![]() |
Omat videot esille
Olen tässä jo pidempään katsellut kun tapahtumissa digitaaliset videokamerat surraavat, hauskoja tilanteita tallentuu ja kuitenkaan sharkissa ei kyseisistä filkoista yleensä nähdä vilaustakaan. Syykin on selvä, videoiden saattaminen järkevän kokoisiksi ja laatuisiksi tiedostoiksi nettiin on hankalaa. Youtube on yksi ratkaisu, mutta ajattelin järjestää vaihtoehtoisen "palvelun" kotimaisille vettevideoille.
Homma menee niin, että väki siirtää elävät kuvansa palvelimelleni, josta sitten otan niitä omien aikataulujeni puitteissa työn alle. Mitään mittavaa editointia en luonnollisesti ala suorittamaan, mutta tarvittaessa hiukan pätkin ja muutan formaatin sopivaksi ja pakkaan sen mahdollisimman pieneen kokoon, kuitenkin kuvanlaatu hyvänä säilyttäen. Jotta tämä onnistuisi, täytyy videot lähettää minulle mahdollisimman vähän käsiteltyinä ja suurikokoisina tiedostoina. Esimerkiksi suoraan kamerasta siirretty materiaali on hyvää, silloin ei ole ainakaan menetetty mitään bittitaivaseen. Voitte myös editoida pätkän täysin valmiiksi ja sitten vain convertoin/pakkailen sen kuntoon. Ja lopuksi, kun videot ovat valmiita, laitan ne sharkkilaisten ladattavaksi. Ja sitten yhteystekniseen puoleen. Kirjoita selaimeesi seuraava osoite: ![]() Lisää se suosikeihisi niin ei tarvitse aina sitä kirjoittaa. En laittanut tähän suoraan klikattavaa linkkiä tietoturvasyistä. Kun olet siirtänyt tiedoston, laita vielä minulle YV sillä en muuten välttämättä huomaa että uusi video on palvelimelle putkahtanut. |
Hyvä Macho, loistavaa toimintaa!
Thanks! |
Aivan mahtavaa!
|
:viking: :viking: :viking:
|
Hienoa! Pasila, saanko...tällä kertaa ei porilaisten marssia, vaan...
http://www.youtube.com/watch?v=apuVKx008as :cheers: |
Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=p58_glJe_PY |
Mukava kuulla että tykkäsitte ideasta. :salut:
Nyt vaan odotellaan että ekat videot kolisee laatikkoon.. |
Quote:
En nyt kiireessä koko selostusta lukenu mutta pääsekö siis noita videoita katsomaan jotenkin? |
Quote:
Joo odottelet vaan. |
Jaa-a, eipä ole vielä tullut yhtään pätkää. Ehkei niitä ollutkaan niin paljon kuin luulin?
|
Quote:
Odotahan sitten kun tulee kesä ja ajokausi, sitten tulee varmasti pätkää esille ;) |
Quote:
Meinasin sanoa vähän samaa, etä odotahan vaan, kun kesärengaskausi alkaa ja asfaltti kuivaa... ;) |
Sama ohje lyhyesti:
Ensin avataan windowsin tiedostonhallinnan näkymä klikkaamalla my computeria(oma tietokone). Sitten kirjoitetaan address(osoite) riville tarkalleen kuvassa näkyvä teksti ja painetaan enteriä. Kone kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa, jotka käyvät selville kuvasta. Kaikki kirjaimet ovat pienillä. ![]() Klikkaa Log On nappia. Kone muodostaa yhteyden palvelimelleni ja edessänne näkyy vain tuo sama ikkuna tyhjänä tai mahdollisesti sisältäen muutaman videon jo ennestään. Voitte nyt yksinkertaisesti vetää hiirellä haluamanne tiedostot tämän ikkunan päälle ja ne alkavat siirtyä kohti määränpäätään. Edistymistä kuvaa normaali windowsin tiedostonsiirto palkki. Odota rauhassa kunnes tiedosto on siirtynyt. |
Quote:
|
En tiiä onnistuko siirto, mutta pukkasin tikipokkarilla vuonna ~2003 kuvatun ja samana vuonna DivX pakatun burnispätkän sun palvelimelle.
