FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Pikkuosien tilaaminen. Eckler, Corvetteamerica. (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=888)

WBBC 27.10.2004 09:31

Pikkuosien tilaaminen. Eckler, Corvetteamerica.

Kokemuksia pikkuosien tilaamisesta suoraan. Maksu tapahtuisi visalla.

Nipa 27.10.2004 12:05

Itse olen tilannut pari kertaa Mid-Americanilta ja hyvin on tullut..

WBBC 27.10.2004 12:09

Ok. Tuleeko pienet paketit postiin ilman mitään byrokratiaa ja lisämaksuja.

VetteMan 27.10.2004 12:10

Viime keväänä pari kertaa ecklersiltä tilasin, ei moitteita toimituksessa eikä muutenkaan. noin viikko tilauksesta tavarat oli kotiovella :) UPS:ilta soittivat kun tavarat olis uomessa, kysyivät hoidanko itse tullauksen vai he, annoin kortin numeron ja ne hoiti homman ilman sen kummempia lisäkustannuksia.

CC69 27.10.2004 12:53

Pienet paketit tulee suoraan kotipostilootaan/postiin jos ovat arvoltaan niin vähäiset ettei niistä kanneta tullia. Ja muita kuluja ei tule kuin mitä osan toimittaja on tarpeelliseksi katsonut (itse tavara + käsittelykulut + postikulut).

CC69 27.10.2004 12:54

Pienet paketit tulee suoraan kotipostilootaan/postiin jos ovat arvoltaan niin vähäiset ettei niistä kanneta tullia. Ja muita kuluja ei tule kuin mitä osan toimittaja on tarpeelliseksi katsonut (itse tavara + käsittelykulut + postikulut).

mrfrost 27.10.2004 12:58

Itse olen tilannut mm. ecklersiltä.zipiltä,corvette americalta,corvette centralilta ja corvette paragonilta. Kannatta kyllä itse tullautta tavarat, ups perii tullausmaksun n,20€. Toisaalta on kyllä hienoa saada paketti suoraan kotiovelle.

Macho 27.10.2004 13:18

Quote:

Originally Posted by CC69

Minkä perusteella he päättävät onko lähetys arvokas?

WBBC 27.10.2004 13:18

Kuulostaa hyvältä.

mikä se olikaan raja minkä alle menevästä ei joudu maksamaan tullia?

T72 27.10.2004 13:42

Jos tulli + alv on alle 10€ niin sitä ei peritä.

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishe...elta/index.jsp

Macho 27.10.2004 13:48

Quote:

Originally Posted by T72
Jos tulli + alv on alle 10€ niin sitä ei peritä.

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishe...elta/index.jsp

Tuo on jo niin pieni summa, että käytännössä joku emblemkin menee sen ylitse ja pitää maksaa tulli. Ilmeisesti halvimmaksi tulee tilata mahdollisimman paljon kerralla..

KTM 27.10.2004 15:14

Tullattavan raja on n. 45 Eur ja enemän. Eli kalliimmat paketit menee tullin kautta, mutta ei aina. Välillä käy käpyjä ja kotipostiin saattaa tulla hyvinkin kalliita pakatteja ilman tullia. UPS ja muut vastaavat ottaa palvelusta 20 - 25 Eur ja sen rahan edestä kannattaa käydä muutama minuutti juttelemassa tullin setien ja tätien kanssa.

Macho 27.10.2004 15:17

Quote:

Originally Posted by KTM
Tullattavan raja on n. 45 Eur ja enemän. Eli kalliimmat paketit menee tullin kautta, mutta ei aina. Välillä käy käpyjä ja kotipostiin saattaa tulla hyvinkin kalliita pakatteja ilman tullia. UPS ja muut vastaavat ottaa palvelusta 20 - 25 Eur ja sen rahan edestä kannattaa käydä muutama minuutti juttelemassa tullin setien ja tätien kanssa.

Ei sen kai tarvi olla niinkään paljoa, tuossa linkissä oli esimerkki:

Ostetaan dvd-levyjä postitse, hinta postikuluineen 39 euroa.

1) Yksityishenkilö tilaa levyt Isosta-Britanniasta (EU-maa)

Lähetyksestä ei ostajan tarvitse maksaa Suomessa tullia, arvonlisäveroa eikä muitakaan veroja.

2) Levyt tilataan USA:sta

Suomessa niistä kannetaan tulli ja arvonlisävero.

tulli 3,5 % = 1,36 euroa

arvonlisävero (arvonlisän peruste 39 euroa + 1,36 euroa) 22 % = 8,87 euroa

Tulli ja arvonlisävero yhteensä 10,23 euroa. Koska ne ylittävät 10 euroa, ne kannetaan.

