![]() |
Jakkaroiden verhoilua
Tätä aihetta on käsitelty useassa topicissa, mutta otetaan nyt kertaalleen ainakin vielä esille. Ajatuksena oli siis laittaa C4 Vetten penkit Metwurstiin ja tavoitteena oli mukavuus, tukevuus, keveys ja verhoilu joka mukailee alkuperäistä takapenkin veroilun tyyliä makkarakuvioineen.
Siispä tarvitsin yhdet reuhkat C4 jakkarat ja sitten vain raadot oululaisen Verhoomo Kittilän hellään huomaan. ![]() Ok, ne oli kammottavat "pimppaa mun kyyti" kuntoiset verhoilun osalta. Toisaalta alkuperäisellä verhoilulla ei ollut mitään merkitystä. ![]() Sama jakkara kuin edellisessä kuvassa. Työn laatu on erittäin hyvä ja materiaalina on käytetty aitoa nahkaa joka on tarkoitettu auto käyttöön. Kestää myös vettä, eli sopii vaikka avoautoon. ![]() Verhouksessa toistuu aivan riittävästi tuo 1" makkara ja sointuu yllättävän hyvin yhteen takapenkin kanssa. ![]() Kuin myös sivusta katsottuna ainakin minä pidän näkymästä. ![]() Jakkaroiden korkeus on vallan mainio myös Metwursti käyttöö, eli C4 jakkarasta on moneen autoon korvaavaksi penkiksi. Istuimessa on myös hyvä puoli tuo kaatuva selkänoja, eli täyttää vaatimukset myös takapenkillisessä autossa. |
Mistä sä noin huonot raato jakkarat olit löytäny? Uudet sohvat näyttää tosi hyviltä! :cool:
|
Quote:
Todella :cool:. Itsellä on kanssa varastossa odottelemassa raatokuntoiset C4 projektipenkit, jotka pitäisi joskus verhoiluttaa. C4:n penkeissä on aika isot tasaiset pinnat joten mullakin on pyörinyt mielessä eri ideoita millä voisi vähän keventää niiden ilmettä. Hyvä nähdä että tollainen makkarakuvio näyttää noin hyvältä :thumleft:. |
Isosti :cool::cool:
On kyllä onnistunut penkki valinta:thumleft: |
Oikein hyvältä näyttää :)
|
Hyvin käy FB -henkeen :thumleft:
Laitetaanpas puljun nimi muistiin... |
Aivan hemmetin tyylikkäästi istuu. Hyvä KTM!
Toi makkarakuvio on hyvä idea. Yhdenmukaisuus takapenkkiin kannatti ottaa huomioon. T72, jos laitat omaasi samanlaiset, niin vetteen voisi sopia että makkaroiden saumat menevät vaakasuunnassa. Niinkuin jonkin vuosimallin vetten sportti-istuimissa taitaa ollakkin? |
Quote:
Tosiaan kannattaa katsoa minkä näköinen verhous on alkuperäisessä jakkarassa ja jotenkin koettaa kopioida sen ideaa C4 jakkaraan. Vanhoihin kippoihin kun heittää C4 jakkaran vakioverhoukselle, niin ainakin minusta tulos on liian kova ja moderni aivan vain laajojen tasaiseten pintojen takia. |
Ompa hienot!!!!!!! Noihan vois käydä vaikka johonkin vanhaan kamaroon tms !
KTM minkä vuosimallin penkit noi oli alun alkaen? Entä onko sportmallit ilman sähkö säätöjä? Ps taitaa tulla uudet pohjat mustangien kanssa!! Hienolta näyttää KTM! |
![]() Miten ihmeessä joku voikin saada penkit noin huonoon kuntoon:confused: No tietty jos varastoituna kissat on syöny ja tavaraa ollu päällä yms. mut kylläpä joissain katiskoissa on näkyn ihan autossa paikoillaanki tommosii enkä onneks puhu Corveteista. Kyllä näyttää ammattilaiselta sujuvan tuo verhoilu. Tosi hyvän näkkösethän noista tuli. Ilmeisesti pehmusteitakii laitettiin uusiks? |
Vanhaan pappiksen ehdottamaan camaroon sopii varmasti myös tosi hienosti.