Pätkässä näkyy kuinka kallellaan puslat lopussa oleva C4 ottaa normi mutkat .... |
Hyvin onnistui siirto! Se olikin tosiaan jo valmiiksi pakattu, joten pistin sen vain suoraan jakoon:
http://penthouse.homelinux.net/fs08/NTJ-46_burnaa_(DivX).avi Quote:
Quote:
Ei enää montaa päivää! B) Quote:
|
Sano Macho jos tarviit jossain vaiheessa hosting apua noille :) Mulla ois terabittiluokan kaista ja uus quad core mylly Espoossa. Pari digivideokameraakin löytyy, että jospa vaikka sais kesällä jotain aikaseks..
|
Quote:
|
Laatikkoon kolahti in car video matkopilta! Lisääkin nähtävästi tuloillaan.
http://penthouse.homelinux.net/fs08/...06_1(divx).avi (88 mt) Ja ihan kertauksena, että jos jollain ei näy kuva niin katseluun tarvitsee esim xvid codecin jonka voi ladata tuolta.. http://www.digital-digest.com/softwa...2&ssid=0&did=1 Quote:
Kaikkia videoita saa vapaasti mirroroida, postaat tänne sitten vaan linkin. :cool: Tai sit jos sulla on antaa mulle jotkut ftp tunnarit niin voin upata ne itsekin.. |
Quote:
Tuumasta toimeen :) Pistin wgetin laulamaan ja videot valumaan. Täältä löytyy: http://www.kuvaton.com/finnshark/video-mirror/ FTP-tunnuksia ei tähän hätään ole jakaa, mutta ainakin tota wgettiä voin naputella alkuun. Katsotaan jos myöhemmin vaikka tunnaritkin antaisin :) |
Noniin siellä ois 2 ensimmäistä videota nyt ladattavissa. Koitin toiselta palvelimelta ladata tuon isomman, tuli noin 10 sekunnissa eli noin 9 megaa sekunnissa. Vauhtia näköjään piisaa :)
|
Quote:
Macho tän jo tuonne aikaisemmin laittoikin. Täältä saat ladattua DivX-codecin: http://tinyurl.com/ghd5u Edit: Tuosta löytyy useimmat codecit: http://tinyurl.com/389mys Eli AVI, DivX ja Xvid. VLC-player sitten pystyy toistamaan about mitä vaan. |
Quote:
|
Jarrupalat loppu? Eli jos pelkillä pellinpaloilla jarruttelee niin pitää tommosta kirskuntaa ;) No, en tiedä oliko Matkopilla ne ihan loppu vai joku muu juttu mutta aika hurjalta kuulosti.
Kisapaloista kuuluu yleensä ulvontaa ja tavallisista suhinaa ;) Peräkin halusi tulla aika herkästi ympäri. Oliko tossa jo ne uudet renkaat? |
Quote:
Kuulosti todellakin ilkeälle. Ja itsekkin kuulostelin jarrupalojen olevan loppu. Miten se oli Matkop? Itse en ole tuolla ahvenaisessa käynyt ja kyllä tuntuu nuo turva-alueet olevan niukassa. Kaiteet jatkuvasti aivan radassa kiinni. Miltä se tuntuu tuollaisessa rännissä ajaa näin harrasteautolla, jota ei mielellään kolhis? VAi viekö adrenaliini kaiken sen mukanaan? |
Se piti sanoa et todella hyvälaatuinen video. Oikein mielyttävä katsoa!!!! NÄitä lisäää!!