KTM 27.10.2004 15:21

Quote:

Originally Posted by Macho
Quote:

Originally Posted by KTM

Ei sen kai tarvi olla niinkään paljoa, tuossa linkissä oli esimerkki:

Ostetaan dvd-levyjä postitse, hinta postikuluineen 39 euroa.

1) Yksityishenkilö tilaa levyt Isosta-Britanniasta (EU-maa)

Lähetyksestä ei ostajan tarvitse maksaa Suomessa tullia, arvonlisäveroa eikä muitakaan veroja.

2) Levyt tilataan USA:sta

Suomessa niistä kannetaan tulli ja arvonlisävero.

tulli 3,5 % = 1,36 euroa

arvonlisävero (arvonlisän peruste 39 euroa + 1,36 euroa) 22 % = 8,87 euroa

Tulli ja arvonlisävero yhteensä 10,23 euroa. Koska ne ylittävät 10 euroa, ne kannetaan.

Sitten se taisi olla $45 ja silloin liikutaan jossain 36 Eur tietämissä. Kyselin asiaa reilu vuosi sitten. Tuo n. 45 rahayksikköä annettiin silloin tullista nyrkkisäännöksi.

Macho 27.10.2004 15:26

Kukaan tilannut hiljattain pikkutilpehööriä, paljonko on postikulut?

WBBC 27.10.2004 15:38

Hmm.

Taitaa mennä loppuhinta aika samoihin jos tilaan katalogissa 100 euroa maksavan palikan jonkun firman kautta. esim. Finnvette, Racers Place, Part Corner.

Kuin ottaa vielä huomioon että kyseiset firmat saavat ostettua tavaran halvemmalla kuin mattimeikäläinen.

mrfrost 27.10.2004 16:02

30.06.04 Corvette central 2kg posti ja käsittelykulut $19.10.

VetteMan 27.10.2004 17:07

Mun paketin tullaamisesta ei UPS mitään erillisiä kuluja perinyt kun maksoi tullin luottokortilla, sitten jos ois laskun ottanut niin noin 20e olisi tullut laskutuslisää :) Tosin en kyllä 20e ala vielä tulliin ajelemaan ;) kun lähimpään on matkaa n.60 km :D
eBay pikkupaketit on tullut poikkeuksetta kotiin, myös se Corvette viskipullo joka oli täysi :cool: Tosin en sitä sen viskin takia ostanut...

groovyjay 27.10.2004 17:39

Quote:

Originally Posted by Macho
Kukaan tilannut hiljattain pikkutilpehööriä, paljonko on postikulut?

Eilen tilasin 144$ satsin Ecklersiltä, katotaan mitä tulee maksamaan suomeen tuotuna... :D

Anonymous 27.10.2004 19:54

Tilasin lauantaina Ecklerssiltä 1025$ edestä. Saa nähdä kuinka käy? Shipping kulut näyttää olevan 135$ ?? Siis yhteensä 1160$ ja tulli ja verot vielä puuttuu! On kivaa asua Soviet Finlandiassa. Timo J.

jtammel 27.10.2004 20:33

Yhteensä siis 1160$? Eli noin 912 laskutetaan kortilta rahteineen. Tulli + alv noin 250e joka laskutetaan noin parin viikon päästä siitä kun paketti on saapunut sinulle. Tässä minun arvioni jo monta kertaa tilanneena..

Tamvette 27.10.2004 22:56

Riippuu paketin sisällöstä (koko, paino), mutta viimeksi minulla oli amerikan luettelohinnoista ($) laskettuna noin 1,4 kertainen euromäärä. Siis rahteineen, tulleineen ja veroineen.

vet77 28.10.2004 07:36

Oletteko noissa tilauksissanne määrittäneet tuota toimitustapaa?
Näyttää ainakin tuo Zip toimittavan "haluamallasi tavalla" tai ilman määritystä heille parhaiten sopien. Eikös tuo toimitustapa vaikuta rahdin hintaan, vai onko merkitystä? Onko kellään Zipistä kokemusta?

KTM 28.10.2004 10:25

Nämä meidän ongelmat on aika pieniä. Kaverini osti vasta ´57 Alfa Rome Giulietta avon ja nyt hän tilailee osia Italiasta. Ohessa pari näytettä paikallisesta Inglese taidosta:

Kaveri on siis ostamassa uusia ulkokahvoja, jotka piti olla hyllyssä. Parin viikon odottelun jälkeen tuli maili:

"i recive door handle not got in the chrome
please wheit
sergio "

Hän kyseli hieman niiden kahvojen perään kun osti ebaysta samaiselta hemmolta ovipeilin. Ja tässä vastaus:

i steel wheit for outher door handle
i recive chrom very bad
wheit until i recive got door handle
grazie
sergio

Et semmosii....

