FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Aikakone (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=7285)

Pekka Berkeles 24.07.2007 13:36

Aikakone

Kesälomalla oivaa puuhaa on vanhan varaston tai tallin siivoaminen. Mun tapauksessa talli ja varasto on sama asia, tai ainakin samasta rakennuksesta on kyse.

Koska velipoika oli mukana siivoustalkoissa, piti itse olla koko ajan tarkkana, ettei mun kannalta tarpeellista "roinaa" mene roskiin. Vähän harmitti kun velipoika oli aloittanut jo viime viikolla siivoamisen ja olin unohtanut mainita, että jos vastaan tulee filmirullia niin niitä ei sitten saa heittää pois.

No, takaisin asiaan. Olin melko varma, että jossain päin varastoa on vanhoja filmirullia, joita en nuorempana kehittänyt rahapulassa. Kolme rullista on kuvattu Hangon katuautokisoissa joskus 1986-1987, ja neljäs luokkaretkellä Tukholmassa 1984, jossa saattaa olla jokunen kuva Tukholman katuauto-scenestä, mm. rättikattoinen 440 Challenger jne. Sekä tietysti kuvia kavereista melkein neljännesvuosisadan takaa, osa jo valitettavasti haudassa nykyään.

Vaikka todennäköisyys negatiivien säilymiseen onkin varsin pieni, halusin silti yrittää kokeilla josko vanhoista filmeistä saisi kehitettyä valokuvia. Ainoa ongelma oli, että filmirullat olivat hyvässä tallessa...öh..siis hukassa.

Olin juuri kaatamassa jätesäkkiin vanhoja C-kasetteja, kun pahvilaatikon pohjalta pilkisti jotain mustaa ja pyöreätä. Sydän melkein pyshtyi...samperi...siinä ne on!

Ja siinähän ne oli. Kolme kappaletta järjestelmäkameran filmirullia, ja neljäs joka oli ikivanhan mallin mukainen, tarkoitettu lähinnä halpoihin kameroihin.

Vein kuvat äsken valokuvausliikkeeseen, ja lupasin maksaa kaikki kulut riippumatta siitä mikä lopputulos olisi. Huomenaamulla saa kuulemma tulla katsomaan miten kävi... Vo jessus, olis jo huominen...kun olis aikakone jolla pääsisi eteenpäin ajassa...tai sitten taaksepäin...

Nipa 24.07.2007 13:55

Tänne sitten kuvia heti näkyville vaan :)

hakkis 24.07.2007 20:13

Älä,älä Pekka ala haaveilemaan mistään aikakoneesta.Toki sellaisenkin varmaan vielä joskus värkkäävät.Enin osa astronauteista ja kosmonauteista kärsivät lentonsa jälkeen mielentilahäiriöistä.Heilän lentonsa ovat olleet kuitenkin suht.lyhytaikaisia.
Yksi NASA:n suurimmista ongelmista on ratkaista tulevan Marssin lennon miehistön henkinen kestävyys,koska lento kestää useita vuosia,eikä siellä reisulla oikein passaa ruveta sekoilemaan.
Jos sä nyt alkaisit aikakoneella matkustamaan,niin sulla vois ruveta yläpäässä keittämään oikein pahasti.Siivoa vaan sitä varastoa ihan hissun kissun rauhassa.:rolleyes:

Pappatunturi 26.07.2007 15:11

Pekkaaaa, hohoi, mitäs noista filmeistä paljastui?

poppamies 26.07.2007 15:23

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi

täällä ihmetellään ihan samaa :confused:

progress 26.07.2007 16:17

Quote:

Pahoin pelkään, että aika jättää jälkensä. Mä en ole saanut vanhoista filmeistä irti enää kuvia kolme vuoden jälkeen. Pidetään nyt peukkuja kuitenkin.

hakkis 26.07.2007 17:09

Quote:

Originally Posted by progress
Pahoin pelkään, että aika jättää jälkensä. Mä en ole saanut vanhoista filmeistä irti enää kuvia kolme vuoden jälkeen. Pidetään nyt peukkuja kuitenkin.

Jos se Pekka värkkäsi sen aikakoneen ja on sillä teillä tietymättömillä.;)

Pekka Berkeles 27.07.2007 12:03

Quote:

Maanantainaaaaa...kun olen taas skannerin ääressä. Ainakin yks kiva samaron kuva löytyi...

Pappatunturi 30.07.2007 19:23

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Maanantainaaaaa...kun olen taas skannerin ääressä. Ainakin yks kiva samaron kuva löytyi...

Pekkaa hohoi:p Nyt on maanatain-virallinen samaro päivä!

Masa 30.07.2007 20:00

No nii,ei voi mennä nukkuun ennen ku Pekan kuvat on nähty...

86vette 30.07.2007 20:02

Toivottavasti ei mee kauan pekalla, kun porukkaa alkaa jo nukuttamaankin. ;)

Pekka Berkeles 30.07.2007 20:12

Quote:

Originally Posted by 86vette
Toivottavasti ei mee kauan pekalla, kun porukkaa alkaa jo nukuttamaankin. ;)

Malta nyt hetki vielä...

Pekka Berkeles 30.07.2007 20:22

Quote:

Pekkaa hohoi:p Nyt on maanatain-virallinen samaro päivä!

Noniin.

Huonoja uutisia. Yhtään luokkaretkikuvaa ei säästynyt, kaikki oli pilalla. Siispä Tukholman katuautoscenestä ei ole ainuttakaan kuvaa. Sama juttu Hangon katuautokisojen kanssa. Ei sitten ainuttakaan.

Mutta ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin. Jotain oli sentään säilynyt. En jaksa muistaa missä tämä on otettu, mutta veikkaisin että Kauhajoen Drag Race -kisoissa joskus 80-luvun loppupuolella. Olettaisin, että auto on Juha (?) Kajon Camaro, mutta en ole varma onko kyseessä se alunperin valkoinen, SS-raidoilla ja 454 LS-6:lla varustettu yksilö (joka saattaa vieläkin olla valkoinen?), vaiko se toinen, josta rakennettiin todellinen katukilleri. No, pitää kysellä Overdriven puolella lisää hetken päästä...:

Värit on kovin haaleat, eikä ihme koska filmi taisi olla lähes 20 vuotta vanha ennen kehittämistä. Kuvaa saa vapaasti käsitellä, jos vaikka sävyjä saisi vähän paremmaksi.

Muutama kuva tulee lisää tähän ketjuun myöhemmin tällä viikolla.

Macho 30.07.2007 23:26

Harmi että kuvat meni. Säätelin tuota, en siitä tämän kummoisempaa saanut.

All times are GMT +3. The time now is 09:14.