|
Quote:
|
TCC huhuu missä ne savikiekot viipyy:confused:
|
Quote:
Mä lähetän sen illalla, kun pääsen kotiin.:D |
Quote:
ABS ? |
Quote:
Siit kuuluu semmonen matala "jörnjörnjörn" ;) :D eikä Matti tossa niin rankasti jarruta oikein missään, että lukkoon menis. |
Quote:
Itsekin hämmästelin aluksi, kun jo ennen Ahvenistoa kovissa jarrutuksissa tuli tuollainen ääni. Tutkiskelujen perusteella aivan harmiton asia. Pitäisköhän järjestää kisa, kuka arvaa mikä äänen aiheutti, ei aiheuta enää.;) No syy oli, että oikeanpuoleinen pakosarja pääsi ottamaan jarrutuksessa kiinni X-palkkiin. Renkaina oli 17" Kenraalit (vakiokoko) -> tämän tapahtuman vuoksi tilaus lähti 18":ta heti seuraavalla viikolla. Videosta on editoitu pois kommenttini: "On kyllä paskat renkaat". Sopivat enemmänkin elokuviin kuin Vetteen. Itse hiukan säikähdin pitkän suoran kanttarin kohdalla videolla kuuluvaa renkaiden valitusta: Sitä kun ei kuullut kypärän sisälle. Toinen ajosessio ei latautunut, jostain syystä tuli timeout. Yritetään jossain vaiheessa uudelleen. |
Quote:
Onko tälläinenkin olemassa? |
Mites matkop olit ihan hissukseen kun ajelit... meikäläinen aina höpöttelee yksin ku ajelen radalla... niinku
-nyt nopee oikee....JARRUA.... jne... Mutta siihen se meikäläisen vauhti aina vissiin kariutuu:-k Lisää rata pätkiä.. omia ei mitään juutuuubi saissee mielellää ennen fs-karttinkia ni voi tutustua muiden ajolinjoihin:rolleyes: |
Quote:
Hehe, minä todistan kyydissä olleena Nurburingillä, "voinks mä ohittaa toin?" "onkohan liukasta?" "meniks hyvin?" "aika kiva pätkä" jne |
Quote:
Toi oli minun eka ajo Vetellä Ahvenistolla, siksi noi ajolinjat ovat vähän niin ja näin. Toisessa oli jo parempi, mutta...Jotkut varmaan muistavat suoran mittaisen F1 moottorin hajoamisen tapaisen savupilven;) Itse yleensä, kun vedän kypärän päähän se on näitä On/Off juttuja. Siinä ajattelee enemmänkin seuraavaa mutkaa ja jos jotain menee pieleen, niin reaktio tulee jostain selkärangasta. Kai se on jostain aikoinaan Karting ajoista ns. peritynyt? Ajattelin laittaa tämän tänne jakoon, koska en ole aiemmin nähnyt videota Ahveniston vaativuudesta. Olin kerran Salmenaution kyydissä BMW M3 GTR:ssä ja se meno täysin eri luokkaa kuin oma ajoni: Ne paikat, missä varoin Salmenautio veti aika rajoilla. |
Quote:
Oliko sinulla vakio pakosarja? Oisin voinu veikata tuota vikaa jos on peltisarjat paikallaan... Omaan pulkkaan laittaessa hookkerin peltisatseja juuri se oikeanpuolen sarja otti kiinni siihen X-palkkiin..en tiedä onko peltisarja suunniteltu vain coupe mallia varten..kovasti jarrutaessa tuli just tuo ilmiö pintaan.. Itse jouduin katkaisemaan moottorinkannakeen pultin "yli" menevän osan pois, ja etupäästä laskemaan X-palkkia melkein 3 senttiä että sen sai paikalleen.. Tilasin vielä hookkeihin käyvän "bolt" on:rolleyes: yhdysputken... ja sitäkin sai rälläköidä ja hitsailla etä sen sai käymään.. |
Quote:
Itselläni oli silloin ja vieläkin Lingenfelterin pitkillä primääreillä olevat peltisarjat, ilman etukatteja + saman puljun pääkatti kiinni. Itselläni ei tarvinnut laskea X-palkkia. Sen kuulee jo pakoäänistä, ne muuttuivat radikaalisti muutoksen jälkeen. Tämä metallin lämpölaajeneminen aiheuttaa välillä mielenkiintoisia asioita.No plus muutama muutos verrattuna vakioon: Tällä hetkellä jalostettu silloista kokoonpanoa. |