CC69 28.10.2004 11:03

Quote:

Originally Posted by jtammel
Yhteensä siis 1160$? Eli noin 912 laskutetaan kortilta rahteineen. Tulli + alv noin 250e joka laskutetaan noin parin viikon päästä siitä kun paketti on saapunut sinulle. Tässä minun arvioni jo monta kertaa tilanneena..

Eli tämänhetken nyrkkisääntö on että osat+shipping dollareina = vastaava määrä euroja sitten kun osa on itsellä. Nythän taala on alhaalla (1 € = 1,25 USD) ja on oikeastaan hyvä hetki laittaa tilauksia vetämään. Itselläkin on jo ostoslistaa tehtynä...

vet77: olen joskus tilannut ZIP:iltä ja pyytänyt toimitustavaksi postipaketin (USPS) ja kyllä sillä säästää jonkunverran UPS:iin tai DHL:ään verrattuna. Kokemusta ZIP:istä on senverran että kaikki tilaukset olen sieltä saanut oikein ja sehän on pääasia.

WBBC 28.10.2004 11:14

Totta tuo KTM.n kommentti corvette-harrastuksen suhteellisesta helppoudesta.

Duunikaverilla on 80 luvun coupe jaguar xjs V-12 -koneella. (on muuten tyylikäs peli)

Täydellistä koneremppaa se kuulemma kaipaisi, mutta ei ole lottovoitto osunut kohdalle että sen pystyisi teettämään. Jos edes löytyy suomesta ukkoa joka sen osaa tehdä.

vet77 28.10.2004 12:12

CC69: Kiitos tiedoista, taidanpa tilailla tuolta Zipiltä.

Tuo mitä KTM ja WBBC puhuu on kyllä totta, kuulin kanssa tuossa taannoin varaosahintoja Porschen moottoriin...

Timo Kujala 28.10.2004 13:03

Quote:

Originally Posted by vet77
Oletteko noissa tilauksissanne määrittäneet tuota toimitustapaa?
Näyttää ainakin tuo Zip toimittavan "haluamallasi tavalla" tai ilman määritystä heille parhaiten sopien. Eikös tuo toimitustapa vaikuta rahdin hintaan, vai onko merkitystä? Onko kellään Zipistä kokemusta?

Yleensä pyynnöistä huolimatta lähettävät UPS:llä kun on heille helpompaa/halvempaa, ruskea vani tulee hakemaan tavarat varaston takaovelta. US Postin käyttö vaatii enemmän toimenpiteitä tavarantoimittajalta.

pirre 28.10.2004 18:49

Quote:

Originally Posted by WBBC
Duunikaverilla on 80 luvun coupe jaguar xjs V-12 -koneella. (on muuten tyylikäs peli)

Täydellistä koneremppaa se kuulemma kaipaisi, mutta ei ole lottovoitto osunut kohdalle että sen pystyisi teettämään. Jos edes löytyy suomesta ukkoa joka sen osaa tehdä.

Juu, kaverillani on myos Jagge, tosin xj 12 vuosimallia seiten viis ja kone auki. Pakoventtiili kiero. on siina mukeja rivissa kun kannet irti. ite korjaillee, kateva kasistaan. taitaa muuten olla seuraavassa kasissa sen HD esittelyssa

sori skandit, nappis kiukuttelee

zz-2 29.10.2004 13:06

Heitänpä oman kokemukseni tilaamisesta. Tilasin viikko sitten Ekleriltä
tavaraa. Pikku roippeita ihan kokeeksi. En pyytänyt mitään muuta toimitukseen kuin valitsin 2nd dayn siitä valikosta jossa lukee vakiona ground. Tai jotain. Tavarat on suomessa kuriirilla jota en saa millään päähäni. Hoitavat tulluksen kun se kuuluu rahdin hintaan. Kortin numeroa pyysivät puhelimitse eilen, Tänään ilmoittivat alvin ja tullin määrän.
Oisin voinut käydä maksamassa alvit pankissa itsekin jos oisin halunnu.
Olin laiska. Sanoivat että tavarat on maanantaina jakelussa. Tulee koti- ovelle tietty.
Tullauksesta sen verran että jos oisin halunnu itte välttämättä tullata ois tullu jotain lisäkustannuksia???
Muuten epäilen että hinta jää hiukka alle suomesta ostettujen. Muutoin hommeli oli aika helppo. Luottokunnan sivuilla kannattaa ehkä pyörähtää
siellä on jutuista jotain vinkkiä. Mitä kannattaa tulostaa, tallettaa ja jne.

