FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ohjaustehostin ja vähäiset öljyt (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=7131)

Macho 08.07.2007 16:05

Ohjaustehostin ja vähäiset öljyt

Mulla on öljy vähän vähissä, hiukan yli puolet siitä mitä pitäis olla. Voinko kuitenkin ajaa 100km vai tuleeko jotain vahinkoa?

Macho 12.07.2007 00:39

Joo suosittelen että en aja koska koekäytin moottorin lämpimäks ja ohjaus pitää ihme öninää, suottapi että vaurioituu. Täytyy haeskella jostain öljyä.

Macho 12.07.2007 00:40

Kiitos aktiivisuudestanne, kaikkien vastanneiden kesken arvottiin 3000¤ ryyppyrahaa.

heimo huima 12.07.2007 00:47

Quote:

Originally Posted by Macho
Kiitos aktiivisuudestanne, kaikkien vastanneiden kesken arvottiin 3000¤ ryyppyrahaa.

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: Too funny..

poppamies 12.07.2007 06:51

Quote:

...kaikkien vastanneiden kesken arvottiin 3000¤ ryyppyrahaa.

No minäpä tyrkkään tilinumeronikin YV:nä sulle

Nipa 12.07.2007 07:30

Quote:

Hei, mä taisin sitten voittaa.. Mähän sua tossa asiassa jo maanantaina konsultoin :cheers:

MikkoM 12.07.2007 08:12

Quote:

Aaamun ensimmäiset naurut :D

86vette 12.07.2007 08:26

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Aaamun ensimmäiset naurut :D

Kaikki on ollut tosi aktiivisia vastailemaan. :D

VetteMan 12.07.2007 10:42

Köröttele sillä italian vilttihatulla tänne niin saat tuota nimellistä korvausta vastaan oikeeta litkua ;) sitten pääset vettelläkin liikenteeseen :D

Macho 12.07.2007 12:42

Quote:

Originally Posted by VetteMan
Köröttele sillä italian vilttihatulla tänne niin saat tuota nimellistä korvausta vastaan oikeeta litkua ;) sitten pääset vettelläkin liikenteeseen :D

Kävi mielessä kyllä.. Mutta ostin lootaöljyä tosta huolttikselta, ei se vissiin niin pahaa tee? Vaihdan sen kyl normilitkuun myöhemmin. Vai miten on, nesteellä ei edes ole muuta öljyä ohjaustehostimille kuin tämä mitä laitoin:

http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...&lang=&type=tt

On muuten hilkun päässä jo tää mun autoilu, varmaan alle puol tuntia niin oon liikenteessä ekaa kertaa tänä vuonna!

Quote:

Originally Posted by Nipa
Hei, mä taisin sitten voittaa.. Mähän sua tossa asiassa jo maanantaina konsultoin :cheers:

No sinnehän se tilille rapsahti. ;)

MikkoM 12.07.2007 17:58

Quote:

Mutta ostin lootaöljyä tosta huolttikselta, ei se vissiin niin pahaa tee?

Toivotaan... Meinaan ei oo sanottu vaikka tekiskin pahaa...
Quote:

On muuten hilkun päässä jo tää mun autoilu, varmaan alle puol tuntia niin oon liikenteessä ekaa kertaa tänä vuonna!

kerkesitkö ajaa yli puoli tuntia?

Macho 13.07.2007 01:57

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Toivotaan... Meinaan ei oo sanottu vaikka tekiskin pahaa...
kerkesitkö ajaa yli puoli tuntia?

En kerenny *******, jossain 27 minuutin kohdalla auto kilahti aivan täysin ei mitään eloa, VOI *******EN *******, sinne hinattiin takas talliin.. No olihan tässä taas suhde kohdallaan, 1,5 viikkoa joka päivä aamusta iltaan ruuvausta sitten puol tuntia ajoa ja taas rikki, en ees kerenny katsastaan sitä. :(

IsoDee 24.05.2013 20:04

1 Attachment(s)
Lainataan tätä topicia..

Oli tänään tarkoitus taas hakea letukka tallista ajoon mutta jopas jotain. Alle oli päässyt tippumaan edestä punainen lätäkkö ja valuma kaivoon asti.

Ohjaustehostin öljyä vuotanut kuvan kohdasta.

Mitäs nyt tehdään? Näyttää aika hirveeltä projektilta korjata jos toi ohjaustanko pitää vaihtaa.

Öljy oli viikonloppuna loppu ja lisäsin ATF:ää jonka jälkeen ajoin Sunnuntaina tallille auton...nyt oli lorottanut tosta kohden.

Voihan wihtorin wihtori!!
:(

pomppe 24.05.2013 20:21

Quote:

En kerenny *******, jossain 27 minuutin kohdalla auto kilahti aivan täysin ei mitään eloa, VOI *******EN *******, sinne hinattiin takas talliin.. No olihan tässä taas suhde kohdallaan, 1,5 viikkoa joka päivä aamusta iltaan ruuvausta sitten puol tuntia ajoa ja taas rikki, en ees kerenny katsastaan sitä. :(

Joko oot ehtinyt 6 vuodessa katsastaan? :D

Macho 24.05.2013 20:56

Quote:

Originally Posted by pomppe
Joko oot ehtinyt 6 vuodessa katsastaan? :D

IsoDee 24.05.2013 22:11

1 Attachment(s)
Tutkin vielä tarkemmin mistä vuotaa. Eli tuosta pyöreän "tulpan" alta vuotaa.

Onko kellään kokemuksia voiko tota vuotokohtaa korjata? :confused:

Soppa79 25.05.2013 07:37

Ootko mistä päin? mulla on yks tommoinen irtonaisena vantaalla. Voin toki tutkia mitä tulpan takaa löytyy jos kerkeen tänään

IsoDee 25.05.2013 08:11

Nurmijärveltä ja stadiin olen juuri lähös töihin...ajattelin silti Vetellä työntää töihin kun sääkin nyt olisi passeli.

