![]() |
Outoja osia
Tänään tuli aivan täydellinen blackoutti ja kun heräsin niin kamera roikkui kaulasta ja muistikortille oli mystisesti tallentunut seuraavat kuvat. Voisko joku selittää mitä nää oikein esittää? :-k
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Missä sä oot mahtanut oikein olla :rolleyes:
Kai noista jollain joku aavistus voi olla.. |
Nää on helppoja mutta kysymys kuuluukin, että missä sä oot noi kuvannut? ;)
|
Ei kai noi oo Tampereelta? Siellä oli yhdessä tallissa ruiskuvirittelyn alla pikkulohko... :-k Ainakin muistuttaa kovasti, mutta en mene kyllä ruumiinosia laittamaan vedonlyönnin panokseksi.
|
*räps* heräsin just. Luulin hetken että olen unissani käynyt tallilla pakertamassa, mut piru kun herätit mut unestani. Kävin tarkistamassa, ei siellä edelleenkään ole mitään tapahtunut...
Mielenkiintoista nähdä nuo livenä vielä joskus! Pitänee pyörähtää tallilla, siis sillä tallilla missä nuo on kuvattu! Hyvältä näyttää! :cool: |
Quote:
Ole sitten ystävällinen ja kerro mitä ja kenen valmistamia noi palikat on missä on pieniä reikiä. Muistan joskus nähneeni samantyyppisiä juttuja mutta että oikein kuudella reiällä. Aika jännä. Hitto kuin muistais jotain. :rabbit: |
hmm. olisko jotain 6:lla alkavaa...?
|
Quote:
Sori nymmäputosin? Kuudella? Mikä? Häh? Mä luulin urpona, että siinä on Edelbrockin Pro Flo ja Jeselin (euroopassa me tajuttiin tää jo 40-luvulla Kuplafolkkareissa) Shaft rockerit?? ;) Mut, okei mitä siinä on ja varsinkin 6? Nymmääkin olen kärppänä mielenkiinnosta? |
No nyt ne jätkät jekuttaa ihan tosissaan, etteivät muka tietäisi. Meinasin jo vastata kysymykseen.
|
Neljä ylintä kuvaa polttoaineen syöttöä, kahdessa alimmassa kesken jäänyt kannen askarteluprojekti (vain 2 keinua...):santa:
|
No mucho kysäseppä V-P:ltä kun sen tänään näät..
Kovasti tutun oloinen imis...ainiin...sama kuin mulla :D Noi 6 reikää noissa suuttimissa oli varmaan se ihmettelyn aihe... Eli disc pintle tyyppiset sutimet....luultavimmin Delphi / Lucas. Polttoaineen atomisoituminen on noissa parempaa kuin normaaleissa pintle tyyppisissä sutimissa. Tiedä sitten tuosta...mutta se asia josta oikeasti on hyötyä on nopeampi avautumisaika joka mahdollistaa tarkemman seossuhteen. Tästä on varsinkin hyötyä isoilla suuttimilla varustetuissa motööreissä...ne kun monasti rupeavat olemaan epätarkkoja joutokäynnin lyhyissä aukioloajoissa. -J- |
Ihan oikein arvailitte, VP:llä noi kuvasin.
Suoraan sanottuna eilen en tiennyt itsekään mitkä noi suuttimet on, mutta kyllä Jusan tietämys on aika kovalla tasolla nimittäin vp:n mukaan ne on justiinsa Delphin 600cc suuttimet! Harmi ettei ollut mitään palkintoja jaossa. :D |
6 reikää??? Kahdeksanhan noita on ;) tai 12, jos isot lasketaan mukaan.
![]() Noniin asiaan. Aika hienoa settiä V-P:lle menossa paikoilleen. Noistahan olikin puhetta pikkujouluissa. Kiva, että kuviakin saatiin.:thumleft: |
Juzzi on kyllä ajan hermolla ja tietomies!
