![]() |
sumarit ajovaloina?
Oon katellut, monet käyttävät sumareita ajovaloina. Miten onnistuu käytännössä? Omassa koslassa ei sumarit toimi ennenkun lyhdyt on nostettu ylös. Kysyin yhtä sähkäriä muuttamaan kytkentää, kieltäytyi tekemästä kun on kuulema lainvastaista. Itelläni sähköhommissa peukolo keskellä kämmentä. Jaa syy...näyttää paremmalta ku ei ole luukut auki, makuasioita !
|
Quote:
Aika monessa muutetussa kytkennässä mitä oon katellu on aika helppo palauttaa alkup. kytkentään, rosvo- yms. liittimet vaan pois ja "väri väriin", yleensä kytkennät on aika hyvin näkyvillä joten ei pitäis olla paha nakki. |
Mun atossa sumarit on vakiona ja niillä mä olen aina ajellut.No,ihan pimeässä vähän luukkujakin raotellut.
|
Quote:
Eli kytkentämuutos katkasijalle tarvii tehdä. Omaani sen muutama vuosi sitten tein. Tarkkaa muistikuvaa ei ole mutta suurinpiirtein niin että parkkien johdosta valokatkasijalta "ryöstin" sumarin katkasijalle herätteen. |
Quote:
Taitaa olla kaikissa EU mallin Corvetteissa sumarit ;) |
Quote:
|
Quote:
Ne golf-kentän kokoset sumulaatikot siellä takanat; Hyi ********! :pirat: |
Quote:
|
Quote:
Yhtä ällöjä! :afro: |
Quote:
|
Quote:
Aika pahan heitit. Tartteekin ruveta suunnittelemaan tohon seefemmaan jotain sirompaa takasumari systeemiä... ![]() |
Sellaset näkymättömät mallit olis aika jees.. ;)
|
Quote:
No mulla ei oo sumareita ensinkää...parkit niitte paikalla. Hyvin sujuu ajo, ei oo miliisi huomautellu vaikka on tullu monesti vastaan. Parkeilla siis ajan paitti huonosa kelisä luukut auki. Toteutustapoja on monia...ja tuuriaki. Ettei satu se kärtyne miliisi vastaan. En kyllä tiä sähköpuolesta sitten mite mikäki tehää. |
Quote:
|
Kyllähän niillä voi ajella, jos ne onkin 'Daily driving lights', eikä sumuvalot... Peku pisti joskus hyvän linkin noista valosäädöksistä, mulla on yleensä mukana muutama sivu printattua tekstiä, siitä saa poliisisetä lukea, jos ei usko puhetta ;)
|
Katotaan mitä konstaapeli seuraavan kerran pysäyttäessään sanoo kun sille vihjasee et "vidun hönö etsä daiju erota daily driving lightseja ny ees sumareista... mees ny takasin sinne poliisikouluun mist oot tullutkin..."
|
Quote:
|
Ei siin mitään jos se pamputtaa viel b-rappuunkin. Prätkällä ajavat viiksekkäät sedät on ymmärtäväisimpiä kaikkien valomääräysten suhteen. Niiltä heruu aina jotain.
|
Quote:
Noihan tiputtas bensan kulutustakin litralla tunnissa tai ainaskii desillä ja olis luontoystävällisemmät, eikä niitä "polttimoita" varmaan tartteis vaihtaa ennen maailman loppua. |
Quote:
Jouduin ottaa niistä polttimot irti,konttorilla kävi kitisee. Kävin väittää vastaan, äijä kävi uhittelee et takavalot näkyy liikaa sivulle turpa kiinni tai tulee isompi remppa peräpäähä... |
Quote:
Ei se katsastusmiesten mielivalta onnweksi tänäpäivänä enää toimi ihan samalla tavalla kuin 70-80-luvulla. Missäspäin muuten on tuollaisia katsastusmiehiä? Tietää sitten välttää vaikka koko kaupunkia.:cheers: |
lappeenrannassa...siellä on myös erittäin asiallinen konttori ,lauritsalassa
|
USAsta tuodussa, johon valot muutettu eurooppalaisiksi sumuvalot toimii parkkien kanssa, jotka on päällä mutta luukut suljettuna.
|
|
Onko nuo sitten varmasti tieliikennekäyttöön hyväksytyt? Ei ainakaan hinnalla ole pilattu, mutta jos ei ole hyväksytty, niin homokalliothan antavat sakkoja innoisssaan.
Edit: Noniinpä niin. olihan tuo liian halpaa ollakseen totta.:( "Emme ota vastuuta tuotteiden väärinkäytöksistä. Tuotteet on etupäässä tarkoitettu offroad- ja näyttelytarkoitukseen, ei tieliikenteeseen." |
Quote:
|
Quote:
Se on jännää, että Lappeessa käyn Lauritsalas aina katsastamassa bemarin, mutta veten ainoastaan AD:n vieres K1:llä. :rolleyes: |
| All times are GMT +3. The time now is 06:26. |