Kun saan videokamerani takas broidilta niin pitää kattoa jos nauhoilta vielä löytyis oma Ahveniston köröttelyvideoni. Hyvin samankaltaista menoa, hiljaa ja varovasti. Samanvärinen auto, samanlainen kojeutaulu, samanvärinen kypärä ja kamera samassa kohtaa jne. Jollain nauhalla silmäkulmasta näkyy kun mun edestä just ohipäästetty VW vetää suolenkillä seinään ja ne suojarenkaat lentelee radalle. :shock:
Vauhdin tuntumaa noissa ei ole kyllä mitään ja osittain se tietty johtuukin siitä kun ajetaan kuin hietsun rantatiellä - hiljaa körötellen. ;) |
Quote:
Toivottavasti tämä surkea köröttely video saa porukan odottamaan taas kesää ja tulevia hienoja tapahtumia:cool: Ai niin, tämähän oli vaan ajoharjoittelu. |
Quote:
Jotenkin tuntuu ettei se oikeanpuolen kuulu olla tuollainen.. ainut huono puoli siinä on että laskiessa sitä X-palkkia maavara kärsii.. X-palkista mitattaessa maavara on enää just sen 8 senttiä.. |
Quote:
Hyvät soundit sun videossa on, mun nauhoilta ei kuulu läheskään noin hyvin. Ihan ekalla kerralla otin kameran mikillä ja siihen tuli jotain suhinoita kun ajoin ikkuna auki. Tokalla kerralla mulla oli lankamikki jossain lattialla mutta se taas ei ottanut ääniä kovinkaan tehokkaasti. Kuten sanottu, videosta ei vauhti välity katsojalle - ihan kuin F1 kisatkin näyttää usein körröttelyltä. No, mun videossa se tosiaan on körröttelyä kun tarpeeksi monta Ahvenistossa rutattua harrasteautoa on nähnyt niin ite ottaa varman päälle ja nauttii maisemista (no se ruttu tuli sitten kadulla...kele..). :) |
Quote:
Toisessa osiossa olisi hyvä vertailukohde, kun ajan pääsuoraa 90 km/h. Siitä voi verrata muihin kierroksiin, koska näyttää,että matelen rataa pitkin. |
Anteeksi totaalinen offtopic, mutta harjoittelin tänään digivideokamerasta kuvan purkua/muokkausta/tallennusta/youtubeen lisäämistä ja sen sellaista. Ei nyt ihan liity vetteihin, mutta video kuitenkin ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Y9MopxC0CiE Pääsee kesällä sitten vettevideoitakin tekemään kun osaa edes koneelle asti kuvan ja äänen saattaa. |
Quote:
No parempihan toi oli ja vaikkutti ihan iloiselta kun jakoisoi hiirelle käpälää antaa vaikka korin olitin päälle laittanut(hyi!!) Se on hassua miten noi katit jaksaa leikkiä vuodesta toiseen:p |
Uusi video lisätty ;)
Kaikki heikkoa, kuski, kuvaaja, kuva sekä moottori... Eli L48 joka ei vaimentajia kaipaa |
Olitkin tehnyt jo valmiiksi, pistän suoraan..
http://penthouse.homelinux.net/fs08/...putket_L48.wmv (18MB) |
Hienot äänet!
Ei se tosiaan mitään vaimentajia kaipaa! :) |
Quote:
Mukavat jytinät!!! Tyyli ennekaikkea!Hyvän näköinen peli! |
Mikä olisi sopiva freeware softa videon muokkaamiseen. Sain ladattua 2006 toisen ajo session DVD:ltä, mutta siinä on parin sekunnin viive kuvan ja äänen suhteen. DVD:llä molemmat on synkassa:confused: Voisin itse yrittää editoida myös, ihan tulevaisuutta silmälläpitäen.
|
| All times are GMT +3. The time now is 07:55. |