Ei se nyt ihan norona vuoda mutta tippaa työntää koko ajan...voi wihtorin wihtori että sapettaa!

Kesän ajot just alkamassa ja nyt pitäisi ruveta tekemään jotain úber luokan remonttia...:mad:

Olisi arvokasta tietoa josko vuotoa voisi saada korjattua ettei tarttis rupee vaihtamaan onjausvaihdetta.

PR1 25.05.2013 08:24

Eipähän ole vika kaukana. Mulla hais niin palaneelle kun huuhdatutin firmassa ja DextronIII litkut kai liian keveitä. Kerroin jo toisellakin sivulla et ilmat varmaankin ulostautuneet ekalla ajolla, laitoin vesiletku-kiinnitys klemmareita pariin paikkaan niin ei pihalla tippaakaan. Aika heti apparin kohdilta hikoili olevinaan, toivottavasti ei ole klemmareita täynnä koko auto kohta. Nippusiteitä jo jopo täynnä;)

Oliko väärät aineet. Ammattifirma laitto, näistähän keskustelu jo toisaalla.

Macho 25.05.2013 10:57

Ei varmaa tietoa mutta muistelen että tulpan takana olisi ollut välyksen säätöruuvi. Kai sen tulpan saa jollain irti ja laitettua takaisin vaikka silikonin kanssa? On muuten kumman sininen tuo raidetanko, ei taida olla tehtaan maali?

ToniH 25.05.2013 11:22

Mikä on tuo jälkimmäisen kuvan murtunut (?) ja öljyinen purkki siinä ohjausvaihteen yläpuolella?

IsoDee 25.05.2013 11:48

Quote:

Ei varmaa tietoa mutta muistelen että tulpan takana olisi ollut välyksen säätöruuvi. Kai sen tulpan saa jollain irti ja laitettua takaisin vaikka silikonin kanssa? On muuten kumman sininen tuo raidetanko, ei taida olla tehtaan maali?

Ok, kiitti vinkistä. Mutta jos joku on pulannut ohjausvaihteen kanssa ja tietää mitä ton tulpan takana on, että voiko sitä ruveta jotenkin kampeamaan irti niin, että sen saa vielä takaisin.

Quote:

Originally Posted by ToniH
Mikä on tuo jälkimmäisen kuvan murtunut (?) ja öljyinen purkki siinä ohjausvaihteen yläpuolella?

Tarkoitit varmaan sitä valkoista astiaa....kuvasin ylhäältä päin eli öljynkereäys astia se vain on lattialla.

ToniH 25.05.2013 13:17

Quote:

Originally Posted by IsoDee
Tarkoitit varmaan sitä valkoista astiaa....kuvasin ylhäältä päin eli öljynkereäys astia se vain on lattialla.

Hah, okei nyt kun selvensit niin kuva onkin aivan klaari ;)

Ohjausvaihde on muuten voitu vaihtaa jo vaikka useamminkin. Se on näissä vähän heikko kohta.

IsoDee 26.05.2013 18:59

1 Attachment(s)
Öljyn lisäyksen jälkeen kun vuoto alkoi niin ei kai se voi olla tämän ATF öljyn syytä...:confused:

Gulffin ATF:ää oon nyt lisäyllyt pariin otteeseen.

Nyt se vuotaa jo 3 eri kohtaa....täytyy huomenna nostaa keula ylös ja tutkia mistä muualta vuotaa.

ToniH 26.05.2013 19:32

ATF ja ohjaustehostinneste eivät ole ihan samaa kamaa vaikka niistä sama Dextron-luokitus löytyykin. Itse olen käyttänyt vain Metrosta ostamaani AC DELCO POWER STEERING FLUID:a.

Selvittelin muuten just faijalle, jolla meni ohjaustehostin jenkkifordista 2 vuodessa, että mikä olisi oikea neste sille. Fordin speksien mukaan tavallisen ATF:n käyttö vie takuut samantien. Motorcraft Mercon = ATF (ja ei takuuta) ja Mercon V = suositeltu ATF/ohjaustehostinneste. Eli pienestä voi olla kiinni.

IsoDee 16.07.2013 23:37

No näin kauan vuoto pysyi jotenkin siedettävänä mutta nyt alkoi jo sotkea pihaa liikaa. Piti tänään ruveta purkamaan ohjausvaihdetta josko sen saisi ilman nosturia ja erikoistyökaluja irti.

Aloitin avaamalla hieman pultteja ja sain hyvin kaikki auki mutta se ohjaustangon 11 mm pultti ei suostu aukee. Pienellä räikällä ja tuhat jatkovartta ei kyllä auttanut tilannetta...

Olisko jotain vinkkejä miten ton nuolen osoittaman pultin saisi auki?
Tai muita vinkkejä mitä pitää purkaa, että saa ton ohjausvaihteen tuolta pois?
(vakaajantanko pitää myös irroittaa kertoi service manuaali)

IsoDee 21.07.2013 21:59

Ohjaustangon pultti läx kunhan kävin ostamassa isompaa räikkää...ja vakaajan kun irroitti niin ohjausvaihde tuli helposti pois.

All times are GMT +3. The time now is 12:48.