zz-2 29.10.2004 13:16

Ai niin noista hinta kertoimista vielä.
Tilasin taannoin jarruosia suomesta. Roinat on nyt takakontissa matkalla
kotio. Jos kattoo vette puljujen hintoja usa:ssa niin kerroin jäänee rahteineen 1.02:n paikkeille. Dollareista euroihin. Ei paha.
Ja suomen kerroin taitaa huidella 0.7:n paikkeilla. :shock: :shock:
Paketti on vielä aukomatta saapa nähä mitä siellä on.
Varmaan ensiviikolla palailen asioihin. Kun paketit on tutkittu
niin näkee onko saanut vastinetta rahoilleen. :shock:

zz-2 29.10.2004 13:22

JK

Tulihan se kun aikansa väänsin. Kuriiri on Fedeks tai joku sinne päin.
Siltä se ainakin kuulosti puhelimessa.

KTM 29.10.2004 14:19

Tässä on muuten sitten yksi juttu mitä ei ole tullut sanottua:

1. UPS, Fedex yms firmat tosiaan ottaa extraa jos haluat tullata itse.

2. USPS (United States Postal Service) lähettää joistakin osavaltioista normaalit postipaketit könttänä vastaavalle kuriirille. Taisi olla General Parcel tai jotakin. He ottavat 20 Euroa tullaus lisää. Laki on niin, että postipaketin tullauksesta ei tarvitse maksaa extroja. Voit pyytää passituksen lähimpään tulliin ja hoitaa homman itse. Tästä passituksesta GP ei saa ottaa yhtään latia. Jos GP hoitaa homman, niin se maksaa sitten tuon kaksikymppiä.

KTM 29.10.2004 14:26

Quote:

Originally Posted by WBBC
Totta tuo KTM.n kommentti corvette-harrastuksen suhteellisesta helppoudesta.

Eihän tuo Jaggen V12 kummallinen kone ole. Siinä on vain liitetty yhteen kaksi suoraa kuutosta. Tehdas jopa sanoo itse konetta Double Six nimiseksi. Kyseessä on aataminaikaísta XK-tekniikka 50-luvulta.

Koneessa on vain joitakin ihmeellisyyksiä huollon kannalta. Esim. sytystystulppien vaihdon takia joudut purkamaan imusarjat. Pojilla kävi tehtaalla käpy:"Oho tulpat jäi vähän piilon, mutta muuten näyttää hyvältä.". Trianglen arvio on 1,5-päivää tulppienvaihdolle :flamed:

T72 29.10.2004 14:27

Siihen General Parcelin 20 euron tullauskulujen päälle tulee vielä tulliterminaalin kirjauskulut 11€ ja alv 22% eli yhteensä noin 38€... Hemmetin nylkyt :anger: . Jos vielä joskus menee joku paketti sinne niin täytyy koittaa tuota että sanoo tullaavansa rojut itse...

VetteMan 29.10.2004 15:48

Tuossa aiemmin sanoin että UPS ei perinyt tullauskustannuksia mutta kyseessä olikin FedEX jota Ecklers käyttää. Eli ei ole upsista kokemusta, ainoastaan FedEXistä..

zz-2 04.11.2004 16:43

Noniin. Roippeet on sitten vihdoinkin saapuneet. Kesti aikaa kun oli jotain
tavoittamis ongelmia. Tavaroiden kuljettejakin oli vaihtunut TNT:hen
jossain välillä. Oikeen näytti tavarat olevan. Hyvä siis. Paketin paino oli siis 22lps. Ja koko 680*190*140, MILLEJÄ SIIS. Hintaa rahdilla oli
42 dollaria. Ainakin tän hetkisen tiedon mukaan.
Tulleja ja muita en muista kun se riippuu kursseista ja muustakin.
Siitä sitten laskelmoimaan ite kukin mitä vois maksaa jos jotain tilaa
ja painon suunnileen tietää.

Anonymous 08.12.2004 21:01

No niin, tilasin siis lokakuun lopussa 1160 dollarilla Eckleriltä ja näyttää olevan loppusumma 1164 ekee. Joten helppo laskea yhden suhde yhteen. T. Timo J.

Finnshark 09.12.2004 09:25

Quote:

Originally Posted by Anonymous
No niin, tilasin siis lokakuun lopussa 1160 dollarilla Eckleriltä ja näyttää olevan loppusumma 1164 ekee. Joten helppo laskea yhden suhde yhteen. T. Timo J.

Tuo onkin jo helppo kaava... :wink: Onko tuossa summassa siis tullit ym. hilppeet mukana? Vai pelkkä osat + kuljetus?

ZL1 09.12.2004 10:53

Quote:

Originally Posted by Anonymous

paljonko satsi painoi about ja minkäkokoinen laatikko suunnilleen?

All times are GMT +3. The time now is 11:45.