![]() |
X-ray kuvausta konepellin läpi...
Leikin eilen kameralla ja tulokseksi sain tällaisen kuvan. Kuva on siis otettu yhdellä otoksella eli siinä ei ole käytetty kahta kuvaa päällekkäin. Lisäksi kuva on suoraan kamerasta, ainoana muutoksena kuvatiedoston koko...
![]() Pitää joskus testata uudelleen paremmalla taustalla... :cool: |
:cool: Kaikkeen sillä nykytekniikalla pystyy :!:
|
Jännän näköinen.............millasella vehkeellä tuo on aikaansaatu?
|
Ymmärsinkö oikein: "valotit" saman ruudun kahdesti?
|
Oma epäily: pitkä valotusaika ja peiton avaaminen siinä keskellä??
|
KTM ja T72, olette kummatkin jäljillä, mutta ette ihan täysin perillä...
KTM:n mainitsema kahden ruudun valotus olisi muuten hyvä idea, mutta tuo mun digi ei sitä suostu tekemään, joten jouduin tyytymään yhteen pitkään valotukseen. Tässä tarkennuksia: Täysin pimeä talli, kameraan pieni aukko ja pitkä valotusaika, taisi olla 13sekuntia tuossa kuvassa, eli kamera tietysti jalustalla. Lisänä irtosalama jolla ensin väläytin pelti auki, jonka jälkeen pelti kiinni ja uusi salaman väläytys... Lopputulos on aika hauska ja hiukan lisää salaman paikkaa muuttamalla saisi todennäköisesti lisää yksityiskohtia pellistä mukaan... :cool: Pellin kiinni laitto tai siis lukitussysteemin etsiminen pimeässä tallissa silmät sikkuralla salaman väläytyksestä oli aika mielenkiintoista... :blink: MikkoM mainitsi nykytekniikasta, itseasiassa tuo kikka on ollut käytössä jo kauan ennen digiaikaa tai tietokoneita! Sama onnistuu myös filmikameralla... :shock: |
Aina oppii jotain uutta! Mulla ei ole irtosalamaa joten en pysty tuota tekniikkaa kokeilemaan, ehkä saman efektin saisi jos ottaisi kaksi normaalikuvaa (luukku kiinni/auki) jalustalla samasta kohtaa ja kuvankäsittelyohjelmalla kursisi ne yhteen?
|
Quote:
Tuokin varmasti toimii! Minä olen kuitenkin jollain tapaa vanhanaikainen vaikka digiajassa olenkin ja pidän kuvista joita ei ole jälkikäsitelty... :oops: |
"ehkä saman efektin saisi jos ottaisi kaksi normaalikuvaa (luukku kiinni/auki) jalustalla samasta kohtaa ja kuvankäsittelyohjelmalla kursisi ne yhteen?"
Juuri näin. tätä tapaa käytetään paljon. Mutta Riku on kyllä kuvannut ihan tavalliseen tapaan. Mä näin kun se haki Jakelta läpinäkyvän konepeiton. Se yrittää vai huijata meitä. |
Quote:
:razz: :razz: :razz: |
Quote:
Ja nyt sä menit paljastamaan sen kaikille... :razz: |
Erittäin :cool:
|
| All times are GMT +3. The time now is 10:40. |