Eihän noissa palikoissa sinänsä mitään erikoista ole, mutta noi suuttimet ovat kai sitten "viimeistä huutoa". Noiden palikoiden yhteensovittamisessa on vaan niin helkatin kova työ, että tuntuu että ne ihan oikeasti ovat raaka-aihioita. Kansien palotilat ja kanavat, imusarjan kaikki aukot sekä yläpään muotoilu siten että se virtaakin jollakin tavalla on likasen murjottavan miehen hommaa. Ainoa "valmis" tavara on toi Jeselin keinuvipuakselisarja sekä Edelbrockin läppärunko. Toi Jeselin setti sisältää työkalut sekä erittäin hyvät säätöohjeet hyvän geometrian saamiseksi vivustolle. Ehdottomasti parasta, mitä noissa aftermarket tuotteissa olen nähnyt. Kompuuteri on Tatechin tekemä, ja johtosarjat mitoitettu C-3 mitoille. Dammperin etupuolella on 12 napanen kiekko, josta saadaan tieto kampuran asennosta kompuutterille. Säädöt tullaan tekemään Tatechin rullilla kunhan saan noi nippuun. Tohon Tatechin systeemiin kuuluu se, että koko moottorinohjaus säädetään nimenomaan sitä moottoriyksilöä varten, joka on juuri siinä autossa, jota säädetään. Odotusarvot on korkealla. Vihje: Noi mun johtosarjat ei ole ainoat, jotka on tehty C-3:sta varten. |
Quote:
|
Jahas, okei. Eihän mulla silmiin edes tarttuneet ko reiät. Ihmettelin, että mitä se nyt höpisee?? ;)
|
Quote:
Kannet on RHS 235cc rrrauta kaannet Ferrean rosterivenoilla ja Compin 996 vietereillä.:rolleyes: |
Tarviiko Jeselit muuten korkeat venakopat vai mahtuuko "tavallisten" alle?
Edit: tuli toinenkin kyssäri mieleen: mitä bensanpaineregua meinaat käyttää kys. ruiskun kanssa? Mulla on moinen hankinta edessä ja koitan löytää pätevää keksintöä. Tommonen (ei railiin asennettava) pisti silmään pikaisella summitin surfailulla: http://tinyurl.com/2cekzj kommentteja? |
Hyvän näköstä settiä, heti kyl huomasin VP:n osien olevan kysessä!
|
Quote:
Jesel SS (Sportman Series) pitäs mahtuu SB Chevyn vakio venakoppien alle. Alla linkki http://www.jeselonline.com/v2/index.php?categoryid=14 |
Quote:
Nii on, tuli eilen tsiigailtua tommosia Jeselin keinuvipuja RP:ssä |
Kylläpä on kauniita osia:cool::cool::cool:
|
mikä/ mitkä ovat vipusuhteet noissa?
|
Omaan kattilaan oli kanssa aluksi tarkoitus laittaa tuommoset Jeselin keinuvipuakselisarjat mutta nepä ei olekkaan AFR kansien kanssa oikein käypäset, joten jouduin "tyytymään" cranen kultaisiin vipoihin..
|
Ei ne varmaan kans istu centerbolttien kera?
Cranet mullakin mutta eihän ne kepakoiden nokassa keikkuvat tukevuudessa kisaa tommosen "oikean" keinarisysteemin kanssa. Kyllä Ferdinand ja kaverit oli aikoinaan oikeilla jäljillä ;) |
Quote:
|
Quote:
Johonkin isolohkoon,mutta kenen :-k |
Quote:
|
Edit: tuli toinenkin kyssäri mieleen: mitä bensanpaineregua meinaat käyttää kys. ruiskun kanssa?
Aeromotiven Tsunami pumppuna, ja saman valmistajan regu. Reklaamien mukaan riittävät 700:n asti. |
Quote:
Selvä ja kiitos. Tulen ensviikonloppuna. ;) |
| All times are GMT +3. The time now is 08:27. |