Ja silloinhan tuo vaakamakkara kuvio lienee paikallaan. http://www.streetrodshack.com/images...evCamaro_8.JPG |
Quote:
Vaakamakkara olisi varmaan aika hyvä, mutta kannattaa muistaa tuon C4 penkin suunnaton kapeus verrattuna perinteiseen 60-luvun jakkaraan. Vaakamakkaraa koko pituudella voi kapean penkin kohdalla aiheuttaa uusia ulottuvuuksia mittasuhteissa? Camaroon voisi ajatella myös käytettäväksi istuinosassa alkuperäistä houndstooth verhousta? Tuota kangasta oli vaikka mitä värejä, mutta toisaalta kuvan musta/valkoinen sopii hopean ulkokuoren kanssa hyvin yhteen. |
Quote:
Jakkaroissa oli vuoden 1987 leimat ja aivan tavalliset ilman mitään ilmapusseja tai muita säätöjuttuja. Halusin aivan erityisesti peruspenkit, että homma pysyy yksinkertaisena ilman liikoja vikaantumismahdollisuuksia. |
Quote:
Kyllä jakkarat oli aivan istuttu loppuun. Jostakin Kalivieterissä olleesta autosta ne on peräisin ja nahkat tai niiden jämät olivat palaneet täysin korpuiksi. Verhoojamestari uitti vanhoja rättejä vesisankossa, että sai niistä vähän kaavantynkiä. Pehmusteet vaativat "hieman" huolenpitoa ja työstämistä kuten arvelit :rolleyes: |
Kyllä vaakamakkara ainakin noissa näyttää ok.
Mutta totta että camarossa makkarat ei ole noin isoja. Photoshopillahan sen pystyy hahmottelemaan miltä eri makkaralaadut näyttää vetten penkeissä. http://www.clubcorvettect.com/images.../1990ZR1-2.jpg |
Mä tykkään kyllä noista KTMn makkaroista:D Ja noi veten penkit on kyllä sopivan sportit pieneen protourailuunkin.
|
Kyllä on hienoa työtä ja loistava idea retroilla vähän uudempia palleja vanhemman oloisiksi! :thumleft:
|
On kyllä hienot kiikkustuolit , ei muuta todeta. Onkos noissa muuten kans kaatuva selkänoja , siis taaksepäin ?
|
Quote:
|
Sopivan höyrypäinen idea ottaa raatopenkit uudistettavaksi! Ja lopputulos erittäin onnistunut, sopii hienosti sisustukseen.
|
Minkäslaisia aineita muutes ootte käyttäny nahan hoitoon ja puhistukseen? Eiköhän nuo nahkapenkit kestä montakymmentä vuotta, kunhan niitä vaan hoitaa oikein.
|
Quote:
|
Penkkien hoito
Quote:
Jotkut voivat vaurioittaa nahan väriä. Itse olen käyttänyt ruokaöljyä(auringonkukka yms.) verhoilijan suosituksesta. Se pitää nahan joustavana ja kunnossa vuosittaisella käsittelyllä, alunperin mua neuvottiin käyttämään sitä Rollssin penkkeihin ja on toiminut Veteissäkin. Siitä vaan rätti käteen ja hieromaan jakkaraa ehtoolla niin aamulla voi jo istahtaa penkille. Itte hain ruokaöljyä Siwasta, on muuten yllättävän lähellä. Siis Siwasta saa Vetteen tarvittavia aineita. Tosi on. |
Quote:
Mun hyvä verhoilijatuttu taas sanoi, ettei sais laittaa oikeastaan mitään tököttiä nahkapalleihin, koska kuolleen eläimeen huokoista ihoahan siinä on niin sen tökötin siveleminen siihen jakkaraan täyttää aina vaan lisää niitä huokoisia ja jossain kohtaa tukkii ne ja jossain kohtaa se tököttotti niissä huokoisissa rupeaa kovettumaan ja penkit menee korpuksi. Pelkällä hiukankostella liinalla neuvoi vain pyyhkimään tasaisin väliajoin... Jos jotain pientä naarmua yms. tulee penkkeihin,niin joku perus nivean käsirasva siihen kohtaan sitten... |
Väritöntä perus TurtleWax -nahanpuhdistus/hoitoainetta (Made in HongKong -tavaratalo) oon pruukannu käyttää. Puhdistaa ja palauttaa kiillon samoin tein. Olen tyytyväinen tehoon ja lopputulokseen, mutta tiedä sitten miten koppuraksi menee muutaman vuoden jälkeen...:)
|
|
Quote:
|
| All times are GMT +3. The time now is 09:52. |