![]() |
Ohjaustehostin ja vähäiset öljyt
Mulla on öljy vähän vähissä, hiukan yli puolet siitä mitä pitäis olla. Voinko kuitenkin ajaa 100km vai tuleeko jotain vahinkoa?
|
Joo suosittelen että en aja koska koekäytin moottorin lämpimäks ja ohjaus pitää ihme öninää, suottapi että vaurioituu. Täytyy haeskella jostain öljyä.
|
Kiitos aktiivisuudestanne, kaikkien vastanneiden kesken arvottiin 3000¤ ryyppyrahaa.
|
Quote:
:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: Too funny.. |
Quote:
|
Quote:
Hei, mä taisin sitten voittaa.. Mähän sua tossa asiassa jo maanantaina konsultoin :cheers: |
Quote:
|
Quote:
Kaikki on ollut tosi aktiivisia vastailemaan. :D |
Köröttele sillä italian vilttihatulla tänne niin saat tuota nimellistä korvausta vastaan oikeeta litkua ;) sitten pääset vettelläkin liikenteeseen :D
|
Quote:
Kävi mielessä kyllä.. Mutta ostin lootaöljyä tosta huolttikselta, ei se vissiin niin pahaa tee? Vaihdan sen kyl normilitkuun myöhemmin. Vai miten on, nesteellä ei edes ole muuta öljyä ohjaustehostimille kuin tämä mitä laitoin: http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...&lang=&type=tt On muuten hilkun päässä jo tää mun autoilu, varmaan alle puol tuntia niin oon liikenteessä ekaa kertaa tänä vuonna! Quote:
No sinnehän se tilille rapsahti. ;) |
Quote:
Quote:
|
Quote:
En kerenny *******, jossain 27 minuutin kohdalla auto kilahti aivan täysin ei mitään eloa, VOI *******EN *******, sinne hinattiin takas talliin.. No olihan tässä taas suhde kohdallaan, 1,5 viikkoa joka päivä aamusta iltaan ruuvausta sitten puol tuntia ajoa ja taas rikki, en ees kerenny katsastaan sitä. :( |
1 Attachment(s)
Lainataan tätä topicia..
Oli tänään tarkoitus taas hakea letukka tallista ajoon mutta jopas jotain. Alle oli päässyt tippumaan edestä punainen lätäkkö ja valuma kaivoon asti. Ohjaustehostin öljyä vuotanut kuvan kohdasta. Mitäs nyt tehdään? Näyttää aika hirveeltä projektilta korjata jos toi ohjaustanko pitää vaihtaa. Öljy oli viikonloppuna loppu ja lisäsin ATF:ää jonka jälkeen ajoin Sunnuntaina tallille auton...nyt oli lorottanut tosta kohden. Voihan wihtorin wihtori!! :( |
Quote:
Joko oot ehtinyt 6 vuodessa katsastaan? :D |
Quote:
![]() |
1 Attachment(s)
Tutkin vielä tarkemmin mistä vuotaa. Eli tuosta pyöreän "tulpan" alta vuotaa.
Onko kellään kokemuksia voiko tota vuotokohtaa korjata? :confused: |
Ootko mistä päin? mulla on yks tommoinen irtonaisena vantaalla. Voin toki tutkia mitä tulpan takaa löytyy jos kerkeen tänään
|
Nurmijärveltä ja stadiin olen juuri lähös töihin...ajattelin silti Vetellä työntää töihin kun sääkin nyt olisi passeli.
Ei se nyt ihan norona vuoda mutta tippaa työntää koko ajan...voi wihtorin wihtori että sapettaa! Kesän ajot just alkamassa ja nyt pitäisi ruveta tekemään jotain úber luokan remonttia...:mad: Olisi arvokasta tietoa josko vuotoa voisi saada korjattua ettei tarttis rupee vaihtamaan onjausvaihdetta. |
Eipähän ole vika kaukana. Mulla hais niin palaneelle kun huuhdatutin firmassa ja DextronIII litkut kai liian keveitä. Kerroin jo toisellakin sivulla et ilmat varmaankin ulostautuneet ekalla ajolla, laitoin vesiletku-kiinnitys klemmareita pariin paikkaan niin ei pihalla tippaakaan. Aika heti apparin kohdilta hikoili olevinaan, toivottavasti ei ole klemmareita täynnä koko auto kohta. Nippusiteitä jo jopo täynnä;)
Oliko väärät aineet. Ammattifirma laitto, näistähän keskustelu jo toisaalla. |
Ei varmaa tietoa mutta muistelen että tulpan takana olisi ollut välyksen säätöruuvi. Kai sen tulpan saa jollain irti ja laitettua takaisin vaikka silikonin kanssa? On muuten kumman sininen tuo raidetanko, ei taida olla tehtaan maali?
|
Mikä on tuo jälkimmäisen kuvan murtunut (?) ja öljyinen purkki siinä ohjausvaihteen yläpuolella?
|
Quote:
Ok, kiitti vinkistä. Mutta jos joku on pulannut ohjausvaihteen kanssa ja tietää mitä ton tulpan takana on, että voiko sitä ruveta jotenkin kampeamaan irti niin, että sen saa vielä takaisin. Quote:
Tarkoitit varmaan sitä valkoista astiaa....kuvasin ylhäältä päin eli öljynkereäys astia se vain on lattialla. |
Quote:
Ohjausvaihde on muuten voitu vaihtaa jo vaikka useamminkin. Se on näissä vähän heikko kohta. |
1 Attachment(s)
Öljyn lisäyksen jälkeen kun vuoto alkoi niin ei kai se voi olla tämän ATF öljyn syytä...:confused:
Gulffin ATF:ää oon nyt lisäyllyt pariin otteeseen. Nyt se vuotaa jo 3 eri kohtaa....täytyy huomenna nostaa keula ylös ja tutkia mistä muualta vuotaa. |
ATF ja ohjaustehostinneste eivät ole ihan samaa kamaa vaikka niistä sama Dextron-luokitus löytyykin. Itse olen käyttänyt vain Metrosta ostamaani AC DELCO POWER STEERING FLUID:a.
Selvittelin muuten just faijalle, jolla meni ohjaustehostin jenkkifordista 2 vuodessa, että mikä olisi oikea neste sille. Fordin speksien mukaan tavallisen ATF:n käyttö vie takuut samantien. Motorcraft Mercon = ATF (ja ei takuuta) ja Mercon V = suositeltu ATF/ohjaustehostinneste. Eli pienestä voi olla kiinni. |
No näin kauan vuoto pysyi jotenkin siedettävänä mutta nyt alkoi jo sotkea pihaa liikaa. Piti tänään ruveta purkamaan ohjausvaihdetta josko sen saisi ilman nosturia ja erikoistyökaluja irti.
Aloitin avaamalla hieman pultteja ja sain hyvin kaikki auki mutta se ohjaustangon 11 mm pultti ei suostu aukee. Pienellä räikällä ja tuhat jatkovartta ei kyllä auttanut tilannetta... Olisko jotain vinkkejä miten ton nuolen osoittaman pultin saisi auki? Tai muita vinkkejä mitä pitää purkaa, että saa ton ohjausvaihteen tuolta pois? (vakaajantanko pitää myös irroittaa kertoi service manuaali) ![]() ![]() ![]() |
Ohjaustangon pultti läx kunhan kävin ostamassa isompaa räikkää...ja vakaajan kun irroitti niin ohjausvaihde tuli helposti pois.
![]() |
| All times are GMT +3. The time now is 12:48. |