietää onko toiminnassa. MR:n ja HSR:n kanssa vaikeempi kuin niissä ei ole edes paikkaa putkelle tai venttiilille. Joissain F-bodyissä on ulkoinen EGR siinä pakosarjan päällä. Semmosen voi virittää Vetteenkin jos törmää vaikeuksiin. |
Quote:
Sinne meni, vaikka työtä oli. Edelin imusarja ei istu sen paremmin, vaikka niin väittävät. "Some manual adjustment needed..." Tuo setti antaa muuten TPI:lläkin muikeat tehot ulos. GM lupaa sille 425 kaasarikoneella, mutta ilmeisesti se on alakanttiin vedetty, reilusti... |
Onko jo ZZ383 toiminnassa? Itsekkin kyseisen koneen perään tässä kuolannut. :)
Jos niin kerrohan miltä kyyti jne. tuntuu vaihdon jälkeen! |
Soiva peli. Aavikkoperällä ei karkaa käsistä liikennevaloissa, mutta eron huomaa 100 km/h ylöspäin. Pelaa yllättävän hyvin vakio-ECM:llä. Ja antaa
enemmän tehoa kuin uskoin TPI:llä irtoavan. Itse luulin MAF:in vievän osansa, mutta ilmeisen hyvin siitä ilma virtaa läpi. Jos olettaa 20% häviön voimansiirtoon tuo antaa 450 hv vauhtipyörällä. Sillä pitäisi jo ehtiä. |
Quote:
:cool: :cool: :thumrigh: |
Quote:
Kuulostaa hyvältä. Mistä toi teholukema on peräisin, kävitkö dynossa? Onko käppyrää, olis mielenkiintoista kattoa miten se milläkin kiekoilla hyrrää TPI:n kera. |
Kyllä se on dynossa mitattu. Ei siitä muuten kannattaisi paljoa kirjoitella.
Tehohuippu on 4600 rpm ja sen jälkeen tullaan alas. Vääntö nousee 500 Nm asti 5200 rpm. TPI hyytyy tuolla, mutta luulen, että MiniRam tai SuperRam voisi pitää koneen elossa sinne 6000 rpm saakka. |
Eipä niin. Viittitkö postata dynokäppyrän ihmeteltäväksi? Kuten sanottu, olisi hyvää tietoa miten se antaa eri kierroksilla.
Ps. mitkä suuttimet sulla on tossa? |
Moi,
Kiinnostunut myös! Ainut ikävä puoli on tämä vähäpäästöisyys!! |
Quote:
Näitä dynolappuja ei ole aivan järkevää laittaa nettiin kaikkien katsottavaksi. Ymmärrät varmaan syyn...Kun liikut stadin alueella voimme sopia YV:nä jotain, jos asia kiinnostaa. Stadin cruising tai jotain. Tuossa on 26 lbs/hr suuttimet. |
Quote:
Ei onnistu mitenkään, koska itselläni oli vaikeuksia päästä edes saastenormeihin. Mutta muuten voisin jopa suositella konetta, jos on hieman ylimääräistä taskun pohjal |
|
Pistitkö ihan tommosenaan vai vaihdoitko jotain? Nokan, muuta? Ne lupaa 425hp kaasarilla, ton tai jopa enemmän saavuttaminen TPI:llä on varsin vaikuttavaa.
|
Koneeseen ei ole koskettu. Luulisi GM:n osaavan valita yhteen sopivat komponentit. Alunperin itselläni oli tarkoitus koota 383 itse, mutta AFR:n kannet olivat kiven alla viime vuonna. Tuo teho kyllä yllätti itsenikin. Veikkaan, että tuo 383/425 on tietoisesti vedetty alaspäin. Saattaa olla, että
USA:ssa tehtaan pitää olla varma siitä, että se antaa minkä lupaa. Oikeusjutun saa aikaiseksi, jos joku saa vaan 380 ulos, niin voi väittää GM:n antavan harhaan johtavia tietoja mainonnassaan. Mene ja tiedä. |
Saako kysyä VET, missä dynossa kävit??
|
[quote=Vet]Ei onnistu mitenkään, koska itselläni oli vaikeuksia päästä edes saastenormeihin.
Tuota asiaa minäkin olen miettinyt..:-k .Oma pulkka on nimittäin vähäpäästöinen..Pitäisi vaihtaa vielä katti ja sitten voisi käydä mittaamassa kuinka paljon mennään yli sallittujen rajojen... |
Quote:
Tiedätkö dynon mistä saa luvut yläkanttiin? |
Quote:
Jos nämä pitävät todella paikkansa, niin tilaus lähtee uudesta koneesta + ehkä jotain muutakin? Tuntuu oudolta, ettei saa vähäpäästöiseksi, mutta se on vain haaste! Voitko kertoa lisää esim. YV:nä, en ole poliisi, tulli tai katsastusmies! |
Quote:
Joillekin tosiaan tällä palstalla on vaikea uskoa noita lukuja. Ihmettelin toki itsekin, mutta tuossa pajassa käy vuosittain aika monta vetteä, joten en ole sitten ainoa, jos aparaatti antaa "asiakasystävälliset" arvot. On olemassa paskapuhetta tai Citymarketin parkkipaikalla otetut persdynot, mutta itse olen sen verran ikääntynyt jo, etten hirveitä kicksejä siitä saisi. Ja todellakin tuollakaan dynolapulla en lähtisi elvistelemään sillä tiedän, että palstalla löytyy aivan eri kaliberin kalustoa. Laitan YV:tä. |
| All times are GMT +3. The time now is 11:00. |